kkNd! Opublikowano 14 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2009 A coś warte są te poradniki i te inne książeczki dodane do tej wersji specjalnej? Ostatni raz grałem w shoguna;] Podobno to samo co w tutorialach... tylko mniej ;) Pisze sie ktos na jakies bitwy dzisiaj? ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrHouse Opublikowano 14 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2009 Prawdę pisząc nic ciekawego nie wnoszą najlepiej jak się grało w poprzednie części gry to naprawdę pomaga :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darksigns Opublikowano 14 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2009 na pierwszej plycie jest poradnik do bitew morskich w pdf :) chociaz opisy statkow sa takie same jak w grze to kilka bitew jest rozrysowanych co i jak ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 15 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 15 Marca 2009 (edytowane) Doszedłem do wniosku, że poszukam tego w necie;P Wczoraj zamówiłem w empiku standardową wersję, w tygodniu odbiorę:) Edytowane 15 Marca 2009 przez TomoMadej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregu Opublikowano 16 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2009 tak kontrolnie(a gdybym jednak kupił) zapytam, czy po zainstalowaniu musze długo czekać aby pograć?bo jak se przypomnę hl2 i jego 3-6h odblokowywania plików(moglem zagrać dopiero na 2 dzień przez to) to mnie odrzuca... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkNd! Opublikowano 16 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2009 do godziny - tyle co possanie updejtu i paczki jezykowej ktora sobie wybierzesz ;) W przypadku half-life'a zakodowali pliki zeby nie wyciekl wczesniej do netu ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrHouse Opublikowano 16 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2009 (edytowane) u mnie 30 min się instalowało :) (updejtowało) Edytowane 16 Marca 2009 przez DrHouse Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darksigns Opublikowano 16 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2009 gierka fajna .. ale ;) - widzieliscie skaczace kule armatnie xD z wieksza predkoscia po odbiciu niz przed - AI sie strasznie blokuje i stoi w jednej duzej kupce ... - i z przejmowaniem statkow to trzeba zrobic abordaz zeby je przejac ... pomimo tego ze sie poddaly ;/ - no i moja jedna flota sie zblokowala na bahamach xD i jak chce ja zaznaczyc to pulpit ;/ niewazne czy przez listy czy przez flote .. - a tak to czasami daje popalic AI przy wiekszej ilosci konnicy ... albo od razu daje szarze na bagnety xD czy przy przeprawie przez rzeke ... sama artyleria wykosila pol armii -.- Gra wciaga XD teraz czekam tylko na liniowce 1 klasy xD tylko jeszcze jakas porownywalna flote znalezc zeby sie zmierzyc... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 16 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 16 Marca 2009 Ja z kolei we flote prawie w ogole nie inwestuje. Mam jedna calkiem zacna flote, ktora broni ciesnin dunskich, i to w zasadzie tyle. Wyslalem raz jakies statki kupieckie do dalekich krajow, ale z tym jest za duzo zachodu - wole ta kase przeznaczyc na wojsko do podbicia kolejnej prowincji :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziobak Opublikowano 19 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2009 Gra jest zacna choć chyba trochę za... łatwa. Jest to pierwsza (trzeba to będzie nadrobić) gra cyklu, w którą gram, nie jestem również wyjadaczem w strategiach. Mimo to chyba grając ledwie trzecią kampanię (długa gra) bardzo szybko zacząłem się nudzić. Gram Prusami na poziomie trudny/trudny. Jest rok 1760 , Europa podbita cała, oprócz Hiszpanii, Wlk. Brytanii i kawałka Bałkanów (mam sojusz z Turkami). Właściwie jedynymi krajami, które sprawiły jakiekolwiek problemy była Rosja (ogromny teren, wolno się podbija) i Francja (mieli dwie prowincje, ale ogromnie dużo wojska - nie doceniłem ich). Pojedyncze bitwy też nie są jakoś specjalnie wymagające. Można wygrać nawet ze sporo większymi siłami wroga. AI nie popisuje się, wiele razy w wirze walki moja artyleria była zupełnie odsłonięta, a komputer zamiast pojechać tam jazdą używał kawalerii do szturmów na szeregi piechoty liniowej (na dodatek od przodu, żadnego flankowania, nic...). Nie bawiłem się jeszcze w walkę na morzu, jestem świadomy, że sporo mnie ominęło, ale nadrobię to zaczynając nową kampanię. W związku z tym, mam pytanie - jak duża jest różnica pomiędzy poziomem trudnym a bardzo trudnym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrHouse Opublikowano 20 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2009 Różnica jest ogromna jak by się grało w inną grę że tak napisze jednostki przeciwników tak jak by bardziej myślały wygranie wojny zajmuje więcej czasu handel i cała polityka jest o wiele trudniejsza , gram właśnie na tym poziomie i napisze że gra ma teraz sens :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kredek Opublikowano 20 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2009 Gra wymiata wszystkie total war'y w jakie do tej pory gralem... skonczylem wlasnie walke o niepodleglosc Ameryki i teraz zabieram sie za kampanie Rzeczpospolitą.....gra ma niesamowity rozmach i praktycznie obejmuje cala kule ziemską......dopiero zaczalem grac w kampanie czy ktos moze mi powiedziec czy jesli gram w Europie to moge sobie doplynac do Indii badz Ameryki i tam cos podbic?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 21 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 21 Marca 2009 Mozesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kredek Opublikowano 22 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 22 Marca 2009 costi ---> dzieki mam znowu problem, gram Polską i nie moge wybudowac zadnego portu mam tylko przystan i nic nie moge z nia zrobic......w technologii rozwinalem mozliwosc budowania stoczni ale nadal nie moge jej wybudowac... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 22 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 22 Marca 2009 Be patient you must, no i oczywiscie musisz miec dostep do morza ;) Podbij Prusy Wschodnie i Kurlandie, to problem portow bedziesz mial z glowy. Ew. rzehandluj Prusy Wschodnie za Zachodnie, jesli jeszcze tego nie zrobiles - bardzo oplacalna transakcja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ulv Opublikowano 23 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 23 Marca 2009 (edytowane) Najlepiej się wymienić i odbić ;) Gram Hard/Hard Prusy są bardziej rozwinięte militarnie na początku ale nie mają większej ilości wojska. Zaczynałem od wojny ze Szwecją a to przez to że zaatakowali sojusznika Danię. Wyparłem ich na Skandynawię a po tym pokój :) Siły przerzucone na Prusy i tak zginęła pierwsza nacja w grze :) Po tym z dziwnych powodów zaatakowała mnie Kurlandia (mój protektorat). Jedna armia starczyła z nadmiarem. Potem za ciosem znowu wojna ze Szwedami (potopu im nie zapomnę ;) ). Krótka kampania i cały basen morza bałtyckiego mój. Teraz przyszła pora na hegemona mórz i kolonialnego wyzyskiwacza Anglię. Gra naprawdę świetna i wciągająca, jedyne błędy miałem gdy tekstury jednostek miałem ustawione na ultra. Wywalało do pulpitu z informacją o za małej ilości pamięci na karcie graficznej. Po za tym miodzie :) Edytowane 23 Marca 2009 przez Ulv Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 23 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 23 Marca 2009 Rozwiazal ktos moze problem czkawki w filmikach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michaelius Opublikowano 29 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2009 Rozwiazal ktos moze problem czkawki w filmikach? Hmm u mnie nie ma. Czy ktos wie od czego zaleza loadingi w tej grze ? Bo probowalem nawet zainstalowac ETW na SSDku i kicha ladowalo sie tyle samo co poprzednio. Acha co sie dzieje z przejetymi statkami ? Tylko kase sie za to dostaje ? Bo myslalem , ze przejme to obsadze swoja zaloga naprawie i bede mogl uzywac a tu kicha. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 29 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2009 Ja plywalem jakims przejetym statkiem - po bitwie, jesli przejmiesz jakies, to mozesz albo je sobie zostawic do uzycia, albo spieniezyc - stad podana kwota. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkNd! Opublikowano 29 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2009 A dziala wam mp? U mnie i znajomego non stop wywala "nieudane założenie gry". Nie kupowalem nigdy crap'ow typu clear sky, ale jeszcze nie pamietam tylu problemow z jedna gra... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michaelius Opublikowano 29 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 29 Marca 2009 U mnie za to co ktoras bitwa morska to zwiecha. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 30 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Marca 2009 Ostatnio we 3 z qmplami grałem w tę gierkę przez neta w bitwy. Lądowe to poprostu miodzio, ale morskie to jedna wielka przycinka. Nie ważne jaka rozdzielczość, detale, komp, poprostu ścina taka, że szkoda gadać... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Black_war Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Co zrobić z tymi rządaniami reform :) ? Zmieniam ministrów i lud dalej tak samo nie zadowolny, ośrodków naukowych burzyć nie będę :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziobak Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Co zrobić z tymi rządaniami reform :) ? Zmieniam ministrów i lud dalej tak samo nie zadowolny, ośrodków naukowych burzyć nie będę :)Trochę cziterski sposób :P Poczekaj na rewolucję, jak wybuchnie wczytaj autosave'a z poprzedniej tury, wycofaj wojsko ze stolicy, zakończ turę. Przyłącz się do rewolucji, zdobądź stolicę i rządź jako prezydent republiki ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Pytanie do osob, ktore graly innymi nacjami niz Polacy - kim bedzie sie gralo zauwazalnie inaczej niz RON? Polakami gram juz z rozpedu i w zasadzie moge skonczyc kampanie, bo w tej chwili to jest bardzo jednostronny konflikt (czytaj: nikt mi nie fiknie na dluzsza niz 1-2 tury mete) i juz takie bicie lezacych mi sie zaczyna nudzic. Chcialbym jakiejs odmiany, zastanawiam sie powaznie nad UK, bo jako kraj wyspiarski powinni klasc duzo wiekszy nacisk na flote (Polakami mialem dwie - jedna pilnowala wejscia do ciesnin dunskich, druga topila Turasow na Morzu Srodziemnym). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Black_war Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 14 Kwietnia 2009 (edytowane) zagraj sobie kampanie walki o niepodległość, tak dla urozmaicenia :) a zauwżalnie inaczej? Proponuje jakieś egzotyczne państwo typu konfederacja maracka. ew. mod na odblokowanie wszystkich państw i gre piratami :twisted: Edytowane 14 Kwietnia 2009 przez Black_war Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vasyndrom Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 14 Kwietnia 2009 (edytowane) gram sobie polska 102 tura i lipa bo za kazdym razem gdy chce zakonczyc ture wszystko zatrzymuje sie na konfederacji irokezow i nie drgnie, a nie chce mi sie zaczynac od poczatku ;/ nie wspomne juz o crashach gry do pulpitu itp itd bo forum steama od tego peka ;/ no i jeszcze gorzej ;/ teraz juz nawet save'ow z polskiej kampanii nie moge wszytac ba laduje na pulpicie :( Edytowane 14 Kwietnia 2009 przez nuO3-Lzuruha Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Witam Jakby sie ktos jeszcze zastanawial ktora wersje warto kupic to kupujcie podstawke. Specjalne jednostki oraz pre-order'owe sa dostepne w kazdej wersji, wystarczy je tylko recznie odblokowac. Ponizej podaje przepis i linka do strony serwisu gazety, ktory jak mniemam rozwija watpliwosci co do nielegalnosci owej metody. http://www.playpc.pl/newsroom/artykul.asp?Artykul=698 1. W programie PackFileManager otwieramy plik main.pack z katalogu C:\Program Files\Steam\SteamApps\common\empire total war\data (dobrze sobie zrobić wcześniej kopię na wszelki wypadek); 2. Rozwijamy drzewko "db" i wyszukujemy ciąg units_to_special_editions_juncs_tables; 3. Kasujemy tę linijkę (z menu pod PPM), zapisujemy plik, odpalamy Total Wara. I już. Dziala online, offline, whateva - jednak trzeba sobie zdac sprawe ze owe jednostki to shit bo drogie a wcale nie lepsze. Skoro sie tak juz rozpisalem to napisze cos jeszcze - w grach bez mortarow i rockets nie bierzcie zadnej artylerii, szkoda siana. Moj nick na steam: bartofslaves, region polska, zapraszam do gry:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Dzieki za podpowiedz :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Odkopuje :) Wyszedl wczoraj nowy patch z imponujacym changelogiem: Crash Fixes Fixed crash when disbanding generals unit Fix for crash on trying to merge ships from port into ships next to port Fixed rare crash relating to boarding Fixed crash to do with reinforcing armies Fixed crash on revolution video attempting to play Fixed crash for double clicking on sinking ship on campaign map Fix for crash on merging units but moving into fort before army arrives Fixed several crashes related to rakes Fixed crashes relating to battles when running Czech or German versions of the game Fixed crash on moving army into region of faction player has military access and then cancelling military access Fixed crash on trying to exchange ships between 2 fleets Fixed crash on spamming move orders to puckle guns locked in melee combat Fixed hard lock on inviting host to their own MP game Fix to prevent loading of mod causing crash post patch Various end turn crash bugs fixed Fixes to crash bugs relating to completion of revolutions Some fixes relating to merging and disbanding Fix for several crashes in land battles Several crashes relating to attacking cities fixed Several load save game crashes fixed Campaign Armies now placed correctly on battlefields in relation to campaign Fix for nearby ships sometimes not being included as reinforcements for battles Fix for incorrect numbers sometimes showing on trade routes Units with limits on how many can be recruited now show how many are available Various fixes relating to rakes and infiltrating Fixes relating to problems moving armies/merging into army's right next to settlements Various trade bug fixes Fix for moving agent from settlement moving army instead of agent Fix for several bugs relating to military access and armies being in regions Fix for tattered flags appearing on fleet/armies even when at full strength/fully repaired Fix for sallying out armies breaking siege at times even when losing the battle Fix for bugs relating to capturing ships on returning to campaign map from naval battle Land Battle Improvements to path finding have been made Some fixes to units not garrisoning buildings Fort gate ownership made clearer with faction flags appearing at the gatehouse Fix for problem relating to artillery unlimbering after being ordered to limber Fix for puckle guns moving on their own in some circumstances Fix for big slowdown in unit movement on some battle maps in the Road to Independence episodes Fix for missile cavalry not reloading when out of combat Jaegers now have muskets instead of incorrect rifles, Prussian Jaegers keep rifles Quebec episodic land battle fixed ground type in deployment area Fix for unrealistic numbers when ending a land battle by quitting on the battle results screen Naval Battle Several fixes for ships clipping into each other Improvements to boarding have been made. Crew is more fluid in attack and more resolute in defence. Men survive long fall and officers join in the boarding attack Crew uniforms improved to make identification of the crew type and faction easier Defending ship is not allowed to fire cannons anymore during boarding procedure Improved naval grouping UI and group movement made Improvements made to ship collisions to reduce chance of ships getting stuck Fix for sail damage not being shown when volumetric effects turned on Multiplayer Various fixes for joining games/game lobby issues Fixes for problems relating to spectators being kicked/locking up on other players joining games in certain instances Long riflemen and winged hussars removed from early era battles Fix for insufficient funds always showing on unit cards even when enough money is available Player name is now displayed on unit tooltips Team chat is now displayed in a different colour AI Basic fix for AI being unable to move army by fleet Aggression of factions in campaign improved, as well as tweaks to diplomacy Improvements to campaign AI relating to its waging of wars, recruitment and movement of armies Improvements made to battle AI to make it more reactive, use buildings better as well as squares and rakes Siege battle AI improvements made Improvements to naval AI to make it bunch up less, its use of galleys and long range units such as bomb ketches Miscellaneous Delete save game button added to save game list View replays button added to single player Play Battle menu Various sound fixes and improvements Various incorrect text messages fixed Fixes to various graphical glitches with display of walls Fixes made for stuttering videos Fix for several game option settings not being saved correctly, including settings such as floating flags Fix for unit voices/attack confirmation being heard for all units in an alliance instead of just for the player’s army Armour and shield values are now added into melee defence value shown on unit cards Lots of other small and minor bug fixes Balancing Land unit recruitment cost in campaign has been increased, with higher cost on higher difficulty level Ship recruitment and upkeep costs have been increased in campaign Various balancing and cost adjustments to improve multiplayer land battle balance Ship costing improvements made for both campaign and multiplayer Economic tweaks have been made to campaign to reduce amount of money made in later part of campaign Extra Note We are aware of an issue with community created maps that results in a crash when someone without the map tries to join the game. This crash will be fixed in the next patch Further work is being done on improving AI Naval invasion behaviour and this will be included in the next upgrade patch Faktycznie sporo wnosi, zostalem juz pare razy zaatakowany po tym patchu, Obrona fortow ma duzo wiecej sensu, pathfinding jest lepszy, okrety sie tak nie zacinaja w bitwie, ale jest jeden zonk - tweaki w ekonomii objawiaja sie w dziwny sposob. Z zarabiania >40k na ture w ciagu jednej-dwoch tur spadlem na -15k! Nie tylko ja mam ten problem, na forum Steam jest o tym pare tematow, podobno jak sie zacznie nowa kampanie to nie ma takich jazd. Jesli ktos ma kampanie, ktora jednak chcialby ukonczyc, to polecam sie wstrzymac z nowym patchem az do wyjasnienia tej kwestii. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...