vasyndrom Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 30 Kwietnia 2009 (edytowane) mam juz patcha ale jeszcze nie gralem narazie mecze l4d :D jesli nie wyrzuci mnie do pulpitu po kliknieciu na flote na karaibach to bedzie juz pol sukcesu :) edit: i [gluteus maximus] jak mnie wyrzucalo do pulpitu po klikeniciu na flote na karaibach tak i teraz to sie dzieje;/ Edytowane 30 Kwietnia 2009 przez nuO3-Lzuruha Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 1 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 1 Maja 2009 Po dwoch turach sytuacja ekonomiczna wrocila u mnie do normy o.O Zyski mam co prawda mniejsze (bo i o to chodzilo w patchu), ale mam, na zadowalajacym poziomie. Szkoda, ze z powodu kryzysu finansowego mocno ucierpiala moja sila militarna (polowa zolnierzy w prawie kazdym oddziale poszla w pizdu), ale nie takie problemy sie przezwyciezalo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkNd! Opublikowano 1 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 1 Maja 2009 jeszcze kilka takich paczy i moze da sie normalnie grac :mur: chwilke popykalem, zaatakowalem moskwe i pulpit Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 1 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 1 Maja 2009 U mnie jak dotad gra powiesila sie ze dwa-trzy razy, w trakcie bitew, na roznych patchach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkNd! Opublikowano 1 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 1 Maja 2009 mnie ta gra zwyczajnie zniecheca... po przejsciu kilku ciezkich bitew sie zawiesza g***o i baw sie godzine zeby dojsc do punku wyjscia :x Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 1 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 1 Maja 2009 Polecam korzystanie z Ctrl-S (Quicksave) ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vasyndrom Opublikowano 1 Maja 2009 Zgłoś Opublikowano 1 Maja 2009 kolejny patch do Empire Total War Crash Fixes Fix deployed for error with greyed out background and no interface selections being possible when clicking tick box on Failed to Join Game message in multiplayer. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 24 Czerwca 2009 Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2009 Odkopie, bo pojawil sie patch 1.3 Tym razem zmiany nie obejmuja tylko latania bugow i poprawy balansu, ale patch zawiera tez 14 nowych jednostek do roznych frakcji. Jakby tego bylo malo, zostala dodana obsluga wielowatkowosci, wiec gra powinna smigac zauwazalnie szybciej. Pelen changelog: » Naciśnij aby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler « - "" Empire: Total War Update 1.3 Updates This update includes the implementation of multi-threading in the game for multi-core processors and many optimizations that will also help increase performance on single core machines. Players will see huge benefits through increased frame rates particularly in land and naval battles. Units 14 Free Units have been included in this patch, adding a large amount of diversity to the playable factions and the armies the player will face. These units replace 'generic' equivalents giving each faction a unique identity on the battlefield. Here is a description of each free unit available in the update: Prussian Grenadiers -Wearing a distinctive brass fronted mitre cap, the Prussian Grenadiers are an explosive force to be reckoned with on the battlefield. Spanish Guardias de infateria - These elite guard infantry are charged with protecting the monarch and are a potent force on the battlefield. Swedish lifeguard horse - This cavalry regiment forms part of the monarchs' household guard. Superbly drilled, they act as a shock force on the battlefield. Holland Horse Guard -Armed with heavy cavalry sabres, these disciplined cavalrymen represent the elite of the army. Prussian Garde Du Corp- The Prussian Garde Du Corp are a replacement for the Prussian standard Household cavalry. These heavy horse shock troops are best used to break enemy lines and overrun enemy positions. With a strong charge and fearsome attack, these riders make short work of those who would oppose a Prussian monarch. Prussian Life guard - The Prussian life guards are equipped similarly to line infantrymen. However their uniforms are altogether more splendid, marking them out as a superior force, in arrogance if nothing else. They do a good job as garrison troops and are dedicated to the crown. Russian Grenadiers - This new Russian unit is great for assaults and their grenades pack a mighty punch! Spanish Guardias De Corp -The Spanish Guardias De Corp replace household cavalry for Spain. With almost unbreakable morale, on the charge they are almost unstoppable. Spanish Grenadiers - These are a replacement for the standard Spanish Grenadiers with a distinctive bearskin hat to mark them out as exemplary on the battlefield. Swedish 'Lifeguards of foot' - These are a highly trained replacement for the standard Swedish guard. They are often used as a force in a system that defends a monarchy and can be relied upon for utter loyalty and deadly accuracy in the field. Their professionalism is reflected in their fearsome battle reputation. Holland Guard - The Holland Guards from the United Provinces are superior line infantry units. Carrying smoothbore muskets, they were traditionally chosen to protect the royal family and have an incredibly high morale, often making them the last troops to break in a fight. Scots - The Scots are a Highland ex-patriate infantry used by the United Provinces, renowned for their deadly charge. Swiss Infantry - Very disciplined infantry of the United Provinces with quick reload and excellent marksmanship. Mamelukes - Mamelukes are fearless light horsemen, deadly when deployed against a broken or unsupported enemy. Additionally the Spanish nation has had a new uniform design to better reflect its historical look. Audio Sound loading has been made asynchronous, so heavy disc access is reduced to a minimum. This makes loading times faster and reduces any instances of 'stuttering.' Unit group sounds have also been improved, for more realistic group movement. The primary sound library (Miles DLL) has been updated to stop occasional clicking. And we've added more sound variation for unit deaths and musket fire. Campaign Several crash bug fixes in saves, movement, agents and logic. Various optimizations have been made to AI and path systems to reduce the campaign map turn times. When the pirates are destroyed and re-emerge they now maintain a status of at war with all and are unable to enter into diplomatic negotiations. Added small ships on domestic trade routes from the trade nodes to home regions moving in the correct direction, i.e. with the flow of trade. The AI should now no longer repeatedly sign a diplomatic agreement and then break it the next turn. Treaties are more valuable and adhered to. We've fixed some border trade agreements allowing greater numbers of bordering factions to properly trade with one another. Movement arrows now reflect the range of the selected units, not the whole army/navy. AI will no longer counter-offer and ask for more money than the player has available. Fixed commerce raiding taking money from blockaded trade routes. Fixed navies getting stuck when forced to retreat from ports (tactical retreat). Fixed rare inability to attack certain ports. Fixed middle mouse button camera drag stopping working occasionally. Made emergent factions be at war with the faction they emerged against if that faction is human. Fixed various movement extent crashes. Changed background income for minor factions. Fixed diplomatic relations with emergent factions. Tactical withdrawal will now always leave armies on the landmass containing the settlement of a region. Changed war score system to make the AI more likely to accept peace. Fixed crash when embarking and disembarking armies at ports. Fixed trade ships not being correctly registered in trade nodes after splitting forces. Fixed government change diplomatic effect. Improved commerce raiding display on trade screen. Faction specific text is now used in diplomacy. Prevent players cancelling the movement of fleeing agents. Balance changes Units Charge bonus generally increased across the board for all units and melee defence reduced. Greater diversification of stats between different unit types designed to emphasise differences and improve balance. Redone costs for all units for multiplayer to improve game balance which better reflects the actual battlefield worth of each unit. Mob formation added in for Native American, irregular and some skirmisher units. Spot distance for light infantry, skirmishers, irregulars, light cavalry and missile cavalry increased allowing them to spot hidden units at longer distances. Russian line infantry stats have been boosted to allow them to compete more with other faction's line infantry. Movement speed of all unit types reduced by 10%. Ammo for light infantry increased to 20, line to 15. Land battle morale Charge morale bonus reduced from 10 to 4. Recent casualties, extended casualties and total casualties morale penalties increased slightly for higher percentages. Rear and flank exposed morale penalties increased. Fatigue Fatigue penalty for melee reduced from 18 per tick to 10. Running fatigue penalty for heavy and light cavalry reduced from -3/-2 to -2/-1. Artillery Changes Calibration area for cannons and howitzers reduced. Accuracy of non-round shot shot types reduced to compensate. Muzzle velocity of round shot for cannons increased to make them fire lower and bounce more, accuracy also increased. Lethality of shrapnel pieces reduced to match canister shot, range also reduced to 350. Load time for special shot types for howitzers increased slightly, and range reduced to 350. Calibration area for mortars increased, accuracy of round shot increased to compensate. Reload time increased slightly. Accuracy of 18 lbr horse guard artillery restored to 65. Hit points of gun trains increased to 50, all guns and caissons to 25. Dodatkowo, na Steam jest tez pierwszy DLC, zawierajacy 14 jednostek za 2.49EUR. Lista jednostek w spoilerze: » Naciśnij aby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler « - "" Hungarian Grenadiers (Austria) — Hungarian Grenadiers fought in the Austrian army of the 18th century and were deliberately selected for their physical size and stature. They had to have a good throwing arm, being able to propel a grenade far enough that it wouldn't kill them! Single player campaign requirements: Military Governor's Barracks in Hungary Horse Guards (Britain) — The elite British horse guards are a heavy cavalry shock troop used by the British army. Used as a battering ram to brutally smash enemy infantry lines and drive holes in enemy ranks, these were prized troops of the British army. Single player campaign requirements: Army Staff College in London Swiss Guards (France) — The Swiss Guards fought for the French nation and were the prized palace guard of Louis XVI. Wearing resplendent bright red uniforms and carrying smooth bore muskets they were a better calibre of heavy infantry than most of their opponents. Single player campaign requirements: Palais Bourbon in Paris Blue Guards (United Provinces) — The Blue Guards are a strong infantry unit of the United Provinces, and have been personal bodyguards to kings since the 1600s. These are a high status regiment with a long tradition of fighting and winning key battles. Single player campaign requirements: Army Staff College in Amsterdam Gardes du Corps (United Provinces) — The Gardes du Corps were the strongest, and often, the last line of defence for many monarchs in the United Provinces. Dressed in splendid uniforms and riding heavy horse these royal bodyguard soldiers specialised in almost unstoppable charges and benefit any army with a high morale and solid combat discipline. Single player campaign requirements: Army Staff College in Amsterdam Guard Grenadiers (Poland-Lithuania) — The Polish Guard Grenadiers are a highly trained and well disciplined grenadier unit unique to the Polish army. These troops spent years being properly trained in the correct stances for priming and throwing explosives and were constantly assessed on their appearance and discipline as well as their technique. Single player campaign requirements: Army Staff College in Warsaw 2nd Hussars (Prussia) — These light cavalry units were specially drawn for their shorter stature and low weight making them quick and nimble on the battlefield. Ideal for hit and run attacks and ambushing enemy formations on the move, these fast and mobile hussars specialised in running down survivors and ambushing scout parties. Single player campaign requirements: Brandenburg Gate in Berlin Bosniaks (Prussia) — Prussian Bosniaks are an irregular mounted soldier on light horse capable of a devastating charge. These riders are historically mercenary in nature hailing from the Balkans as their name suggests. They fight with a passion and zeal as they were often paid in plunder! Single player campaign requirements: Army Board in Prussian home regions Frei-Korps (Prussia) — These irregular light infantry forces are a much needed counter-weight to the disciplined and organised ranks of the Prussian army. Professional scoundrels, they are particularly effective against soldiers that organised Prussian infantry find difficult to counter. Single player campaign requirements: Army Board or Military Governor's Barracks in any province Gardes à cheval (Russia) — An aristocratic heavy horse unit drawn from the nobility, exclusively to protect the Tsars. These rich notables were selected not for their soldiering ability but more for their relative attractiveness to Catherine the Great. Single player campaign requirements: Winter Palace in Moscow Siemenovski Foot Guards (Russia) — These elite line infantry were far better equipped than their standard brothers and a touch more arrogant too. With splendid uniforms and far better trained they made excellent garrison soldiers, punishing popular decent harshly. Single player campaign requirements: Winter Palace in Moscow Walloon Guards (Spain) — These superior infantry were drawn from a region of the Spanish Empire that produced excellent soldiers. Their distinctive uniforms and colours marked them out on the battlefield as the bodyguard of kings and queens, and as effective soldiers in their own right. Single player campaign requirements: Palacio Real de Madrid in Madrid Legion of the United States (United States) — The United States first official organised army unit. A well drilled and trained unit of soldiers taught to fight in both the traditional European line of battle style, and a looser more irregular pattern better for confronting the native tribes of the Americas. Single player campaign requirements: Army Board or Military Governor's Barracks in any province US Marines (United States) — These are some of the toughest and bravest soldiers the United States can boast. Either on land or at sea this unit is a fighting force above all else. The marines' greatest strength alongside their flexibility and speed in combat is their resolve. They will rarely if ever run from a fight once committed, often preferring to fight to the death than hand an inch of ground to the enemy. Single player campaign requirements: Naval College in any province Nowy patch wlasnie sie sciaga, dam znac czy rzeczywiscie jest przyrost wydajnosci. Fajnie by bylo, jakby zapuscil to tez ktos uzbrojony w czterordzeniowca :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wreq Opublikowano 25 Czerwca 2009 Zgłoś Opublikowano 25 Czerwca 2009 większych zmian w wydajności nie widzę :( pomijając bitwy morskie które są katorgą dla mojego sprzętu, reszta hula świetnie i zero zwiech... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 25 Czerwca 2009 Zgłoś Opublikowano 25 Czerwca 2009 U mnie tez specjalnie roznicy nie widac. Jedyne, co zauwazylem, to ze tura CPU wykonuje sie jakby zdziebko szybciej. Teraz czekam, az Imperial Splendour zostanie zaktualizowany do 1.3 :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregu Opublikowano 8 Lipca 2009 Zgłoś Opublikowano 8 Lipca 2009 zastanawiam się nad kupnem tej gry(używka z allegro) i w związku z tym mam pytanie, czy ta gra wymaga steama do poprawnego działania. co prawda mam konto steam, ale zdaje się ze gry nie są przenoszalne... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aduhi Opublikowano 21 Lutego 2016 Zgłoś Opublikowano 21 Lutego 2016 Witam. Spotkał się ktoś w tej grze z tym, że nie można uzupełnić strat w armii ? Po kliknięciu na przycisk odpowiedzialny za tę czynność pokazują się "plusiki" przy każdej jednostce, która wymaga doszkolenia żołnierzy, ale mimo to w następnej turze liczba wojsk dalej się nie zwiększyła. Jeśli wiecie jak rozwiązać ten problem bardzo proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1985 Opublikowano 22 Lutego 2016 Zgłoś Opublikowano 22 Lutego 2016 (edytowane) Dawno nie grałem w ta część, nie pamiętam jak to wyglądało, w nowych odsłonach straty odnawiaja sie automatycznie kiedy przebywasz na swoim tyretorium.W Empire o ile pamiętam trzeba kliknąć retrain tak? Edytowane 22 Lutego 2016 przez Bartek1985 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aduhi Opublikowano 23 Lutego 2016 Zgłoś Opublikowano 23 Lutego 2016 Nie wiem jak to się nazywa po angielsku, bo mam Polską wersję, ale mimo że wciskam ten przycisk, dalej w następnej turze nic się nie dzieje. Tak jakby się zacięło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1985 Opublikowano 24 Lutego 2016 Zgłoś Opublikowano 24 Lutego 2016 Empire jest jakby definicjä nie dorobionej gry wiec bardzo możliwe ze porostu bug jakiś. Sprobuj na nowej rozgrywce albo od razu przerzuc sie na Napoleona z Darthmod , albo S2 o wiele wiecej frajdy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aduhi Opublikowano 27 Lutego 2016 Zgłoś Opublikowano 27 Lutego 2016 Napoleona też posiadam, bo kupiłem Game of the Year Edition. Zacznę nową rozgrywkę jak skończę obecną. Zauważyłem, że czasem normalnie wojska uzupełnią straty, ale większość czasu tak się nie dzieje. Trzeba wyczekiwać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Małpożer Opublikowano 27 Lutego 2016 Zgłoś Opublikowano 27 Lutego 2016 (edytowane) W empire bylo mocno zbugowana gra w serii - przebija ja chyba tylko rome 2. Ile to razy sie zawieszala/wysypawala podczas podgladu wojsk w portach itd. :/ Nie mowiac juz o zwiechach podczas ruchow AI. Ale przynajmniej nie bylo bledow jak w rome 2 gdzie oddzial utykal, bo jeden zolnierz nie mogl zejsc ze statku lub statki plywajace po ladach (moj ulubiony bug ;) ) Swoja droga, w ktorejs czesci da sie grac na mapie globalnej w kilka osob? (Nie wiem czy czasem shogun 2 tego nie umozliwial, ale fajnie by bylo w wiecej osob pograc) Edytowane 27 Lutego 2016 przez Quave Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aduhi Opublikowano 27 Lutego 2016 Zgłoś Opublikowano 27 Lutego 2016 Akurat dzisiaj miałem okazję doświadczyć wywalenia na pulpit. Chyba stało się to zaraz po tym jak przeglądałem wojska w porcie (o czym napisałeś w poprzednim komentarzu). Co do grania w parę osób na mapie globalnej to gdzieś czytałem że umożliwia to tryb "hot seat". Niestety nie wiem jak go włączyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aduhi Opublikowano 20 Czerwca 2016 Zgłoś Opublikowano 20 Czerwca 2016 Czy wie ktoś jak można naprawić save'y w Empire Total War? Jest taka sytuacja, że klikam zakończ turę i wszystko ładnie działa, do momentu, gdy dochodzi do nacji Czirokezi. Gra się zawiesza, wychodzi na pulpit, szuka możliwych rozwiązań problemu (i tak nie pokazuje żadnej możliwości) i można tak robić ciągle, a gra i tak nie będzie działać. Sterowniki mam najnowsze, komputer spełnia wymagania, 4 razy sprawdzałem spójność plików w steamie i nic nie pokazało. Szkoda, ponieważ podbiłem już 3/4 dostępnej mapy i poświęciłem bardzo dużo czasu, a tu takie coś. PS: Wrzuciłbym filmik i podesłał link na youtube, ale fraps w wersji demonstracyjnej nie pozwala na nagrywanie filmów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkNd! Opublikowano 21 Czerwca 2016 Zgłoś Opublikowano 21 Czerwca 2016 (edytowane) Komputer w tej grze jest strasznie głupi, spróbuj się odpalić na multi. W empire naprawdę świetnie się gra. A co do problemu, to załaduj jakiegoś poprzedniego save'a i coś zmień, dobuduj jakieś jednostki, coś przestaw i powinno pójść ;) Edytowane 21 Czerwca 2016 przez kkNd! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aduhi Opublikowano 23 Czerwca 2016 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2016 Ok, dzięki za odpowiedź. Spróbuję. :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...