Skocz do zawartości
xiwox

Zestaw Htpc Do Full Hd (1080p )

Rekomendowane odpowiedzi

Gość dwaIP

Szczerze? To nie kupowałbym specjalnie mobo pod 780a żeby to łączyc w hybryde z 9800

Nie chodzi o połączenie dla wydajności w SLI tylko o automatyczne odłączenie zasilania od 9800 w sytuacji gdy ta nie jest potrzebna.

Wtedy mamy małe wydzielanie ciepła niski pobór prądu i ciszę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- 8200 wcale nie jest lepszy do filmów, bo żeby mieć sprzętową akcelerację to trzeba KUPIĆ pakiet kodeków PureVideo; inaczej użytek z tej grafiki żaden

Nie trzeba. Wystarczy dowolny odtwarzacz ze sprzetową akceleracją i obsługą purevideo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ps3 to może i dobra propozycja, ale na konsolę się nie skuszę.. Nie chcę mieć 2 jednostek w pokoju- a na tym by się skończyło..

 

@D3NV3R

nie zdecyduję się na zasilacz MODECOM. Zbyt dużo złego słyszałem o tej firmie. Niestety wybór nawet na allegro jest mały, dlatego postaram się wcisnąć pełnego ATXa.

W kwestii obudowy- jednak Lascala :D

 

Sprzęt zmontowałem na komputroniku. System wykazał, że procesor nie jest kompatibylny z płytą - ale jak rozumiem to przez opcję BOX.

W kwestii pamięci- GoodRam DDR2 2GB 800MHz CL5 występuje także w opcji PRO - posiada radiator. Który brać?

 

# CPU: Athlon X2 4850e ADH4850DOBOX 45W Brisbane 2.5GHz Socket AM2+ BOX 260zł

# CPU Cooler: Scythe NINJA MINI, 129zł

# Motherboard: GIGABYTE GA-MA78GM-S2H AMD 780G chipset microATX, 241 zł.

# Memory: GoodRam DDR2 2GB 800MHz CL5, 114zł

# Graphics: ATI Radeon HD 3200 (integrated in the motherboard chipset), 0 zł.

# HDD: Samsung SpinPoint T166 500GB HD501LJ 500GB SATA, 241 zł.

# PSU: Zasilacz Seasonic S12 II -330 - 330W, 193zł

# Case: SilverStone Grandia GD02B Black, 499zł

 

razem: 1768zł (brutto) - czyli równo połowa budżetu :)

wielkie dzięki za porady- postaram się wrzucić jakieś zdjęcia. na Dell 2408 będę musiał niestety jeszcze poczekać (nie było nawet na allegro..)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość dwaIP

ps3 to może i dobra propozycja, ale na konsolę się nie skuszę.. Nie chcę mieć 2 jednostek w pokoju- a na tym by się skończyło..

 

@D3NV3R

nie zdecyduję się na zasilacz MODECOM. Zbyt dużo złego słyszałem o tej firmie. Niestety wybór nawet na allegro jest mały, dlatego postaram się wcisnąć pełnego ATXa.

W kwestii obudowy- jednak Lascala :D

 

Sprzęt zmontowałem na komputroniku. System wykazał, że procesor nie jest kompatibylny z płytą - ale jak rozumiem to przez opcję BOX.

W kwestii pamięci- GoodRam DDR2 2GB 800MHz CL5 występuje także w opcji PRO - posiada radiator. Który brać?

 

# CPU: Athlon X2 4850e ADH4850DOBOX 45W Brisbane 2.5GHz Socket AM2+ BOX 260zł

# CPU Cooler: Scythe NINJA MINI, 129zł

# Motherboard: GIGABYTE GA-MA78GM-S2H AMD 780G chipset microATX, 241 zł.

# Memory: GoodRam DDR2 2GB 800MHz CL5, 114zł

# Graphics: ATI Radeon HD 3200 (integrated in the motherboard chipset), 0 zł.

# HDD: Samsung SpinPoint T166 500GB HD501LJ 500GB SATA, 241 zł.

# PSU: Zasilacz Seasonic S12 II -330 - 330W, 193zł

# Case: SilverStone Grandia GD02B Black, 499zł

 

razem: 1768zł (brutto) - czyli równo połowa budżetu :)

wielkie dzięki za porady- postaram się wrzucić jakieś zdjęcia. na Dell 2408 będę musiał niestety jeszcze poczekać (nie było nawet na allegro..)

Zestaw wygląda nieżle ale skoro to połowa budżetu to warto jesze dokupić cichy wentylator z PWM bo płytka posiada takie dodatkowe

złącze 4 pin a jednocześnie ma trochę za mały radiator GPU (do OC grafiki to konieczność a bez OC też się przyda dla stabilności i

niezawodności).

HDD to bardziej przekonywająco wyglądają dane techniczne Hitachi P7K500 7200 16MB 500GB

http://www.morele.net/produkt/144027/

 

Najbardziej kłopotliwe są pamięci bo często jest tak że niezbyt dobrze pasują do płyty i jeśli zakup będzie dokonywany w sklepie który

oferuje usługę testowania pamięci w zestawie to warto ją kupić.

 

Edit: Wyszła nowa wersja płytki rev 1.1 z poprawionym radiatorem

http://gigabyte.pl/products/mb/overview/ga...8gm-s2h_11.html

(do OC dodatkowy wentylator PWM nadal się przyda)

Edytowane przez dwaIP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... co jest z resztą prawdą. Ale niestety nie w przypadku wersji 500GB. Seria F1 jest produkowana na 330GB talerzach, więc najbardziej opłacalne, oraz fizycznie najcichsze/najwydajniejsze będą wersje 320GB, 640GB oraz 1TB. Przy 500GB to bardziej opłaca się brać Seagate 7200.11, albo WD Caviar SE... Maxtor oraz Hitachi nie robią już tak dobrych dysków jak kiedyś - głośne, mało wydajne, a co gorsza padają jak muchy.

Wracając do kwestii zasilacza Modecom - dzieli on elektronikę z serią MC, a więc jedną z najlepszych od FSP. Jednak widać że user postanowił pójść w duże ATX, więc tutaj warto zainwestować w porządnego Chifa albo Corsaira ( http://forum.purepc.pl/temat/Zasilacze-i-o...asilacz/252321/ ).

Teraz w kwestii chłodzenia NB/GPU - warto zmienić, (tutaj: warto = trzeba koniecznie) najlepiej na coś z oferty Thermalright'a (+ wolnoobrotowe 80mm od fandera) - Thermalright HR-05 ( http://www.cooling.pl/thermalright-hr05-ch...odukt,1374.html ).

 

Co do samej mobo, to po internecie niedawno krążyła informacja, że Gigabyte planuje wydać podobną mobo, z tym że w pełnym ATX - warto to sprawdzić i się przekonać co to daje...

 

Udanych zakupów - jak już zakupisz to podziel się wynikami z Marków oraz daj fotki (jeszcze kilka dodatkowych rad dostaniesz gratis xD)... ;)

Edytowane przez D3NV3R

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracając do kwestii zasilacza Modecom - dzieli on elektronikę z serią MC, a więc jedną z najlepszych od FSP. Jednak widać że user postanowił pójść w duże ATX, więc tutaj warto zainwestować w porządnego Chifa albo Corsaira ( http://forum.purepc.pl/temat/Zasilacze-i-o...asilacz/252321/ ).

oczywiście zostaję przy microATX. Wchodzi tam zasilacz ATX, ale podobno z trudem (kwestia umiejscowienia gniazda)..

O Modecomie słyszałem same złe rzeczy.. Niestety skróty MC i FSP niewiele mi mówią ..

 

 

Teraz w kwestii chłodzenia NB/GPU - warto zmienić, (tutaj: warto = trzeba koniecznie) najlepiej na coś z oferty Thermalright'a (+ wolnoobrotowe 80mm od fandera) - Thermalright HR-05 ( http://www.cooling.pl/thermalright-hr05-ch...odukt,1374.html ).

jasne- będę pamiętać o podmianie 80mm. W kwestii chłodzenia mobo - zastanawiam się nad ulepszoną wersję z SLI

Thermalright HR-05 IFX SLI

 

Udanych zakupów - jak już zakupisz to podziel się wynikami z Marków oraz daj fotki (jeszcze kilka dodatkowych rad dostaniesz gratis xD)... ;)

:)

a co z RAM? chodzi o różnicę między wersją PRO a standard. PRO ma radiator- warto?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość dwaIP

Najlepsze (najwydajniejsze, nacichsze i najchlodniejsze) obecnie dyski to imho Samsung F1.

Z testów wynika że najcichsze nie są:

http://www.anandtech.com/storage/showdoc.aspx?i=3269&p=2

Z pewnością też nie są najszybsze.

Co do wydzielanego ciepła to nie znalazłem informacji dotyczącej F1 (nawet danych technicznych)

Do P7K500 są dane techniczne producenta dotyczące wydzielania ciepła i są bardzo dobre (obniżenie o około 40% w stosunku do poprzednika)

Dyski Hitachi przejeły od IBM bardzo użyteczne możliwości konfiguracji parametrów (ustawienie głośności/wydajności)

 

Nie wiem na czym oparte są twierdzenia o najniższym wydzielaniu ciepła przez F1 może jakiś link do testów lub danych technicznych ?

Do Hitachi jest porządna dokumentacja

http://www.hitachigst.com/tech/techlib.nsf...ations-v1.2.pdf

 

Co do gęstości upakowania danych na talerz to nie ma co przesadzać bo im większa tym bardziej podatny dysk na utratę danych

przy tej samej technologii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...O Modecomie słyszałem same złe rzeczy.. Niestety skróty MC i FSP niewiele mi mówią ..

Dlatego właśnie dałem link do tematu o wyborze zasilacza :rolleyes:

a co z RAM? chodzi o różnicę między wersją PRO a standard. PRO ma radiator- warto?

PRO o ile mi wiadomo nadają się głównie do OC, więc w takim zestawie nie był by to najlepszy wybór. Polecam Kingston'y na kościach Elpida 667mhz. Wszelkie GeIL'e też się dobrze spisują na AM2. Najlepiej kupić jednak jakiś tani komplet kości OCZ 2x1GB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość dwaIP

Z pamięciami jest największy kłopot bo tylko o takich które zostały przetestowane z płytą i wynik był pozytywny można powiedzieć OK.

W QVL producenta płyty są Corsair Twin2X 800MHz CL4-4-4-12 jednocześnie kilka recenzji płytki korzystało z tych pamięci

i kłopotów nie stwierdzono.

Niektóre sklepy oferują usługę testowania pamięci w zestawie (morele przykładowo) i najwygodniej jest mieć wynik testu przed odebraniem

zestawu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z testów wynika że najcichsze nie są:

http://www.anandtech.com/storage/showdoc.aspx?i=3269&p=2

Z pewnością też nie są najszybsze.

Co do wydzielanego ciepła to nie znalazłem informacji dotyczącej F1 (nawet danych technicznych)

Do P7K500 są dane techniczne producenta dotyczące wydzielania ciepła i są bardzo dobre (obniżenie o około 40% w stosunku do poprzednika)

Dyski Hitachi przejeły od IBM bardzo użyteczne możliwości konfiguracji parametrów (ustawienie głośności/wydajności)

 

Nie wiem na czym oparte są twierdzenia o najniższym wydzielaniu ciepła przez F1 może jakiś link do testów lub danych technicznych ?

Do Hitachi jest porządna dokumentacja

http://www.hitachigst.com/tech/techlib.nsf...ations-v1.2.pdf

 

Co do gęstości upakowania danych na talerz to nie ma co przesadzać bo im większa tym bardziej podatny dysk na utratę danych

przy tej samej technologii.

Ok, uscislam - F1 modele 320 i 640GB. 750GB jest przeciez 3 talerzowy i w starej technologii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ainaruth - warto podkreślić, że cały zestaw i dobór q6600 spowodowany jest decyzją o zakupie w przyszlosci blu-raya.

Podobno Blu-Ray ma spore wymagania i dwa rdzenie będą się męczyły..

 

Płyta głowna - skoro 4 rdzenie. Poszedłem po całości. Nie ukrywam, iż ważne jest dla mnie WiFi.

Wiem, że można by znaleźć tańszą kartę - ale na dwóch rzeczach nigdy nie oszczędzam: zasilacz i Mobo..

AMD zrobiło wszystko pod blueray dużo taniej, po prostu zamiast ładować 4 rdzeniowy drogi procesor wszystko załatwia chipset 780g, płyta z nim kosztuje 222zł ostatnio a to jest naprawdę tanio, na dodatek jak wykazał test na pclabie na tej płycie da się podkręcić proca :D no nie tak jak intela ale jakieś +600mhz pójdzie.

780g 222zł redukcja użycia procka przy procesach H.264 mpeg2 VC1 praktycznie do tego stopnia, że najtańszy x2 starczy a prawdopodobnie i sempron by dał radę. testy 780g

Porównaj koszty i ile możesz teraz wydać na odpowiedni sprzęt audio, lub zakupić nagrywarkę blueray za tę różnicę.

Odpada Ci karta graficzna 500zł, tańszy procesor 400zł, płyta główna 300zł = 1200zł oszczędności.

Z WIFI nie przesadzaj, router wifi kosztuje obecnie 99zł d-linka.

Edytowane przez maxymili

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

robię update :)

poczytałem o Modecomie- zdecyduje się na jego mATX: Modecom micro ATX MC-S300 PFC

RAM dobrałem taki jaki pojawiał się w testach: Corsair Twin2X DDR2 2x 1GB 800MHz CL4-4-4-12 DHX Technology

Wstawiłem też nową wersję Mobo rev. 1.1 i zrobiłem RAID (2 dyski)

Dobrałem cooler na GPU: Thermalright HR-05 IFX SLI

 

Jeśli chodzi o wentylator: fander nie robi niestety 80mm. Dobrałem Arctic Cooling AF8025 PWM . Chciałem Noctua NF-R8 - szkoda, że nie ma PWM

 

# Case: SilverStone Grandia GD02B Black,499zł

# CPU: Athlon X2 4850e 45W Brisbane 2.5GHz Socket AM2+, 260zł

# CPU Cooler: Scythe NINJA MINI, 129zł

# GPU Cooler: Thermalright HR-05 IFX SLI, 71zł

# Fan 80mm: Arctic Cooling AF8025 PWM, 15zł

# Motherboard: GIGABYTE GA-MA78GM-S2H AMD 780G chipset microATX rev. 1.1, 241 zł

# Memory: 2GB Corsair Twin2X 800MHz CL4-4-4-12, 189zł

# Graphics: ATI Radeon HD 3200 (integrated in the motherboard chipset), 0zł

# HDD: 2x Samsung SpinPoint T166 500GB HD501LJ 500GB SATA, 2x 241 zł

# mATX PSU: Modecom micro ATX MC-S300 PFC, 126zł

 

razem na komputroniku: 2103zł brutto. Składając na WGK powinienem się chyba zmieścić w 2,0k zł

Teraz tylko czekam, aż nowa wersja Mobo ukaże się w sprzedaży..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

robię update :)

poczytałem o Modecomie- zdecyduje się na jego mATX: Modecom micro ATX MC-S300 PFC

RAM dobrałem taki jaki pojawiał się w testach: Corsair Twin2X DDR2 2x 1GB 800MHz CL4-4-4-12 DHX Technology

Wstawiłem też nową wersję Mobo rev. 1.1 i zrobiłem RAID (2 dyski)

Dobrałem cooler na GPU: Thermalright HR-05 IFX SLI

 

Jeśli chodzi o wentylator: fander nie robi niestety 80mm. Dobrałem Arctic Cooling AF8025 PWM . Chciałem Noctua NF-R8 - szkoda, że nie ma PWM

 

# Case: SilverStone Grandia GD02B Black,499zł

# CPU: Athlon X2 4850e 45W Brisbane 2.5GHz Socket AM2+, 260zł

# CPU Cooler: Scythe NINJA MINI, 129zł

# GPU Cooler: Thermalright HR-05 IFX SLI, 71zł

# Fan 80mm: Arctic Cooling AF8025 PWM, 15zł

# Motherboard: GIGABYTE GA-MA78GM-S2H AMD 780G chipset microATX rev. 1.1, 241 zł

# Memory: 2GB Corsair Twin2X 800MHz CL4-4-4-12, 189zł

# Graphics: ATI Radeon HD 3200 (integrated in the motherboard chipset), 0zł

# HDD: 2x Samsung SpinPoint T166 500GB HD501LJ 500GB SATA, 2x 241 zł

# mATX PSU: Modecom micro ATX MC-S300 PFC, 126zł

 

razem na komputroniku: 2103zł brutto. Składając na WGK powinienem się chyba zmieścić w 2,0k zł

Teraz tylko czekam, aż nowa wersja Mobo ukaże się w sprzedaży..

Zdecydowanie lepiej to wygląda :) uwzględniając cenę

raid też nie widzę sensu do takiego zastosowania. Dyski, nawet ciche barracudy 7200.11 (bardzo dobre i szybkie) są jednak jednymi z najgłośniejszych podzespołów. Im mniej dysków tym lepiej, a dysk im mniej ma talerzy tym tez lepiej, dobrze było by je też wyciszyć choćby przez mocowanie na gumowych podkładkach (tu uwaga na temperatury). Tak na dobrą sprawę to jest to pewien kłopot, bo 500gb wydaje się dużo, ale przy blueray czy plikach .mkv to się może okazać wcale niewiele, za to 4 talerzowy dysk był by głośniejszy i wolniejszy.

Wg mnie najlepiej byłoby kupić obecnie jeden 500gb 7200.11 a jak Ci zabraknie to wymienić na 1-2TB dysk jeżeli będą już na co najwyżej dwóch talerzach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość dwaIP

...

zrobiłem RAID (2 dyski)

...

Dwa dyski to jak najbardziej bo będzie wydajniej nie tyko pojemnej ale raid odradzam (chyba że to ma być raid 1) ze względu na:

1. awaryjność (wystarczy uszkodzenie jednego)

2. W wielu typowych sytuacjach raid 0 działa wolniej niż dwa oddzielne dyski.

3. Kłopot z przeniesieniem HDD do innej płyty ze względu na niekompatybilność raid

4.Większe ryzyko utraty danych bo przy oddzielnych dyskach robimy komfortowo kopię najważniejszych danych a uszkodzenie

2 HDD jednocześnie jest dużo mniej prawdopodobne.

Tu jest test kopiowanie pliku 4.5GB w ramach raid 111 sekund i 123 sekundy a przy oddzielnych dyskach bez raid 59 sekund.

http://twojepc.pl/artykuly.php?id=raid0_testy&strona=4

 

W praktyce raid0 wypada jeszcze gorzej niż w tym teście bo po pewnym czasie następuje wypchanie i fragmentacja dysku co prowadzi

do tego ze robienie kopi filmu w ramach raid trwa dłużej niż nagranie na płytkę DVD :) a zrobienie kopi z pierwszego dysku na drugi nadal

jest niemal tak szybkie jak w tym teście.

 

Raid zero warto robić jeśli mamy przykładowo 4 HDD i zepniemy to parami bo wtedy mamy dwa szybsze HDD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrałem cooler na GPU: 2995211[/snapback]

...HDD: 2x Samsung SpinPoint T166 500GB HD501LJ 500GB SATA, 2x 241 zł
Jak bierzesz Samsunga, to polecam z całego serca Samsungi z serii F1 (najnowsza, 32mb cache'u) w wersjach 320 i 640GB. Są one wykonane z 332GB talerzy, więc wersja 500GB tu raczej odpada. No i jak wspomniałem seria jest najnowsza, więc jak później będziesz potrzebował drugiego dysku do RAID'u, to spokojnie kupisz nówkę F1.

 

Jeszcze sugestia: przy takim budżecie, to ja bym już teraz zakupił CZYTNIK BluRay z nagrywarką DVD-RW (LiteON robi tanie i dobre, coś około 500zł). No i jak możesz to dokup wiatrak żeby był dobry przepływ powietrza, bo buda mała.

 

Co do monitora, jak wcześniej napisałeś, masz zamiar kupić Dell Ultrasharp 2408WFP 24", więc obstawiam że masz zamiar sprowadzić sobie zza granicy. Sklep OVERCLOCKERS.CO.UK, właśnie ma obniżkę cen tego monitora na 369 funtów, co przy kursie funta 4,40zł wynosi w sumie 1600zł za niemal najlepszy monitor 24" 1920x1200 (niemal, bo monitory EIZO za 5x więcej $ są tyci lepsze)...

http://www.overclockers.co.uk/showproduct....rodid=MO-024-DE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że obudowa mini/micro-ATX, więc nie jestem pewien czy się tobie ten radiator zmieści do niej (niby pełna wysokość, ale zawsze coś może zawadzać). Na wszelki wypadek sprawdź jak duży prześwit jest pomiędzy topem a płytą główną.

Szukałem po forach, ale niestety nie znalazłem odpowiedzi. Ufam jednak, że wszystko będzie OK - GD02 ma to do siebie, że mieści zarówno pełnowymiarowy zasilacz ATX jak i 11,5" kartę graf. (wow! :) ). Jedyne ograniczenie to mobo mATX. Kolejna recenzja budy.

Z tego powodu wracam jednak do Seasonic S12 II -330 330W (pełne ATX).

 

Jak bierzesz Samsunga, to polecam z całego serca Samsungi z serii F1 (najnowsza, 32mb cache'u) w wersjach 320 i 640GB. Są one wykonane z 332GB talerzy, więc wersja 500GB tu raczej odpada. No i jak wspomniałem seria jest najnowsza, więc jak później będziesz potrzebował drugiego dysku do RAID'u, to spokojnie kupisz nówkę F1.

:) Do Samsunga F1 640GB z 32mb cache'u dałem się przekonać.. Problem w tym, że nie zrobił tego jeszcze producent :)

Na dzień dzisiejszy mamy 32mb dyski F1- ale wyłącznie o pojemnościach 750gb czy 1 tb

http://www.samsung.com/global/business/hdd...1&ppmi=1155

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:) Do Samsunga F1 640GB z 32mb cache'u dałem się przekonać.. Problem w tym, że nie zrobił tego jeszcze producent :)

Na dzień dzisiejszy mamy 32mb dyski F1- ale wyłącznie o pojemnościach 750gb czy 1 tb

:damage_wall: wiedziałem że na allegro kłamią, ale żeby na starego spinpointa przyklejać naklejkę od F1 to przesada :damage_wall:

W takim wypadku 750GB wydaje się rozsądne, chociaż 3 talerze...

Możesz jeszcze spróbować równie polecanego ale trochę starszego 640GB WD Caviar SE SATA2...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość dwaIP

Szukałem po forach, ale niestety nie znalazłem odpowiedzi. Ufam jednak, że wszystko będzie OK - GD02 ma to do siebie, że mieści zarówno

...

Wybrane chłodzenie GPU (ocena według foto z recenzji czyli możliwy duży błąd pomiaru) to się zmieści ale wybrane chłodzenie CPU jest

wyższe i nie ma pewności czy się wciśnie a jeśli to na styk.

Obudowa ma dość wysokie nóżki i po odjęciu dodatkowych milimetrów na płytę i CPU zostaje niewiele.

 

:damage_wall: wiedziałem że na allegro kłamią, ale żeby na starego spinpointa przyklejać naklejkę od F1 to przesada :damage_wall:

W takim wypadku 750GB wydaje się rozsądne, chociaż 3 talerze...

Możesz jeszcze spróbować równie polecanego ale trochę starszego 640GB WD Caviar SE SATA2...

Z tego testu i pomiarów głośności wynika że 750 F1 jest najgłośniejszy z trzech testowanych i nie jest taki szybki.

Różnica 3 db to znaczy że jest dwa razy głośniejszy od 320 WD.

http://www.anandtech.com/storage/showdoc.aspx?i=3269&p=2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Różnica 3 db to znaczy że jest dwa razy głośniejszy od 320 WD.

Co to to nie...

Decybele są miarą względno-kwadratową...

różnica 10db oznacza 2 razy większe/mniejsze natężenie dźwięku; idąc dalej różnica 5db oznacza różnicę natężenia równą kwadratowemu pierwiastkowi z dwóch, czyli ~1.41

Różnica 1db oznacza [pierwiastek 10-go stopnia z dwóch] różnicę w natężeniu dźwięku. Pierwiastek 10-go stopnia ponieważ 1(db)*10=10(db)

Różnica 3db, to różnica 1db do trzeciej potęgi, więc coś około 1,22...

 

To nie są sone'y czy inne wymysły...

Wracając do HDD, to F1 = Caviar SE i niech moc będzie z tobą...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość dwaIP

Co to to nie...

Decybele są miarą względno-kwadratową...

różnica 10db oznacza 2 razy większe/mniejsze natężenie dźwięku; idąc dalej różnica 5db oznacza różnicę natężenia równą kwadratowemu pierwiastkowi z dwóch, czyli ~1.41

Różnica 1db oznacza [pierwiastek 10-go stopnia z dwóch] różnicę w natężeniu dźwięku. Pierwiastek 10-go stopnia ponieważ 1(db)*10=10(db)

Różnica 3db, to różnica 1db do trzeciej potęgi, więc coś około 1,22...

 

To nie są sone'y czy inne wymysły...

Wracając do HDD, to F1 = Caviar SE i niech moc będzie z tobą...

Zachęcam do lektury przed kolejną prezentacją teorii:

http://www.fizykon.org/Slowniczek/akustyka...m_natezenia.htm

W praktyce jest tak że (zależnie od obudowy odległości i.t.p) jeden człowiek uzna oba HDD za zbyt głośne, drugi oba za ciche a trzeci będzie

widział różnicę jak pomiędzy niesłyszalnym i upierdliwym brzęczykiem przeszkadzającym w oglądaniu filmu.

Idealnie by było gdyby można odsłuchać HDD zamiast przeczytać jakieś liczby bo dźwięk może się różnić nie tylko natężeniem ale i

mieszanką częstotliwości o różnym natężeniu każda.

Dobrym przykładem jest Barracuda IV której pomiary głośności nie są rewelacyjne a praktycznie jest przyjemniejsza dla ucha od wielu

innych HDD z niższymi wynikami pomiarów ze względu na rodzaj dźwięku nie natężenie. (dudnienie głowic zamiast brzęczenia)

http://www.silentpcreview.com/article29-page2.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zachęcam do lektury przed kolejną prezentacją teorii:

http://www.fizykon.org/Slowniczek/akustyka...m_natezenia.htm

Przyznam się do swojego błędu, ale w gimnazjum 3 lata temu uczyli inaczej (o ile się nie mylę niedawno zmieniono system określania natężenia w decybelach - nawet w KŚ Ekspert 3 lata temu był opisany wzór, który przedstawiłem).

http://www.bryk.pl/teksty/liceum/fizyka/od...wi%C4%99ku.html

Cytując z tej strony:

# 10 dB to szept

# 45 dB - przeciętna rozmowa

# 60 dB - odkurzacz

45-10=35 ~ 36; 36/3=12; 2 do potęgi 12 = 4096;

skoro każde 3 decybele oznaczają "2 razy głośniej", to przeciętna rozmowa jest 4096 razy głośniejsza od szeptu???

Odnoszę się tutaj do starszej miary i także do niej się odnosiłem w poprzednim poście oraz mniemam, że autorzy testu także pokazali to za pomocą starej miary...

 

Wracając do tematu, jak kupujesz taką budę, to wątpię żeby "głośny" hdd tutaj przeszkadzał...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość dwaIP

...

skoro każde 3 decybele oznaczają "2 razy głośniej", to przeciętna rozmowa jest 4096 razy głośniejsza od szeptu???

...

To jest trochę inaczej bo jeśli przeczytasz uważnie ten test to doczytasz że miernik wskazywał 20 db jako tło (szum wibracji ścian, bicia serca

testera i.t.p).

W tym kontekście 10 db szept jest bez sensu bo się nie da usłyszeć (chyba że jako różnica db od tła)

Tak czy inaczej różnica 3 db może być wyraźnie słyszalna i upierdliwa ale nie musi być nawet słyszalna.

Dokładniej to wzmocnienie mocy 2 razy to zmiana o log2 = 0,30103B czyli 3,0103 dB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej różnica 3 db może być wyraźnie słyszalna i upierdliwa ale nie musi być nawet słyszalna.

Zgadza się. Problem polega na tym, że przyroda nie skalibrowała słuchu wszystkich ludzi :). Subiektywne odczucia słuchowe zależą w przybliżeniu logarytmicznie stąd natężenie podaje się w dB, ale poza tym np. parzyste harmoniczne brzmią łagodniej niż nieparzyste, już niewielkie zmiany częstotliwości danego dźwięku są odczuwane pomimo tego samego natężenia. Dlatego jednemu wystarczy No Name made in China z plastikowymi kolumnami tej samej firmy a drugi będzie narzekać na McIntosha ze Spendorami :). Ze światem dźwięku tak jak ze światem obrazu- nie da się przewidzieć jak dźwięk będzie odebrany przez człowieka, pomimo podania poprawnych parametrów fizycznych. Podobnie jak nie da się obiektywnie powiedzieć która kobieta jest ładniejsza.

Stąd cichofilia, audiofilia itp. :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jejuuuuuuu. Powiem tak: bierz chłopie samsunga F1 1TB to zaledwie 3 talerze. Mam owszem 320 F1 i jeżeli bude od HTPC będziesz miał koło głowy to może usłyszysz. Jasne, że wielkość HDD zależy od potrzeb, ale co by nie grzebać zaraz przy kompie + BD lub HD DVD to jednak 1TB i starczy na jakiś czas.

Edytowane przez macin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

# CPU: Athlon X2 4850e 45W Brisbane 2.5GHz Socket AM2+, 260zł

# Motherboard: GIGABYTE GA-MA78GM-S2H AMD 780G chipset microATX rev. 1.1, 241 zł

 

Teraz tylko czekam, aż nowa wersja Mobo ukaże się w sprzedaży..

1. Czy zamiast tego CPU, może być ten AMD Athlon 64 X2 4800+ BOX ? Z tego co widze różnią się tylko pobieraną mocą, czy może czymś jeszcze (co miało by wpływ na prace podczas oglądania filmów HD)?

 

1b. i troche techniczne pytanie - czy ten AMD styknie na filmy 1080p + KMPlayer + ffdshow?

 

2. Sprawdzał ktoś czy jest już w sprzedaży nowa rewizja (1.1) GIGABYTE?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez deserted

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zwykły X2 niewiele różni się od serii eXXXX i BE-2XX0. Główne różnice to właśnie pobór mocy. Skoro ma być "cicho i chłodno" a użycie procesora przy odtwarzaniu FullHD wynosi zaledwie 20%, przydałoby się wyłączyć drugi rdzeń, a ten który będzie włączony, będzie pobierał mniej energii wydzielając przy tym mniej ciepła.

 

Jeśli chodzi o kodeki, to KMPlayer nie potrzebuje ffdshow bo posiada własne. Moim optymalnym ustawieniem (komp jak w sygnie, tylko że wyłączyłem akcelerowanie video przez grafikę) jest: KMPlayer (ustawienie OFF-LOCAL, czyli korzystanie z zewnętrznych kodeków), K-Lite MEGA Codec Pack (bardzo ważne żeby był mega, bo inaczej ciężko będzie z RMVB) i do tego PureVideo etc. Jak wciąż będzie zbyt niska wydajność to możesz sięgnąć po CoreAVC, który pozwala na 1080p nawet w przypadku athlonów na socket A (ale tylko topowe modele barton) ;)

 

Jest już w sprzedaży, ale nie jestem pewien czy dotarła już do Polski. Jakoś nie ma znaczących różnić pomiędzy 1.1 a 1.0 więc nie wiem czy opłaca się czekać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...