Skocz do zawartości
ANalfabeta

REQ: Paragraf

Rekomendowane odpowiedzi

Najpierw przedstawię Wam historie z dnia dzisiejszego.......

 

Oddałem do serrwisu 2 dyski Seagate 10.2GB każdy. Po 21 ustawowych dniach poszedłem je odebrać. Wszystko OK, wróciły nowe sztuki Samsung (nie lubie ich ale 3 lata gwary; dyski z Action). Odbierając poprosiłem rzecz jasna o gwarancję i tutaj właściciel firmy oznajmił mi iż nie da mi 36 mies. gwarancji a jedynie do konca trwania gwarancji na dyskie które oddałem do serwisu czyil coś koło 6 miesięcy.

 

Pytam sie Was (wiem że jest tu kilku znawców prawa zwłaszcza konsumenta) czy jest jakiś jasny paragraf w jakimś kodeksie który stanowi o koniecznosci udzielenia gwarancji w tym przypadku 36 miesięcy ?????

Bardzo bym prosił o jakiś namiar na taki przepis.

Ja pracuje w konkurencji i bez żadnego "ale" daje nowa gwarancje jeśli tylko dysk wraca z serwisu nowy a nie naprawiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sparwa wygląda tak jeśli kupiłes te dyski w zeszłym roku to obowiązują Cie stare przepisy i MUSZĄ wydac ci gwarancje nowa na pełen okres czyli w tym przypadku 3 lata, natomiast jeśli dyski kupiłes w tym roku to jest juz gorzej bo nowe przepisy nic nie wspominaja co w takim przypadku zrobić.

Informacja ta pochodzi od rzecznika ochrony praw konsumenta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmmmmm dyski 10.2 GB byly kupione w 2000r Padłu miesiąc temu. Wczoraj odebrałem nówki sztuki i gość chce mi dac gwarancje jakby do końca gwarancji starych dysków, a ja żądam 36 miesiecy bo nie ma ekspertyzy tylko NOWE dyski.

No to obowiązują Cie stare przepisy i musi wystawić nową gwarancje na 36 miechów.Najlepiej zadzwoń do rzecznika ochrony praw konsumenta i oni podadzą przepis który to reguluje, i powiedzą co zrobic.

Powodzenia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sparwa wygląda tak jeśli kupiłes te dyski w zeszłym roku to obowiązują Cie stare przepisy i MUSZĄ wydac ci gwarancje nowa na pełen okres czyli w tym przypadku 3 lata, ...

kodeks cywilny

Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.

§ 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie mógł z niej korzystać.

 

wynika z tego ze na nowe dyski bedzie taka sama gwarancja jak na stare w momencie kupna - musisz sprawdzic jakie okresy gwarancyjne miales na te Seagate i takie powinny byc okresy na Samsung - a nie automatycznie 36 miesiecy

 

w razie co domagaj sie zeby dyski mialy stickery od ACTION bo oni czesto biora cos na wymiane nawet na podstawie samych nalepek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sparwa wygląda tak jeśli kupiłes te dyski w zeszłym roku to obowiązują Cie stare przepisy i MUSZĄ wydac ci gwarancje nowa na pełen okres czyli w tym przypadku 3 lata, ...

kodeks cywilny

Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.

§ 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie mógł z niej korzystać.

 

wynika z tego ze na nowe dyski bedzie taka sama gwarancja jak na stare w momencie kupna - musisz sprawdzic jakie okresy gwarancyjne miales na te Seagate i takie powinny byc okresy na Samsung - a nie automatycznie 36 miesiecy

 

w razie co domagaj sie zeby dyski mialy stickery od ACTION bo oni czesto biora cos na wymiane nawet na podstawie samych nalepek

U rzecznika powiedziano mi wyraźnie ze jeśli otrzymał nowy sprzę i dotego innej firmy to musi otrzymac nowa gwarancje i na okres jaki przewiduje producent/dystrybutor tego sprzetu (tak jakby właśnie go kupował)pod warunkiem ze sprzęt który oddał na gwarancje był zakupiony przed wprowadzeniem nowej ustawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw przedstawię Wam historie z dnia dzisiejszego.......

 

Oddałem do serrwisu 2 dyski Seagate 10.2GB każdy. Po 21 ustawowych dniach poszedłem je odebrać. Wszystko OK, wróciły nowe sztuki Samsung (nie lubie ich ale 3 lata gwary; dyski z Action). Odbierając poprosiłem rzecz jasna o gwarancję i tutaj właściciel firmy oznajmił mi iż nie da mi 36 mies. gwarancji a jedynie do konca trwania gwarancji na dyskie które oddałem do serwisu czyil coś koło 6 miesięcy.

Stary odpowiem Ci chyba najbardziej rzeczowo :) osobiście dokonuję zakupów w Action w Warszawie i zawsze jak wymieniam dyski z gwarancją na trzy lata, a było to całkiem niedawno /Dysk IBM oraz Samsung, inne zresztą też/ to zawsze otrzymuję nową gwarancję na trzy lata więc chyba ktoś tu Cię robi w balona :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...