Jump to content
Harry Lloyd

F1 2010

Recommended Posts

Zobaczcie

, dodam, że to nie jest F1 2010 od "mistrzów kodu" tylko mod do Shift-a. Jeszcze się okaże, że będzie lepszy niż produkt komercyjny. Moim zdaniem znacznie lepiej oddana jest dynamika jazdy, wstrząsy... ogólnie bomba!

 

Chyba aż za bardzo przesadzona ta dynamika, wszystko się trzęsie tak jak by jechali po polskich drogach. :razz:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobaczcie

, dodam, że to nie jest F1 2010 od "mistrzów kodu" tylko mod do Shift-a. Jeszcze się okaże, że będzie lepszy niż produkt komercyjny. Moim zdaniem znacznie lepiej oddana jest dynamika jazdy, wstrząsy... ogólnie bomba!

 

Szczegolnie te artefakty pod koniec :D

 

Wstrzasy kamery (glowy), czy kierownicy mozna zmniejszyc w konfigu, a ten mod to nadal nie finalna wersja, co nie zmienia faktu ze Shift nadal zyje i ma sie jak widac bardzo dobrze :)

 

(juz od dluzszego czasu zabieram sie za update FAQ od Shifta bo wiele sie zmienilo, wiele nowych modow, moze juz niedlugo ;])

Edited by Powerslave

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba aż za bardzo przesadzona ta dynamika, wszystko się trzęsie tak jak by jechali po polskich drogach. :razz:

 

To najgorszy ficzer nfs :lol: Odkad wyszedl mod to wylaczylem ta "zaawansowana symulacje ruchu glowy" bo grac sie z tym nie dalo. Nie wiem co designerom chodzilo po glowie (:lol:) kiedy nad tym pracowali. A mod wyglada obiecujaco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpierw dowiedz się co to FFB i jakie efekty to daje, potem wypisuj bzdury.

 

Gracze z kierownicami (dobrymi) mają prawo oczekiwać FFB na wysokim poziomie od gry, która aspiruje do miana symulatora. 

Jeśli gra ma zły/słaby FFB to u mnie od razu jest skreślona.

Edited by thuGG

Share this post


Link to post
Share on other sites

graficznie to jest lekko podrasowany grid który ma dla przypomnienia już ponad 2 latka na karku,nawet ta sama ohydna kolorystyka,a żeby lud się cieszył dodali efekty deszczu i brudzących się opon i już wszyscy maja mokro w gaciach ,ja też :D(efekt deszczu,kałuż,unoszących się kropelek wody budzą respekt) Skok jakościowy względem grida jest niewielki a wiec pograją także posiadacze słabszych PC.

Edited by naxt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest gorzej niż myślałem :lol: Fizyki nie ma żadnej, ffb to można powiedzieć, że nie ma (po co im był anthony davidson ? w sumie i tak z niego żaden kierowca). Menu jak w dirt2. Jak ktokolwiek miał styczność z simracingiem to stanowczo odradzam (można zawału dostać). A grafika to ma się nijak do realizmu (oświetlenie i blur jak grid/dirt) do tego tekstury strasznie słabe, kokpity dużo poniżej przeciętnej. IMHO nawet mody do starusieńkiego rfactora ładniej wizualnie wyglądają. A dźwięk ? To jakiś żart... Nie polecam nawet największemu antyfanowi F1.

Edited by ojejku

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to i ja juz to uruchomiłem ...

dawno wiekszego gniota nie widzialem !!! Tak jak pisałem zwykły port z konsoli !! Powiedzcie mi jak wyjsc z gry ?? :)

Sterowanie zwalone dokumentnie - mam G25 i za nic nie da sie tego z sensem ustawic. Biegi wbijaja sie z 2 sek opoznieniem , gaz i hamulec tak samo dzialaja jakby byly z gumy !!!! Przeciez tym sie NIE DA JEZDZIC !!!!!! Jak w roku 2010 mozna wydac takie gowno ?? i robic jeszcze wokół tego gowna tyle szumu , ze super , ze symulacja , ze przy udziale kierowcow robione ... ehh

Swobodnie moge stwierdzic ze w 90% jest to wina KONSOL !!!! bo to tam sterowanie nie jest wazne , opoznienia itp bo gra sie na padzie , na luzie itp itd ....

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co to ma do czego? Gra jest zła bo jakieś idiotyczne wibracje są słabe? Lol.

 

Pierwsze co robię to zawsze wyłączam to badziewie.

 

Sportowy samochod jest zly tylko dlatego ze ma uklad kierowniczy zbudwoany z polaczenia ukladu kosiarki i kombajnu? Lol.

 

bez ffb w takiej forzie ciezko wyczuc granice przyczepnosci (tak samo jak bez dzwieku) ale w f1 to chyba nie powinno miec takiego znaczenia ;)

 

Zartujesz prawda?

 

Ogolnie zaczne od grafiki: deszcz bardzo ladnie, kolory blade tworza jakis klimat, testowane tylko Monaco, ale gdy podczas powtorki spojrzalem na "krople" osadzajace sie na kamerze to byly to slabej jakosci tekstury :/ Sloneczna pogoda wyglada duzo gorzej, kolory nadal blade, blizej temu do gry czarno-bialej niz do zywych kolorow ktorych sie spodziewalem.

 

Sterowanie: gra nie wykrywa ustawien w profilerze, musialem uzywac profilu ogolnego, rotacja 200 stopni zeby dopasowac do obrotow w grze - wymuszone na sile, baznadzieja. FFB - co to takiego jest, zapytaja w Codemasters?. Pierwsze wrazenie bylo jak naciaganie sprezyny, dopiero obnizenie sily do 20% ze standardowych 100% dalo jako tako sie prowadzic, chociaz na prostych byla porazka i trzeba bylo zmienic linearity na 50% (jakos inaczej w grze nazwane) zeby auto bylo stabilne. Wracajac do rotacji - 200 stopni to o 160-200 za malo, moze jakis mod to zmieni (oby!)

 

Fizyka: tak jak sterowanie - typowy arcade. Wylaczenie wszystkich pomocy nie robi roznicy poza tym, ze auto podczas przyspieszania pali gume i zostawia 100m slad, ale nie wplywa to w zaden sposob na trakcje, czy jej brak, zrobilem jakies 20 kolek w deszczowym Monaco i tylko raz zlapalem spin, ogolne odczucia w deszczu to po prostu mniejsza przyczepnosc, zadnej obawy ze wpadne w poslizg i sie rozwale :( Dodam tez ze jesli w zakret wejdziemy za szybko, to nic straconego, nie ma sie co martwic, skrecamy kierownicy do oporu i auto w magiczny sposob dostaje dodakotwa przyczepnosc i ladnie wchodzimy w zakret, nie trzeba nawet mocniej hamowac, bosko!

 

Ktos mi mowil o trybie "ekspert" - ja sie pytam gdzie on jest, bo nigdzie nie moglem znalezc.

 

A jeszcze grafika - bedac w grze musialem wyjsc do widnwosa alt+tab by zmienic rotacje w profilerze, od momentu moge grac tylko w oknie a nie na pelnym ekranie, nie znalazlem opcji za to odpowiedzialnej, a zmiana rozdzielczosci nic nie daje :(

 

 

edit:

haha az nie moglem sie powstrzymac, za to minusik, za konstruktywna krytyke? ogarnij sie ktos, to nie fotka.pl

 

@macmet dzieki, po powrocie z pracy sprawdze.

Edited by Powerslave
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shit, a tak liczyłem na ten tytuł- podpięte g25 pod 52"/ps3 i miało być świetnie. Niestety już ostatnie gameplaye bez asyst w deszczowym Monaco sygnalizowały, że jest dużo za prosto, ale aż takiego dziadostwa się nie spodziewałem (patrząc po waszych opiniach, a jest tu kilka osób, które na simracingu znają się dobrze). Grę i tak kupię, ale F1 w wydaniu arcade to niestety nie to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja wtrące swoje 3 grosze i napiszę że tej gry nigdy nie kupię z jednego powodu a jest nim "GFW". nie umiem objeść założenia sobie konta gdzieś niby w uk żeby działał mi multiplayer dlatego wszystkie gry spod szyldu GFW dostają umnie bana. Kupiłem sobie dirta 2 zajarany że sobie pogram po sieci a tutaj jedna wielka kupa dlatego niech sobie M$ razem z cotmasterem wsadzą tą gre w swoje przepastne 4 litery i się nią udławią. co do fizyki to ja się nie spodziewałem niczego po cotmasterze tzn nie robiłem sobie żadnej nadzieji że ten cały ich F1 będzie chociaż w 10% symulacją w stylu simbina :P

Edited by zaodrze244

Share this post


Link to post
Share on other sites

Swobodnie moge stwierdzic ze w 90% jest to wina KONSOL !!!! bo to tam sterowanie nie jest wazne , opoznienia itp bo gra sie na padzie , na luzie itp itd ....

 

Wystaw sobe, ze do konsoli tez sie podlacza kierownice... stosujac taka argumentacje, to uzytkownicy konsol mogliby napisac, ze to wina PC, bo tam sie na klawie gra.
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zapominajmy ze przecietny uzytkownik konsol za symulacje uznaje NFS Most Wanted czy TDU wiec nie wymaga tak wiele jak pecetowy nerd jak ja czy inni tutaj, ktorzy zawiedli sie, nie pierwszy i ostatni raz, na dobrze zapowiadajacej sie grze.

 

gdzie ten tryb ekspert no gdzie on jest lalala

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

wszyscy jada po tej grze, ze arcade.. ale udalo sie komus dojechac na ekspercie np w gp singapuru w czolowce?

 

 

 

 

A co to ma do rzeczy? Mi czasem w NFSie było ciężko dojeżdżać w czołówce, czy to znaczy, że to była symulacja?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wszyscy jada po tej grze, ze arcade.. ale udalo sie komus dojechac na ekspercie np w gp singapuru w czolowce? ^^ jezeli jest szansa na jakies modyfikacje to tak szybko bym jej nie skreslal ;]

 

A ja dalej nie wiem, czy tak wspaniale slowo "ekspert" okresla poziom trudnosci AI czy ma on wplyw na prowadzenie i jest to "symulacyjny" tryb w grze? Nigdzie nie uzyskalem odpowiedzi ani sam nie znalazlem zadnego eksperta, ale testowalem tylko time trial, nie jechalem wyscigow.

 

@thuGG

 

+1, jesli to tylko poziom AI to nie ma to nic do gadania, bezbledne AI napisac potrafi kazdy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozostaje tylko współczuć tym którzy liczyli na symulację, to tylko Codemasters.

 

 

Dla mnie gra jest świetna! Dokładnie tego chciałem, F1 do grania na padzie. Model jazdy ogromnie przyjemny, a bez asyst trzeba umiejętnie jeździć. Spina banalnie zaliczyć na każdym zakręcie przejeżdżanym na drugim biegu, nawet na trzecim można.

 

Na klawie to nawet z asystami gra się tragicznie, męczarnia maksymalna.

 

 

 

Ja za to jestem rozczarowany optymalizacją. Ogólny poziom grafiki jest bardzo dobry (deszcz absolutnie wymiata), niestety w kilku aspektach jest gorzej niż było w poprzednich grach - przede wszystkim strasznie słaby antialiasing. Na barierkach itp są straszne zęby. Tak samo cienie są postrzępione z dalszej odległości, identyczne jak w DiRT 2. Coraz więcej gier ma brzydkie cienie, szkoda.

 

A framerate? Na max detalach w DX9 i 1360x768 nie wyciągam stałych 60 FPS w treningu, a w wyścigu potrafi bywać 45-50. Sprawdziłem monitoring po wyścigu w maksymalnej ulewie, i użycie GPU to ok. 70%, a użycie proca 50%, tak więc niestety ale gra nie wykorzystuje czterech rdzeni. W treningu użycie proca było mniejsze, a użycie GPU ciut poniżej 100%.

 

W DiRT 2 w tej rozdziałce i DX11 mam ponad 100 FPS z quadem bez Vsynca, więc przyznam że jestem troche zawiedziony. W tej grze DX11 też sporo obniża framerate, a nie zauważyłem by coś dawał. W DiRT to chociaż można było się popluskac w kałużach z teselacją.

 

Ponad 50 FPS jeszcze jest ok, ale spadki poniżej tego są widoczne i momentami przeszkadzają. W tak szybkiej grze framerate jest bardzo ważny. Fajnie jakby kolejne stery/patch coś poprawiły, ale przyznam że zbytnio na to nie liczę.

 

 

 

Ogólnie świetna gra, brawo Codemasters.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 dobra to umowmy sie, ze nie jest to syymulacja, tylko bardzo trudne arcade, w ktorym pierwsze godziny spedzisz na wyjezdzaniu poza tor i zaczynaniu sesji treningowych od nowa, bo rozbiles bolid ;)

 

tryb ekspert wylacza cofki i wszystkie asysty... nie wiem jak komputerowi przeciwnicy, ale nawet oni nie jada w tym trybie idealnie... tzn sa do objechania jezeli bardzo dobrze znasz tor ;)

Edited by kkNd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.