Jump to content
pmp

Asus P5q/p5q-e/p5q Pro/p5q Deluxe/p5q Premium

Recommended Posts

Zasilacz mam ocz 600 W tam jest jedna 20 + 2 pinowa wtyczka i 2x4 pinowa wtyczka o nazwie cpu 1 i cpu 2 czyli mam usunąć zaślepkę i wpiąć cpu 1 i cpu 2 ?

 

2x4pin = 8pin chyba kolega pisal =]

 

wyjmij zaslpke i wepnij w obydwa. ja tak mam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ustabilizowalem prace P5Q

Najwiekszy problem jaki miala, to zalanczanie sie systemu ratunkowego przy nadmiernym OC.

Po 8 szybkich resetach uruchamia sie Backoup biosu i mozna walczyc dalej - tyle ze na stock biosie.

 

Dlatego tez na tym biosie walczylem i dotarlem do 550 FSB

Vnb - 1.34

VPll - 1.8

Vfsb - 1.34

Vcore - 1.457

z multi 8.5 :)

 

zadnej zabawy z GTL`ami

w singlu!! - nie mialem dostepnej drugiej kosci :(

PL naturalnie 13 :( wpisywany recznie

 

powodzenia - moja mobo na sprzedarz, jesli ktos chce :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Złożyłam w końcu kompa na nowej płycie.

 

Czy nie ma jakieś jednj paczki instalacyjnej? Musze z różnych instalek instalowac drivery do P45, sieciówki, dźwiękówki, SATA, USB itd??

 

 

Jak odczytać temp proca w Windowsie? Everest mi nie wykrywa.

post-103554-1225844445_thumb.jpg

Edited by Pussik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na płytce masz narzędzie: "Asus InstAll - Driver Installation Wizard" które instaluje wszystkie potrzebne stery, działa niestety dość wolno, więc lepiej się trochę "wysilić" i zainstalować wszystko samodzielnie. Temperaturę mierz najlepiej Core Temp'em 0.99.3 lub Real Temp'em. Twój CPU to 45nm, dlatego w obu programach aby odczyt był właściwy, Tj. Max musi być ustawiony na poziomie 100*C.

Edited by .:Fallen Angel:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuje, może w najbliższych dniach obczaje ten programik.

 

 

Miałam po prostu za starego Everesta i nowy pokazuj temp. Na Coolermasterze Hyper TX (taki tam cooler z heat pipeami) mam 50-60st.

 

Płyta główna na dolnym, czarnym PCI-E ma tylko 8x? Jedyna wada jak do tej pory. Bo nie mam jak wentyla upchnąć i grafa ma 15st więcej w idle. :P

 

 

Na razie bawiłam się w O/C proca i wyniki są niezłe. :D

 

Q9450 stepping C1

 

Bez zmian napięć z defaultowych 333MHzx8=2,67GHz na 430x8=3,44GHz

 

Przy zmianie napięcia z 1,2V na 1,31V wycisnęłam 475x8 = 3,8GHz

 

 

EVEREST przy niekręconym produ power value pokazuje na poziomie 33W przy obciążeniu :P a przy tym o/c blisko 50W.

 

 

Wyniki renderingu:

 

Athlon XP Barton 2500+@2,4GHz 40min 19s

Q9450@2,67GHz 6min 47,4s

Q9450@3,8GHz 4min 42s

 

 

 

Jak i gdzie zmienić mnożnik oraz napięcie procesora w Idle? W idle zmienia się mnożnik z 8 na 6.

Edited by Pussik

Share this post


Link to post
Share on other sites

poradzilem juz sobie z ustawieniami jednak spotkal mnie kolejny denerwujacy problem

po wylaczeniu kompa na pare godzin (noc), rano nie chce wstac, trzeba resetowac biosa bo pojawia sie komunikat o nieudanym Overclockingu.....

ladowanie profilu i dopiero smiga...

co robic???

powiem tylko ze OC jak najbardziej udane bo komp stabilny

 

p5q deluxe - najnowszy bios

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ludzie sie dziwia dlaczego chce sprzedac to mobo....pomimo ze u mnie komp w zasadzie dziala 24h/7

U mnie wygalda to tak:

np awaria pradu, wpadam po pracy mobo dead, 8xpower up/down - uruchamia sie bios backoup - restart biosa do STOCK, ponowne ustawianie mobasa/wczytanie z zapisum, uruchamianie.

a juz sie wycwanilem i zamiast power wciskam szybko 8 razy RESET :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

posiadam p5q-e q9550 e0 i 4* patrioty 4-4-4-12 800 mhz

na ustawieniach auto tylko zabawa napieciem procka i fsb windows wlancza sie przy napieciu 1.35 i czestotliwosc 3.8 (prthosa puszczalem olganoleptycznie na 10 minut)

 

studiujac wczesniejsze topici ustawilem recznie

 

Cpu ratio - x8.5

Fsb Frequency - 460

PCIE Frequency - Auto

FSB Strap to North Bridge - Auto

Dram Frequency - 930 czy tam 940

DRAM CLK Skew on Channel A1/A2/B1/B2 - Auto

DRAM Timing Control - Manual

pIerwsze 4 timingi mam - 5-5-5-15, dalej auto

Cpu Voltage - 1,35 V

Cpu GTL Voltage Rference (0/2) - 0.640

Cpu GTL Voltage Rference (1/3) - 0.630

CPU PLL Voltage - 1,6V

FSB Termination Voltage - 1,2V

Dram Voltage - 2,2 V

NB Voltage - 1,34 V

NB GTL Voltage Reference - 0.6

SB Voltage - 1,10 V

PCIE Sata Voltage - 1,50 V

CPU Skew - ps 400

NB Skew - ps 200

 

 

Advanced -> Cpu Configuration

Cpu Ratio Setting - x8.5

C1E support - Disabled

Max CPUID Value Limit - Disabled

Intel Virtualzation Tech - Disabled

CPU TM Function - Disabled

Execute Disable Bit - Disabled

Intel C-STATE Tech - Disabled

 

Pl prubowalem przestawiac na 13-15, problem polega na tym ze na recznych powyzszych ustawieniach plyta ani drgnie, nie laduje sie nawet bios.

Co zle robie???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak i gdzie zmienić mnożnik oraz napięcie procesora w Idle? W idle zmienia się mnożnik z 8 na 6.

Funkcja C1E obniża mnożnik oraz napięcie w idlu. Przy wyższym OC i podniesionym Vcore, niekiedy bywa, że włączenie tej funkcji powoduje niestabilność. W biosie możesz to wyłączyć, zakładka - Advanced->Cpu Configuration->C1E Support.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo ja przez w Idle bym chciała miec tryb oszczedzania. Komp w nocy bedzie ściągał wiec moz emiec nawet 30% mocy. Normalnie w Idle w dzień fjanie jakby miał z 70% lub normlani bez o/c. :) Ale podczas pracy to już mocny o/c :)

 

No mniejsza o to.

 

 

Czy ten tryb oszczędzania energii zużywa procesor lub mobo w jakiś sposób? Bo mi się to przełącza kilka razy na minute ;f

Pracę w viewportcie czasami traktuje jako "stress" i podciąga zegary na kilka sekund.

 

 

Radiator zrobiłam na gołe 12cie mosfetów na P5Q PRO, a one się mniej grzeją od cewek. Myśle, że dam gąbke termoprzewodzącą i z cewek też będzie odprowadzało ciepło. Ma to sens?

 

:] Pomysł fajny mi się wydaje, bo radiator będzie odprowadzał ciepło płynące od dołu i z boku. :P

 

 

PS: Zna ktoś defaultowe wartości napięć? Gdzie je sprawdizć? Np. mostka północnego, południowego i innych pierdół. ;/ Chce zwiekszyc o 0,1V a nie wiem ile wpisać.

 

Napięcia defaultowe dla CPU GTL REF, FSb Termination, CPU PLL SB i PCIF SATA tez sie przydadzą. :)

post-103554-1225895131_thumb.jpg

Edited by Pussik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli zrobie oc E8400 na tej płycie do 4ghz to przy wyłączeniu listwy od kompa (zawsze wyłączam po co ma żreć te pare watów,głośniki,monitor itd) za każdym razem mi komp nie wstanie i trzeba bedzie robic OC od nowa ?

 

p5q pro

Edited by Turion64

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może komuś pomoże. Jak włączy się Bios recovery po nadmiernym OC. Wystarczy wyłączyć zasilanie od zasilacza. Po ponownym starcie u mnie jest ok:) Mam P5Q Deluxe i samo z siebie się tak nie robi – dopiero po większym OC, kiedy już nie ma stabilności. Dopóki jest stabilne OC wszystko jest ok u mnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

posiadam p5q-e q9550 e0 i 4* patrioty 4-4-4-12 800 mhz

na ustawieniach auto tylko zabawa napieciem procka i fsb windows wlancza sie przy napieciu 1.35 i czestotliwosc 3.8 (prthosa puszczalem olganoleptycznie na 10 minut)

 

studiujac wczesniejsze topici ustawilem recznie

 

Cpu ratio - x8.5

Fsb Frequency - 460

PCIE Frequency - Auto

FSB Strap to North Bridge - Auto

Dram Frequency - 930 czy tam 940

DRAM CLK Skew on Channel A1/A2/B1/B2 - Auto

DRAM Timing Control - Manual

pIerwsze 4 timingi mam - 5-5-5-15, dalej auto

Cpu Voltage - 1,35 V

Cpu GTL Voltage Rference (0/2) - 0.640

Cpu GTL Voltage Rference (1/3) - 0.630

CPU PLL Voltage - 1,6V

FSB Termination Voltage - 1,2V

Dram Voltage - 2,2 V

NB Voltage - 1,34 V

NB GTL Voltage Reference - 0.6

SB Voltage - 1,10 V

PCIE Sata Voltage - 1,50 V

CPU Skew - ps 400

NB Skew - ps 200

 

 

Advanced -> Cpu Configuration

Cpu Ratio Setting - x8.5

C1E support - Disabled

Max CPUID Value Limit - Disabled

Intel Virtualzation Tech - Disabled

CPU TM Function - Disabled

Execute Disable Bit - Disabled

Intel C-STATE Tech - Disabled

 

Pl prubowalem przestawiac na 13-15, problem polega na tym ze na recznych powyzszych ustawieniach plyta ani drgnie, nie laduje sie nawet bios.

Co zle robie???

Powyzej pl to dziwne a wlasciwie czemu chcesz powyzej dawac przeciez czym mniej tym lepiej u ciebie z pl 10 spokojnie powinno mykac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sisay1982

 

a gtle jak dasz na auto niewiem ewentualnie zabawa nimi vtt daj moze na 1.24 oczywiscie nie przesadzac z tym z tego co widze to procka masz na 3.9 a pisales ze na 3.8 mykalo na auto moze tu lezy wina daj 450x8.5 a i strapa na 333

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja się mogę podpiac pod topic.

 

Jechałam na defultowych napięciach (ustawiłam tylko 1,2V dla CPU, zbey nie podbijało) i dojechałam do 3,44GHz.

 

Potem podbiłam CPU Voltage o 0,1V i dojechałam do 3,8GHz i teraz pod górke. Kolejne 0,1V (1,4V w sumie) dało mi 3,92GHz, następny krok to 4GHz i już nie mogę osiągnąć stabilności .

 

Zmieniając jedynie napięcie procka odpala sie windows, 3dsmax i zacyzna renderować po czym nie wywala aplikacji jak przedtem, lecz BSOD lub reset kompa.

 

Podbijanie innych napiec ma odwrotny skutek. Nigdy nie było lepiej, najgorsza opcja to było, jak komp w ogóle nie chciał wstać. ;f

 

 

 

Lepszych płytek do swoich quadów.. no sorry ale ja za to dałam już 345zł! ;o ASUS P5Q PRO.

Z tego co czytam powyżej to opisujecie opcje GTL (0/2) 0.64 i GTL (1/3) 0.63 ... ja ni mam tak zaawansowanego GTL. Mam zwyczajnie GTl i mogę wybrać [AUTO/0.65/0.63/0.61]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja się mogę podpiac pod topic.

 

Jechałam na defultowych napięciach (ustawiłam tylko 1,2V dla CPU, zbey nie podbijało) i dojechałam do 3,44GHz.

 

Potem podbiłam CPU Voltage o 0,1V i dojechałam do 3,8GHz i teraz pod górke. Kolejne 0,1V (1,4V w sumie) dało mi 3,92GHz, następny krok to 4GHz i już nie mogę osiągnąć stabilności .

 

Zmieniając jedynie napięcie procka odpala sie windows, 3dsmax i zacyzna renderować po czym nie wywala aplikacji jak przedtem, lecz BSOD lub reset kompa.

 

Podbijanie innych napiec ma odwrotny skutek. Nigdy nie było lepiej, najgorsza opcja to było, jak komp w ogóle nie chciał wstać. ;f

 

 

 

Lepszych płytek do swoich quadów.. no sorry ale ja za to dałam już 345zł! ;o ASUS P5Q PRO.

Z tego co czytam powyżej to opisujecie opcje GTL (0/2) 0.64 i GTL (1/3) 0.63 ... ja ni mam tak zaawansowanego GTL. Mam zwyczajnie GTl i mogę wybrać [AUTO/0.65/0.63/0.61]

Co do GTLi to zauwazylem ze im wiekrze vFSB tym mniejsze wartosci GTL daja stabilnosc =] przynajmniej u mnie tak jest na dwyrdzeniowcu nie wiem czy tak samo bedzie dla quada =]

Share this post


Link to post
Share on other sites

W piątek jadę kupić procka (płyta P5Q-PRO) i wciąż mam dylemat czy brać 8400 czy jakiegoś fajnego Quada Najbardziej co mnie wkurza to że wziąłem 2x2GB Adata 800'tki i nie idą wyżej niż 900. Mogłem brać 1066. Widzę Pussik, że go ładnie wykręciłaś. Chociaż vCore dosyć wysokie ;)

Edited by Devil

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i pupa.

 

Próbowałam zmieniać wszystko, opcja po opcji, czasem po dwie.

 

Albo jest BSOD

Albo twardy reset

Albo zwis, że kursorem ruszyć nie można.

Najłagodniejsza opcja to wysyp aplikacji.

Jak pozmieniam za dużo napiec na + t nawet komp nie wstaje, lub sie zawiesza gdzieś przy ładowaniu.

 

 

Wytłumaczy mi ktoś, co to jest FSB Wall? :P

 

Zrobiłam update biosu z 0703 do 1406 - nie pomogło.

 

Właśnie mi się przypomniało, że nie mam wszysktich kabli wpiętych do płyty. :) Mam "jedynie" 24+4pin oraz 4pin. Nie wyjmowałam zatyczki na kolejne 4pin, bo nie mam w obecnej zasiłce takiego kabla. Corsair 520HX ma wszystkie kable? :>

 

Może też źle ulokowałam pamięci RAM?

Jedna siedzi w żółtym slocie, a druga w czarnym. :>

Edited by Pussik

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 - Właśnie mi się przypomniało, że nie mam wszysktich kabli wpiętych do płyty. :) Mam "jedynie" 24+4pin oraz 4pin. Nie wyjmowałam zatyczki na kolejne 4pin, bo nie mam w obecnej zasiłce takiego kabla. Corsair 520HX ma wszystkie kable? :>

 

2 - Może też źle ulokowałam pamięci RAM? Jedna siedzi w żółtym slocie, a druga w czarnym. :>

1- Corsair 520HX

Dołączona grafikaDołączona grafika

 

2 - jesli pamieci dzialaja w dualchanelu powinny znalesc sie w slotoch o jednym kolorze np zoltym =]

Edited by Vdrop

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. fsb walll to granica procka - to jakie najwyzsze fsb moze osiagnac - u ciebie to bedze wzsoka wartosc

2. jakie masz chlodzenie panno - quad przy 4GHz to bdzie sporo ciepla

3. 300-400 PLN za mobo to sa smieszne pieniadze. tymbardziej jak sie do niego wsadza quada. poki tego nie zrozumicie, to kicha

 

@Vdrop

sam nie wiem.

mysle ze kontroler pamieci padal - czyli mobo.

same pamieci moglby wiecej pojsc - kiedys na 2.1Vmem lataly 1200 5-5-5-15

przy duzo mniejszym PL

P5Q DLX kuleje a jej mlodszy pomit to sobie moge wyobrazic.

Edited by Zulusman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...