kasen2 Opublikowano 24 Maja 2008 Zgłoś Opublikowano 24 Maja 2008 (edytowane) Witam. Muszę napisać program kalkulator, który będzie obliczał: dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie, pole kwadratu, pole prostokąta, pole trójkąta, pole koła. Musi mieć tekstowe menu wybierania, jeżeli ktoś wybierze złą pozycję [ takiej, której nie ma w menu ] to program ma wyświetlić "wybierz pozycję od 1 do 8" i znowu wyświetlić menu z listą opcji. Trzeba też zabezpieczyć się przed dzieleniem przez 0 w postaci komunikatu np. Nie dziel cholero przez zero :D Do tej pory nastrugałem tyle: program olbiczanie;uses crt;var a,b,h,r,pozycja:integer;beginclrscr;repeatwriteln('1 - Dodawanie 2 - Odejmowanie 3 - Mnozenie 4 - Dzielenie 5 - Pole KW 6 - Pole prostokata 7 - Pole trojkata 8 - Pole kola');read(pozycja);IF pozycja<1 THEN writeln('Wybierz od 1 do 8');IF pozycja>8 THEN writeln('Wybierz od 1 do 8');until pozycja=1,2,3,4,5,6,7,8;CASE pozycja OF1: end. Zatrzymałem się na Case OF, nie wiem jak rozpocząć od 1 ? Jak ktoś mi podpowie jak ma wyglądać początek to dalej sam już analogicznie powinienem dać sobie radę. Czy to będzie dobrze ? 1: Writeln('Zaczynamy dodawanie');beginwriteln('Podaj a');read(a);writeln('Podaj b');read(b);writeln('Suma a i b wynosi',a+b); readln;end; Edytowane 24 Maja 2008 przez kasen2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prog Opublikowano 25 Maja 2008 Zgłoś Opublikowano 25 Maja 2008 (edytowane) Nie dziw się, że nikt Ci nie odpowiada. Bardzo dobra stronka: Najlepszy kurs dla programisty Turbo Pascal Edytowane 25 Maja 2008 przez Prog Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PelzaK Opublikowano 25 Maja 2008 Zgłoś Opublikowano 25 Maja 2008 ja chciałem z całego serca i ze wszystkich sił.. swoich, ale nie byłem pewien czy problem dotyczy składni języka (wtedy to nie do mnie, bo pascala już na szczęście nie używam :) ) czy może idei. Jakoś tak pokrętnie problem przedstawiony, chyba pytanie lekko źle ubrane w słowa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrOOliK89 Opublikowano 25 Maja 2008 Zgłoś Opublikowano 25 Maja 2008 program abd; uses crt; var key : boolean; a : boolean; procedure menu; begin repeat clrscr; writeln('MENU: '); {wypisywanie polecen menu} TextColor(green); {kolor czcionki} writeln('1. 1'); TextColor(red); {kolor czcionki} writeln('2. 1'); TextColor(blue); {kolor czcionki} writeln('2. 1'); TextColor(brown); {kolor czcionki} writeln('4. zakoncz'); TextColor(white); {kolor czcionki} repeat until KeyPressed; case ReadKey of {petla case, Funkcja ReadKey z biblioteki crt podaj wcisniety klawisz} '1' : begin {jesli wcisniety klawisz to 1 to wykonoja dla 1} writeln('wybrales: 1'); writeln(''); writeln(''); writeln(''); key :=true; writeln('nacisniej dowolny klawisz aby powrocic do menu'); readln; menu; end; '2': begin {jesli wcisniety dowolny klawisz to 2 to wykonoja dla 2} writeln('wybrales: 2'); writeln(''); writeln(''); writeln(''); key :=true; writeln('nacisniej dowolny klawisz aby powrocic do menu'); readln; menu; end; '3': begin {jesli wcisniety klawisz to 3 to wykonoja dla 3} writeln('wybrales: 3'); writeln(''); writeln(''); writeln(''); key :=true; writeln('nacisniej dowolny klawisz aby powrocic do menu'); readln; menu; end; '4': begin {jesli wcisniety klawisz to 4 to wykonoja dla 4} writeln('wybrales: zakoncz'); writeln(''); writeln(''); writeln(''); key :=true; end; end; until key; writeln('nacisnij dowolny klawisz aby zakonczyc program'); repeat until KeyPressed; {jesli zostanie nacisniety klawisz koniec petli} {zarazem koniec programu} end; begin menu; end.Masz jakieś moje stare wypociny, może Ci to coś pomoże ;P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...