Jump to content
chronicsmoke

Street Fighter Iv

Recommended Posts

Proste :-) ja piep....

trudniejsze combosy byly juz w Super street fighter 2 turbo w 95roku

w ktorego sie zagrywalem w tamtym czasie z pasja :)

A czy to, że SSF2T wyszedł w 95 roku znaczy, że są w nim łatwe combosy :P? Osobiście uważam, że seria SF zawsze była pod tym względem jedną z trudniejszych - np. w Soul Caliburach, Melty Bloodach i Guilty Gearach masz dużo większą swobodę w prowadzeniu combosów, z kolei Tekken dużo bardziej wybacza graczowi brak odpowiedniego wyczucia czasu (ot, wciskaj przyciski mniej więcej po kolei, mniej więcej w odpowiednim momencie i juggle wchodzą), również KoF zawsze był pod tym względem łatwiej przystępny. A jeżeli takie combo jakie podałem potrafisz bez problemu wyprowadzać z klawy podczas walki (nie treningu) to naprawdę szacun :). Edited by zergadis0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego, co ja sie dowiedzialem, to mozna grac klawiatura+pad, ale mniej kumaci mogą miec problemy.

 

Ale co i jak to powiem dopiero po zakupie gry, a patrząc w gląb portfela, to chyba zbyt szybko gry nie kupie, chyba ze bedzie kosztowac ~50zł, a nie ~50€ :D a tak to pozostal mi Benchmark :(

 

Jak już podajecie ceny....

Prawda jest taka, że teraz Street Figter 4 jest na steam za 34 euro, a więc ok. 150 zł.

Biorąc pod uwagę brak wydawcy w Pl to nie ma tragedii.

Jeszcze "tylko" 3 dni i 8 godzin ehhh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepraszam za najprawdopodobniej najgłupsze pytanie zadane na tym forum... Którym klawiszem włacza się kontynuacje w trybie arcade?? Proszę o pomoc... :(

Dokładnie :> Nie ma tam klawisza przypisanego pod kontynuację, a jest odliczanie :>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak już podajecie ceny....

Prawda jest taka, że teraz Street Figter 4 jest na steam za 34 euro, a więc ok. 150 zł.

Biorąc pod uwagę brak wydawcy w Pl to nie ma tragedii.

Jeszcze "tylko" 3 dni i 8 godzin ehhh.

Damy radę :)

Edited by BLANTMEN

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam natomiast problem z zaawansowanymi kombosami, gram na padzie i jakoś nie mogę. heh

Na klawiaturze ciężko nie jest. Na początku nie wiedziałem jak kółka robić ( ćwiartki ) ale to wystarczy S potem D albo S potem A i potem noga czy ręka. Na treningu wszystko wychodzi w walce wiadomo dużo trudniej. Tak że można śmiało grać na klawiaturze, pad nie jest wcale potrzebny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wpienia mnie w tej grze jej prędkość działania.

A dokładnie mówiąc, że zależnie od FPS czas w grze idzie albo wolno albo szybko.

W końcu czy 30fps czy 60fps nie powinno mieć to wpływu na takie rzeczy jak czas.

A przy 60fps wygląda to jakby w przyspieszonym tempie działała.

A tak poza tym fajny remake SSF2T z extra wyglądającymi Ultra combosami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy 60 fpsach gra chodzi właśnie tak jak powinna :P . Ale fakt, mogli zadbać o to, aby przy mniejszej płynności gra zachowywała odpowiednią prędkość :) .

W takim razie przy 30-40fps gra się łatwiej :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i pogralem juz troche.

 

Stwierdzam, ze gra na padzie od x360 to jakies nieporozumienie - zarowno na analogu jak i krzyzaku - strasznie niewygodnie sie gra na tym padzie. Byc moze to kwestia wprawy, ale szkoda mi na to czasu. Nieraz i nie dwa nie udalo mi sie wykonac czegos tylko dlatego, ze ruszylem galka minimalnie w gore i nie wykonalem poprawnie kombinacji, kciukiem tez trzeba sie strasznie nalatac. Krzyzak zas jest w niewygodnym miejscu. Wydaje mi sie, ze znacznie lepiej sprawdzil by sie pad od PlayStation - na tym sie kiedys wygodnie gralo w Tekkena ;)

Olac pada, gram na klawiaturze, znacznie lepiej :)

 

Jezeli chodzi o gre, to jest swietna. Animacje, grafika, jak juz ktos wczesniej wspomnial - grymasy zawodnikow podczas wykonywania albo otrzymywania ciosow, swietnie wygladajace kombosy - elegancko to wyglada. Nudne sa jednak cutscenki przy rozpoczeciu walki (kazdy zawodnik ma tylko jedno wejscie), podobnie jak teksty po zakonczeniu walki - mogly by byc wypowiadane to raz, a dwa to moglo by byc ich znacznie wiecej niz tylko jeden tekst.

 

Uwazam, ze gra jest swietna - czuje, ze sporo czasu przy niej spedze :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do narzekan do tego ze gra wydaje sie zwalniac w mniej niz 60fps.

 

Tak sie sklada ze to jest bijatyka i wszystkie timingi animacji ciosow zaleza od ilosci klatek. Jezeli np prosty LP ma miescic sie w 3 klatkach animacji, to jak chcecie skompresowac to wzgledem czasu zeby bylo plynnie przy mniejszej ilosci klatek ? Normalna predkosc gry w ktorej wszystko jest tak jak powinno byc to stale 60fps, jesli bedzie mniej lub wiecej, wszystko przedlozy sie na czas , a wiec na szybkosc.

Edited by satou

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i pogralem juz troche.

 

Stwierdzam, ze gra na padzie od x360 to jakies nieporozumienie - zarowno na analogu jak i krzyzaku - strasznie niewygodnie sie gra na tym padzie. Byc moze to kwestia wprawy, ale szkoda mi na to czasu. Nieraz i nie dwa nie udalo mi sie wykonac czegos tylko dlatego, ze ruszylem galka minimalnie w gore i nie wykonalem poprawnie kombinacji, kciukiem tez trzeba sie strasznie nalatac. Krzyzak zas jest w niewygodnym miejscu. Wydaje mi sie, ze znacznie lepiej sprawdzil by sie pad od PlayStation - na tym sie kiedys wygodnie gralo w Tekkena ;)

Olac pada, gram na klawiaturze, znacznie lepiej :)

 

Jezeli chodzi o gre, to jest swietna. Animacje, grafika, jak juz ktos wczesniej wspomnial - grymasy zawodnikow podczas wykonywania albo otrzymywania ciosow, swietnie wygladajace kombosy - elegancko to wyglada. Nudne sa jednak cutscenki przy rozpoczeciu walki (kazdy zawodnik ma tylko jedno wejscie), podobnie jak teksty po zakonczeniu walki - mogly by byc wypowiadane to raz, a dwa to moglo by byc ich znacznie wiecej niz tylko jeden tekst.

 

Uwazam, ze gra jest swietna - czuje, ze sporo czasu przy niej spedze :twisted:

Możesz nieco przybliżyć jak rozmieszczone są poszczególne ciosy na tym padzie ? Interesuje mnie, jak rozmieścili 3 różne ciosy ręką i nogą ;) Nie wiem czy bawić się padem, czy lepiej zacząć od razu męczyć klawiaturę :P

Edited by BLANTMEN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do narzekan do tego ze gra wydaje sie zwalniac w mniej niz 60fps.

 

Tak sie sklada ze to jest bijatyka i wszystkie timingi animacji ciosow zaleza od ilosci klatek. Jezeli np prosty LP ma miescic sie w 3 klatkach animacji, to jak chcecie skompresowac to wzgledem czasu zeby bylo plynnie przy mniejszej ilosci klatek ? Normalna predkosc gry w ktorej wszystko jest tak jak powinno byc to stale 60fps, jesli bedzie mniej lub wiecej, wszystko przedlozy sie na czas , a wiec na szybkosc.

To jest 3D a nie ścisła, skończona ilość sprite'ów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz nieco przybliżyć jak rozmieszczone są poszczególne ciosy na tym padzie ? Interesuje mnie, jak rozmieścili 3 różne ciosy ręką i nogą ;) Nie wiem czy bawić się padem, czy lepiej zacząć od razu męczyć klawiaturę :P

W opcjach sa do wyboru 3 ustawienia (ponizej screeny) + oczywiscie mozliwosc przypisania ciosow do poszczegolnych przyciskow w/g wlasnego uznania:

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Ja na poczatku gralem na padzie, ale szybko sie zrazilem - o wiele lepiej gra mi sie na klawiaturze.

 

//edyta:

Ciekawostka, jezeli ktos nie wiedzial:

przypadkiem zobaczylem info, ze firma MadCatz stworzyla (juz dawno temu) kontrolery dla x360 i ps3 specjalnie pod SFIV:

http://www.gamemanx.com/wp-content/uploads...sticks-pads.jpg

Calkiem niezle sie to przedstawia :)

Edited by brachol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do narzekan do tego ze gra wydaje sie zwalniac w mniej niz 60fps.

 

Tak sie sklada ze to jest bijatyka i wszystkie timingi animacji ciosow zaleza od ilosci klatek. Jezeli np prosty LP ma miescic sie w 3 klatkach animacji, to jak chcecie skompresowac to wzgledem czasu zeby bylo plynnie przy mniejszej ilosci klatek ? Normalna predkosc gry w ktorej wszystko jest tak jak powinno byc to stale 60fps, jesli bedzie mniej lub wiecej, wszystko przedlozy sie na czas , a wiec na szybkosc.

Wiem, wiem, ale jeżeli dobrze pamiętam, to w takim GG XX to olano i wszystko było cacy, więc nie trzeba się aż tak trzymać reguł ustanowionych przez konsole :P. Zresztą po kiego ustanawiać prędkość gry zależną od prędkości animacji zamiast czasu? Ja wiem, że jest paru hardcorowców którym będzie to przeszkadzać (to niech se grają w tych 60 fpsach :P), ale czy przypadkiem przy obecnej technologii nie jest to trochę cofaniem się w rozwoju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba nie masz pojecia na czym polega animacja. Czy to model 3D czy sprite, na ekranie wszystko widzisz w okreslonej ilosci klatek.

:plom:

Jakoś mi Battlefield 2 nie chodzi "szybciej" przy 80 fps niż przy 40 fps ... a też jest "animacja" :lol: ... a to że rendering następuje do określonej ilości FPS to inna sprawa.

 

ps. jarzysz w ogóle co to są wektory i jak tworzona jest animacja w dzisiejszych grach 3D ? Myślisz że każda klatka ruchu jest odrębnie rysowana przez twórców gier jak za czasów street fighter 2 ? :ploom:

Edited by Kyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

:plom:

 

 

ps. jarzysz w ogóle co to są wektory i jak tworzona jest animacja w dzisiejszych grach 3D ? Myślisz że każda klatka ruchu jest odrębnie rysowana przez twórców gier jak za czasów street fighter 2 ? :ploom:

Dobra, wiesz co. Nie bede z Toba dyskutowal bo widze ze i tak nic nie wskoram. Widze ze masz problemy ze zrozumieniem ze w wiekszosci bijatyk ilosc klatek jest scisle powiazana z animacja ( battlefield chyba odpada co ? ).

 

Dla tych jednak ktorzy potrafia przyjac do wiadomosci ze nie sa nieomylni , polecam ten link

 

http://www.eventhubs.com/guides/2009/feb/1...reet-fighter-4/

Edited by satou

Share this post


Link to post
Share on other sites

:plom:

Jakoś mi Battlefield 2 nie chodzi "szybciej" przy 80 fps niż przy 40 fps ... a też jest "animacja" :lol: ... a to że rendering następuje do określonej ilości FPS to inna sprawa.

 

ps. jarzysz w ogóle co to są wektory i jak tworzona jest animacja w dzisiejszych grach 3D ? Myślisz że każda klatka ruchu jest odrębnie rysowana przez twórców gier jak za czasów street fighter 2 ? :ploom:

Z tego co mi wiadomo to np. w Tekkenach ciosy maja rozna ilosc klatek przez co sa parytety , gwaranty itd. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...