Skocz do zawartości
XvAK

Ati Radeon Hd58xx

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marantz5003

bardzo chwalą się tym że jedna karta daje sobie radę z 3 monitorami tylko szkoda ze nie piszą że trzeba jakość detali obniżyć:) w crysis w full na jednym powinno byc ok na vh ale na 3 monitorach nie widzę już płynności

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to w co grasz i jak wymagające to jest to już nie wina ATI. ważny jest postęp bo coraz więcej ludzi wymaga od sprzętu aby obsłużył więcej niż 2 monitory i nie był drogi. giercowanie giercowaniem ale wiele osób kupuje karty ATI do pracy na kilku monitorach bo są tanie. więc ATI robi ukłon w ich stronę i jeszcze bardziej dominuje tą niszę ;)

Edytowane przez prznar1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość marantz5003

a co do wydajności to jak to w końcu jest? samo to że karta obsługuje teselacje czyli np hd4870 w dx11 będzie szybszy niż w dx10? chyba na to wygląda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie. teselacja to jest łatwy sposób na zwiększenie jakości obrazu, oraz pare innych ważnych aspektów, ale obraz nadal jest tworzony z trójkątnych poligonów. więc raczej nic się tutaj nie zmieni i karta dalej musi nadrabiać wydajnością. DX11 zapewne będzie zawierał dużo poprawek w programowaniu i takich tam bajerów które pozwolą na szybsze przetwarzanie informacji ale to będzie tylko dla kart zgodnych z DX11.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lol, to co ms sobie myśli? wypchało dx ponad inne standardy a teraz nie rozwija tego w należyty sposób?

Widziales duzo gier na Dx10? Wiekszosc to i tak porty z konsol , nie licz na rozwijanie technologii , ktorej konsole nie maja , a z ktorych to masz de facto spora ilosc gier. Wyjatkiem Crysis Engine. Edytowane przez Firekage

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poza dwoma nowymi formatami kompresji textur to tam nic nowego nie ma , dx11 nie ma nic do tesselacji.

 

Czy aby w DX11 wlasnie nie zaimplementowano po raz pierwszy obslugi owej Teselacji ??

To samo dotyczy DX11 Direct Shader ( cos alal Cuda od NVidi ) calkiem przydatny bajer

 

Z tego co pamietam z poprzednich lat to jej zastosowanie w starych silnikach graficznych bylo niezwykle skomplikowane

z powodu obliczen geometri wykozystujacych wowczas tylko CPU :/ 90% silnikow liczy dalej geometrie na CPU.

Aby w pelni wykozystac teselacje geometria musi byc liczona na GPU .

 

podziekowania dla leworecznych programistow ;) ktorzy to potrzebuje 2-3 lat na dogonienie nowinek sprzetowych :/

 

Wiec resumujac jesli ATI/AMD nikomu nie posmaruje to na owa teselacje w grach przyjdzie nam poczekac

minimum rok czasu ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To , że dodali do specyfikacji tesselacje to nie oznacza , że to jakaś nowość. Coś musieli dodać w końcu by doszło do tego , że dx11 nic nowego nie wprowadza. Wprowadzają gpu computing dx11 tylko do tej pory dx9/10 nie istniało , a jaka jest różnica między nimi to ciężko powiedzieć - leją wodę , że ma być szybciej w końcu jakoś trzeba to zareklamować. Póki co tylko nvidia ma stery z obsługą OpenCL i gpu computing , pewnie ati jak zwykle zejdzie troche czasu zanim coś stworzą. W ati/amd jak zwykle dużo mówią , a niewiele robią - sprzętowa obsługa havoka na gpu.

Edytowane przez sideband

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś gdzieś pisał, że w dobie wielordzeniowych procesorów, które się nudzą, kilka rdzeni się powinno dać do liczenia fizyki, a pozostałe do AI i samej gry. A karta graficzna niech się zajmie robieniem max FPS w coraz to bardziej wymagających grach. W sytuacji gdy dziś mamy 4 rdzenie, za parę miesięcy 6 a w 2012 roku 12 rdzeni, uważam, ze to właśnie one powinny liczyć fizykę a GPU niech się zajmie grafiką.

 

Chyba, że ktoś ma lepszy pomysł, jak zagospodarować 6 - 12 rdzeni. Bo dla mnie wspomaganie czegokolwiek przez GPU ma sens tylko wtedy, gdy w międzyczasie nie jest ona zajęta generowaniem sceny 3D. Jak pracujemy w 2D w Windows, to GPU niech se liczy co chce i wspomaga procka, ale nie w 3D, gdzie topowe karty ledwo dają rade co bardziej wymagającym tytułom.

Edytowane przez Nicolass

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobaczcie sobie demko : Cellfactor Revolution obecnie trudno je znalezc z wiadomych powodow .

Ano to demko na C2D 3,8GHz smiga ponad 80fps a przeciez bylo pisane pod magiczna karte do obliczen fizyki.....

problem jest po stronie programistow i tyle :/

 

Dlatego jestem zdania ze obciazanie GPU jakimis tam obliczeniami pseudo fizyki to narazie zbedny klopot

Edytowane przez Mario2k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poza dwoma nowymi formatami kompresji textur to tam nic nowego nie ma , dx11 nie ma nic do tesselacji.

Coś nowego jednak jest i to po myśli AMD ATI. Konkret to wykorzystanie wielordzeniowości procesorów do czego będzie potrzebny install DX 11 ale nie będą potrzebne karty DX 11. Bardzo ważna zmiana podejścia do współpracy karty z procesorem.

 

DX 11 wg mnie będzie równie ważny jak DX 9 czego o DX 10 nie dało się powiedzieć z powodu zbyt małej popularności. To po prostu trzeba będzie mieć a za tym pójdą gry i konieczność zakupu nowej karty dx 11, ale na pewno to potrwa z rok. Plusem dla AMD które naciskało MS aby wprowadziło takie udogodnienia jest to, że ma tańsze wielordzeniowe trzy i cztero rdzeniowe procesory dość dobrej jakości.

 

I jeszcze:

 

http://www.fudzilla.com/content/view/15471/1/

 

HD 5770 jest w październiku Drukuj E-mail

Napisane przez Fuad Abazovic

Piątek, 11 września 2009 19:28

 

Grafika

 

Sub-200 dolarów

 

 

ATI przygotowuje Oprócz generacji o nazwie kodowej RV870 Cypress i tym razem mówimy o karty kodowej nazwie Juniper, że ma siedzieć między RV740 i karty RV770.

 

Ma ona rozpocząć w momencie października i powinny być wyceniane na podstawie 200 dolarów. Wydajność powinna być nieco niższa niż HD4890, prawdopodobnie nieco niższy niż 4870, ale generalnie powinno być dość silne karty.

 

Karta wygląda zbyt drogie dla nas, jak można kupić HD 4870 za jedyne 135 dolarów i HD 4890 na około 200 dolarów i ATI będzie musiał ciężko pracować, aby przekonać ludzi, że DirectX 11 jest tak ważna, że trzeba uaktualnić dzisiaj, a nie w 2010 r. .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobaczcie sobie demko : Cellfactor Revolution obecnie trudno je znalezc z wiadomych powodow .

Ano to demko na C2D 3,8GHz smiga ponad 80fps a przeciez bylo pisane pod magiczna karte do obliczen fizyki.....

problem jest po stronie programistow i tyle :/

Ty chyba mowisz o swoim kompie. Sprawdzalem to cos na E2140 po oc. Nie pamietam czy z fizyka i to w 1024x768 mialem 10-15 fpsow...a i to bylo juz duzo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam najpierw oblookam testy, a dopiero potem zadecyduję, czy grafikę kupię w październiku czy listopadzie. Zależnie od tego jak polscy szpece od chandlu postąpią z cenami. W sumie 300$ za kartę z dx11 to nie tak wiele. Jedynym problemem, który istnieje, to pazerność polaków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...