Jump to content
Nexis

Ocena Płyty Głównej Którą Kupiłem.

Recommended Posts

Jestem strasznie zdołowany, kupiłem płytę główną z wejściem AGP x 8 i PCI Express x 4, chociaż myślałem że tam jest PCI x 16. Mam pytanie, czy AGP x 8 jest lepsze od PCI x 4 ? Czy mam kupić kartę pod AGP czy pod PCI, co będzie wydajniejsze?

 

Płyta którą kupiłem wygląda tak: Kliknij Tutaj

 

Proszę o ogólną ocenę tego sprzętu. Nie kupowałem droższego sprzętu ponieważ za rok kupuję nowego kompa tongue.gif. Ale mam nadzieję że to wystarczy do pogrania w najnowsze gry (oczywiście po rozbudowie). Mam jeszcze w planie kupić inne podzespoły w miarę czasu, możecie mi coś zaproponować smile.gif. Nie pokoi mnie to PCI x 4... Czekam na odpowiedź, pozdrawiam.

Edited by Nexis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po pierwsze nie ten dział. Po drugie to Asrock więc nie spodziewaj się super wydajności. Po trzecie używkę taką na alledrogo można wyrwać o wiele taniej. Po czwarte na tym chipsecie akurat chcąc mieć możliwość rozbudowy, są takie ograniczenia jak chociażby to PCI-E x4 (nie wiem czy jest duża różnica w wydajności...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:o Wybór wręcz do dupska :?

Za tą cenę można było kupić niezłego Gigabyte P31-DS3L, uzywkę Abita IP35-E, coś innego używanego na P35...

Po pierwsze, kupiłem niedawno kartę graficzną pod AGP której nie mam zamiaru sprzedawać bo jest dobra, dlatego kupiłem płytę która ma AGP, kupie w najbliższej przyszłości kartę pod to PCI ale muszę wiedzieć czy stracę na wydajności i jaką kartę mi proponujecie. Po drugie to ten abit jest dość drogi nowy, a używanych części nie kupowałem i nie kupuję. Po trzecie za rok, może trochę więcej kupuję nowy komputer. Pytałem czy AGP x 8 jest mnie wydajne od PCI x 4.... Prosiłbym aby ktoś odpowiedział na moje pytanie.... Mi wystarcza 2 GB DDR2, być może zainwestuję w Dual RAM.

 

 

Co do tego PCI to to czy ma to duży wpływ na gry takie jak Oblivion, Gothic 3, Wiedźmin, FEAR itd. No i czy ewentualnie ruszy mi Crysis na średnich przynajmniej przy co najmniej 40 FPS'ach.... Pozdrawiam

 

PS. proszę o polecenie jakiś podzespołów

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i czy ewentualnie ruszy mi Crysis na średnich przynajmniej przy co najmniej 40 FPS'ach.... Pozdrawiam

Jeśli nie powiesz nam jaką kartę graficzna posiadasz, ciężko nam będzie osądzić :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po pierwsze, kupiłem niedawno kartę graficzną pod AGP której nie mam zamiaru sprzedawać bo jest dobra, dlatego kupiłem płytę która ma AGP, kupie w najbliższej przyszłości kartę pod to PCI ale muszę wiedzieć czy stracę na wydajności i jaką kartę mi proponujecie. Po drugie to ten abit jest dość drogi nowy, a używanych części nie kupowałem i nie kupuję. Po trzecie za rok, może trochę więcej kupuję nowy komputer. Pytałem czy AGP x 8 jest mnie wydajne od PCI x 4.... Prosiłbym aby ktoś odpowiedział na moje pytanie.... Mi wystarcza 2 GB DDR2, być może zainwestuję w Dual RAM.

 

 

Co do tego PCI to to czy ma to duży wpływ na gry takie jak Oblivion, Gothic 3, Wiedźmin, FEAR itd. No i czy ewentualnie ruszy mi Crysis na średnich przynajmniej przy co najmniej 40 FPS'ach.... Pozdrawiam

 

PS. proszę o polecenie jakiś podzespołów

Skoro ludzie ocenili, i polecili a ty i tak swoje to po co ta rozmowa?

ZAKUP MASZ DO D***, bo plyta to szkielet zestawu, bazujac na dobrej plycie mozna zaplanowac rozwoj i upgredy.

A ty dales ciała, karty na agp drogie itd itd. Mogles juz jakas plyte dobra kupic z zintegrowana grafika i poczekac, a gadanie za rok kupujesz.. :blink:

NO I po co pytasz o wydajnosc miedzy pciex4 a agpx8, skoro plyte juz masz! Wiec bez wzgledu na wynik jest juz PO FAKCIE, najpierw pytaj potem kupuj nie na odwrot

ps. fakt ze zamierzasz zmiane karty graficznej, swiadczyc moze raczej o checi rozwoju owej platformy...

ps2. http://forum.purepc.pl/temat/Co-kupic/59/P...t-Kupic/267087/ jednak widze ze spytales, ale co z tego jesli do rad sie nie dostosowales?

Edited by HeatheN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro ludzie ocenili, i polecili a ty i tak swoje to po co ta rozmowa?

ZAKUP MASZ DO D***, bo plyta to szkielet zestawu, bazujac na dobrej plycie mozna zaplanowac rozwoj i upgredy.

A ty dales ciała, karty na agp drogie itd itd. Mogles juz jakas plyte dobra kupic z zintegrowana grafika i poczekac, a gadanie za rok kupujesz.. :blink:

NO I po co pytasz o wydajnosc miedzy pciex4 a agpx8, skoro plyte juz masz! Wiec bez wzgledu na wynik jest juz PO FAKCIE, najpierw pytaj potem kupuj nie na odwrot

Drogi kolego jak jasny byk napisałem że płyta którą kupiłem ma dwa wejścia czyli AGP x 8 i PCI Express x 4 ! Czytaj uważnie. A co do mojej karty graficznej to posiadam teraz Palit Radeon X1300 Pro 256 MB. Zastanawiam się nad kupnem jakiegoś nowego GeForce'a np. 8600 pod PCI-e :). Co o tym myślicie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drogi kolego jak jasny byk napisałem że płyta którą kupiłem ma dwa wejścia czyli AGP x 8 i PCI Express x 4 ! Czytaj uważnie. A co do mojej karty graficznej to posiadam teraz Palit Radeon X1300 Pro 256 MB. Zastanawiam się nad kupnem jakiegoś nowego GeForce'a np. 8600 pod PCI-e :). Co o tym myślicie ?

Drogi kolego, przeczytaj uwaznie moja wypowiedz raz jeszcze, bo ja doskonale wiem co pisalem i wiem jaka plyte posiadasz.

Co zamiany hmm 8600 crysis medium 40fps? cos mi sie nie widzi imho pomecz sie na tym co masz rok, szkoda kasy,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drogi kolego, przeczytaj uwaznie moja wypowiedz raz jeszcze, bo ja doskonale wiem co pisalem i wiem jaka plyte posiadasz.

Co zamiany hmm 8600 crysis medium 40fps? cos mi sie nie widzi imho pomecz sie na tym co masz rok, szkoda kasy,

Kiedy dokupię 2 GB Ram DDR2, procesor dwurdzeniowy i GeForce'a 8600 uważasz że Crysis nie ruszy mi na średnich ?

 

HeatHeN napisałeś że po co pytam o różnice między AGP x 8 i PCIe x4... Pytam bo planuje kupić nową kartę.

Mówiłeś także że karty pod AGP są drogie... po co mam kupować kartę pod AGP jeżeli w tej płycie jest PCI Express...?

 

"ps2. http://forum.purepc.pl/temat/Co-kupic/59/P...t-Kupic/267087/ jednak widze ze spytales, ale co z tego jesli do rad sie nie dostosowales?"

 

Napisałem do tej osoby na GG która mówiła żebym nie kupował jednej z tych dwóch płyt. Na GG ta osoba pomogła mi wybrać właśnie tę płytę którą zamówiłem.

Edited by Nexis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiec po co Ci płyta z AGP skoro go nie potrzebujesz.

Crysis na średnich detalach ok, ale w jakiej rozdzielczości ?

 

Jest jedna zasada jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Jakoś ponad rok temu miałem ten sam dylemat. Trafiła mi się okazja kupić 3 miesięczny sprzęt za pól ceny (DFI na AM2 z prockiem 3000+), a że planowałem zakup podobnego sprzętu ale w późniejszym terminie nie miałem kasy od razu na wymianę grafiki. Wcześniej miałem R9550 na AGP, przemęczyłem się kilka miesięcy na starej poczciwiej karcie RIVA2 TNT na PCI, kosztowała mnie 10zł :) zanim kupiłem GF7600GS. Moim zdaniem trzeba było rozważyć takie rozwiązanie, chyba że nie mógłbyś się obejść przez jakiś czas bez grania :D

Edited by Mane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedy dokupię 2 GB Ram DDR2, procesor dwurdzeniowy i GeForce'a 8600 uważasz że Crysis nie ruszy mi na średnich ?

Nie tylko uwazam , ale jestem tego w 100% pewny. PDC E2140 + krecony 8600GT i Crysis 800x600 z detalami med (woda i fiza high) > framedropy , szarpania , przycinki. Nie ma plynnych , stalych 30 klatek.

 

Swoja droga , pisac ze narazie nie wymienisz dobrej grafy na AGP...a nastepnie podac X1300...to chyba jakis zart :| X1300 jest dobry :blink:

Edited by Firekage

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie tylko uwazam , ale jestem tego w 100% pewny. PDC E2140 + krecony 8600GT i Crysis 800x600 z detalami med (woda i fiza high) > framedropy , szarpania , przycinki. Nie ma plynnych , stalych 30 klatek.

 

Swoja droga , pisac ze narazie nie wymienisz dobrej grafy na AGP...a nastepnie podac X1300...to chyba jakis zart :| X1300 jest dobry :blink:

No ok... A czy jest jakaś dobra konfiguracja sprzętowa dla tej płyty głównej którą zamówiłem tak żeby taki Crysis chodził w miarę płynnie (30-40 FPS)?

 

A co do tego X1300 to trochę przesadziłem :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta płyta będzie poprostu "wąskim gardłem" całego systemu... Skoro chcesz grać z Crysis to znaczy że kartę graficzną i tak będziesz zmieniał :> więc bezsensem według mnie był zakup tej płyty :> lepiej było kupić coś lepszego, lepsiejszej firmy, na lepsiejszym chipsecie bo i tak dla gry w Crysisa musisz kupić lepszą kartę graficzną...

Share this post


Link to post
Share on other sites

lepiej było kupić coś lepszego, lepsiejszej firmy, na lepsiejszym chipsecie bo i tak dla gry w Crysisa musisz kupić lepszą kartę graficzną...

Dodam cos od siebie. Przypomnijcie sobie testy Egieldy odnosnie procow na roznych czipsetach. Sis byl kilkukrotnie wolniejszy od reszty mimo tego samego proca. W przypadku Crysisa moze okazac sie tak , ze ta Via wymieknie , choc nie twierdze ze musi ale jednak pciex4... Pamietam znajomego , mial dokladnie ta sama plyte glowa , wlasnie czipset go ograniczal , mimo ze nie gral to jednak , wymienil na MSI pod P35..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem strasznie zdołowany, kupiłem płytę główną z wejściem AGP x 8 i PCI Express x 4, chociaż myślałem że tam jest PCI x 16. Mam pytanie, czy AGP x 8 jest lepsze od PCI x 4 ? Czy mam kupić kartę pod AGP czy pod PCI, co będzie wydajniejsze?

 

Po pierwsze, kupiłem niedawno kartę graficzną pod AGP której nie mam zamiaru sprzedawać bo jest dobra, dlatego kupiłem płytę która ma AGP, kupie w najbliższej przyszłości kartę pod to PCI ale muszę wiedzieć czy stracę na wydajności i jaką kartę mi proponujecie. Mi wystarcza 2 GB DDR2, być może zainwestuję w Dual RAM.

 

Drogi kolego jak jasny byk napisałem że płyta którą kupiłem ma dwa wejścia czyli AGP x 8 i PCI Express x 4 ! Czytaj uważnie. A co do mojej karty graficznej to posiadam teraz Palit Radeon X1300 Pro 256 MB. Zastanawiam się nad kupnem jakiegoś nowego GeForce'a np. 8600 pod PCI-e :). Co o tym myślicie ?

"Jestes strasznie zdolowany" ale na wlasne zyczenie, nie potrafisz czytac tego co ludzie do Ciebie pisza, rozmowa z toba to jak rzucanie grochem o sciane, do tego oklamujesz , motasz sie, i sam nie wiesz co piszesz, dowody jak wyzej. Raz piszesz ze chcesz kupic drugi raz ze juz masz grafike, potem znowu ze chcesz kupic na PCI-e to po kiego kupujesz plyte pod agp. Tyle w temacie, a na przyszlosc rada: nie polegaj tylko na wlasnym doswiadczeniu ktore jak widze jast na niskim poziomie wielokrotnie to udowadniajac.

Edited by marecki48

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Jestes strasznie zdolowany" ale na wlasne zyczenie, nie potrafisz czytac tego co ludzie do Ciebie pisza, rozmowa z toba to jak rzucanie grochem o sciane, do tego oklamujesz , motasz sie, i sam nie wiesz co piszesz, dowody jak wyzej. Raz piszesz ze chcesz kupic drugi raz ze juz masz grafike, potem znowu ze chcesz kupic na PCI-e to po kiego kupujesz plyte pod agp. Tyle w temacie, a na przyszlosc rada: nie polegaj tylko na wlasnym doswiadczeniu ktore jak widze jast na niskim poziomie wielokrotnie to udowadniajac.

 

 

Ja pierd.... Człowieku! Na razie nie mam kasy na kartę graficzną a na płytę główna miałem tylko 200 zł! Jak byś umiał czytać to byś wywnioskował że na razie będę użytkował kartę którą mam czyli Radeona X1300 który jest pod AGP... Gdy tylko uzbieram trochę gotówki to od razu kupię kartę pod PCI-e.

Jak mi wiadomo to ta płyta główna którą zamówiłem nie jest tylko pod AGP. Ma również wejście PCI-e x4 !!!

Gdybym kupił płytę taką którą mi polecacie to musiałbym zmienić wszystko, RAM, Proc... wszystko, a niestety nie stać mnie na to i muszę stopniowo "na raty" kupować podzespoły.

A tak zakupiłem płytę do której mogę włożyć mój stary ram DDR 400 MHz kartę graficzną X1300 Radeona i starego proca. Gdy sypnie mi się trochę gotówki dokupię procesor dwurdzeniowy, kartę pod PCI-e i 2 GB DDR2.

 

 

Na innych forach ludzie są bardzie przyjaźni, potrafią polecić, poradzić itd. Ale tutaj widać że nie ma miejsca dla tych mniej doświadczonych i uboższych. Nie każdego stać na nie wiadomo jaki sprzęt...

A co do Crysisa to tylko dla mnie taki "punkt orientacyjny" podczas modernizacji. Ehhh..

 

PS. Co do nowego kompa to nie jestem tego taki pewien...

PS2. Jeśli chodzi o sprawę wydajności PCI-e x 4 to sprawa zamknięta, już wiem co chciałem wiedzieć.

Edited by Nexis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dyskusja jest bez sensu, rzucasz sie jeszcze wobec przytoczonych razacych wypisanych przez Ciebie bredni. Przeczytaj wielokrotnie, jesli nie rozumiesz po jednym razie, to co sam wypisujesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja nie rozumiem tylko jedego po kiego kupiles ta plyte skoro wiedziales ze i tak bedziesz kompa wymienial??? kupiles jakis stary syf nikomu nie potrzebny za cene za ktora mozesz kupic porzadna plytke... i do tego oparles sie na opinii jednej osoby :blink: ktora ci tak doradzila ze gorzej nie mogla...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.