Jump to content
diabeł66

Gdzie Robisz Przeglądy?

Recommended Posts

to trzeba poszukać : )

 

najlepiej znaleźć jakiegoś posiadacza volvo co mieszka w Twoim rejonie i sie spytać czy zna dobrego mechanika lub czy ma takiego. a jak z tym ciężko to fakt, chyba wręcz "skazany" będziesz na serwis : ) (kwestia kasy)

Share this post


Link to post
Share on other sites

na allegro sprzedają, można z neta ściągnąć, są też uniwersalne...większość to diagnostyczne, bo tak to nawet w serwisie nie robi sie ingerencji w komputer bo np przy wymianie akmulatora by to padło wszystko i co wtedy ?

 

Mowiłem, wejdz sobie na forum volvo i poczytaj, polookaj zdjęcia... a Ty jaki masz model i rocznik ?

 

PS: to tak jak z podkręcaniem kompa xD "tylko specjaliści po szkoleniu z narzędziami" mogą to robić ? a robią to już gimnazjaliści....

PSS: a jak chcesz sie sam pobawić to gniazdo do domowego lapka jest pod kolumną kierownicy : )

tu się z Tobą nie mogę zgodzić, do odczytu prametrów większości nowych samochodów wymagany jest odpowiedni interfejs takimi kabelkami za 200zł z allegro odczytasz mało wartościowe parametry z których tak naprawdę nic nie wynika, najtańsze uniwersalne interfejsy z możliwością "apdejtu" i pomocy technicznej to koszt około 4tyś zł. i nawet takim interfejsem nie zrobisz wszystkiego np. w takiej renówce która wymaga clipa z sondą CAN za gruuuubą kase, no ale tu nie ma o czym mówić na tym się zarabia pieniążki a nie hobbystycznie grzebie w samochodzie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja już stać go było na kupienie volvo to za serwis też zapłaci.

z tym nie jest tak do konca......

 

PS: ost byłem w volvo lookac nowe felgi, do starszego s40 przed liftem sprawdzilem W ICH PROMOCJI zwykłe 15 cali to 3200zł xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

stary :D nie dobijaj mnie :D (na takich jak Ty marki samochodowe zbijają fortune : ) )

 

felgi bez opon w volvo stary model 15 cali kosztuje 4400zł, 1100 za felge

w promocji są 4 felgi za 3200, facet tłumaczył mi ze tak jakby jedna gratis...

 

tego samego dnia byłem w norauto, felgi 16 cali z oponami komplet 2400zł !!!!

 

masz te swoje promocje i nie wiadomo co, w volvo byłem bo szukałem kołpaczków do felg ale akurat rozmiaru nie mieli

 

PS: pewien szejk "Maktoum" opowiadał ze znajomi sie śmieją z niego ze jest coś takiego jak "inflacja maktuma", tam gdzie on sie pojawia nagle ceny rosną 2 krotnie :D. Ale dodał ze niemożna być głupim mając kasę. I nie doszedł by do tego co ma gdyby go tak wszyscy robili. Chodzi o tego gościa co jest właścicielem toru formuły A1 w Dubaju. WNIOSEK? po co mydlić sobie oczy i przepłącać mimo ze kogoś na to stać, mnie stać, sam mam volvo ale to nie powód żebym z kasą sie nie liczył : ).

 

Wszystko ma swoje prawa, każdy robi jak uważa : ) Jego pieniądze, niech robi co chce : )

 

PPS: Z reguły wszystkie auta tego typu marek są regularnie serwisowane w ASO gdy zarejestrowane są na firmę. A i jak nie masz mechanika, nie znalazłeś etc to jesteś zmuszony na aso....

 

Trzeba sobie pomagać jak volvo : )

Edited by wirion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zajrzałem na forum volvo i tam się wypowiadali ze niektóre rzeczy naprawdę się opłaca u nich zrobić i byli zadowoleni z obsługi i zniżek. Tylko trzeba najpierw poprosić o kosztorys że dokładnie wszystko było na papierze i jeszcze najlepiej i różnych aso bo czasami są różnice. Warto spróbować i zawsze będę miał pieczątkę i w razie co mam gdzie się zgłosić na gwarancje. Jestem też zdania ze nie trzeba liczyć się z kasa ale jeśli od czegoś zależy nasze bezpieczeństwo to staram się wybrać jak najlepsze rozwiązanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

of course.... jak wyżej pisano.. są pewne granice

 

dla mnie poza aso spokojnie można wymienić rozrząd, klocki, płyny, filtry, tuleje, np felgi, kupic opony, wycieraczkie i cała masa tego typu spraw.

 

W ASO, to poduszki powietrzne i inne związane z bezpieczeństwem, mój dziadek jak robi przegląd swojego volvo w aso i zawsze mu drukują z komputera

diagnostyke to sobie pupe można podetrzeć tym.... oglądałem to i sie smiałem ze za to sie płaci. Po prostu szkoda kasy tak czy siak. Jak kto woli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nigdy nie byłem w życiu w ASO bez gwarancji : )

ani żaden samochód w rodzinie od około 20 lat (sięgając pamięcią , 3xvolvo, 1xhonda, 2xford, 1xaudi, 1xpeżot itd... )

 

W przyszłym tygodniu zdecydowałem, że pojade na przegląd do NORAUTO, do wymiany mam filtr paliwa, powietrza, oleju, klocki wszystkie, tarcze (na brembo), olej syntetyczny ok 5litrów.. za części i robociznę.... 1300zł (wszystko razem z podstawowym przeglądem)

 

 

Samowolką mechaniczną sie nie zajmuję.

 

Jak a ASO będzie taniej pojade do ASO : )

proste.

Edited by wirion

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja się dowiedziałem od byłego mechanika kiedyś ze często są to części z tej samej fabryki ko inaczej sygnowane... a jak sobie przypomne to nie 100zł, bo na tyle bym sie skusił dla świętego spokoju xD ALE w ASO 1800-2500 zł jakoś na oko, wszystko co powyżej 1500 to sie nie opłaca, bo to jest dokładnie ta sama robota.... i tu i tu.

 

Czym się rózni karta graficzna kupiona w komputronik a znak.pl ? ceną xD i o to chodzi.... obie mają gwarancję.

ja mam auto umówione na sobote 10 rano w NorAuto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie możliwe żeby tak było przecież takie części maja inna żywotność. Sam tego doświadczyłem że jak kupiłem oryginalne to na dłużej mi wystarczyły. Aż taka różnica to trzeba porównać kosztorysy.

post-146993-1214995954.gif

Edited by Antares4

Share this post


Link to post
Share on other sites

To wielu rzeczy jeszcze nie wiesz.

 

np. Toyota Prius (źródło Top Gear) to auto robione w 4 krajach przez współpracę z fabrykami.

Kanada, USA, Japonia, Jeden z Europy, nie pamiętam który...

Hybrydy już nie oddaje się byle gdzie bo układ zbyt skomplikowany może być i zbyt drogi w razie odpowiedzialności przy serwisie.

 

Renault ma podpisaną umowę, na hamulce do volvo i je robi w swoich fabrykach o danych parametrach narzuconych przez volvo, i na tym etapie mamy już wzór części, którą wyrobi ktoś inny nie nazywając jej volvo bo to prawa autorskie. Dla volvo taki układ wychodzi taniej. Inny przykład, volvo s40 od 2004r podajże na jednej z części koła zapasowego (tego stuffu) ma napisane FO MO CO czyli Ford Motor Company... volvo nie ma czegoś takiego jak swoje fabryki każdej części, tak samo jaguar (należący do TATA) czy mercedes (produkowany w Turcji). Wszystkie auta składane są w różnych krajach z części zaprojektowanych i robionych znowu przez kogoś innego. RESZTA TO MARKETING

 

Mi to generalnie wisi, jedyne co to ceny aut mogły by być takie jak w USA : ) czyli napakowane volvo s40 nowe 60 000zł, to samo w Polsce ok 150 000. Tam oczywiscie bym w volvo serwisował za takie pieniądze... i dla tego soku :D

 

PS: te hamulce to do 2002-2003 r jakoś w modelach a jak ford przejął od 2003-2004 to niewiem czy nadal tam czy inna umowa. Wiem tylko, że volvo poniżej 2003r były robione na płycie podłogowej mitshubishi carisma a od 2003r na płycie forda focusa : )

 

 

Nie mówię że to zła marka bo bardzo dobra i rózni się od innych jakością, bo każdy producent nie to że swoje części ale ma swoje parametry i to one powodują różnicę miedzy BMW, AUDI, Volvo, SAAB a np renault, toyota, honda..... (nie tylko silnikowe ale wyposażenie, technologia produkcji kokpitu, jakość, standart, bezbieczeństwo) Można by też porównać np limuzyne honde accord do jakiegoś volvo czy coś, w dzisiejszych czasach różnić zaczyna się "marka" i jej postrzeganie. Prawdziwy kontrast jest przy baardzo drogich limuzynach i taanich kompaktach. Tu widać po produkcji wszystko na oko.

Wszystko się kręci wokoło $$$ it o ona decyduje jak bezbieczny i komfortowy jest przy kupnie samochód.

 

a przegląd i częsci do niego ? Przegląd i częsci do tego to standart, można wątpić w umiejętności mechanika tylko : )

Oczywiście z zamienników czy niemarkowych czy innych markowych nawet ale nie "volvoskich"

to warto brać jak najdroższe ! ale zawsze wyjdzie taniej niż "oryginały" a jest to samo.

 

Edit:

z tego co widze na forum s/v40, nie ma wielu chetnych do ASO : )

 

 

 

PPS: włąśnie auto stoi w norauto na podnosniku, za 2 h odbieram, dostałem zniżkę i do zapłacenia mam 1 039zł za to wszystko co wcześniej wymieniłem

-klocki przód tył

-tarcze przód tył

-olej syntetyczny

-filtr paliwa, oleju, powietrza

-całą robocizna

-podstawowy przegląd

-plus wykaz

 

auto ma 52k przebiegu i się nie skarży na brak ASO po gwarancji hehehehe

 

Auto już dawno odebrane, jestem bardzo zadowolony : )

zapłaciłem 1498zł bo dołozyłem sobie wymiane filtra klimatyzacji, oleju klimatyzacji, dobicie jej i odgrzybienia : )

 

od razu lepiej : ) (specjalnie byłem przy prawie całym przeglądzie : ), wiedza znowu urosła a mechanikowi z norauto od mego auta dałem napiwek tak mnie duma rozpierała i mi jeszcze wszystko tłumaczył co sie wypytywałem ) przegląd udokumentowany i podstęplowany w książce

 

a jak w ASO wyszło diabełku ?

Edited by wirion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę że tu jakiś znawca się wypowiada ale mnie jakoś to wszystko nie przekonuje do tego żeby wkładać jakieś zamienniki jednak po coś te części oryginalne są i czemuś służą. A już w szczególności jeśli chodzi o samochody z tych wyższych półek. Wiadomo że te same części są montowane w różnych samochodach takie sa już prawa globalizacji. Diabeł czeka na wycenę zapewne? :banana:

Share this post


Link to post
Share on other sites

jakieś zamienniki jednak po coś te części oryginalne są i czemuś służą.

nie zawsze, zależy co ale czesto jedyna różnica to nazwa. Pewnych częsci po prostu sie nieopłąca jawnie i tyle zachowujac 100% bezpieczeństwa.

 

PS: żeby nie być gołosłowny kiedyś tez oddawałem do ASO.... : )

szkoda ze moje auto nie ma silnika od mithubishi GDI to by palił 2l mniej na 100km.. a tak mam volvoski nowszy, żłopuś....

Edited by wirion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli chodzi o zamienniki i orginały to sprawa wygląda mniej więcej tak.

Przykład z Opla.

Orginalne części mają wszędzie znaczek GM i są sprzedawane w ASO.Produkują je np. SKF,GATES,INA itp.

Tych nazw nie ma wybitych na częściach w ASO jest tylko napis GM i według Opla są to orginalne częsci Opla.

Ale idziesz do sklepu i kupujesz sobie części SKF,GATES,INA itp.

Otrzymujesz dokładnie to samo ale bez znaczka GM.

Podobna sytuacja wygląda z olejami niby typowymi do volvo,toyoty i innych aut.

To te same oleje co na stacjach ale w innych opakowaniach.

Jeżeli zamiennik to dobrej firmy a nie Made in China.

Miałem kiedyś Opla i grzebał przy nim mechanik,który pracuje w ASO.

Wszystko co robił robił z tych właśnie zamienników.

Ktoś te częsci produkuje a kto inny składa to do kupy i to się nazywa potem samochód :lol2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Człowiek już nie wie co ma robić i jakie części kupować bo robią mu wodę z mózgu. Globalizacja nas otacza i przytłacza ale jednak dają rabaty na części żeby kupować oryginalne. Niestety volvo trochę pali ale nie jest jeszcze tak strasznie ale za to jaki komfort jazdy. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...