Kaeres Opublikowano 4 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 4 Czerwca 2008 (edytowane) Jak zauważyliście ostro szukam samochodu. Mam conieco upatrzone ale pewnie jeszcze mnie czekają rozczarowania i zmiany decyzji co do konkretnej sztuki. Samochód będzie kupowany na odległość to już wiem raczej na pewno bo w pobliżu nic kompletnie nie potrafię znaleźć. I tutaj kończy się o ile się w ogóle zaczęła wiedza na temat zakupu samochodu. Co muszę przygotować oprócz gotówki ? Na co zwracać uwagę, czego mogę rządać bezwarunkowo, a o co mogę prosić ? Dajmy na to przykład konkretny model samochodu o konkretnym silniku. Lybra 2.4JTD ściągnięta z holandii. Jak wyglądają koszty aby nim odjechać (oprócz ceny samego samochodu oczywiście). Czy sprzedawca powinien mi to zapewnić we własnym zakresie czy to już moja broszka ? A jak później wyglądają sprawy rejestracji takiego pojazdu i opłat. Słyszałem, że akcyza zależy od ceny na umowie i od silnika. Jakie będą przy tym samochodzie o poj. 2.4JTD o wartości powiedzmy 18tyś zł. Jakie są konsekwencje zaniżenia ceny samochodu na umowie ? I wreszcie ile mnie będzie to wszystko kosztowało aby już jeździć samochodem z nowymi tablicami rej. ? Jeżeli zrodzą mi się jakieś pytania to się odezwę bo pewnie coś przeoczyłem. A za udzielone odpowiedzi dziękuję już z góry. Edytowane 4 Czerwca 2008 przez Kaeres Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bamboocha Opublikowano 4 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 4 Czerwca 2008 http://www.autokalkulator.pl/ zobacz tu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pageup Opublikowano 4 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 4 Czerwca 2008 Co do mozliwosci odjechania autem na nie polskich blachach. Musi byc to auto nie wyrejestrowane w kraju skad je sciagnieto i musisz miec oc. Jesli bylo wyrejestrowane to tylko laweta (nawet jak ma blachy!) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yotomeczek Opublikowano 4 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 4 Czerwca 2008 (edytowane) Lybra 2.4JTD ściągnięta z holandii. ja bym lancii nie brał kumpel miał 2szt "na wypasie" i nic ciekawego (12 3.0 letnią i 7 2.0t) co do zaniżania wartości - skarbówka i tak policzy wg tabel z naszego rynku ... najwyżej urząd celny może zweryfikowac i potem dowali wyrównanie (ale to mało prawdopodobne) Edytowane 4 Czerwca 2008 przez yotomeczek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thermalfake Opublikowano 4 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 4 Czerwca 2008 z tego co się orientuję to opłata recyklingowa zmalała do 300zł jedyny twój ból to akcyza 13,6%, na umowie można conieco zaniżyć ale nie znacznie bo UC i tak może zakwestionować to o czym musisz pamiętać to wymeldowanie auta, ważny przegląd tablice i ubezpieczenie powrotne resztę załatwiasz już u nas czyli akcyza (płatna w przeciągu 5 dni), pierwszy przegląd 170zł, haracz recyklingowy, tłumaczenia dokumentów po UC idziesz do US prosić o świstek zwolnienia VAT idziesz z tym do WK (trzeba mieć obie częsci dowodu rej) płacisz jeszcze za rejestrację ~250zł, dostajesz miękki dowód i tablice z naklejką po czym udajesz się ponownie po 30 dniach odstając swoje w kolejce po twardy dowód rejestracyjny z autopsji od momentu przekroczenia granicy trzeba liczyć około 2 tygodni na pozałatwianie formalności (najdłużej w US) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 5 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Czerwca 2008 (edytowane) Czyli po kolei 1. Kupuję samochód tylko i wyłącznie jeżeli jest jeszcze zarejestrowany w kraju skąd został przywieziony (bo widzę, że jest na włoskich blachach) - jak to sprawdzić ? 2. Wymeldowanie auta - tutaj nie kumam. 3. Gdzie będzie wpisany przegląd auta (pokażą mi jakieś papierki bo se sami wydrukują i co ja mam z tego wyczytać ?) 4. Co to jest ubezpieczenie powrotne czy ja je mam płacić komuś na miejscu czy ono ma być już opłacone przez sprzedawcę czy jeszcze poprzedniego klienta z Włoch ? 5. Przyjeżdżam samochodem i lecę do Urzędu Celnego opłacić akcyzę (nie ważna wartość na umowie ? - to jak kiedyś wpisywali se 100EUR na umowie z niemcem ?) 6. Gdzie się wykonuje pierwszy przegląd i gdzie się to przedstawia (bo jakoś tak napisałeś choćby w UC :) ). I wykonuje się go jako normalny przegląd aby później w dowodzie rejestracyjnym go wbili czy znów będę musiał zapierniczać i wydawać 100zł na przegląd aby już w dowodzie rejestracyjnym widniał ? 7. Tłumaczenia dokumentów gdzie się dokonuje ? I w ogóle co to są za dokumenty ? 8. Urząd Skarbowy (na samą nazwę już mi wysypka wystąpiła) - świstek zwolnienia z VAT - to oznacza, że muszą mi to dać czy to ich jakaś dobra wola i mogę jeszcze w VAT popaść ? 9. W Wydziale Komunikacji oddaje ten wypełniony świstek z obiema częściami dow. rej. (jakimi dwoma częściami?). 10. Płacę za rejestrację - dość oczywiste. 11. Przy odbiorze twardych tablic dostanę je z nowym dowodem rejestracyjnym i ponawiam pytanie czy tam będzie wbity przegląd czy znów muszę się fatygować do stacji diagnostycznej i płacić znów stówkę ? 12. Co jest do załatwiania w US, że najdłużej schodzi skoro mówisz, że pobieram tylko świstek zwolnienia z VAT ? 13. Gdzie się płaci recykling i ile on w końcu wynosi ? PS. Kur*** pochlastać się można. Edytowane 5 Czerwca 2008 przez Kaeres Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...