julaf Opublikowano 8 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2008 Witam wszystkich, gdyż jest to mój pierwszy post na tym forum. Od razu przejdę do rzeczy: Kupiłem niedawno głośniki Microlab SOLO 6C i jako iż mam laptopa, musiałem kupić jakąś kartę dźwiękową na USB, żeby to jako tako brzmiało(na ExpressCard jest tylko X-Fi, która nie działa pod Linuksem, a na tym mi zależało). Nie dysponowałem też zbyt wielką kwotą na ten cel, więc wybór padł na Sound Blaster Live! 24-bit External, którą to kartę upolowałem za 80zł. Mniej więcej wiedziałem co kupuję, gdyż Live! w nazwie do czegoś zobowiązuje. Jednak jak to ja, długo nie wytrzymałem bez rozkręcenia karty. Byłem poprostu ciekaw co srebrne pudełko kryje naprawdę. Nie znam się jakoś specjalnie ani na elektronice, ani na sprzęcie audio, jednak od razu rzuciło mi się w oczy kilka układów: Sigmatel STAC9460S Z tego co znalazłem, układ ten jest wykorzystywany m. in. na kartach ESI Pro Waveterminal 192M i Audiotrak PRODIGY 192. Są to karty niewątpliwie wyższej klasy, niż mój SB. Specyfikacja techniczna układu: http://doc.chipfind.ru/pdf/sigmatel/stac9460s.pdf CS8406-CZZ Układ firmy Cirrus Logic Inc. Digital Audio Interface Transmitter cokolwie to jest. TDA1308 4 takie układy znajdują się na płytce drukowanej. Zapewne jeden do słuchawek, reszta do głośników 5.1. bardzo dobry stosunek sygnału do szumu(patrz foto). Specyfikacja techniczna układu: http://www.nxp.com/acrobat/datasheets/TDA1308_A_4.pdf Jak widać, karta różni się od SB Live! 24-bit na złączu PCI w znacznym stopniu. Czy przypadkiem nie jest to bardzo dobra karta w bardzo dobrej cenie? Nie jestem żadnym specjalistą,m ale wydaje mi się, że to dość dobry sprzęt. Czy ktoś mógłby skomentować to co napisałem? Czy to naprawdę całkiem niezła karta, czy może nic specjalnego? Na życzenie mogę wysłać zdjęcie w wyższej rozdzielczości do dokładniejszej analizy. Czekam na odpowiedzi! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji