Skocz do zawartości
cavarr

Forza 3

Rekomendowane odpowiedzi

Gość chronicsmoke

W GT5 podczas wyścigu także są modele low-poly :) Dowód: http://forum.beyond3d.com/showpost.php?p=1...;postcount=3298

Co innego replaye - tam faktycznie są świetne modele.

Dokładnie, w GT5 jest ten sam "trick".

 

Weźcie nie śmiejcie się z kokpitów bo MaZZeo was powyzywa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Tak swoją drogą to jedną z twarzy FM3 jest Natacha Gachnang, "kierowczyni" Formuły 2. Na Inside Xbox można obejrzeć z nią filmik.

 

 

EDIT.

 

Fajny pomysł z tym konkursem. Właśnie od dwóch godzin siedzę na tym, powoli kończę. :)

 

 

EDIT2.

 

Oto moja praca - http://www.digart.pl/praca/4403453/Welcome_to_Nevada.html

 

Co by nie mówić trzy godziny mi to zajęło. Głosujcie, głosujcie. :P

Edytowane przez Harry Lloyd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oto moja praca - http://www.digart.pl/praca/4403453/Welcome_to_Nevada.html

 

Co by nie mówić trzy godziny mi to zajęło. Głosujcie, głosujcie. :P

Are you serious? :blink: To chyba zebami trzymales myszke i dodatkowo zawiazali ci oczy, ze "to" zajelo 3 godziny. Nie chce demotywowac, ale to tak na powaznie czy robisz sobie beke z konkursu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Proste że na poważnie. :P

 

1/3 czasu to mi zajął post-processig w Paint Shop Pro. ;)

 

Wiesz, też mogłem znaleźć gotowe tło w necie, wkleić auto i dodać jakieś świecidełka jak wszyscy. Ale tak przynajmniej moje dzieło jest jedyne w swoim rodzaju. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, w GT5 jest ten sam "trick".

 

Weźcie nie śmiejcie się z kokpitów bo MaZZeo was powyzywa.

Nie musisz tak mi docinać. Sam przyznaje że w NFS Shift czy GT5 jest to lepiej zrobione. Aczkolwiek nie wiem czemu tak jest, ale w gameplayach ten kokpit wyglada lepiej niz na takich sreenach robionych przez T10.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc tak. Morduję FM3 Demo. Będę pisał na raty w czasie grania, żeby czegoś nie pominąć. :P

 

Na plus zaliczam AA i skalowanie do 1080p przez HDMI. Jeśli chodzi o jakość obrazu to nie czuję głębi. Kolory lekko wyprane a oświetlenie hmm no cóż, nie można porównać do GT5 bo to zupełnie inna liga. Od razu rzuca się w oczy podobieństwo do PGR (tak mi się wydaje). Modele aut stoją na wysokim poziomie. Shift nie ma tutaj startu. :) Do GT5 nie będę porównywał bo ten temat był wałkowany z przykładami. ;) O ile modele są bardzo dobre to wnętrze już nie za bardzo. Za sterylne. W GT widać fakturę materiału nawet na kierownicy, tutaj mamy powiedział bym tylko cieniowanie Gourauda. Praktycznie oświetlenie globalne nie wpływa na wnętrze samochodu. Jakiej metody użyli nie mam pojęcia. Ale GT pod tym względem nie ma sobie równych. Kto widział ten wie. :) Dla tego GT5 blisko do raytracingu czyli przyszłości grafiki 3D. ;) Jeśli chodzi o otoczenie to wybaczcie panowie ale bez rewelacji. Spodziewałem się czegoś więcej a tu mamy albo skały po lewej (wcale nieskomplikowane) i teksturę po prawej imitującej krajobraz albo skałę po lewej i prawej + niebo jako bitmapa. :) Niebo w GT wygląda jak prawdziwe. Prawdopodobnie przez zastosowane oświetlenie. :) Na + zdecydowanie jakość tekstur, znacznie lepsza niż w GT choć zdarzają się kiepskie jak np. strzałki informujące o zakręcie. Na razie tyle moich spostrzeżeń. Aha. Nie wiem skąd się wzięły dwa cienie auta. Jeden jest cały czas bez względu na to, czy jesteśmy na słońcu czy w cieniu. Drugi pojawia się dynamicznie w zależności od oświetlenia.

 

Audio nie będę za bardzo oceniał bo nie mam kabla by uruchomić 5.1. Jak na stereo jest nieźle. Muzyka jest ok choć nie na mój gust. Ale po demie nie będę oceniał bo to raptem 2 czy 3 kawałki. Wspomnę tylko o jednym mankamencie. Na wszystkich kamerach (pomijając wnętrze) wszystkie dźwięki i odgłosy brzmią identycznie. Silnik z kamery na masce brzmi tak samo jak z kamery z tyłu auta. W środku jest ok. Zaraz sprawdzę w Prologue bo dawno nie odpalałem i nie pamiętam dokładnie. :) Na pewno pisk opon lepiej zrealizowano w Forzie. W FM3 amplituda dźwięku ulega zmianie w zależności od intensywności poślizu. W GT jest tylko ciszej lub głośniej.

 

To Tyle. Zaraz kontynuuję tylko odpalę GT. ;)

 

Lecimy dalej. Cofam to co powiedziałem o wypranych kolorach. :) Jakoś nie dawało mi to spokoju. Wyglądało to bardzo podobnie do obrazu na jednym z pierwszych softów do PS3 bez funkcji Full Range HDMI (chyba tak to się nazywa). Wszedłem do ustawień konsoli i w ustawieniach ekranu widzę to samo tylko nazwane po polsku. :) Po zmianie na pełen zakres kolorów od razu wszystko zrobiło się żywsze. Ponowne odpalenie Forzy i w końcu normalne kolory i czarny to czarny. ;)

 

Wracając do gry i modelu jazdy chciałbym Wam powiedzieć, że wcale bardzo nie różni się FM3 od GT5. Na pewno na plus trzeba zaliczyć wagę samochodu. Jest wyraźna różnica podczas wybojów czy uskoków. W GT auto w momencie wybicia, przez chwilę szybuje i miękko upada na asfalt. Pewnie specyfika silnika od fizyki ciągnie się od pierwszej części GT i nie bardzo chcą zmieniać bo po co zmieniać coś, co dobre? :) Mogli by tylko zwiększyć masę auta tylko czy tak się da w tym silniku to nie wiem. Ale w obydwie gry jeździ się bardzo przyjemnie. GT jest bardziej spokojniejsze, stonowane, natomiast FM3 jest bardziej agresywna. Czasami przypominała mi pierwsze części z serii NFS. Jeśli chodzi o uszkodzenia to tak jak kiedyś mówiłem. Póki co FM3 nie jest żadnym wyznacznikiem. Fajnie, że karoseria się gnie tylko pojechałem na czołowe przy 150km/h + 150km/h przeciwnika i trochę maska się wgniotła, kilka elementów zarysowało i ogień dalej. :) Fakt, że auto zaczęło ściągać ale nie w tym rzecz. Ganić za to GT5 jest nie na miejscu. Ale jest to ważny dodatek. Na pewno dodaje realizmu i seria GT musi iść w tą samą stronę. Następna sprawa to wytykanie GT, że przeciwnicy jeżdżą jak po sznurku. Tu jest tak samo i tak powinno być. Auta jeżdżą w tunelu aerodynamicznym i jeżdżą optymalnym torem a nie po całej drodze jak w NFS Shift. Tam to jest samowolka i wszyscy jeżdżą jak pojeb...ni. :)

 

Słowo na niedzielę:

Nie ma co się oszukiwać. Gra jest bardzo dobra. To nie ulega wątpliwości. Szkoda, że z iksem nie działa kiera DFP bo chętnie bym porównał na kierownicy. Jeśli chodzi o pady to jest podobnie. Ale wrażenia pozytywne. Więc nie ma co się przepychać co jest lepsze bo każdy system ma swoją perełkę. Należy pamiętać, że nadal są to tylko gry i tylko udają rzeczywistość. Niemniej jednak całkiem nieźle im to wychodzi. ;)

 

 

Pod spodem daję 3 filmiki z powtórek. Pierwszy i drugi z GT5Prologue, trzeci z FM3. Warto zobaczyć jak działa światło w GT wewnątrz auta. Rewelacja. :) Niestety jakość nie jest najlepsza. ;) A teraz idę przetestować betę Uncharted 2. :-P

http://odsiebie.com/pokaz/5832313---c351.html

http://odsiebie.com/pokaz/5832363---dfd8.html

http://odsiebie.com/pokaz/5832457---ca04.html

Edytowane przez kojak_ct

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam na różnych forach (polskich i zagranicznych), że Forza 3 jest mniej lub bardziej uboga graficznie od GT. A wydaje mi się, że ludzie zapominają o jeszcze jednej ważnej rzeczy:

Turn10 ma do dyspozycji nośniki DVD-DL.

Polyphony Digital ma natomiast BR-DL.

 

Nie mam zamiaru poruszać tu dyskusji na temat tego, że przy przewidywanym 10-letnim cyklu życia konsoli, Sony lepiej zrobiło ryzykując z napędem BR, natomiast Microsoft i napęd DVD-HD (który i tak trzeba było dokupić) strzeliło sobie w stopę.

Chodzi mi raczej o to, co i przy jakich warunkach dany developer zrobił.

 

Według mnie, wydanie gry która wizualnie niewiele odstaje od GT5 i to na 2-óch DVD jest niezłym osiągnięciem.

Przecież łatwo można obliczyć: 2xDVD-DL (8GB) = 16GB.

Konkurent ma natomiast 50GB do dyspozycji, przez co może "upchnąć" więcej szczegółów i bajerów.

Poza tym przy 3x większej przestrzeni nie trzeba się martwić o kompresję i inne dziadostwa.

 

Ku woli wyjaśnienia:

 

1. Nie jestem fanboy'em - posiadam obydwie platformy i czekam z niecierpliwością zarówno na FM3 jak i GT5

2. Chciałem pokazać, że T10 odwala kawał dobrej roboty - szczególnie mając w perspektywie to, że wydają już 2-gą pozycję, podczas gdy PD ciągle szlifuje i nie wiadomo czy termin III 2010 będzie dotrzymany.

 

 

Pozdrawiam

 

Garstek

 

 

P.S.

Zaraz ktoś wyjedzie, że w GT będzie 1000 samochodów........tylko, że mając w pamięci poprzednie części gry, to można się spodziewać np. 20-stu odmian tego samego modelu.

Acha, jeszcze jedno: w dotychczasowych materiałach widać, że w GT nie ma jakiegokolwiek śladu zostawionego przez opony - wiem, może się czepiam i jest to drobnostka ale jak na serię z podtytułem "Real Driving Simulator" to trochę rażące.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę, że jest to wina nośnika. Bardziej upatrywał bym przyczyny w czasie dewelopingu każdego z tytułów. Z drugiej strony wszyscy jadą po Polyphony za to ile robią GT5, ale wszyscy zapominają, że w tajemnicy klecili GT na PSP co w sumie też zabrało kawał czasu. Ale to już mało ważne. Oby tylko dotrzymali podanego terminu i gitara gra. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakby sie dalo zamowic sam fotel to i owszem ;)

cena niezla biorac pod uwage, ze za sam stojak trzeba dac 300 zl =] jak ktos ma gdzie to cholerstwo trzymac to fajna sprawa moze byc :D

 

Jeśli chodzi o uszkodzenia to tak jak kiedyś mówiłem. Póki co FM3 nie jest żadnym wyznacznikiem. Fajnie, że karoseria się gnie tylko pojechałem na czołowe przy 150km/h + 150km/h przeciwnika i trochę maska się wgniotła, kilka elementów zarysowało i ogień dalej. :) Fakt, że auto zaczęło ściągać ale nie w tym rzecz.

Chyba nie ma sensu wydawac opinii na podstawie dema. W 2ce po walnieciu w bande z ta predkoscia nie da sie wygrac wyscigu... i nie mowie tu o dzwonie czolowym. W pelnej wersji imho moze byc tylko lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chce nic mówić ale dziś po kolejne rundce w FORZA3 Xboxa wyłączyłem i nie zamierzam do długo włączać.

 

 

Mam dość grania w jakieś badziewia z kijową grafą, bez wygładzania, bez wysok. rozdz. textur, bez porządnej grafy bez oszustw, bez blura aby nie było widać badziewia lejącego się z ekranu..

 

 

Oczywiście mówię o porównaniu do PC...

 

FORZA3 to kolejny przykład że xbox to stary złom nadający się do upgradu :(

 

 

Ale czego oczekiwać jak x szajs można nabyć już od 600zł to nawet nie tyle co dobra grafa do kompa, ehhh, świat schodzi na psy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I po jaka cholere pisales o tym? Co ma wspolnego "badziewny xbox360" z FM3? Albo co mnie obchodzi, ze masz dosc grania w gry z kijowa grafa? Masz, dam ci 2 dni, pograsz sobie w Shift-a w 2560x1600 + 48xAA + 96xAF. Nie zapomnij zrobic screenow i benchmarka i oczywiscie wklej wyniki w sigu.

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może koleś swoje frustrację musiał gdzieś wyładować :lol:

 

Proponuje ci zatem kupno tej karty za równowartość xboxa i delektowaniem się grą w pulpit, czy co tam teraz jest na czasie wśród ścigałek na pc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może koleś swoje frustrację musiał gdzieś wyładować :lol:

 

Proponuje ci zatem kupno tej karty za równowartość xboxa i delektowaniem się grą w pulpit, czy co tam teraz jest na czasie wśród ścigałek na pc.

mozna tez zapetlic 3dmarka, w koncu zycie jest takie krotkie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Porownanie shift vs forza 3 http://www.videogameszone.de/aid,696237/Ne...im-Video/Video/

 

Dzwiek faktycznie duzo lepszy w forzie ale kamera z kokpitu jest cienka jak [gluteus maximus] weza. Jej praca wyglada niemalze jak tutaj (mechanika, nie jakosc):

 

Dołączona grafika

 

:lol:

Edytowane przez CarsonPoland

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak widać twórca screena nie miał "łuuduu" ;) Ale to na bank SE, bo tej trasy (jakiś Meksyk zdaje sie) nie było w normalnej edycji. Kurde tak sobie pomyślałem, że 12 lat temu człowiek miał tego P200MMX+VooDoo i był gościem, że głowa mała. Pamiętam jak dostałem taki akcelerator na gwiazdke i to był po prostu szał: do kompletu kupiłem wtedy (pamiętam jak dziś) Shadows Of The Empire (wymagany 3dfx), Quake2 (niewymagany, ale grafa kopała dupsko jak się włączało akceleracje) oraz Jedi Knight (to samo co Quake). I taka karta, 4MB na pokładzie, kosztująca 1000 złotych robiła TAKIE wrażenie, że dzisiaj chyba ciężko mi nawet porównać skok jakościowy jaki wtedy był. Piękne czasy. Wtedy chyba też, jakimś dziwnym zrządzeniem losu, ojciec przyniósł z pracy projektor i do dziś pamiętam co to było grać w Q2 na ścianie swojego pokoju.

 

Się offtop lekki zrobił, ale co tam. Wracajac do FM3 to filmik widzialem, ale jednego nie rozumiem. W temacie o Shifcie jest tyle narzekan, ze widok z kabiny jest marny, bo wszystko lata, telepie sie, rozmazuje itd. A teraz nagle, ze NFS to mistrzostwo swiata pod tym wzgledem, a Forza moze sie schowac w kacie? No to jak z tym w koncu jest? Jesli chodzi o dzwiek to wiadomo, ze FM3 zamiata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co Wam nie pasuje w kokpicie z forzy :) Jeśli chodzi o graficzne wykonanie to nie ma co porównywać do shifta albo do Dirta 2 na milosc Bożą (oczywiscie na plus dla forzy), jedyny minus to rozglądanie się po kabinie ale to mam nadzieję zmienią. Mogli by FOVa jeszcze poprawić bo momentami czuję się jak bym miał brodę przy kierownicy aczkolwiek tak sobie wczoraj jezdziłem i stwierdziłem, że chyba by wtedy się za "szybko" jeździło gdyż już na takim widoku prędkośc jest niezła - no to na większym FOVie czuli bysmy sięjak w rakiecie a nie w samochodzie (jak gram w shifta i widzę te długie ręce to mam wrażenie, że siedzę na fotelu pasażera z tyłu ;) ). Jest dobrze, nie ma co narzekać panowie. Jeszcze dwa tygodnie i zaczynamy szaleństwo driftowania, dragracingowania, paintowania - juz zacieram rączki :)

Edytowane przez apo5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No c'mon apo5, uczucie prędkości, przeciążenie itd w Dirt2 z widokiem z kokpitu są świetne, kokpity z _dema_ FM3 są troszkę nijakie (za blisko osadzona kierownica np.). Oby w fullu to poprawili, bo wiadomo że pod każdym innym względem FM3 zamiata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...