Skocz do zawartości
qbaneoplus

Honda Civic V Generacji

Rekomendowane odpowiedzi

Witam w moim skromnym życiu nastał taka chwila, aby zakupić swoje pierwsze wozidełko. Uzbierałem sobie 8 kafli i moj wybór padł na tytułową Hondę rocznik 94-95. Jednak nie wiem jaki silnik wybrać, czytałem ze spalanie miedzy 1.3 a 1.5 16v dużo się nie różni, ale wysłucham także waszych opinii. Mam też pytanie czy bardziej opłaca sie <span style='color: red;'>ORT: wziąść</span> v-tec’a czy zwykłą 16v i czym się to w ogóle różni. Jeszcze jak by ktoś podał typowe mankamenty tego auta i na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie był bym bardzo wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj na forum na ktorym wiedza wiecej na temat jajka tudziez Hani. 

 

np: 

 

 

 

www.civicklub.pl (wymaga rejestracji)

 

www.honda.gda.pl 

 

 

 

Tam znajdziesz sporo informacji. 

 

Brac 1,5l, 1,3 to tragedia, spalanie podobne a dynamika kolosalnie rozna. 

 

VTEC to piekna sprawa :] 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z pewnością lepiej byłoby wyrwać tą 1,5. Przede wszystkim dlatego że jest na wtrysku, a nie na gaźniku jak 1.3. No i ma te 15 koników więcej - zawsze coś.

Jeżeli z kolei chodzi o 1,5 to możesz poszukac wersji vtec-e (economy) - wielopunktowy wtrysk i zmienne fazy. Z tego co gdzieś czytalem pali niby nawet do 2 litrów mniej niż zwykłe 1,5i /lsi na 2punktowym wtrysku. Do tego vtec-e ma trochę wyższy moment obrotowy i moc max przy ciut niższych obrotach niż pozostałe 1,5. Jest jeszcze 1,6 zwykłe (esi) ze 125 konikami na klacie no i marzenie każdego fana hondy - kosmiczne 1,6 vti.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z pewnością lepiej byłoby wyrwać tą 1,5. Przede wszystkim dlatego że jest na wtrysku, a nie na gaźniku jak 1.3. No i ma te 15 koników więcej - zawsze coś.

Jeżeli z kolei chodzi o 1,5 to możesz poszukac wersji vtec-e (economy) - wielopunktowy wtrysk i zmienne fazy. Z tego co gdzieś czytalem pali niby nawet do 2 litrów mniej niż zwykłe 1,5i /lsi na 2punktowym wtrysku. Do tego vtec-e ma trochę wyższy moment obrotowy i moc max przy ciut niższych obrotach niż pozostałe 1,5. Jest jeszcze 1,6 zwykłe (esi) ze 125 konikami na klacie no i marzenie każdego fana hondy - kosmiczne 1,6 vti.

 

 

 

To kosmiczne VTI to poezja B16A2 rzadzi. No ale niestety dostrwac autko z takim silnikiem w dobrym stanie to naprawde fuks. 

 

Stan blacharki jest wazny, zobacz czy nie bita (podluznice). 

 

Najlepeij jakbys poszukal czegos sprowadzonego albo sam sprowadzil. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bitą nie dostac to jest na prawdę ciężko. Też szukam jakiejś hani dla siebie. Ogólnie to radze uważac na te z V-Tec'iem ponieważ poprzedni właściciel mógł nieźle męczyc to autko :( Szczególnie na wersje Coupe trzeba uważac.

Edytowane przez Drozda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...