Skocz do zawartości
Michaelius

Valkyria Chronicles (senjou Of Valkyria)

Rekomendowane odpowiedzi

Zapowiedz z Gamespota:

 

Valkyria Chronicles tells the story of the small republic of Gallia, which is caught between two warring superpowers on the continent of Europa (a fictional version of Europe in the 1930s). The Atlantic Federation is clashing with the Eastern European Imperial Alliance over a precious resource called ragnite that is used for everything from fuel to food to construction to weaponry. Gallia tries to remain neutral in the conflict, but their large reserves of ragnite ensure that the conflict comes to them whether they like it or not. You'll follow a handful of main characters through a long story arc as they desperately try to defend their homeland against the invading forces. This story unfolds through an in-game storybook, and each page includes expository cutscenes and one or two battles.

 

Sega has dubbed the combat system in Valkyria Chronicles the blitz battle system. The traditional grid- or hex-based battlefields of many turn-based role-playing games are nowhere to be found. Instead, when one of your units comes up in the rotation, you'll switch to a third-person view and be able to run wherever you like in the battlefield. How far you can run will be limited by your action meter, a bar on the bottom of the screen that drains with your every step. In the early countryside battle we saw, the battleground was not very big and a character could easily cover most of it in one or two turns. However, just because it is your turn to move doesn't mean that the enemies aren't paying attention. If you run through their line of sight and within their range, they'll fire off a few shots of opportunity. These didn't seem to be terribly damaging, but they serve as good incentive to move quickly from cover to cover and end your turn in a (relatively) safe location. Your units return the favor to exposed enemies, and it seems as if this will lend a more urgent tone to battlefield encounters.

 

Attacking your enemies requires you to use a command point. These are represented as copper medallions lined up at the top of the screen, and you're afforded one to two per unit per round, depending on that unit's importance. Attack with a gun-toting unit and the camera will zoom in to an over-the-shoulder scope mode so you can gauge your aim and fire when ready. Command points can also be used to heal, throw a grenade, or use an item. By pooling these command points rather than attaching an action quota to each unit individually, you'll have some flexibility to use more powerful or strategically positioned allies more than once per round. However, be warned that their action meter won't fill up to 100% the second time around, so you'll have to be more frugal with your motion.

filmiki:

http://www.gamespot.com/video/942165/61899...icial-trailer-2

http://www.eurogamer.net/game.php?game_id=9092

 

screenshoty:

http://www.gamespot.com/ps3/rpg/senjounovalkyria/images.html

 

caly tekst:

http://www.gamespot.com/ps3/rpg/senjounova...p;mode=previews

 

Premiera w listopadzie 2008.

 

Imho zapowiada sie miodnie , chociaz specyfika animacji moze pare osob odstraszyc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wkońcu ta gra zawędruje w nasze części świata. Tylko dlaczego zmienili nazwę z Galian Chronicles?

P.S. Zapowiedzi dla Japonii są przynajmniej od pół roku - bardzo przyjemnie się je oglądało, choć potwierdzały, że japończycy jeszcze bardziej nie rozumieją znaczenia RPG niż cRPG'owcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ona juz wyszla w Japonii z tego co wiem. Teraz sega robi anglojezyczna wersje dla Hamburgerow, co z europejska nie wiadomo , ale zawsze mozna zaimportowac :)

 

Widziałem recenzje wersji japonskiej w jakims australijskim portalu i pierwsze wrazenie mieli bardzo dobre (jak znajde to podlinkuje).

 

Co do RPG to u nich pewnie to zdrowo napedza sprzedaz gry , a to ze efekt koncowy bardziej przypomina Jagged Alliance i UFO z bardzo rozbudowanym liniowym story modem to juz inna sprawa :)

 

PS. Wiem , ze zapowiedzi sa stare ale cos milosnicy PS3 na forum sie obijaja i nie bylo topiku , a gra na niego zasluguje.

Edytowane przez Michaelius

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

(...)

PS. Wiem , ze zapowiedzi sa stare ale cos milosnicy PS3 na forum sie obijaja i nie bylo topiku , a gra na niego zasluguje.

Osobiście nie śledzę portali growych (w roli ścisłości - prawie żadnych portali) i jedyne zapowiedzi co widziałem to na japońskim PS Store. Tylko nie widzę sensu w umieszczaniu informacji o grze, która ma być tylko w Japonii (piszę ogólnikowo - nie tylko o tej grze).

 

Co do wartości gry - sam jej wygląd jest kuszący. Chciałbym aby udostępnili demo, by można było sprawdzić jak się gra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

(...)

demko za tydzien na psn

Jej.

W końcu ;)

 

Będzie trza poszukać na japońskim PSN wersji oryginalnej i porównać. O ile uda się znaleźć.

 

Jakby zrobili jeszcze tłumaczenie Kenzan (jak dobrze pamiętam pełna nazwa to: Ryu ga gotoku: Kenzan), to było by mi miło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już chyba ostatni update przed demem :)

 

Pierwsze wrażenia z gry od Eurogamera:

 

Turn-based strategy is never going to be everyone's cup of tea, but Valkyria Chronicles' healthy dose of third-person control might be just the thing to attract newcomers to the genre - while old hands can rest assured that beneath the gorgeous exterior beats the heart of a great turn-based game.

http://www.eurogamer.net/article.php?artic...0971&page=2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy tylko ja kupilem VC na purepc ? :)

 

W kazdym razie pierwsze wrazenia po ok 6h.

 

Grafika - jaka jest kazdy moze zobaczyc po setkach screenow i filmikow w necie :) W kazdym razie moim zdaniem jest sliczna, w dodatku nie widac aliansingu.

 

Muzyka i glosy- bardzo dobra , ale mocno patetyczna. Japonskie glosy sa dobrane bardzo dobrze, angielskich nie sprawdzalem.

 

Story- obserwujemy je w postaci odwracajacych sie po kolei kart albumu z wycinkami prasowymi i zdjeciami gdzie kazdy z nich oznacza bitwe, filmik lub dialog miedzy postaciami (filmiki od dialogow roznia sie tym , ze filmikow nie da sie przyspieszyc , a dialogi to typowe dla japonskich gier wymiany zdan miedzy bohaterami pokazanymi jako portrety z jakas minimalna animacja) w kazdym razie sposob prezentacji jest genialny i swietnie wpasowuje sie w calosc.

 

Samo story jest mocno japonskie - podniosle patetyczne teksty o obowiazku mieszaja sie z pierdulkami o pieknie kwiatkow. Jesli ktos nie znosi jrpgow czy anime to raczej nie powinien probowac (no chyba , ze wszystko wyklika bo mozna). Do tego dochodza kwestie mniejszosci etnicznych - gdzie spora czesc oddzialu moze wziac sie za lby w filmikach :D W sumie nie moge pozbyc sie wrazenia, ze autorzy przeczytali sporo ksiazek o Polsce w 20 leciu miedzywojennym i kampanii wrzesniowej.

 

Oprocz tego mamy encyklopedie dostepnej broni, postaci , leksykon alternatywnego swiata (historia, geografia, przyroda), niezalezna prase w postaci upierdliwej korespondentki itp.

 

Gameplay - lojalnie ostrzegam , ze latwo nie jest i po kilka restartow loadingow zanim uda sie wymyslic i wymasterowac taktyke do przejscia misji to norma juz od okolo 3-4 rozdzialu. Wszystkie posuniecia trzeba planowac z wyprzedzeniem bo jak juz zaczniemy sie ruszac postacia to trzeba szybko dazyc do celu bo inaczej zbieramy niepotrzebnie ostrzal przeciwnika. Do tego dochodza rozne mechanizmy pokroju laczenia ostrzalu z kilku postaci na raz by szybciej zabic wroga nie tracac dodatkowych punktow akcji, postaci dostaja bonusy lub minusy za przebywanie przy niektorych innych postaciach (wspomniana kwestia mniejszosci, homo, hetero, przyciaciele, samotnicy) badz w zaleznosci od terenu (osoby z rejonow pustynnych, rownin, lasow czy miast) oraz specjalne rozkazy dowodcy zwiekszajace obrone, atak , celnosc, itp. Jest nad czym kombinowac :D

 

Do tego dochodzi trening oddzialu gdzie ladujemy zdobywane punkty doswiadczenia w rozwoj klas postaci ( w zasadzie i tak najbardziej oplacalna jest metoda zbalansowana , z 1-2 klasami rozwijanymi z pewnym pierwszenstwem w zaleznosci od nastepnej misji. Mozemy tez wytrenowac sobie dodatkowe rozkazy specjalne spotykajac starego weterana poprzednich wojen.

 

Cala bron i nasz czolg mozemy unowoczesniac za zdobywane w misjach kredyty, ale ten aspekt moglby byc ciut lepszy bo na razie grajac wszystkie misje i kazdy dostepny skirmish po razie na wszystko wystarcza. Do tego mozna tez znajdowac bronie w misjach lub zabierac przeciwnikom.

 

Acha oprocz misji glownych posuwajacych story do przodu mamy tez skirmishe z wrogiem , gdzie mozemy potrenowac sobie armie.

 

Jak dla mnie pierwsze wrazenie 9/10.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...