Skocz do zawartości
Michael86

Nvidia Physx

Rekomendowane odpowiedzi

Nvidia jakiś czas temu wykupiła firmę Ageia przejmując jej technologie PhysX. W raz z premierą GT200 NV miała wypuścić sterowniki wspierające silnik PhysX na kartach z serii 8xxx/9xxx i GTX 2xx. Obecnie dostępne są sterowniki Forceware 177.39 i Ageia | NVIDIA PhysX System driver 8.06.12, które umożliwiają odpalenie PhysX na Geforcach 9800GTX, GTX280/260. Po zmodyfikowaniu pliku .INF z Forcware 177.35 wszystkie karty oparte na G92 otrzymują wsparcie PhysX. Poniżej zamieszczam linki do sterowników:

 

Forceware 177.39 XP 32bit

http://www.vaguetech.com/forum/downloads.p...file&id=231

 

Forceware 177.39 Vista 32bit

http://www.vaguetech.com/forum/downloads.p...file&id=233

 

Ageia | NVIDIA PhysX System driver 8.06.12

http://www.vaguetech.com/forum/downloads.p...file&id=234

 

Forcware 177.35 Customized INFs

http://www.vaguetech.com/forum/downloads.p...file&id=235 -- pliki .INF które trzeba podmienić . W przypadku windows Xp jest to "nv4_disp.inf", a dla Visty "nv_disp.inf". Pliki należy skopiować do rozpakowanego folderu ze sterownikami Forceware 177.39.

 

Po zainstalowaniu wszystko wygląda tak:

 

WinXp w panelu Nvidia PhysX

post-142792-1214250067_thumb.png

 

Vista w panelu Nv

post-142792-1214250056_thumb.png

 

Nvidia na swojej stronie zamiesciła listę gier wspierającą PhysX:

http://www.nzone.com/object/nzone_physxgames_home.html

 

Pytanie brzmi czy to wszytko działa. Po przeprowadzeniu wstępnych testów wynika, że duży przyrost mocy można zaobserwować w 3dmarku Vantage, ok 2000ptk na 8800/9800. A co z grami?? Unreal 3 wykrywa Hardware PhysX, ale są 2 mapy które go wykorzystują: Lighthouse i Tornado. Niestety po odpaleniu ilość klatek spada z około 60 do 18-28 po około minucie gry. Nie wiem czy spowodowane jest to sterami czy karta sobie nie radzi. GRAW 1 i 2 wogóle nie wykrywają Geforce PhysX, a powinny. Testy robione na WinXP 32. Być może to kwestia wczesnych wersji sterowników i w oficjalnej wersji wszytko będzie chodziło poprawnie bo jak narazie działa 3dmark.... Jeśli macie nowe informacie lub testy to piszcie :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to nieźle Nvidia sobie poczynia... mi w UT3 strasznie zwalniało w planszach z PhysX.... zainstalowałem to inaczej i nie mam patcha 1,2... ciekawe czy wyda w końcu stery które to poprawnie obsłużą...

Zwalniało Ci bo akceleracja fizyki nie działała przez GPU tylko przez CPU pomimo włączonego w opcjach "hardware physics".

 

U mnie też nie działa poprawnie. Trzeba wziąć poprawkę, że to stery nieoficjalne.

Też nie mam patcha 1.2. Spróbuje dziś z patchem czy podziała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według tego arta to trzeba jeszcze podmianki plików robić.

Tylko, że ja zainstlowałem te mapki (..\Documents\My Games\Unreal Tournament 3\UTGame\Published\CookedPC\CustomMaps\AgeiaPhysX) i nie mam ich na liście do wyboru :(

Grę mam spaczowaną do 1.2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaktualizowałem UT3 do wersji 1.2 i podmieniłe:)m pliki Ageia 2.7.3 tak jak radzi NV... teraz działa i nie ma spadków wydajności,...

Potwierdzam!

Wszystko co trzeba zrobić, aby odpalić nvidia physx w UT3 na kartach g92:

 

Dołączona grafika

Edytowane przez klami85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem który raz to napisze , wsparcie narazie jest tylko dla UT2007!!!!!!!!!. Wsparcie dla innych kartych i gier będzie sukcesywnie dodawane , pewnie potrwa to kilka miesięcy.

 

aha...no to NV troche w kulki leci...bo daje wsparcie dla PhysX(niby) a gry i tak wymagają katry AGEIA... mogil chociaż popracować nad paroma tytułami a nie nad kulawym UT3...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale nvidia tylko dlatego udostępniła to coś teraz , bo pojawiły się radki na horyzoncie. Musieli jakoś przekonać potencjalnych klientów , przy okazji wyniczek w Vantage ładnie podkręcili :lol2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zauważyłem ze UT3 chodzi i wykorzystuje PhysX,jednak spadek klatek jest....moze nie taki jak na początku z 60 do 15...ale z 60-30 i tak się buja zależnie od ilości wybuchów i zniszczeń...przy takim spadku czuć jakby troche gra zwalniała....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WinXp w panelu Nvidia PhysX

post-142792-1214250067_thumb.png

ladnie tak cudze screeny bez pozwolenia brac?

 

co do zabawy z physx i ut3 to potwierdzam normalnie bez podmiany dlla mpadalo mi w lighthouse do 7klatek w zadymie .. teraz z 30-40 ..

bez physx mam 60 ;]

Edytowane przez Chaos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ladnie tak cudze screeny bez pozwolenia brac?

 

co do zabawy z physx i ut3 to potwierdzam normalnie bez podmiany dlla mpadalo mi w lighthouse do 7klatek w zadymie .. teraz z 30-40 ..

bez physx mam 60 ;]

Przepraszam, nie wiedziałem że to Twój i że nie mogę go wziąć...

 

a W UT3 miałem dokładnie tak samo jak ty :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, nie wiedziałem że to Twój i że nie mogę go wziąć...

 

a W UT3 miałem dokładnie tak samo jak ty :wink:

robisz siakis taki niby faq to powinienes zrobic swoje screeny .. a uzywajac cudzych wypadaloby dac jakies info o tym czyj jest screen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

robisz siakis taki niby faq to powinienes zrobic swoje screeny .. a uzywajac cudzych wypadaloby dac jakies info o tym czyj jest screen

ok. zrobie swoje screeny skoro Ci to tak bardzo przeszkadza...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak na ATI włączyć ??

Kolega zapomniał dodać, że udało się to odpalić w labolatorium, z tego co się orientuje to AMD/ATI nie posiadają odpowiednika CUDA, więc na jakieś sensowne sterowniki z obsługą physx trzeba będzie długo czekać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak na ATI włączyć ??

No narazie to jednemu kolesiowi się udało jakoś przerobić stery, ale zanim to będzie naprawdę dobrze działało i będzie dostępne dla wszystkich to trochę wody upłynie.

 

Ale sam fakt się liczy że nie trzeba mieć karty od NV rzeby mieć możliwość skorzystania z tego.

 

Imho powinno to być od początku dostępne dla wszystkich kart, od wszystkich firm rzeby potem nie było delematów że np karta nv lepiej chodzi w tej grze ale w innej ati rządzi. Zarówno Havoc i Physx powinny być udostępnione dla wszystkich kart.

Edytowane przez NeoMagNeT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowe stery physix miały wspierać cell factor , a tu nawet gierka się nie odpala :lol2: . Dodali wsparcie dla graw2(graw1 nie :lol: ) i Warmonger. Ta ostatnia to jakieś nieporozumienie , tak śmieszną fizyke to zrobi byle jaki cpu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Elviso26

Pojawiły się najnowsze biblioteki PHYX dla kart NVIDIA NVIDIA PhysX 8.07.18.... z potwierdzonych zrodeł wiem ze w koncu chipy G80 mają dodaną obsługę Physxa... zapraszam do pobrania i testów zatem

 

http://www.xfastest.com/viewthread.php?tid=12193

 

gdyby był problem z linkiem w.w.

 

prosze oto inny..

 

http://en.expreview.com/img/software/0808/...temSoftware.exe

 

http://www.toomanydownloads.com/index.php?...3&Itemid=54

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...