przemog Opublikowano 28 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2008 A jak to jest, tak apropo, z gwarancją w sklepach internetowych, np agito czy apollo ? Nigdy nie kupowałem kompa od nich, czy ktos sie może orientuje jak to realnie wygląda ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OCM4n14k Opublikowano 28 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2008 Nie mam pojęcia jak tam jest. Wiem jedno, odsyłałem sprzęt i po tygodniu/dwóch dostawałem nowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masaj007 Opublikowano 28 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2008 Przy polskich sklepach masz gwarancję polską dystrybutora bądź producenta i sklep do nich wysyła. Ty wysyłasz do sklepu kurierem z kartami gwarancyjnymi. Czas realizacji z reguły nie przekracza 2 tygodni. Jak bym miał czekać miesiąc na naprawienie karty graficznej to bym sobie podarował mimo niskiej ceny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemog Opublikowano 28 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2008 Dla mnie to obojętne czy miesiąc czy dwa tygodnie, to i tak za długo. Dlatego zawsze składałem kompa w sklepie u mnie w mieścinie, niby kilka procent drożej, ale jak coś padło to szedłem i dostawałem coś zastępczego od ręki, a potem czekałem na tel. i wiadomość, że już mogę odebrać. Coś za coś, jak ktoś chce kompa po mocno okazyjnej cenie, to nie może się spodziewać, że to będzie wieczna okazja obejmująca także 24 czy 36 miesięcy wygodnej gwarancji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dwaIP Opublikowano 28 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2008 Warunki zakupu są nie do przyjęcia bo realnie wyglądają tak: 1. Wpłacasz z góry i długo czekasz. (nie mając pewności co z tego wyniknie) 2. Jeśli cena rynkowa spadnie na tyle że będzie możliwa transakcja to i tak nic ciekawego nie zyskasz. 3. Jeśli cena nie spadnie to otrzymasz zwrot gotówki (optymistycznie patrząc) ale bez odsetek. Generalnie kupowanie czegokolwiek zwłaszcza CPU lub GPU z taką przedpłatą jest nieopłacalne a bez zabezpieczenia w postaci zbliżonej do gwarancji bankowej delikatnie mówiąc niemądre. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaaDeeK Opublikowano 28 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2008 1. ktos napisal... niech ktos z forum zaryzykuje i kupi kompa u tego typa..... Taaaaaaaa.... moze sam zaryzykuj? 2. cale szczescie ze wwajda juz sie nie wypowiada (mądry glupiemu ustepuje)... jak nie chcą to niech nie kupują. 3. jak uwazasz ze to przekret to nie kupuj... proste 4. zgadzam sie z kims kto pisal ze takie przekrety robi sie na grube miliony a nie na marne 2k. 5. ta aukcja to licytacja od 2k... jak chcesz sprzedac telefon to wystawiasz go od 1zł zeby ludzie sie rzucili, ale nie sprzedajesz go za tyle, tylko za np. 600zł. Byly tam tez takie zestawy po 2800zł (kup teraz). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzizzy Opublikowano 28 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2008 (edytowane) 1. Ja to napisałem - nikogo do niczego nie zmuszam. wwajda100 się nie wypowiada, bo prawie nikt mu nie uwierzył. Może to i dobrze, bo niemożliwym jest sprzedawanie komputerów po połowie ich rynkowej ceny :) i osiąganie z tego zarobku. 5. RaaDeeK - a weź pod uwagę, że robił też aukcje Kup Teraz za 2500, nie 2800 zł z ta samą konfiguracją, a taki zestaw w Polsce kosztowałby 3900. Ceny są 'niby' ze Szkocji, a nie wydaje mi się, że tam podzespoły są aż tak tanie. W Anglii sam chleb kosztuje ponad funta, a byłem tam, gdy GBP stał po ponad 6 zł, teraz może jest za 4,50, ale to wciąż dużo. dla mnie eot Edytowane 28 Czerwca 2008 przez zzizzy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neomagnet Opublikowano 28 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2008 wwajda100 - wystaw taki komputer za 3k zł, zarobisz, nie będzie podejrzanie wyglądało i nikt nie będzie się czepiał że to totalny przkręt. O ile naprawdę te części za tyle kupujesz. Ja nie będę tu osądzał czy wwajda100 to oszust czy nie. Pisze bardzo przekonująco imho, no ale jednak te ceny z leksza podejrzane. Jak by ktoś z użytkowników z forum kupił i potwierdził to pewnie też bym kupił, bo jednak to spora oszczędność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wwajda100 Opublikowano 29 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2008 Jeśli chodzi o brak moich wypowiedzi do waszej wiadomości byłem wczoraj na weselu i dochodzę do siebie po tej imprezie. Co do gwarancji to zdarzyło się kilka razy że coś było nie tak ale to było może 1/20 komputerów. Wtedy gwarancja był realizowana inaczej wszystkie podzespoły typu (zasilacze, pamięci, płyty główne, nagrywarki) są załatwiane na miejscu z takich hurtowni jak AB, Pronox, czy Action. I trwa to dość szybko, co do kart graficznych to nie trwa to dłużej niż 3 tygodnie. Jak ktoś nie kupował ze sklepów internetowych to niech się nie wypowiada bo w każdym sklepie gwarancja to 14 dni roboczych u nich na sprawdzenie co jest nie tak, jak maja na stanie i jest to tania cześć to wymieniają na nowa, jeśli jest to karta graficzna to odsyłają do producenta i tak się robi 14 dni roboczych na serwisie później drugie tyle u producenta i robi Ci sie półtorej miesiąca. To do naszych realiów. I nie dają całego nowego komputera tylko element uszkodzony. Co do komputerów które się okazały wadliwe, jeśli użytkownik X posiadał taką wiedzę żeby sam określić co jest nie tak wysyłał do mnie uszkodzoną albo ja do niego i on dopiero odsyłał do mnie. Był może kilku takich użytkowników i po otrzymaniu nowych części nie było żadnych problemów. Klient odsyła na mój koszt uszkodzony sprzęt. Jeśli chodzi o okres mojego handlowania, sprzedaję już ponad 5 lat na portalu allegro, jeśli chodzi o ten towar to jest w obiegu od stycznia jak dobrze pamiętam i co najważniejsze wszystko zakończyło się pozytywami. Więc nie taki straszny diabeł jak go malują. wwajda100 - wystaw taki komputer za 3k zł, zarobisz, nie będzie podejrzanie wyglądało i nikt nie będzie się czepiał że to totalny przkręt. O ile naprawdę te części za tyle kupujesz. Ja nie będę tu osądzał czy wwajda100 to oszust czy nie. Pisze bardzo przekonująco imho, no ale jednak te ceny z leksza podejrzane. Jak by ktoś z użytkowników z forum kupił i potwierdził to pewnie też bym kupił, bo jednak to spora oszczędność. Informowałem allegrowiczów że te przedmioty które się kończyły w tamtym okresie były tylko i wyłącznie tym czasowe i mówiłem że od tego tygodnia ma być podwyżka na te zestawy że będą kosztować 3k. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 29 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2008 I nie dają całego nowego komputera tylko element uszkodzony.Czyli sugerujesz, ze wysylasz calego kompa na serwis w razie usterki, i to do hurtowni, w ktorej owego sprzetu nie kupiles (moze sie nie znam, ale na miejscu wlasciciela/pracownika takiej hurtowni wyslalbym Cie na drzewo - kupiles gdzie indziej to tam oddaj na gwarancje)? Bo w to, ze z wlasnej kieszeni kupujesz w polskiej hurotwni sprzet, zeby go wymienic, to nie uwierze. ak ktoś nie kupował ze sklepów internetowych to niech się nie wypowiada bo w każdym sklepie gwarancja to 14 dni roboczych u nich na sprawdzenie co jest nie tak, jak maja na stanie i jest to tania cześć to wymieniają na nowa, jeśli jest to karta graficzna to odsyłają do producenta i tak się robi 14 dni roboczych na serwisie później drugie tyle u producenta i robi Ci sie półtorej miesiąca.A specjalnie dla Ciebie serwis producenta robi wyjatek i zalatwia sprawe w jeden dzien? Prosze, bujac to my, ale nie nas... ;) BTW. 14 dni na rozpatrzenie reklamacji daje sprzedawcy ustawa, wiec rownie dobrze tez mozesz potem tyle to zalatwiac i mowic, ze "takie sa realia". Oczywiscie, nie sugeruje, ze zawsze tak bedzie, ale jest to opcja. Tak samo nie wszystkie sklepy netowe i nie w kazdym przypadku wykorzystuja owe 14 dni w pelni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wwajda100 Opublikowano 29 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2008 Czyli sugerujesz, ze wysylasz calego kompa na serwis w razie usterki, i to do hurtowni, w ktorej owego sprzetu nie kupiles (moze sie nie znam, ale na miejscu wlasciciela/pracownika takiej hurtowni wyslalbym Cie na drzewo - kupiles gdzie indziej to tam oddaj na gwarancje)? Bo w to, ze z wlasnej kieszeni kupujesz w polskiej hurotwni sprzet, zeby go wymienic, to nie uwierze. A specjalnie dla Ciebie serwis producenta robi wyjatek i zalatwia sprawe w jeden dzien? Prosze, bujac to my, ale nie nas... ;) BTW. 14 dni na rozpatrzenie reklamacji daje sprzedawcy ustawa, wiec rownie dobrze tez mozesz potem tyle to zalatwiac i mowic, ze "takie sa realia". Oczywiscie, nie sugeruje, ze zawsze tak bedzie, ale jest to opcja. Tak samo nie wszystkie sklepy netowe i nie w kazdym przypadku wykorzystuja owe 14 dni w pelni. Nie wysyłam całego sprzętu tylko uszkodzony element. Drobniejsze rzeczy załatwiam na miejscu i odsyłam uszkodzone rzeczy do producenta. Tak mogę tyle to załatwiać, lecz się wywiązuje wcześniej - wszystko wiadomo zależy od czasu. Nie twierdzę że każdy sklep ciągnie sprawę 14 dni roboczych, ale z tymi z którymi miałem styczność tak miały chyba że to jednorazowy wybryk i miałem pecha. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masaj007 Opublikowano 29 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2008 ...Wtedy gwarancja był realizowana inaczej wszystkie podzespoły typu (zasilacze, pamięci, płyty główne, nagrywarki) są załatwiane na miejscu z takich hurtowni jak AB, Pronox, czy Action. I trwa to dość szybko, co do kart graficznych to nie trwa to dłużej niż 3 tygodnie...Wytłumacz mi coś bo nie rozumiem. Kupujesz coś za granicą a serwisuje ci to dystrybutor w Polsce? Jak zgłaszasz RMA skoro nie masz u nich faktur zakupu a to jest niezbędne np. w Action czy AB? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wwajda100 Opublikowano 29 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2008 Przykład, uszkodziła się komuś płyta główna - wysyłam ją do producenta z moja faktura zakupu. A w miedzy czasie załatwiam z polskich hurtowni dla klienta żeby było szybciej. Dostaje płytę od producenta nową to wkładam ją do zestawu, zamiast zamawiać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masaj007 Opublikowano 29 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2008 Czyli wynika z tego, że wkładasz części klientom płyty naprawiane bo nie zawsze masz wymianę płyty na nową. Nie wiem jak wychodzi tobie, że psuje się 1/20 komputerów jak średnia to 1/10 dla większości firm i serwisów ale mniejsza z tym. Mam jeszcze pytanie odnośnie gwarancji czy dostaje na cały komputer czy na komponenty? Na jaki czas? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blasphemy Opublikowano 29 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2008 wwajda100 - po prostu podnies cene o 500zl i bedziesz miał spokój... W sumie na poczatku sam bylem sceptycznie nastawiony, ale po przeczytaniu całego tego wątku - myślę, że zdecydowalbym się na kupno kompa od Ciebie (oczywiście wczesniej dzwoniłbym, wypytywał o szczegóły etc). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wwajda100 Opublikowano 29 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2008 wwajda100 - po prostu podnies cene o 500zl i bedziesz miał spokój... W sumie na poczatku sam bylem sceptycznie nastawiony, ale po przeczytaniu całego tego wątku - myślę, że zdecydowalbym się na kupno kompa od Ciebie (oczywiście wczesniej dzwoniłbym, wypytywał o szczegóły etc). Tak cena pojdzie do gory ma sie rozumiec tylko czekam na odblokowanie konta. Co do tych naprawianych to nie wkladam naprawianych tylko nowe, te ktore producent wymienia na nowe. Gwarancja na caly zestaw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masaj007 Opublikowano 30 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 30 Czerwca 2008 Co do tych naprawianych to nie wkladam naprawianych tylko nowe, te ktore producent wymienia na nowe.Czyli jak masz uszkodzoną płytę to zawsze dostajesz wymianę na nową? Jeżeli tak to jesteś wyjątkiem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OCM4n14k Opublikowano 30 Czerwca 2008 Zgłoś Opublikowano 30 Czerwca 2008 Pomyślmy, na gwarancje wysłałem już parę kart graficznych, 2 procesory i masę płyt głównych. Karty graficzne i procesory zazwyczaj wymieniali mi na nowe, ale z MB było różnie. Można powiedzieć, że 50% na pewno było naprawiane, a drugie 50% to były płyty z wymiany na nowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...