Skocz do zawartości
cavarr

Diablo 3 / Reaper of Soul - Temat zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

Rzecz ktora boli - Brak porzadnych tooltipow skilli... Jak mozna nie zawrzec podstawowego info o % dmg modyfikatorach czy przedzialow obrazen... PORAZKA.

 

 

Wreszcie mialem okazje pograc, poki co:

 

Hunterem

Shamanem (Witchem)

Mnichem

 

Hunter - Palce po 50min odpadaly mi :D A dodam ze nie naleze do tych co maja problemy z takimi rzeczami ;o Calkiem mocny w becie i na niskim levelu. Duzo pierniczenia sie...

 

Shaman - Slaby, nudny, ale przynajmniej nie trzeba sie naklikac jak glupi.

 

Monk - Calkiem przyjemnie sie gralo, niestety nie moglem znalezc zadnego dobrego fista z bonusami do monka. Skeleton kings byl nudny i dlugi. Dosc ciezko sie gralo jesli chodzi o survival, ale to chyba raczej kijowego ekwipunku.

 

 

Niech ktos mi tylko wyjasni pewne rzeczy.

Shaman - do strzalki DPS broni dodaje cos? Jesli tak czy moze to byc dowolna bron czy tylko daggery?

Monk - j/w tylko ze palki lub fisty?

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ogóle całość jest gruubo uproszczona, częściowo wyrównuje to brak balansu casters vs weapon builds. Nie ma już attack rating, wszystko trafia (w d2 ataki z broni mogły pudłować zależnie od obrony), obrona daje nam nie szansę na uniknięcie trafienia, a dodaje DR (redukcja obrażeń). W zasadzie nie ma różnicy między barbem a wizardem, barb zadaje weapon damage z broni, poprzez swoje skille, zwiększany dodatkowo przez siłę, a wizard zadaje też damage z broni tyle że boostowany przez inteligencję. Wszystko zawsze trafia, nie ma tego limitu jak w d2, że postacie zależne od broni, w pvm były ostro w plecy, bo wymagały dobrej broni (podczas gry casterowi wystarczyły jakieś tam +skille na kilku losowych itemach).

Cały system zadawania obrażeń w d3 jest uproszczony w stosunku do d2. Nie znaczy że gorszy, wyrównuje pewne braki.

 

Start w grę jest generalnie bardzo "noob friendly". I nie mam na myśli poziomu trudności. W takich grach często problemem jest brak wiedzy czym grać, żeby nie "zepsuć". Nawet jeżeli w grze gdzieś dalej jest respec, to nowy gracz o tym nie wie, i nie wie czy dobrze/źle robi, jest od początku przytłoczony ogromem statystyk i możliwych wyborów. W d3 prowadzą nas za rączkę, nie mamy statsów do wyboru, dodają się same, a skille też, dostajemy wszystkie, i to po 1-2 na level, tak samo runy. Jest to tak rozdzielone, że nigdy nie dostajemy zbyt dużo do wyboru, można sobie spokojnie co levelup, jakąś jedną nową rzecz przetestować (czy to nowy skill, czy nowa runa odblokowana do któregoś ze skilli które już mieliśmy wcześniej). Jest to bardzo przyjazny system, które nie zniechęca nowych graczy. Budzi też pewien niesmak, dla starych wyjadaczy, przyzwyczajonych do pewnej łamigłówki, jak optymalizować buildy, w d3 to będzie się ograniczało wyłącznie do przedmiotów. Przechodząc raz grę daną klasą, wypróbujemy na luzie wszystkie skille, już przez sam leveling, testując wszystko w czasie zwykłego przechodzenia gry. Nie ma tego motywu jak w d2, że grało się cały dzień, "żeby zobaczyć jak wygląda frozen orb" :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A "noob friendly" daje w ogóle jakąś przyjemność dla zwykłego "średniozaawansowanego" gracza wychowanego na D2 czy DS? W betę nie grałem, dema nie ma, a z tego co widzę i czytam, to D3 ma jak dla mnie same minusy... ale może dlatego, że ani nie jestem ani hardcorem Diablo (fanboyem) ani jakimś "noobem", który musi mieć wszystko postawione przed nosem, żeby sobie postaci nie popsuć... kurde, próbuje zobaczyć w tym plusy, ale jakoś ich nie widzę... a szkoda, bo jak zapowiedzieli D3 to był "must-have", a teraz to jak dadzą jakieś większe demo, to się wypróbuje, a jak nie to zaoszczędzę 200zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupujesz klucz, po co ci pudełko? Klienta zdzierasz z internetu.

W dzisiejszych czasach zwykła wersja box gry, to pudełko, dużo powietrza w pudełku, płytka dvd i jakaś śmieszna ulotka. Całość jest warta może 5zł, i trafia na dno szafy.

Idąc za przykładem, na allegro sprzedają za 5zł oryginalne pudełka z płytami do starcrafta2, bez klucza, więc jak ktoś kiedyś kupił konto, to teraz może sobie za grosze dokupić pudełko jak mu brakuje na ołtarzyku gier blizza :wink:

Edytowane przez aerial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o cenę, tylko stosunek ceny do tego co ta gra prezentuje. Na tą chwilę z tych materiałów co obejrzałem, cena nie jest adekwatna do zawartości. (Oczywiście opinie opieram tylko na wywiadach, opiniach beta"testerów" i gameplayach) Poza tym lubię mieć oryginalnie wypaloną płytę, instrukcję w wersji papierowej i ładne pudełko na półce nad monitorem ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie jest tak tragicznie na nasze warunki z ceną. Zaczęli od 60 euro na Europę, to by był ból, ale 160zł za grę od blizza jest do przełknięcia. Potencjalnie to zabawa na dość długo, i w dodatku możesz sprzedać konto na allegro za duży procent początkowej wartości (w odróżnieniu do wielu innych tytułów, które tanieją dość szybko do bardzo niskiego poziomu).

Żeby coś więcej o grze powiedzieć, trzeba zobaczyć jak wygląda lategame, co przygotowali żeby gra nie była wtórna, i utrzymywała ludzi na długo. Na podstawie bety nie da się tego wywnioskować niestety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra a pytanie dalej odnosnie weapon buildow i obrazen ze spelli.

 

Np. Witchdoctor/Monk bo dla mnie nie bylo jasne, czy obrazenia do "strzalki" byly dodawane tylko z MH (mainhanda) czy takze z OH (offhanda).

A powiem ze probowalem testowac na monku, dual wielda, tarcze i roznicy na gole oko nie bylo...

 

Ale jak rozumiem bonus lecial z obydwu? Prostota taka ze az nie ma informacji w grze :)

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I w tym tkwi cały problem, bo nie wiem, czy ten nowy system ujednolicenia atrybutów mi się spodoba na dłuższą metę, bo właśnie levelowanie na kolejne poziomy, rozdawanie statystyk i skilli najbardziej mnie "pociągało" w D2 (no i filmiki :D ), ale hejtować (?) D3 nie mam zamiaru, bo nie grałem, po prostu nie wyobrażam sobie jaka w SP może być przyjemność z HnS jak nie można brać odpowiedzialności za swoją postać, gdzie tu przyjemność odkrywania? Może w pełnej wersji jakoś to będzie super współgrało, ale ja sobie tego nie wyobrażam na dłuższą metę (i dlatego jestem graczem, a nie pracownikiem Blizza ;) ) Dla mnie nowy system to tak trochę jak przechodzenie Duke3D na hasłach na broń i nieśmiertelność (gdzieś ta przyjemność ulatnia się po dłuższym spędzeniu przy grze)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja cały czas uważam, że wylano dziecko z kąpielą. Ktoś uznał, że w multi i tak z czasem wszyscy stosują jednolite buildy i rozdają staty zawsze tak samo, więc równie dobrze można im oszczędzić klikania. No świetnie, tylko, że jest jeszcze single, gdzie to niekoniecznie jest prawdą (nie trzeba nic nikomu udowadniać i można się pobawić różnymi kombinacjami) oraz early game, gdzie rozkład statystyk może być różny (bo ktoś np. lubi mieć szybko dużo HP).

Dla mnie rozwiązanie z D3 to krok w tył w stosunku do poprzednich części, a brak danych numerycznych przy skillach jest ewidentną oznaką równania w dół, żeby nie daj Boże jakis ćwierćinteligent się cyferek nie przestraszył...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra a pytanie dalej odnosnie weapon buildow i obrazen ze spelli.

 

Np. Witchdoctor/Monk bo dla mnie nie bylo jasne, czy obrazenia do "strzalki" byly dodawane tylko z MH (mainhanda) czy takze z OH (offhanda).

A powiem ze probowalem testowac na monku, dual wielda, tarcze i roznicy na gole oko nie bylo...

 

Ale jak rozumiem bonus lecial z obydwu? Prostota taka ze az nie ma informacji w grze :)

 

No tutaj jest problem, zmieniali to w patchach. Generalnie dual wield działa tak, że bonusem jest 15% APS (szybszy atak/cast), jeszcze daje jakiś bonus do prędkości biegania chyba (30%?), chociaż nie wiem czy nie zmienili tego. DPS na ekranie statsow jest uśredniony jak ubierasz 2 bronie, bo to dps, ale w czasie używania skilli, np frenzy na barbie, widać wyraźnie że trafiasz naprzemiennie z obu broni, i każde fizyczne trafienie z danej broni zadaje damage z tej broni (nie uśredniony), co w efekcie daje wspomniany dps.

Inna sprawa, że nie wszystkie skille to pokazują. Są skille które nie mają animacji ataku bronią (np generatory monka), a jak wynika z testów też bronie są brane naprzemiennie. Można to przetestować stosując bronie np. z bonus fire i light damage, widać wtedy na zmianę błyski ognia i elektryczne, mimo że wykonujemy animację ataku pięściami itp.

Niektóre skille zadają damage tylko z main hand. Patch note mówi "some skills" :) Nie wiadomo jakie, brakuje tego w opisach. W d2 było to o tyle intuicyjne, że offhand działało wyłącznie kiedy była fizyczna animacja ataku bronią offhand. Jeszcze dochodzi problem, jakie mody z broni offhand się liczą. W d2 liczyły się tylko niektóre, a sporo odpadało (np. crushing blow, ale już -%enemy resist działało). Tutaj jest sporo niewiadomych, dlatego, że każdy caster może złapać 2 bronie, i nie wiadomo czy dany spell zadaje na zmianę damage z jednej i z drugiej, czy zawsze z pierwszej. Z czasem będzie to pewnie dodane, a jak nie będzie na różnych stronkach w stylu diablo wiki.

I tak to jest dużo mniej zawiłe niż wszystkie kombinacje jakie były w d2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja cały czas uważam, że wylano dziecko z kąpielą. Ktoś uznał, że w multi i tak z czasem wszyscy stosują jednolite buildy i rozdają staty zawsze tak samo, więc równie dobrze można im oszczędzić klikania. No świetnie, tylko, że jest jeszcze single, gdzie to niekoniecznie jest prawdą (nie trzeba nic nikomu udowadniać i można się pobawić różnymi kombinacjami) oraz early game, gdzie rozkład statystyk może być różny (bo ktoś np. lubi mieć szybko dużo HP).

Dla mnie rozwiązanie z D3 to krok w tył w stosunku do poprzednich części, a brak danych numerycznych przy skillach jest ewidentną oznaką równania w dół, żeby nie daj Boże jakis ćwierćinteligent się cyferek nie przestraszył...

 

Popieram. Zawsze w dyskusjach na forach odnośnie D3 kiedy ktoś napisze, że brakuje mu atrybutów, to od razu znajdą się głosy w stylu "i tak jest jeden idealny build według którego się gra, więc po co ci atrybuty".

Tak jakby założenie było takie, że każdy gracz jest maniakiem D i chce go wymasterować i grać w multi. A ciach!o prawda, ja tam w D nigdy nie grałem w multi i miałem w [gluteus maximus] czy buduję idealnego builda, nawet nie wiedziałem, że jest coś takiego.

W D zawsze grałem jak w każdą inną grę, poziom normal, przydzielam atrybuty jak mi się chce (grę i tak przejdę z takim buildem) i nawet nie myślałem o tym, żeby zaraz znowu przechodzić grę jeszcze raz tylko na wyższym poziomie.

 

W Blizzie zrobili założenie, ze każdy gracz i tak będzie robił idealnego builda, więc nam wielkodusznie pomogli w tym.

 

Z drugiej strony uważam też, że brak atrybutów nie będzie mnie jakoś strasznie bolał jeśli gra będzie dobra ;)

Edytowane przez thuGG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja sie ciesze ze wszystko jest uproszczone, grajac w diablo 2 w momencie premiery zle robiac builda i nie mogac go zmienic gra mnie potwornie zniechecila do siebie. Oczywiscie ze prawda jest ze kazdy gracz bedzie chcial uzywac optymalnego builda (jak w wowie) no ok bedzie 1% mastahow ktorzy chca sami wszystko robic ale zdecydowana wiekszosc chce korzystac z optymalnych rozwiazan. BLizz chce zadowolic wiekszosc a nie margines, i slusznie robi. 5 casuali jest wartych wiecej niz 2 fanatykow :)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie ze prawda jest ze kazdy gracz bedzie chcial uzywac optymalnego builda (jak w wowie) no ok bedzie 1% mastahow ktorzy chca sami wszystko robic ale zdecydowana wiekszosc chce korzystac z optymalnych rozwiazan.

 

Jesteś tego pewien? Jeszcze chyba w żadnej grze nie próbowałem grać optymalnym buildem, jakoś nie sądzę, żebym należał do 1% mniejszości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja sie ciesze ze wszystko jest uproszczone, grajac w diablo 2 w momencie premiery zle robiac builda i nie mogac go zmienic gra mnie potwornie zniechecila do siebie. Oczywiscie ze prawda jest ze kazdy gracz bedzie chcial uzywac optymalnego builda (jak w wowie) no ok bedzie 1% mastahow ktorzy chca sami wszystko robic ale zdecydowana wiekszosc chce korzystac z optymalnych rozwiazan. BLizz chce zadowolic wiekszosc a nie margines, i slusznie robi. 5 casuali jest wartych wiecej niz 2 fanatykow :)

 

Witam.

I to jest ostateczne podsumowanie i odpowiedź na pytanie dlaczego gry obecnie są jakie są :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet inaczej powinienem napisac 5 casuali jest wiecej wartych nic 4 fanatykow/hardcorow ktorzy maja diablo 2/diablo i graja w to 15 lat. Placicie blizzardowi za gre tyle samo co ja czy inny casual, a ja chce rozrywke prosta i przyjemna, bez siedzenia pol dnia nad poprawnym buildem, tak zeby zle wybrane drzewko powodowalo ze potwory beda mnie zabijac bo nie mam tego i tego. Chce wejsc na diablo pograc godzine, dwie pozabijac potwory i wyjsc z gry :D Bedziecie mieli okazje sie wykazac na Inferno albo w trybie hardcore a ja chce sobie spokojnie przejsc gre na normalu :)

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet inaczej powinienem napisac 5 casuali jest wiecej wartych nic 4 fanatykow/hardcorow ktorzy maja diablo 2/diablo i graja w to 15 lat. Placicie blizzardowi za gre tyle samo co ja czy inny casual, a ja chce rozrywke prosta i przyjemna, bez siedzenia pol dnia nad poprawnym buildem, tak zeby zle wybrane drzewko powodowalo ze potwory beda mnie zabijac bo nie mam tego i tego. Chce wejsc na diablo pograc godzine, dwie pozabijac potwory i wyjsc z gry :D Bedziecie mieli okazje sie wykazac na Inferno albo w trybie hardcore a ja chce sobie spokojnie przejsc gre na normalu :)

 

Ja też. Dotychczas nie miałem z tym problemu, jakoś mimo samodzielnego dobierania skilli i statystyk nie udało mi sie nigdy stworzyć postaci, która sobie nie radziła. Multi nigdy nie dotykałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przynajmniej nie beda musieli dodawac extra itemow resetujacych statystyki. Musza się czuc pewnie w kwestii roznicowania postaci poprzez itemy i te runy. Troche szkoda bo w d2 z 7 postaci mozna bylo zrobic kilkadziesiat poprzez inny build, bylo ciekawiej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czullo, ale musisz zrozumieć, że mało który casual sobie nie radzi z rozdzieleniem puntków na 5 statystyk... ja bym jednak wolał być traktowany poważnie...

 

chodzi o to ze ja wchodzac do gry nie chce myslec jak mam rozdzielic punkty na statystyki tylko zabijac potwory :D

Edytowane przez czullo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Blizzard wszędzie zaczyna upraszczać buildy, w mists of pandaria też znowu będzie całkiem odmieniony system talentów. Nie wiem do końca na czym to polega, bo wow mnie już nie interesuje ale widziałem do gdzieś na filmiku z bety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w wowie bedzie dokladnie to samo co bedzie w diablo 3, wyrzuca calkowicie drzewka umiejetnosci jako takie i pozwola uzytkownikowi wybrac jedynie spelle ktorych uzywa postac, bo pomimo tego co pisza hardcorowi gracze wiekszosc casuali i tak wybierala optymalne buildy czy to w wowie czy to w diablo, zamiast tego blizzard dal mozliwosc wyboru graczowi przy pomocy jakich spelli chce grac co wydaje mi sie dobrym rozwiazaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat system w MoP to jest sukces.

 

Tutaj za jednym zamachem upraszcza sie gre dla nieogarow, z drugiej strony, robienie porzadnych PVE encounterow bedzie LATWIEJSZE i robienie ich przez graczy wreszcie nie bedzie udręką, bo kazda klasa bedzie miala i mogla uzywac spec skilli z tak naprawde innych drzewek (jesli patrzec na obecne drzewka)

 

Dla przykladu, heroic rag pre nerf top 100, wymagal okropnego raid stacka. W MoP owszem bedzie raid stacking, ale kazdy bedzie na swoj sposob byl uzyteczny.

 

Np. Feral z typhoonem i/lub dobrym range AOE. Obecnie niemozliwe, a czasami potwornie utrudnialo gre ze wzgledu na encounter design...

 

 

Brak detailed info na tooltipach naprawde wk*****

PS. Gralem barbem, poki co w becie i na normalu chyba najmocniejsza klasa. Tylko zgaduj zgadula co bedzie dalej...

PS2. Czytalem swego czasu, ze jest jakis sposob przenosic ekwipunek miedzy postaciami, tylko nie wiem jak, jakas wskazowka?

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mi nie, bo ogranicza możliwość tworzenia postaci takiej jaka mi pasuje. Dla nieogarów ( :P ) mogli dodać przycisk przydziel automatycznie...

 

aha czyli diablo 3 ma tylko dwa typy odbiorcow, nolifeow i nieogarow tak? a co z tymi pomiedzy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...