Heisenberg Opublikowano 7 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2014 Dzięki za info. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 8 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Października 2014 Nie wiem, jak cenowo, bo rzadko coś ostatnio kupuję, ale jeżeli morele tak poleciały z obsługą, to polecę gdańskie esc.pl i gral.pl - kupowałem zamiennie w obu i nigdy nie miałem problemów (acz zaznaczam, że kupowałem stacjonarnie) - w esc.pl powiem szczerze zaskoczyłem się dwukrotnie na plus, bo serwisanci okazali się mądrzejsi ode mnie (nie to, żebym wszystkie rozumy zjadł, ale zawsze wychodziło odwrotnie ;]) Wiem też, że obecnie x-kom.pl jest dość solidnym i niedrogim sklepem, a ma punkty w wielu miastach i można odebrać lokalnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzech1991 Opublikowano 8 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Października 2014 Ja dzisiaj złożyłem swój pierwszy HTPC Asrock H81 ITX Crucial MX100 Celeron G1820 Goodram play 4GB CL9 1600MHz AIO DIC 0104 I od razu ZONK. Przetwornica, może być tylko przy slocie pci-express - w standardowym miejscu koliduje z ramem. Okazało się, że w ten sposób nie da się położyć tacki z dyskiem - zaś zonk. Na końcu zobaczyłem, że w życiu nie włożę dysku i boxu od intela. Panowie, w związku z tym jakie chłodzenie box-owe kupić? Box ma bodajże 50mm. Zamyka się obudowa na styk, co znaczy pewnie, że muszę mieć jakieś 40mm. Nie ukrwam, że planuje zmianę proca na g3258. Wiem, że w HTPC się nie kręci, ale chciałbym spróbować. W związku z tym, jakie chłodzenie wybrać? http://www.morele.net/chlodzenie-cpu-zalman-cnps2x-585154/?ceneo_spo=true Zalman CNPS2X http://procpu.pl/p/1731/12924/scythe-kozuti-sckzt-1000-low-profile-s775-1155-1156-1366-am2-am3-chlodzenie-procesora-chlodzenie-i-tuning.html SCYTHE KOZUTI (SCKZT-1000) http://www.morele.net/chlodzenie-cpu-silentiumpc-infantis-lp812-mini-itx-spc102-653691/ SilentiumPC Infantis LP812 http://proline.pl/?p=NOC+NH-L9I Noctua NH-L9I Z tego co widzę, to noctuna jest najwydajniejsza a silentiumpc najtańsze. Czy ta noctuna warta uwagi? Nie będzie kolidować z ramem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biczuuu Opublikowano 9 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 9 Października 2014 (edytowane) @up: kupiłem za grosze na licytacji na allegro Scythe Kodati. Jest słyszalny, niby bardzo cicho, ale jednak. Gdyby nie ta okazja kupowałbym infantisa. Słyszałem jeszcze dużo dobrego o chłodzeniu Akasy do HTPC, modelu nie pamiętam, ale myślę, że nietrudno znaleźć. Edytowane 9 Października 2014 przez biczuuu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzech1991 Opublikowano 9 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 9 Października 2014 (edytowane) Chyba Ci o to chodzi? http://emidas24.pl/p/1523/992/akasa-low-profile-intel-ak-cce-7106hp-29-5mm-205g-18-9-dba-chlodzenie-cpu.html Jak widziałem testy to najlepszy do OC będzie noctua ale i najdroższa. Tylko aluminium stawia tą akase pod znakiem zapytania. Swoją drogą ciekawy artykuł, wydajność j1900 vs pentium vs am1 http://www.dobreprogramy.pl/Smart-TV-cie-nudzi-Zbuduj-wlasne-HTPC.-Czesc-1-wybieramy-sprzet,News,58373.html wnioski oczywiste, ale takiego testu jeszcze nie widziałem. Chociaż płyta h81 niby do HTPC to moim zdaniem strzał w stopę. Za mało złącz i dźwiękówka nie jest 5.1 Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka Edytowane 9 Października 2014 przez grzech1991 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Heisenberg Opublikowano 10 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2014 Panowie nie chcę zakładać nowego tematu dlatego napiszę tutaj. Zakupiłem ten zestaw, o którym pisałem na poprzedniej stronie. Z małymi różnicami ale nie w tym rzecz. Mianowicie mam problem z obudową Zalman ZM-T1 Plus, otóż nie działa mi port usb 3.0 na froncie. Słuchawki działają, usb 2.0 też ale 3.0 nie działa. Powiedzcie mi czy trzeba jeszcze jakiś dodatkowy kabel podpiąć do mobo poza tym "usb"? Pytam bo prawdę mówiąc pierwszy raz składałem komputer od podstaw. Wszystko inne działa, tylko nie ten port na froncie. Będę wdzięczny za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 10 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2014 Ale nie działa w ogóle, czy nie działa w trybie 3.0? Sterowniki kontrolera zainstalowałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Heisenberg Opublikowano 10 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2014 (edytowane) Nie działa w ogóle. Sterowniki zainstalowałem przez MSi Live Update. W obudowie był jeszcze taki niebieski kabel z szeroką wtyczką. Tyle, że nigdzie go nie podpinałem bo nie wiem co obsługuje :wink2: Edytowane 10 Października 2014 przez Heisenberg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AragornPL Opublikowano 10 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2014 Odpowiada za USB 3.0 właśnie, tyle, że nie jestem pewien po szybkich oględzinach zdjęć mobo z poziomu telefonu, czy i płyta posiada odpowiedni pinout. @Tapatalk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Heisenberg Opublikowano 10 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2014 (edytowane) Ale nawet jeśli nie posiada to powinno chociaż działać w 2.0 Dodam, że posiadam mobo z sygnatury, nie model E-33. Jeszcze odnośnie płyty orientuje się ktoś które z czterech portów SATA są SATA3? Niestety porty oznaczone są tylko numerami, tj. SATA1, 2, 3 i 4. Podpiąłem dysk pod 1, napęd pod 2 ale mam wrażenie że coś wolno działa hdd np przy kopiowaniu plików. Instrukcji w ogóle nie dali do płyty, tylko broszurkę jak zamontować odpowiednie podzespoły. Edytowane 10 Października 2014 przez Heisenberg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 10 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2014 A podłączyłeś to gniazdo 2.0 do płyty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Heisenberg Opublikowano 10 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2014 Tak podłączyłem kablem "USB" który był w środku obudowy. 3.0 na froncie nie działa, za to 2.0 jest w porządku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 10 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2014 W czym więc problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Heisenberg Opublikowano 10 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2014 Problem w tym, że nowa obudowa a działa tylko jeden port. Chyba tak nie powinno być :wink2: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 10 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2014 Drugi port to usb3.0, by działał, musisz podłączyć szeroką niebieską wtyczkę w odpowiednie miejsce na płycie głównej. Wybrałeś płytę główną bez takiego złącza. Ci ci poradzić? ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Heisenberg Opublikowano 10 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2014 (edytowane) Rozumiem ale nie ma szans żeby ten port działał w standardzie 2.0? Edytowane 10 Października 2014 przez Heisenberg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 10 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2014 Tak wygląda kabel od USB 3.0 Jeżeli to tego nie podłączyłeś, to jak możesz się dziwić, że USB 3.0 nie działa na front panelu? O_o Rozumiem ale nie ma szans żeby ten port działał w standardzie 2.0? Nie bez przejściówki/przepinania pinów. Nie mnie jednak, jeżeli Twoje mobo to H81M-P33, to wyjście na bracket USB3 jest koło złącz sata, na środku wschodniej krawędzi mobo ;] Update: A nie, przepraszam - to H81M-P33v2 ma, Twoja nie ma ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzech1991 Opublikowano 10 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2014 (edytowane) Sorry Panowie, że męczę tak gitarę. Zastanawiam się na chłodzeniem nadal. W grę wchodzi OC. Przejrzałem trochę stron, pooglądałem trochę chłodzeń i nadal nie wiem. Niestety, z tego co widać to na tapetę są brane tylko takie "prawdziwe" chłodzenia. Jakieś pomniejsze/słabsze już nie. http://www.karen.pl/product/126783/Sprzet_komputerowy_/Podzespoly/Scythe_Kozuti.html Scythe Kozuti http://www.ceneo.pl/8459012 akasa low profile http://www.silentiumpc.com/infantis-lp812/ silentiumpc infantis Najgorsze jest to, że znam wydajność tylko kozuti. Reszta to wielka niewiadoma. Jeśli macie jeszcze jakieś pomysły, które może być lepsze/gorsze to piszcie. Mi osobiście wydaje się, że kozuti będzie najlepsze po rozmiarze. Chociaż w sumie, po max TDP widać, że silentiumpc jest słabsze. Zostaje kozuti vs akasa - tylko pytanie, czy kozuti rzeczywiście jest mocniejsze? Edytowane 10 Października 2014 przez grzech1991 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 10 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2014 Mi osobiście wydaje się, że kozuti będzie najlepsze po rozmiarze. Chociaż w sumie, po max TDP widać, że silentiumpc jest słabsze. Zostaje kozuti vs akasa - tylko pytanie, czy kozuti rzeczywiście jest mocniejsze? Kozuti ma takie samo deklarowane max TDP, jak Silentum - 65W. W obliczu dwukrotnej (ponad?) różnicy w cenie, wziąłbym Infantisa. Być może kozuti będzie wydajniejsze (4 hp, więcej finów etc), ale nie wiem, czy wydajność warta będzie różnicy w cenie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzech1991 Opublikowano 10 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2014 Akasa ma wyższe TDP. I jest najtańsza. Chyba jednak na nią się skuszę. Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 10 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2014 Faktycznie - zawracasz gitarę :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzech1991 Opublikowano 10 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2014 Ok sorry, że tak piszę ale google zbytnio nie pomaga - są testy chłodzeń powyżej 100zł. Zacząłem oglądać tego kozuti i widzę, że będzie się opierał o niego SSD. Więc raczej odpada - SSD jest na wyskości ramu. A kozuti wystaje ponad niego. Oczywiście mogę gdzieś SSD przykleić, ale przykręciłem na jedną śrubkę (obudowa AIO 0104) przez otwory wentylacyjne i b. dobrze się trzyma (pewnie przez swoją wagę). A przyklejanie nie wiem czy to dobry sposób do końca. Pozostaje SPC vs akasa. Ale akasa ma wyższą wydajność (według TDP) i jest tańsza. Co ciekawe, jest jeszcze akasa K25 http://www.akasa.com.tw/search.php?seed=AK-CC7118HP01 - żółty wentylator i czarna. Ale sądząc po specyfikacji jest to to samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 10 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2014 Ok sorry, że tak piszę ale google zbytnio nie pomaga - są testy chłodzeń powyżej 100zł. Cors, Fiest i Polo też nie testują na Nürburgringu, a znam takich, którzy od wyników uzależniliby zakup któregoś z powyższych. Co do akas, jeżeli czarna jest anodowana, bierz czarną. Jeżeli jest malowana (a w tej cenie pewnie jest), to bierz tą nie malowaną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzech1991 Opublikowano 10 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2014 Akasa jest aluminiowa ale cięższa 150g vs 220g. Nie wiem skąd wziąć informacje czy jest malowana. Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 10 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2014 Nie wiem skąd wziąć informacje czy jest malowana. Zapytać sprzedającego? Iść do sklepu i sprawdzić? Wysłać maila do dystrybutora/producenta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzech1991 Opublikowano 10 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2014 Poszedł mail do akasy. Popytałem jeszcze chłodzenie.net co sądzi o nich. Ogólna odpowiedź jest taka, że TDP nie warto się sugerować. Poza tym w kwestii SPC vs akasa - SPC ma heatpipe co podobno daje mu lepszą wydajność niż BOX. Akasa lepszej mieć z w/w powodu nie będzie. Ile w tym prawdy? Nie wiem. Ale wydaje się logiczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 10 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 10 Października 2014 Pamiętam, jak kupowałem swojego GTX460 i porównywałem wersję cywilną z GS/GLH. Cywilna ma zwykły aluminiowy radiator, GLH podobnej wielkości na heat pipes. Różnica w temperaturach była jak pamiętam rzędu 8*C na korzyść GLH. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biczuuu Opublikowano 11 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 11 Października 2014 Heatpipe skuteczniej odprowadza wysokie temperatury, przy niskich jest małowydajny - z żeberkami/finami nie wygra. Jeśli grzechu chcesz podkręcać mocno HTPC, żadne z powyższych się nie nadaje, będzie hałasować. Jak to jeszcze zamkniesz w małej obudowie, będzie kiepsko. Sam mam taką obudowę i wiem jak podnosi temperaturę bez dodatkowych wentylatorów. Pozostaje Ci albo stockowy zegar procesora, albo nieznaczne podkręcenie, ale nie wiem wtedy po co. Jeśli też nie masz obudowy umiejscowionej na widoku, tylko np, za telewizorem, wtedy nie musisz zakładać górnej pokrywy i będzie ok. Kwestia miedź/aluminium - miedź szybciej odbiera ciepło z procesora, ale gorzej rozprasza ciepło - potrzebuje wyższych obrotów wentylatora lub dużo cieńszych finów, najlepiej karbowanych. Z aluminium odwrotnie. Miedź jest droższa. Jest też świetna przy chłodzeniu cieczą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzech1991 Opublikowano 11 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 11 Października 2014 Dzięki. Liczę się z tym, że za dużo nie podkręcę. ale ogólnie które będzie bardziej wydajne? Akasa ma miedziany rdzeń. Z kolei infantis rdzeń i heatpipe. Więc z tego co piszesz to jednak lepszy będzie infantis. Tylko z kolei jest lżejszy. Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Heisenberg Opublikowano 11 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 11 Października 2014 (edytowane) To ja też jeszcze wam zawrócę gitare Panowie. Odnośnie MSi H81M-P33. Orientuje się ktoś które to porty SATA3? Tak jak pisałem są oznaczone od 1 do 4. Nic więcej. Instrukcji nie było w komplecie, a opisy w necie mówią, że dwa porty są SATA2 i dwa SATA3. Dysk podłączyłem pod SATA1 i kiedy kopiuje pliki między partycjami to prędkość oscyluje w granicach 50/60MB/s Edytowane 11 Października 2014 przez Heisenberg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...