Jump to content

Recommended Posts

Eksperyment się udał, sztuczka socjotechniczna zadziałała, 5% lepsza wydajność 50% krótsza żywotność, co na to klienci ?  Klaszczą uszami z zadowolenia hehe.

 

I zobacz jak niedrogo ich się udaje przekonać. Ile te evo są tańsze od klasyka m5s? 5%?

 

Gdyby różnica w cenie była istotna (25%+) wtedy rzeczywiście byłaby to jakaś alternatywa, bo stare dyski naturalnie powinny znikać z rynku wtórnego ze względu na zbyt niską wielkość.

 

Ale jak widać nie ma potrzeby, wystarczy pomarketolić oraz zapewnić wydajność wyższą o 5%, co zapewne w domowym użytkowaniu będzie kompletnie niedostrzegalne.

 

Trochę dziwne, że jakoś nikt oprócz Samsunga się za to nie łapie, pozwalając mu brać cały zysk z niższych kosztów produkcji. To się wydaje niezbyt zrozumiałe i nie najlepiej wróżące tej technologii w tym zastosowaniu (bo pendrive'y to inna sprawa).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja akurat po chwilowej przygodzie z Plextorem wróciłem do HDD. Przy moim profilu korzystania z komputera wolałem sześć stówek (128 się dla mnie nie nadaje) od tego dysku - różnica nie była aż tak powalająca. Tak że ze sceenem byłby pewien problem.

 

Wg mnie jak najbardziej jest miejsce dla technologii TLC w dyskach, ale nie przy cenie porównywalnej z MLC, tylko wyraźnie niższej. Dziwię się, że rynek kupuje to w cenie nieznacznie niższej, a zapewne są też i tacy Wpłacający, którzy płaca drożej w porównaniu do MLC żeby mieć benczmark lepszy. Dziwię się także, dlaczego konkurencja nie wchodzi w ten segment.

 

A o faktycznej trwałości przekonamy się za 2-3 lata. Rynek wtórny dysków na TLC to też będzie zapewne wesoła sprawa. Żadne "testy w weekend" nie zastąpią wielu cykli włączeń i wyłączeń rozłożonych na wiele miesięcy.

Edited by adashi

Share this post


Link to post
Share on other sites

cykle włączeń i wyłaczeń w SSD gdzie nie ma mechanicznych cześci ruchomych są jak najbardziej bezpieczne, po prostu bezzasadne jest płakanie na setkami straconych TB których i tak nie wykorzystam, żaden z moich znajomych nie przekroczył dziesięciu a gdzie tu do deklarowanych 50-60TB ... ja sam mam ponad jeden (aż jeden!) po roku, pewnie za rok, dwa oddam dysk komuś z rodzinki, a sam kupie większy ... prędzej te dyski staną sie "wolnymi niechcianymi złomami" niż padną z braku zapisu Dołączona grafika

Edited by TSRules
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

cykle włączeń i wyłaczeń w SSD gdzie nie ma mechanicznych cześci ruchomych są jak najbardziej bezpieczne, po prostu bezzasadne jest płakanie na setkami straconych TB których i tak nie wykorzystam, żaden z moich znajomych nie przekroczył dziesięciu a gdzie tu do deklarowanych 50-60TB ... ja sam mam ponad jeden (aż jeden!) po roku, pewnie za rok, dwa oddam dysk komuś z rodzinki, a sam kupie większy ... prędzej te dyski staną sie "wolnymi niechcianymi złomami" niż padną z braku zapisu Dołączona grafika

 

 

Fakt jest jeden, Samsung tnie w  .... z klientami, wypuszcza szajs a karze płacić  jak za towar 1 klasa, a Ty go jeszcze na siłę usprawiedliwiasz. Rozumując twoim tokiem , to powinni jeszcze wypuścić monitory które świeca 2k/h, a później wybuchają , tak dla jaj , żebyś sobie kupił nowy , i przyokazji odremontował pokój.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co mają wybuchy monitora do pełnowartościowego produktu ? naprawde sądzisz, że samsung będzie ryzykował wypuszczenie kilka milionów trefnych SSD ? masz gwarę trzy latka, dyski w testach brykają i po 200TB (screen) gdzie masz problem ? rozumiem jakby było w przypadku Kingstona gdzie coraz czesciej zdarzaja sie padaki, i 840 padałyby po 20TB ... nie chcesz - nie kupuj, wolny kraj

 

 

post-165485-0-59332500-1391555962_thumb.jpg

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie szczegółowe porównania lepiej zrobić na bazie informacji ze stron producentów, a nie zewnętrznych, bo - jak tutaj, coś jest źle przepisane i się robią jaja. Poza tym SATAII, to jakoś trudno uwierzyć, żeby też ROHSów nie spełniał...

Zresztą Pany, o czym mówić, jak tam nawet wysokość jest podana jako 0.27mm :-)

Edited by Frasier

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co mają wybuchy monitora do pełnowartościowego produktu ? naprawde sądzisz, że samsung będzie ryzykował wypuszczenie kilka milionów trefnych SSD ? masz gwarę trzy latka, dyski w testach brykają i po 200TB (screen) gdzie masz problem ? rozumiem jakby było w przypadku Kingstona gdzie coraz czesciej zdarzaja sie padaki, i 840 padałyby po 20TB ... nie chcesz - nie kupuj, wolny kraj

 

Były te same histerie jak MLC wchodziło na rynek (zastępowało SLC). Jaki był dramat że MLC to szajs bo SLC ma 100000 zapisów a (ówczesne) MLC tylko (!) 10000...

Tych co z natury lubią histeryzować w życiu nie przekonasz, bo nawet nie o fakty a o samo historyzowanie chodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie dziwna sprawa z tym SLC, ponieważ ta technologia już niemalże nie jest już dostępna, tzn chciałem sobie swego czasu zakupić na testy taką 450+GB, i niestety nie znalazłem żadnej oferty (może słabo szukałem), poza KINGFASTEM 128GB , nic innego nie było.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy to normalne ze plextor nie wyświetla mi żadnych szczegółowych informacji w żadnym z tych programów?

Mam dysk już 6 dni i 17h pracy? Nie jest to możliwe jak laptop jest włączony codziennie przez pół dnia. Używam go w pracy przez około 7h godzin nie mówiąc już o tym że w domu.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dobra jestem frajerem, ze strony ssdlife:

" in order to calculate it at once, we need to know at least the date when you wrote data to the drive the first time, but unfortunately, drives do not provide this information. That is why we need some time after the first launch of SSDLife to monitor how intensively you use your SSD in order to determine its average load. And as soon as we can calculate the approximate average amount of data written to the drive per day, we will be able to determine the time it will take you to use the entire lifetime capacity of the drive, which means we will be able to calculate the date when the lifetime of the SSD will be over. Of course, this date will keep changing depending on how the intensity of the drive usage changes."

 

Co nie zmienia faktu ze temperatury nie pokazuje i licznik godzin pracy jest zaniżony.

Edited by GeMtin1

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Szczegółowych informacji"?

W CrystalDiskInfo widać statystyki dot. zapisu.

Co do 17h - w ustawieniach zasilania Windowsa jest opcja odpowiedzialna za wyłączania [zasilania] dysku po zadanym czasie i zapewne to efekt jej działania. Sam na dwuletnim Intelu 320 mam strasznie mały przebieg, jeżeli chodzi o godziny.

Temperatura - niektóre modele SSD jej nie podają, tak samo, jak wyżej wspomnianych statsów zapisu/odczytu.

 

@Tapatalk

Edited by AragornPL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra już nic lepiej nie mówię, chyba nadeszła pora spać, a nie kombinować i sprawdzać statystyki.

Zapomniałem o tej opcji w windowsie i masz racje że to jej zasługa. Nigdy się temu nie przyglądałem bo jak miałem hdd to było mi wszystko obojętne. Człowiek naczytał się przez lata o ssd i teraz na siłę szuka problemu. Dobranoc.

Edited by GeMtin1

Share this post


Link to post
Share on other sites

a tu mój smart - PC pracuje 24/7.

Dysk kupiony jakoś we wrześniu zeszłego roku

 

ja bym oszczędzania energii w to nie mieszał ^^ non stop mam jakiś zapis i pracuje na ustawieniu "max wydajność".

Po prostu zle nalicza, z resztą jedyne co rośnie o w miarę stałą wartość to wear lev. - i chyba tylko po tym można ocenić wiek dysku.  Dane zapisane/odczytane żyją własnym życiem (wczoraj skopiowałem 50GB obraz - doliczylo mi tylko 10GB zapisu ... kompresja ? ;p

post-134979-0-47775400-1391720904_thumb.jpg

Edited by Chemik16

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oto wyniki mojego SanDiska:

Dołączona grafika

 

Spodziewałem się troszkę lepszych wyników.

 

Dla porównania mój stary Kingston V200 (zapełniony w 90%):

 

Dołączona grafika

 

Podczas normalnego używania nie zauważyłem jakiejś znaczącej różnicy w szybkości między tymi dyskami.

 

Edit:

Poniżej wyniki na sterownikach Intela:

Dołączona grafika

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...