Skocz do zawartości
Crooch

Dobre Wybrałem Wc?

Rekomendowane odpowiedzi

zaraz policzymy...

 

Laing DDC 12V 1T Pompa WC = 219pln

Swiftech APOGEE GT= 138,99pln - D-Tek V1 juz niestety nie ma w dobrej cenie

Swiftech MCW30 - blok NB = 119pln - na NB

Swiftech MCW30 - blok NB = 119pln - na SB

EK Water Blocks Mosfet Asus 3a (X38) - Acetal= 135pln razem 270 za 2 mosfetki

Black Water Advanced 123 rev. 3.0 = 149pln

EK Water Blocks EK-DDC X-RES Laing 100 Acetal = 198pln

 

Bloczek fullcover na X2 pewnie ze 400pln jak Arni pisal

Do tego jeszcze weze, zlaczki i plyn, wiec ja bym szykowal na to jakies 150pln

 

razem mamy 1736 za wersje prawie wypasiona (bo z BWA a nie TC)

Ja bym jednak zrezygnowal na razie z topu i reza BW i wstawil mcres micro, z mosfetow tez bym zrezygnowal chwilowo... zawsze to te ok 370pln taniej...

Najlepiej po woli szukaj uzywek na allegro i tyle, w ciagu miesiaca na pewno skompletujesz, najwyzej reszte dokupisz w sklepie

 

EDIT:

ktos mnie ubielg :)

Ale kalkulacja podobna...

 

Ja bym na razie zostal przy opcji kupowania uzywek i zestawu chlodnica + FC na grafe + CPU + pompka + REZ....

Pogadaj z Maniakalnym o bloczku CPU i pompce, cos tam mial ciekawego

 

EDIT2:

Nie polecam Lainga RT, to znaczy jesli planujesz weze 8/10 to te zlaczki na niego niestety maja jedna wade... oring sie zgniata i blokuje flow jak sie za mocno dokerci, lepiej go wywalic calkiem... spokojnie na zwyklego T wcisniesz te weze, albo jeszcze lepiej, jak sie zdecydujesz jednak na waz 10/13 nie bedzie z tym problemow wiekszyci i przy okazji spokojnie bedziesz mogl wykorzystac zlaczki ktore sa fabrycznie w blokach swiftecha

Edytowane przez jedras77

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WOW! 8-O No dobra. Będę szukał. Pewnie powoli szukając i dokupując co jakiś czas nowe używane (w dobrym stanie) elementy zaoszczędzę parę złotych. I jeżeli przy takiej sumie miałoby się to wszystko kręcić to 200zł w prawo lewo nie będzie miało znaczenia (nie to, że chlastam chajsem, ale skoro szaleć to szaleć) Strasznie podobają mi się duże rezy, ładnie wyglądają w budzie i grube węże (pfff :D ). Co polecilibyście z dużych rezów i jak wygląda sprawa z grubymi wężami? Jaki rozmiar jest najznośniejszy dla oka żeby nie było, że mam reaktor atomowy w domu? (Qwa, nie mogę nie mieć skojarzeń! Wiem, widać niedojrzały jeszcze jestem ;) )

 

I dzięki za pomoc w wyborze reszty elementów!!!

 

A tak btw. to co mi poleciliście (i kosztuje pod 2000zł!) rozumiem, że jest to wyższa półka? I czy rzeczywiście cena! stoi na równi z wydajnością?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WOW! 8-O No dobra. Będę szukał. Pewnie powoli szukając i dokupując co jakiś czas nowe używane (w dobrym stanie) elementy zaoszczędzę parę złotych. I jeżeli przy takiej sumie miałoby się to wszystko kręcić to 200zł w prawo lewo nie będzie miało znaczenia (nie to, że chlastam chajsem, ale skoro szaleć to szaleć) Strasznie podobają mi się duże rezy, ładnie wyglądają w budzie i grube węże (pfff :D ). Co polecilibyście z dużych rezów i jak wygląda sprawa z grubymi wężami? Jaki rozmiar jest najznośniejszy dla oka żeby nie było, że mam reaktor atomowy w domu? (Qwa, nie mogę nie mieć skojarzeń! Wiem, widać niedojrzały jeszcze jestem ;) )

 

I dzięki za pomoc w wyborze reszty elementów!!!

 

A tak btw. to co mi poleciliście (i kosztuje pod 2000zł!) rozumiem, że jest to wyższa półka? I czy rzeczywiście cena! stoi na równi z wydajnością?

co do rezow to o-tank lub lepiej EK Multioption (lepsze rozplanowanie wyjsc). weze tygon 10/13. co do cena/wydajnosc to tak, cena idzie w parze z wydajnoscia. mozesz jeszcze ewentualnie dolozyc do pompki lainga D5, ale to juz nie koniecznie narazie. pozniej mozesz zmienic. zestaw ktory ci podalem wystarczy na dlugo. no a rez mozesz wymienic na tego EK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz techniczne pytanie.

 

1. Jak wygląda pierwsze napełnianie układu chłodziwem? Pompka ma być wyłączona, tak? "Wodę" np. TUTAJ wlewamy przez otwór na górze. Lejemy aż węże razem z blokami i chłodnicą się napełnią? Dobrze rozumiem?

 

2. Czy jest możliwość, że z reza "woda" się wyleje przez otwór, przez który wlewałem?

 

3. Czy rez musi być napełniony w całości?

 

4. Czy taki rezik EK Water Blocks Multioption RES 250 rev 2.0 ma możliwość "automatycznego" odpowietrzania układu? Jeśli tak to w jaki sposób to działa?

 

5. W jaki sposób wylać "wodę " z układu by coś zmienić albo wstawić nowy blok?

 

6. Czy wejścia na węże w blokach, w chłodnicy, w rezie są oznakowane, że np. tędy woda wlatuje, a tędy jest odprowadzana?

Edytowane przez Crooch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz techniczne pytanie.

 

1. Jak wygląda pierwsze napełnianie układu chłodziwem? Pompka ma być wyłączona, tak? "Wodę" np. TUTAJ wlewamy przez otwór na górze. Lejemy aż węże razem z blokami i chłodnicą się napełnią? Dobrze rozumiem?

 

2. Czy jest możliwość, że z reza "woda" się wyleje przez otwór, przez który wlewałem?

 

3. Czy rez musi być napełniony w całości?

 

4. Czy taki rezik EK Water Blocks Multioption RES 250 rev 2.0 ma możliwość "automatycznego" odpowietrzania układu? Jeśli tak to w jaki sposób to działa?

 

5. W jaki sposób wylać "wodę " z układu by coś zmienić albo wstawić nowy blok?

 

6. Czy wejścia na węże w blokach, w chłodnicy, w rezie są oznakowane, że np. tędy woda wlatuje, a tędy jest odprowadzana?

1. czyt. Arni

2. jak zakrecisz otwor to nie :D

3. nie musi, ale dobrze by bylo, gdyby polowa byla.

4. nie rozumiem automatycznego odpowietrzenia. odpowietrzyc musisz sam. a jak pecherzyki powedruja do reza to tam juz zostana jesli o to ci chodzi.

5. odkrecic kurek od reza?

6. tak. jest zaznaczone wejscie i wyjscie, badz chociaz jedno z nich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Czy pompka Laing DDC 12V 1T Pompa WC wystarczy do 6 bloków?

 

2. Czy wentyle mają wiać na chłodnice czy wyciągać z niej powietrze? Będę miał ją na przodzie budy i teraz jak zrobić? W jakiej kolejności ustawić chłodnice i wentyle?

 

3. Czy chłodnica 3x12 wystarczy do 6 bloków? Jeśli nie to jaką dołożyć i jak najlepiej byłoby poprowadzić kolejność, przez które płynęłoby chłodziwo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze -=Yogi=- jeszcze nie zlozyl pierwszego WC i ciagle sie zastanawia... a juz jest ekspretem we wszystkim.

 

1. Jak pisal Arni, najwazniejsze zeby pompki bez plynu nie wlaczyc bo dym pojdzie (wirnik nie ruszy - tarcie - a to w silnikach DC = stan zwarcia)

Rez najlepiej umiescic nieco nad pompka, tak zeby sobie spokojnie z niego ssala, zalewasz go do oporu i dopiero odpalasz pompke, a potem tylko dolewasz plynu az przestanie wywalac bombelki...

ja robie to mniej wiecej tak:

- skladam uklad - sie znaczy podpinam weztki

- odlaczam wszystko od zasilacza, albo jak mi sie nie chce to wyciagam z szafy jakiegos starego trupa

- zalewam rez do oporu, zwykle tak go umieszczam ze praktycznie pol ukladu zalewa sie samo

- do zasilacza podlaczam tylko pompke, wtykam we wtyczke do plyty glownej spnacz do papieru, albo cokolwiek w tym stylu co mam pod reka (tam gdzie sielony i czarny kabelek wychodzi :) ), kiedys mialem taka fajna koncowke do tego, ale gdzies zagubilem...

- wtykam kabel od zasilacza do pradu, albo wlaczam przelacznik

- czekam az pompka zassie i dolewam plyn

- jak pochodzi sobie pare minut i przestaje pluc bombelkami jeszcze profilaktycznie pomacham cala obudowa pare razy zeby reszte powietrza wytepic, czasem pomaga wylaczenie pompki, odczekanie paru sekund i ponowne odpalenie.

- uzupelniam jeszcze raz plyn, zakrecam rez i tyle.

2. Nie. To uklad zamkniety wiec nie powinno sie cos takiego stac, nawet jesli rez nie jest w najwyzszym punkcie po prostu bedzie to tylko kwestia cisnienia plynu, z jednej strony bedzie go cofac, druga zasysa, wiec jesli tylko nie ma nigdzie przerwy w ukladzie nie wyleje sie...

3. powiedzmy 80% jest ok. Glownie dla tego ze przy mocnej pompce po prostu plyn bedzie straszny kociol tam robil i mieszal sie z powietrzem, przez co zwyczajnie uklad bedzie sie zapowietrzal w rezach w stylu EK/O-tank. W swiftechu masz zaznaczony minimalny poziom plynu.

4. Jak wyzej, bombelki leca do gory a pompka ssie sam plyn, o ile jest go wystarczajaco duzo w rezie. Nie wiem o co Ci z tym automatycznym odpowietrzaniem chodzi do konca... samo sie calkowicie nie odpowietrzy... zalezy to glownie od tego jakie masz klocki w ukladzie i jak umieszczone.

Raz mi sie udalo fajny zlozyc gdzie faktycznie zalewalem plyn i uklad byl od razu bylo odpowietrzone prawie wszystko, ale rez byl na zewnatrz, dosc wysoko i nie byl tak rozbudowany, teraz niestaty nie ma tak latwo... choc 10 minut zabawy to wcale nie tak duzo.

5. Przy zakreconym rezie i wylaczonej pompce jak rozepniesz jakis blok plyn ledwo plynie, jak juz pisalem uklad zamkniety, wiec nie wyleci co go za wiele jak wyciagniesz weza. Najprosciej odpiac rezerwuar, odkrecic gore (nie wiem o co Ci chodzi z ta dziura w rezie, w tym EK ta na gorze w tym czarnym to tylko otwor z gwintem G1/4 cala na krociec, nie do konca do zalewania i odpowietrzania, zwykle sie cala gore odkreca, choc ja na flaszke z feserem, na koncowke, zwykle zakladam kawalek weza i tak nalewam). Czesto spuszczam wode przes pompke, to znaczy moge ja wyciagnac, umiescic nad jakims nczyniem i sciagnac krocce, jak troche zleci odkrecam korek w rezie i leci szybciej :) pozniej jeszcze trzeba niestety podmuchac w rure troszki zeby wszystko spuscic. Czasem tez robie tak przez blok z grafy, po prostu najlatwiej ja odpiac i wyjac.

6. - w chlodnicy nie ma to znaczenia i nie jest zaznaczone

- w blokach NB/SB, tych na mosfety tak jak w przypadku chlodnicy...

- w blokach GPU tez jeszcze nie widzialem czegos takiego... gloenie dla tego ze zwykle maja rozlozone krocce symetrycznie, no chyba ze w GFX D-Teka, tego nie jestem pewien. Ogolnie sugerowal bym zrobienie wlotu tam gdzie blok ma otwor nad rdzeniem karty (np niektore fullcovery zalmana maja otwor zaraz nad rdzeniem), choc na dobra sprawe to tez kwestia finow i ich krztaltu wewnatrz.

- w razerwuarach z kroccami w bocznej sciance (MCRES, ALU-tank itd) woda powinna wlatywac kroccem wyzej a wylatywac tym nizej, w O-Tankach chyba tez nie ma znaczka, ale tutaj powinna wlatywac tym otworkiem z rurka plexi (ostatnio podlaczylem odwrotnie, bo myslalem ze jak mi sie syf dostanie to spadnie sobie nizej i nie bedzie latal po ukladzie, to byl glupi pomysl, mam troszki mocna pompke i zwyczajnie jak mi wywalalo dolnym wlotem bombelki to od razu je ssalo od gory...), w rezie Ek wszystko jedno, byle bys wylotu nie robil na gorze (ale spokojnie moze tamtedy wlatywac). Po prostu jak podlaczysz odwrotnie to nic zlego sie nie stanie, tylko bedziesz tydzien odpowietrzal :)

- w bloczkach CPU w wiekszosci prostych (bez sprayera czy jak to sie tam nazywa, z kroccami rozlozonymi symetrycznie) nie ma to znaczenia, w tych w ktorych ma jest to zaznaczone (np D-tek). Ogolnie wyglada to tak ze w otwor bezposrednio nad srodkiem bloku (czyli tam gdzie rdzen CPU) jest wlot a gdzies na boku wylot...

 

W kazdym badz razie ogolna zasada powinna byc taka:

Przed zamontowaniem bloku CZYTAJ INSTRUKCJE !!! tam masz wszystko ladnie porysowane...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do zasilacza podlaczam tylko pompke, wtykam we wtyczke do plyty glownej spnacz do papieru, albo cokolwiek w tym stylu co mam pod reka (tam gdzie sielony i czarny kabelek wychodzi icon_smile3.gif )

Po co wtykasz jakiś metal?

 

A w tym rezie woda którędy powinna wlatywać?

 

Dziękuję za wytłumaczenie! Bardzo mi pomogło!

 

Odpowiecie jeszcze na te moje trzy wcześniejsze pytania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co wtykasz jakiś metal?

W koncowke 24plin w zasilaczu, po to zeby go wlaczyc bez podpinania do plyty... zwiera sie zielony kabel do masy :) Mozna to zrobic specjalna koncowka, ale jak pisalem zgubila mi sie...

 

1. Czy pompka Laing DDC 12V 1T Pompa WC wystarczy do 6 bloków?

- TAK, u mnie ciagnela nawet 8 (CPU, GPU, 2xMOSFET, NB, SB, 2xRAM + pamieci na grafice, oczywiscie pamieci w "odnodze") i 2 chlodnice i nic jej sie nie dzialo zlego. Oczywiscie jak chcesz podniesc nieco jej wydajnosc zainwestuj w dobry top, np EK. Z tym ze lepiej zastanowic sie dobrze co za bloki sie tam pcha i nie pakowac za duzo zlaczek kontowych, to skutecznie zabija flow i zmniejsza jej wydajnosc, a niektore bloczki lepiej pracuja przy wiekszym przeplywie

 

2. Czy wentyle mają wiać na chłodnice czy wyciągać z niej powietrze? Będę miał ją na przodzie budy i teraz jak zrobić? W jakiej kolejności ustawić chłodnice i wentyle?

- Nie ma to znaczenia... Wszystko zalezy od reszty ukladu, najlepiej popatrz w galerie uzytkownikow. To raczej ma bardziej estetyczno/funkcjonalne znaczenie niz wydajnosciowe, ewentualnie jeszcze w zaleznosci jak dane wentylatory sie zachowuja (ja na BIX 480 mialem tak z Acutake, po prostu pracowaly glosniej na pchaniu niz na ssaniu, ale tutal mysle ze glownym sprawca takiego zachowania byla jednak chlodnica, ktora ma chyba najgestsze finy ze wszystkich)

 

3. Czy chłodnica 3x12 wystarczy do 6 bloków? Jeśli nie to jaką dołożyć i jak najlepiej byłoby poprowadzić kolejność, przez które płynęłoby chłodziwo?

- kolejnosc blokow to znowu znaczenie ma bardziej estetyczno/funkcjonalne, najlepiej tak zeby nie trzeba sie bylo za bardzo pierniczyc z wezami. Najwazniejsze to zeby umiescic rezerwuar przed pompka, latwiej sie odpowietrza i nie ma szans zeby pracowala na sucho.

- To czy chlodnica wystarczy nie ma nic wspolnego z iloscia blokow (tu ma znaczenie raczej pompka) tylko bardziej z tym co jest nimi chlodzone i ile W energii musi odprowadzic. Glownym podgrzewaczem bedzie tutaj niestety grafa (4870X2), przy niej proc to nic strasznego, reszta praktycznie ma niewielkie znaczenie w porownaniu oczywiscie do grafy. Teroetycznie da sobie rade, ale raczej trzeba by zapomniec o niskoobrotowych wentylach jesci chcesz miec jakies w miare dobre temperatury, no chyba ze wstawisz TC PA120.3 :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze -=Yogi=- jeszcze nie zlozyl pierwszego WC i ciagle sie zastanawia... a juz jest ekspretem we wszystkim.

:P

ja juz tyle forum przegrzebalem ze...

 

@Crooch

1. pompka wystarczy. tylko przy takiej ilosci blokow lepiej wlasnie montowac proste zlaczki.

2. zalezy ktora masz chlodnice... jak np BWA lub TC to w zasiadzie jest bez roznicy, jak BWU, to dobrze by bylo, gdyby byly po obu stronach. Shack pokazal porownanie wydajnosci BWA i BWU. na pojedynczych wentylach BWU dostaje w lep. ale juz przy zalozonych po obu stronach jest bardzo wydajna. TC to juz inna bajka :D

3. tak jak pisze jedras77. o ciszy chyba zapomnisz, choc nigdy nic nie wiadomo. jesli masz jakas zwykla chlodnice i chcesz miec niskoobrotowe wentyle, to warto dolozyc jeszcze 2x120. chyba ze glowna chlodnica bedzie TC.

Edytowane przez -=YoGi=-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2. Czy wentyle mają wiać na chłodnice czy wyciągać z niej powietrze? Będę miał ją na przodzie budy i teraz jak zrobić? W jakiej kolejności ustawić chłodnice i wentyle?

- Nie ma to znaczenia... Wszystko zalezy od reszty ukladu, najlepiej popatrz w galerie uzytkownikow. To raczej ma bardziej estetyczno/funkcjonalne znaczenie niz wydajnosciowe, ewentualnie jeszcze w zaleznosci jak dane wentylatory sie zachowuja (ja na BIX 480 mialem tak z Acutake, po prostu pracowaly glosniej na pchaniu niz na ssaniu, ale tutal mysle ze glownym sprawca takiego zachowania byla jednak chlodnica, ktora ma chyba najgestsze finy ze wszystkich)

Zastanawiałem się na tym bo wiem (mimo, że wg. paru osób nie ma to znaczenia), że gdy wiałem wentyle na radiator od procka, od grafy to temp była niższa o 3-4C w porównaniu do tego jak wysysał powietrze z radiatora.

 

Myślałem też o tym żeby powietrze ogrzane przez chłodnice nie leciało do budy. Czyli wentyle na przód, potem chłodnica, a wentyle wieją na chłodnice i tym samym ciepłe powietrze dostaje się do środka budy.

 

3. Czy chłodnica 3x12 wystarczy do 6 bloków? Jeśli nie to jaką dołożyć i jak najlepiej byłoby poprowadzić kolejność, przez które płynęłoby chłodziwo?

- kolejnosc blokow to znowu znaczenie ma bardziej estetyczno/funkcjonalne, najlepiej tak zeby nie trzeba sie bylo za bardzo pierniczyc z wezami. Najwazniejsze to zeby umiescic rezerwuar przed pompka, latwiej sie odpowietrza i nie ma szans zeby pracowala na sucho.

- To czy chlodnica wystarczy nie ma nic wspolnego z iloscia blokow (tu ma znaczenie raczej pompka) tylko bardziej z tym co jest nimi chlodzone i ile W energii musi odprowadzic. Glownym podgrzewaczem bedzie tutaj niestety grafa (4870X2), przy niej proc to nic strasznego, reszta praktycznie ma niewielkie znaczenie w porownaniu oczywiscie do grafy. Teroetycznie da sobie rade, ale raczej trzeba by zapomniec o niskoobrotowych wentylach jesci chcesz miec jakies w miare dobre temperatury, no chyba ze wstawisz TC PA120.3 :wink:

Kupię chyba TC PA120.3. Jak w takim wypadku będzie wyglądać sytuacja z innymi chłodnicami i wentylami gdy będę miał TC PA120.3?

 

I napiszcie jeszcze którędy woda powinna wlatywać w tym rezie bo obie dziury są od dołu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem się na tym bo wiem (mimo, że wg. paru osób nie ma to znaczenia), że gdy wiałem wentyle na radiator od procka, od grafy to temp była niższa o 3-4C w porównaniu do tego jak wysysał powietrze z radiatora.

 

Myślałem też o tym żeby powietrze ogrzane przez chłodnice nie leciało do budy. Czyli wentyle na przód, potem chłodnica, a wentyle wieją na chłodnice i tym samym ciepłe powietrze dostaje się do środka budy.

 

 

Kupię chyba TC PA120.3. Jak w takim wypadku będzie wyglądać sytuacja z innymi chłodnicami i wentylami gdy będę miał TC PA120.3?

 

I napiszcie jeszcze którędy woda powinna wlatywać w tym rezie bo obie dziury są od dołu?

to raczej za wiele nie przeszkadza ze cieple powietrze bedzie wlatywac do budy, no chyba ze nie masz zadnego wiatraka wyciagajacego.

 

TC to chyba obecnie najwydajniejsza chlodnica na rynku, ktora mozna kupic normalnie w sklepie. przynajmniej w polsce. co do reza, to chyba w nim to bez roznicy.jesli podpinasz na dole, to raczej bez roznicy.

jak rozmyslam nad tym, zeby wlot byl z gory, ale wtedy bede mial pewnie problem z odpowietrzeniem ukladu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To będzie 4870X2 FC i E8500 plus NB, SB i mosfety. Jeśli kupię TC PA120.3 to co powinienem jeszcze dodać? Jakiej wielkości chłodnicę i czy też Thermochilla?

wrzuc narazie na jednej i zobaczysz temperatury. nie powinny byc wysokie. a jesli beda, to dolozysz jakas 2x120 i po sprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy jest sens chłodzić wodą mosfety? Będę kręcił procka i grafę więc... Z tego co widziałem w galerii to mało osób je chłodzi. Co o tym myślicie?

a sprawdzales czy sie mocno grzeje? ja ogolnie uwazam ze nie, wystarczy jak zalozysz jakies radiatory i bedzie po klopocie. no chyba ze bardzo chcesz wodowac calosc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj że jak założysz wc to pozbywasz się nawiewu w okolicach socketu więc jak masz okazje wodować to woduj

Właśnie o tym myślałem, że to może być taki "minus". Ale dzięki za potwierdzenie moich przypuszczeń!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mowiac Arni te twoje slupki z wiatraczkami niewiele pokazuja....

Dlaczego? Bo to dla potworow z 2000rpm, jak zalozysz siekies niskoobrotowe, w okolicach 600-800rpm, CFM bedzie mialo to wtedy ze 4 razy mniej i roznice spadna do 0.1 - 0.2 C, czyli w granicy bledu pomiarowego...

 

Co do wodowania mosfetow to sredni jest sens. Mialem na nich Thermalright HR-09 U i S type 2 i temperaturki jakies takie niewysokie, TR byly ledwo cieple, do tego wystarczy wiatraczek wyciagajacy z tylu i po problemie. Teraz mam bloczki EK mosfet 3a bodajze i szczerze powiedziawszy to nie wiem czy moje mosfety poczuly wieksza roznice... TR wystaja na tyle od plyty ze lekki wyciag z tylu im wystarcza.

Zalezy tez jeszcze jak ty tego E8500 bedziesz krecil, jak dasz duzo V i wydusisz dozo MHz to pewnie i pradu lyknie sporo, wtedy warto by faktycznie wodowac, a jeszcze jak bys Quada jakiegos mial tam pozniej pakowac to tym bardziej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy gdy na chłodnice będę zakładał 6 wentyli to wszystkie muszą być tego samego producenta? Czy nie przeszkadza, że dmuchające na chłodnie będą wentyle zamontowane od budy Anteca, a ssące to będą Fandery?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy gdy na chłodnice będę zakładał 6 wentyli to wszystkie muszą być tego samego producenta? Czy nie przeszkadza, że dmuchające na chłodnie będą wentyle zamontowane od budy Anteca, a ssące to będą Fandery?

nie powinno. bedzie po prostu minimalna roznica pomiedzy twoimi wynikami, a osiagami na 6 fanderach. jak dobrze pamietam to fandery troche mocniej dmuchaja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I są cichsze. Tylko zastanawiałem się czy jest sens kupować Fandery i zamieniać je z tymi co były już w obudowie. W sumie i tak kupię Fandery żeby były wentylki po obu stronach chłodnicy. 3x12 i 2x12. Gdybym miał wymieniać wentyle z budy na Fandery musiałbym wydać 10x40zł=... A jeżeli zostawię wentyle z budy na miejscu to będę potrzebował tylko 5 nowych. To jest 200zł różnicy za to, że wentyle będą tego samego producenta. Inna sprawa, że Fandery mocno dmuchają i są ciche. Ciche nawet na średnich obrotach. Co się lepiej opłaca? Kupić wszystkie Fandery czy tylko te na drugą stronę chłodnicy?

 

I druga sprawa. Czy stoi coś na przeszkodzie żeby wentyle dmuchające na chłodnice wiały lekko, a te ssące wiały na średnich obrotach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...