q8ic Opublikowano 30 Września 2008 Zgłoś Opublikowano 30 Września 2008 (edytowane) Nasza Viki nie kopci w żadnych okolicznościach prócz 1 startu - lekko ;p Prawie 140k - prawdziwe ;p Edytowane 3 Października 2008 przez q8ic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy05 Opublikowano 1 Października 2008 Zgłoś Opublikowano 1 Października 2008 nie oceniam zamego auta i silnika jaki tam jest (sam bym go nie wzial, nie ten przedzial mocy, wole te 2litry wiecej spalic i miec pod noga te 140KM) ale zalozenia ecodrivingu i wyniki testu, u nas co prawda ruch jest wiekszy, drogi gorsze itd i wynik na tym poziomie bylby juz chyba max, choc zawsze mozna sprobowac z hyundai 1.1crdi ale co to za jazda ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aurora001 Opublikowano 2 Października 2008 Zgłoś Opublikowano 2 Października 2008 (edytowane) Saab 9000 95' 2.0 LPT 150 KM , bodajze 230NM nie pamietam zakresow ale tez nie mam ksiazki przy sobie. Max co zszedlem to 7.1l na trasie. Zmiana elektroniki + przewodow turbiny @ 225km i 350nm schodze do 6.4l na trasie jesli bardzo chce. Jazda od 1.3-2.5/3k rpm, na piatke wrzucam juz od ~45km. Klima + radio 7 glosnikow wlaczone non-stop. Edytowane 2 Października 2008 przez Aurora001 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Twój Pan Opublikowano 3 Października 2008 Zgłoś Opublikowano 3 Października 2008 230hp, turbo benzyna i jazda na piatce ponizej 50kmph :blink: ? Jaki w tym sens? Majac samochod z takim silnikiem raczej nie bierze sie pod uwage spalania tylko czerpie przyjemnosc z jazdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bamboocha Opublikowano 3 Października 2008 Zgłoś Opublikowano 3 Października 2008 ale ile tel przyjemnosci mozna czerpac?? ;p ten samochod przy ~2,5tys obr ma jakies 110-120km/h, ale faktycznie 5 przy 50km/h? tak od 70 jeszcze rozumiem. moj w trasie z predkosciami 100-150km/h palil 8,5l wg mnie nie duzo jak na auto o takich gabarytach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Plasma Opublikowano 4 Października 2008 Zgłoś Opublikowano 4 Października 2008 Ciekawe, kiedy panewki powiedzą "pa"... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
S1Sweet Opublikowano 4 Października 2008 Zgłoś Opublikowano 4 Października 2008 korby moze spotkac podobny los ;) waly tez lubia sie giac od tak "ekonomicznej" jazdy :rolleyes: czemu tak sie znecacie nad swoimi samochodami ?? to juz mniej krzywdy sprawi im jazda do odcinki na kazdym biegu ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 4 Października 2008 Zgłoś Opublikowano 4 Października 2008 Jeszcze nikt nie udowodnił, że PSJ jest szkodliwy dla silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slow Opublikowano 4 Października 2008 Zgłoś Opublikowano 4 Października 2008 PSJ - Polskie Stowarzyszenie Jazzowe - Posłaniec Serca Jezusowego :D ale chyba chodzi o: Poj.bany Styl Jazdy. Odnosi się przede wszystkim do kierowców, którzy niezbyt ogarniają sytuację na drodze. Kręcą diesla powyżej 4 tys. obrotów, wykręcają 100 km/h na 2 biegu i palą gumę na każdych światłach. Nie używają kierunkowskazów, wyprzedzają "na czwartego", ale jednocześnie myślą, że są mistrzami kierownicy. to juz mniej krzywdy sprawi im jazda do odcinki na kazdym bieguwychodze z tego samego zalozenia ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
S1Sweet Opublikowano 4 Października 2008 Zgłoś Opublikowano 4 Października 2008 ile bedziecie mielii obrotow na piatce przy 45km/h :?: pewnie troszke ponad 1000rpm a przyspieszanie w takiej sytuacji napewno nie jest zdrowe dla silnika ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojrakrock Opublikowano 4 Października 2008 Zgłoś Opublikowano 4 Października 2008 ile bedziecie mielii obrotow na piatce przy 45km/h :?: pewnie troszke ponad 1000rpm a przyspieszanie w takiej sytuacji napewno nie jest zdrowe dla silnika ;)jak bedziesz przyspieszal spokojnie to nie ma prawa sie nic stac :) w golfie 3 ojczyma 1.6 benzyna 75bhp jakos to daje rade jak jezdze :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Twój Pan Opublikowano 4 Października 2008 Zgłoś Opublikowano 4 Października 2008 (edytowane) Jeszcze nikt nie udowodnił, że PSJ jest szkodliwy dla silnika.Prosze dowód: Ciekawe, kiedy panewki powiedzą "pa"... Wysoki bieg, niskie obroty, sporo otwarta przepustnica, duze obciazenie silnika i panewki moga szybko pójść na tamten swiat. Chociazby wjezdzanie pod gorke majac 80-100kmph na piatym biegu. PSJ - pizdowaty styl jazdy :razz: Edytowane 4 Października 2008 przez MaSell Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiu Opublikowano 5 Października 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2008 Jeszcze nikt nie udowodnił, że PSJ jest szkodliwy dla silnika. Udowadniać nie trzeba, bo mając na 5tym biegu lekko ponad 1000rpm w silniku benzynowym obciążenie dla silnika jest duże, natomiast ciśnienie oleju niskie co niekorzystnie wpływa na stan panewek...niby oszczędność, ale tylko pozornie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aurora001 Opublikowano 5 Października 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2008 (edytowane) Tylko ze przy 5tce przy 50km mam ~1.5k rpm bo skrzynia biegow jest krotsza niz w aero ktora, zas max moment jest dostepny praktycznie od 2-4k rpm. Zreszta nikt nie mowi ze ze swiatel bede wlaczal w miescie z 1/2 na 5 od razu bo to bezsens, na trasie przejezdzajac przez teren zabudowany to generalnie nie redukuje bo to i tak nie ma sensu kiedy sie nie spiesze. Gdybym mial nadal LPT z tylko 0.3 bara na turbinie to niebyloby mowy o takiej jezdzie. Edytowane 6 Października 2008 przez Aurora001 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bamboocha Opublikowano 6 Października 2008 Zgłoś Opublikowano 6 Października 2008 ja jak jade ~50-60km/h na 5 to tylko gdy sie tocze po rownej drodze i nie przyspieszam, jak chce przyspieszyc lub jest jakas gorka to oczywiscie redukcja - po co meczyc silnik... OT Aurora001 @ ale Twoj licznik biednie wyglada ;p "tylko" do 210 wyskalowany i brak wskazika doladowania. czegos brakuje :) a 3 do ilu ciagniesz?? bo moj chyba na 5 przy 50 mial mniej rpm. 2 do 100-105, 3 do 170, 4 do ~200-210, 5 nie sprawdzalem i niemam juz jak spradzic :( /OT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aurora001 Opublikowano 6 Października 2008 Zgłoś Opublikowano 6 Października 2008 (edytowane) OT Aurora001 @ ale Twoj licznik biednie wyglada ;p "tylko" do 210 wyskalowany i brak wskazika doladowania. czegos brakuje :) a 3 do ilu ciagniesz?? bo moj chyba na 5 przy 50 mial mniej rpm. 2 do 100-105, 3 do 170, 4 do ~200-210, 5 nie sprawdzalem i niemam juz jak spradzic :( /OT Ja to nazywam kastratem, LPT (low pressure turbo 0.2-0.3bar max) 150km 230nm w standardzie, dlatego nie ma wskaznika doladowania i krotszy cyferblat. Obecnie tak jak pisalem 230km 350nm do 1.2bara dmuchawka max. Ty masz dluzsza skrzynie od AERO, ktora na 3ce ciagnie do 180 nawet. Moja nawet do 150 niedojdzie bo mam odciecie zaplonu. ~225km/max na 5ce ale nie zebym musial plakac, 70-150 to rakieta :) Ty kupiles wreszcie swojego SAAB'a? Nvm sig... cos ty z nim zrobil ale widze ze sie odwdzieczyl ^^ Edytowane 6 Października 2008 przez Aurora001 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 18 Grudnia 2008 Zgłoś Opublikowano 18 Grudnia 2008 Kilka spraw: 1. Hamowanie silnikiem w aucie z wtryskiem oznacza zużycie paliwa 0.0/100km. Jak komuś pokazuje inaczej, to nic nie poradzę. 2. Ja za 50 PLN robię 200km, czasami 210. Autko 1.5 tony, 2 litry, 6 cylindrów, LPG. Zwykle 60-80-100km/h. Czasami podjazdy przy 10km/h, czasami przeloty ponad 140km/h. 3. Żeby była korzyść z jazdy na niskich obrotach, to trzeba mieć czym jechać. Tutaj ważny jest moment obrotowy, który bierze się z pojemności i budowy silnika (2.0 R6 ma więcej momentu niż 2.0 R4). Jechanie na niskich obrotach silnikiem 1.0 tylko męczy silnik i zwiększa spalanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neo_x Opublikowano 18 Grudnia 2008 Zgłoś Opublikowano 18 Grudnia 2008 Kilka spraw: 1. Hamowanie silnikiem w aucie z wtryskiem oznacza zużycie paliwa 0.0/100km. Jak komuś pokazuje inaczej, to nic nie poradzę. A to co wydostaje sie podczas takiego hamowania z rury wydechowej to czysty tlen. Z reszta sie zgadzam. Ja za 50 zl robie troche ponad 200 km, 1.4 8zaworowka :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
S1Sweet Opublikowano 18 Grudnia 2008 Zgłoś Opublikowano 18 Grudnia 2008 Hamowanie silnikiem w aucie z wtryskiem oznacza zużycie paliwa 0.0/100km. A to co wydostaje sie podczas takiego hamowania z rury wydechowej to czysty tlen.mozna powiedziec ze oboje macie racje ;) paliwo jest dostarczane wtedy gdy wcisnie sie pedał sprzegła lub jezeli na biegu obroty spadna ponizej danych obrotów np. 1500rpm wtedy jest załaczane paliwo dla wolnych obrotów ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biedak Opublikowano 18 Grudnia 2008 Zgłoś Opublikowano 18 Grudnia 2008 mozna powiedziec ze oboje macie racje ;) paliwo jest dostarczane wtedy gdy wcisnie sie pedał sprzegła lub jezeli na biegu obroty spadna ponizej danych obrotów np. 1500rpm wtedy jest załaczane paliwo dla wolnych obrotów ;) 1500RPM? Szczerze mowiac balbym sie chyba tak wyhamowac silnikiem zeby zlapac mniej niz 2k. I w sumie naszlo mnie jedno pytanie - co jest mniej obciazajace dla mechaniki skrzyni: hamowanie z miedzygazem ponad obroty nizszego biegu czy ponizej? Chodzi o to efekt napedzania silnikiem kolami czy kol silnikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek9920 Opublikowano 19 Grudnia 2008 Zgłoś Opublikowano 19 Grudnia 2008 (edytowane) Ehhh jak czytam o oszczędzaniu każdej kropli paliwa to aż bebechy mi się przewracają... Jakiś czas temu spróbowałem jeździć ekonomiczkie Accordką 1.8 V-TEC. Auto normalnie pali mi 10l LPG/100km(jazda do 4 tyś obrotów bez włączania VTEC). Przy PSJ, patrzeniu się obrotomierz przy każdej zmianie biegu i koncentrowaniu się na jeździe pali na 100km 9 litrów... Z drugiej strony ślimaczenie się po ulicach wogóle nie ma sensu. Samochody są po to żeby również sprawiały przyjemność z jazdy. Wtedy moje spalanie zamyka się w 13-15 liciorkach na 100km. Walić oszczędzanie :lol2: Edytowane 19 Grudnia 2008 przez krzysiek9920 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 28 Grudnia 2008 Zgłoś Opublikowano 28 Grudnia 2008 Ehhh jak czytam o oszczędzaniu każdej kropli paliwa to aż bebechy mi się przewracają... Jakiś czas temu spróbowałem jeździć ekonomiczkie Accordką 1.8 V-TEC. Auto normalnie pali mi 10l LPG/100km(jazda do 4 tyś obrotów bez włączania VTEC). Przy PSJ, patrzeniu się obrotomierz przy każdej zmianie biegu i koncentrowaniu się na jeździe pali na 100km 9 litrów... Z drugiej strony ślimaczenie się po ulicach wogóle nie ma sensu. Samochody są po to żeby również sprawiały przyjemność z jazdy. Wtedy moje spalanie zamyka się w 13-15 liciorkach na 100km. Walić oszczędzanie :lol2: Wlewaj benzynę to zobaczymy jak Ciebie będą walić :) 15l, a 9l to chyba różnica nie ? Spalanie na LPG może nie być tak szokująco mniejsze przy PSJ bo gaz to gaz, ucieka bokami. Na Pb czy ON można całkiem sporo zaoszczędzić, a umiejętne używanie PSJ w ogóle nas nie spowalnia w dotarciu do celu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ur8an Opublikowano 28 Grudnia 2008 Zgłoś Opublikowano 28 Grudnia 2008 Koledze wyżej chodziło chyba bardziej o przyjemność z wkręcenia auta pod czerwone pole obr, a co za tym idzie usłyszenie błogiego dzwięku włączającego się VTEC'a - jednak nie o to chodzi w tym temacie? ;-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RS Opublikowano 1 Stycznia 2009 Zgłoś Opublikowano 1 Stycznia 2009 (edytowane) ja mam zastrzeżenia do ruszania z gazem na 80/90% To sie chyba tyczy silników PB pojemności max 1.3L. Jak to się ma do mocniejszych silników? Osobiście nie uważam swojego auta, za demona. Pod maską 130km i 330Nm (żadnych dupnych kontroli trakcji) przy ruszaniu na 50% powoduje zrywanie przyczepności, a z gazem w podłodze nie ma trakcji na 2 biegu przez kilkadziesiąt metrów. Co mają powiedzieć kierowcy mocniejszych aut? Więc jak mam ruszać ekonomicznie ? Wiadomo, że w silnikach z wtryskiem przy hamowaniu silnikiem spalanie chwilowe wynosi 0. Ale czy redukcje biegów dojeżdżając do świateł są opłacalne na dłuższą metę? Sprzęgło się szybciej zużywa … Edytowane 1 Stycznia 2009 przez RS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kudl4ty Opublikowano 1 Stycznia 2009 Zgłoś Opublikowano 1 Stycznia 2009 Można jeździć oszczędnie, zachowaniem przyjemności z jazdy ;). Rekord jaki mi się udało uzyskać Laguną 1.9dti to jakieś 4,9l. Teraz tak nie da rady...samochód ma 250 000km najechane i wytłuczone końcówki wtrysków, brak tej mocy i wyższe spalanie. Aale za czasów jej świetności była bardzo oszczędna i całkiem zrywna jak na swoją moc :D. Wracałem kiedyś z rodzinką w 5 osób z Zakopanego, autostrada, jazda 160-200km/h, komputer pokazywał ledwie 5,9l/100 przez całą drogę :D. Na zbiorniku zrobiliśmy ponad 1000km nie szczędząc jej ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiJo Opublikowano 2 Stycznia 2009 Zgłoś Opublikowano 2 Stycznia 2009 Kilka spraw: 1. Hamowanie silnikiem w aucie z wtryskiem oznacza zużycie paliwa 0.0/100km. Jak komuś pokazuje inaczej, to nic nie poradzę. Na benzynie tak, ale a lpg niestety pali i to duzo wiecej niz jakby sie hamowalo normalnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
torque Opublikowano 2 Stycznia 2009 Zgłoś Opublikowano 2 Stycznia 2009 (edytowane) ja mam zastrzeżenia do ruszania z gazem na 80/90% To sie chyba tyczy silników PB pojemności max 1.3L. Jak to się ma do mocniejszych silników? Osobiście nie uważam swojego auta, za demona. Pod maską 130km i 330Nm (żadnych dupnych kontroli trakcji) przy ruszaniu na 50% powoduje zrywanie przyczepności, a z gazem w podłodze nie ma trakcji na 2 biegu przez kilkadziesiąt metrów. Co mają powiedzieć kierowcy mocniejszych aut? Więc jak mam ruszać ekonomicznie ? Wiadomo, że w silnikach z wtryskiem przy hamowaniu silnikiem spalanie chwilowe wynosi 0. Ale czy redukcje biegów dojeżdżając do świateł są opłacalne na dłuższą metę? Sprzęgło się szybciej zużywa … Jak widać to zależy od auta ;) Ja jak jeżdże to często wciskam gaz na 80/90% (do pierwszego oporu) i jeśli jest suchy asfalt nie ma praktycznie szans na zerwanie przyczepności a pod maską jest 150KM i 340Nm. Tak więc to w dużej mierze zależy od trakcji konkretnego samochodu i opon na jakich jeździ. Oczywiście teraz w zimie trudno tak cisnąć, bo jednak śnieg robi swoje. @ULLISSES 3. Żeby była korzyść z jazdy na niskich obrotach, to trzeba mieć czym jechać. Tutaj ważny jest moment obrotowy, który bierze się z pojemności i budowy silnika (2.0 R6 ma więcej momentu niż 2.0 R4). Jechanie na niskich obrotach silnikiem 1.0 tylko męczy silnik i zwiększa spalanie.A nie jest na odwrót? Cylinder o większej "pojemności" daje większy moment obrotowy? Czyli R4 będzie miała większy moment, ale mniejszą moc od R6? Przynajmniej to by wynikało z konstrukcji silnika ciężarówki, gdzie cylindry są duże jak wiadra ;) Edytowane 2 Stycznia 2009 przez torque Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pageup Opublikowano 2 Stycznia 2009 Zgłoś Opublikowano 2 Stycznia 2009 (edytowane) Na benzynie tak, ale a lpg niestety pali i to duzo wiecej niz jakby sie hamowalo normalniejak masz instalacje mieszalnikowa to owszem ale jak masz sekwencyjny wtrysk gazu to nie pali go :) Edytowane 2 Stycznia 2009 przez Pageup Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 3 Stycznia 2009 Zgłoś Opublikowano 3 Stycznia 2009 @ULLISSES A nie jest na odwrót? Cylinder o większej "pojemności" daje większy moment obrotowy? Czyli R4 będzie miała większy moment, ale mniejszą moc od R6? Przynajmniej to by wynikało z konstrukcji silnika ciężarówki, gdzie cylindry są duże jak wiadra ;) Hmm... Porównałem 2 silniki: M50TUB20 (czyli BMW 2.0 R6 24V Vanos '92+) oraz C20XE (czyli OPEL 2.0 R4 16V '92): » Naciśnij aby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler « - "BMW" Ilość cylindrów 6 Średnica cylindrów 80 mm Skok tłoka 66 mm Pojemność 1991 cm3 Stopień sprężania 11,0:1 Moc maksymalna 110 kW (150KM) przy 5900 obr/min Obroty maksymalne 6500 obr/min Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 4200 obr/min » Naciśnij aby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler « - "OPEL" Typ: C20XE Pojemność: 1998 cm3 Średnica cylindra x skok tłoka: 86,0 x 86,0 mm Moc maksymalna: 110 kW/150 KM - przy obrotach: 6000 obr/min Moment maksymalny: 196 Nm - przy obrotach: 4800 obr/min (4600 od 09.92) Stopień sprężania: 10,5 Jakie z tego wnioski dla Eco Drivingu? Moment obrotowy w BMW jest dostępny przy niższych obrotach, co jest lepsze. Moc taka sama, moment bardzo zbliżony, ale rzeczywiście większy. Nie wiem jak wypada porównanie z innymi silnikami, ale generalnie mało było 2.0 z 150KM pod maską. Stąd zakładam, że moment jest niższy. Natomiast 2.o na 6 cylindrach to tylko BMW zrobiło chyba. jak masz instalacje mieszalnikowa to owszem ale jak masz sekwencyjny wtrysk gazu to nie pali go :)Dokładnie tak. Wtedy masz oddzielny komputer, który zachowuje się jak ten do sterowania benzyną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg505 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Zgłoś Opublikowano 3 Stycznia 2009 jak masz instalacje mieszalnikowa to owszem ale jak masz sekwencyjny wtrysk gazu to nie pali go :)a zowie sie to Cut-Off ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...