romek Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Zgłoś Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Jakiś czas temu do redakcyjnych zasobów sprzętu „do zrecenzowania” trafił tablet firmy Genius oznaczony jako model G-Pen F610. Ponieważ jest to urządzenie przeznaczone głównie do zadań o charakterze artystycznym, redaktor naczelny powierzył zadanie przetestowania tego wynalazku nadwornemu grafikowi, czyli mnie. Oczywiście podjąłem się tego zadania, chociaż przyznam szczerze, że (ze względu na porę roku i dopisującą pogodę) zrobiłem to raczej niechętnie ;-) Jak mi poszło? Zapraszam do leORT: ORT: ktury!Pełna treść publikacji pod tym linkiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shenlong Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Zgłoś Opublikowano 26 Sierpnia 2008 (edytowane) " (ludzkie oko rejestruje obraz jako płynny już przy 25 klatkach na sekundę)." Bullshit nr 1 - 25 klatek w przypadku filmu. W przypadku animacji w grach to minimum 60 [ śmieszni są Ci od 30klatek ]. Jako gracz CS'a z 8 letnim stażem i sporymi osiągnięciami widzę różnicę miedzy 60 a 100. W Q3 125FPS daje dłuższe skoki. "Rozdzielczość pracy urządzenia to 2000 dpi (dots per inch, czyli punktów na cal – przyp. red.), a więc całkiem sporo (kolejne porównanie – profesjonalne maszyny do wywoływania zdjęć przeważnie drukują w rozdzielczości 300 dpi, oferując zadowalający poziom detali)" Bulllshit nr 2 - 300DPI to jest MINIMUM, aby pracowania poligraficzna cokolwiek wydrukowała i nie jest to żaden standard. Edytowane 26 Sierpnia 2008 przez Shenlong Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DRuMah Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Zgłoś Opublikowano 26 Sierpnia 2008 (edytowane) " (ludzkie oko rejestruje obraz jako płynny już przy 25 klatkach na sekundę)." Bullshit nr 1 - 25 klatek w przypadku filmu. W przypadku animacji w grach to minimum 60 [ śmieszni są Ci od 30klatek ]. Jako gracz CS'a z 8 letnim stażem i sporymi osiągnięciami widzę różnicę miedzy 60 a 100. W Q3 125FPS daje dłuższe skoki. "Rozdzielczość pracy urządzenia to 2000 dpi (dots per inch, czyli punktów na cal – przyp. red.), a więc całkiem sporo (kolejne porównanie – profesjonalne maszyny do wywoływania zdjęć przeważnie drukują w rozdzielczości 300 dpi, oferując zadowalający poziom detali)" Bulllshit nr 2 - 300DPI to jest MINIMUM, aby pracowania poligraficzna cokolwiek wydrukowała i nie jest to żaden standard. Dziękuję za słowa krytyki, ale niestety nie mogę się z Tobą zgodzić. ad. B.1) Posadź np. mamę przed monitorem, włącz jej 3DMarka przy przy 60 i 120 fps i zapytaj, czy widzi różnicę ;) Ponadto wspomniałem że zaawansowani gracze tą różnicę zauważą. ad. B.2) Zdjęcia wywołuje się u raczej u fotografa, a nie w agencji reklamowej, w której owszem - wydruki przekraczają nierzadko 1000 dpi. Kłania się czytanie ze zrozumieniem :) Pozdrawiam! Edytowane 26 Sierpnia 2008 przez DRuMah Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iras666 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Zgłoś Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Heh Plakaty drukuje sie juz od 150 dpi, czasopisma 300 dpi (liniaturka 175 lpi w moim przypadku). Niby do czego stosuje sie wydruki o rozdzielczosci 1000 dpi??? Chyba ze przy produkcji slajdow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryba Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Zgłoś Opublikowano 26 Sierpnia 2008 " (ludzkie oko rejestruje obraz jako płynny już przy 25 klatkach na sekundę)." Bullshit nr 1 - 25 klatek w przypadku filmu. W przypadku animacji w grach to minimum 60 [ śmieszni są Ci od 30klatek ]. Jako gracz CS'a z 8 letnim stażem i sporymi osiągnięciami widzę różnicę miedzy 60 a 100. W Q3 125FPS daje dłuższe skoki. A 150FPS daje tobie +10 do skilla tak? Coz z tego ze na bardzo slabej jakosci ekranie LCD widze migotanie, a "prace" prawie kazdego CRT slysze w pokoju obok? Innym to nie przeszkadza i nie zauwaza roznicy, bo nie wiedza o tym, ze moze byc lepiej. Obraz dla oka jest plynny juz przy 24FPS i tak pozostanie, gry to zupelnia inna para kaloszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Zgłoś Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Jako gracz CS'a z 8 letnim stażem i sporymi osiągnięciami widzę różnicę miedzy 60 a 100. W Q3 125FPS daje dłuższe skoki.normalnie jestem pod wrażeniem! daj mi swój autograf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kyle Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Zgłoś Opublikowano 28 Sierpnia 2008 (edytowane) Obraz dla oka jest plynny juz przy 24FPS i tak pozostanie, gry to zupelnia inna para kaloszy.Zobacz sobie film przy 24 fps i po interpolacji trimension do 60 fps ... różnicę nawet w filmach widać tylko po prostu jeszcze tego nie doświadczyłeś (więc nie dziwię się że masz takie a nie inne zdanie obecnie na ten temat ) ps. chyba źle Cię zrozumiałem - faktycznie przy 24 fps film jest z grubsza płynny ... sądziłem że spieracie się jakoby 60 fps dla filmu nic nie dało normalnie jestem pod wrażeniem! daj mi swój autografMoże mój też chcesz ? ;) Różnicę faktycznie da się dostrzec między 60 a 100 fps ale jest wielokrotnie mniej dostrzegalna niż między np. 30 a 50 fps. Ogólnie: 25 a 50 fps to przepaść ... ale między 50 a 100 fps to już nie wielka różnica. Edytowane 28 Sierpnia 2008 przez Kyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DRuMah Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Zgłoś Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Nikt tu nie twierdzi, że nie widać różnicy - dyskusja toczy się jedynie o próg płynności ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...