SpAceR Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Zgłoś Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Zestawienie nawiązuje do serwisu Opineo. To pomoże sprawdzić sklep przed zakupemParę uwag praktycznych: 1. Ranking na Opineo jest oparty głównie na opiniach ludzi którzy dopiero co kupili towar. Z tego względu może być pomocny przy wyborze miejsca zakupu, ale z drugiej strony nic nie mówi o tym co z dalszą obsługą - gwarancje, reklamacje itp. Na szczęście większość sklepów wysoko ocenianych umie nie tylko sprzedawać, ale zdarzają się wyjątki. 2. Cyferki są fajne, ale czasem trudno z nich wyciągnąć wnioski. Liczy się nie tylko "jakość" ale i ilość ocen, poniżej 100 tak naprawdę nie można polegać na tym co ludzie piszą. Moje prywatne zdanie jest takie: ocena 10,0 do 9,0 - można kupować w ciemno z przedpłatą, tylko pechowcy mieli jakieś problemy z tym sklepem 9,0 do 8,0 -> nie kupować za gotówkę, wyłącznie pobranie. Sklep działa, ale od czasu do czasu leci sobie w kulki. Więc gdyby na nas wypadło to lecenie, to lepiej żeby nie odbywało się za nasze pieniądze. 8,0 do 7,0 -> jak tanie to brać (za pobraniem), ale nie liczyć na dostarczenie towaru w podanym terminie i/lub na pełną zgodność towaru i ceny z informacjami na stronie sklepu. Obsługa przeważnie nie odpowiada na maile, albo kompletnie nie ma pojęcia czym handluje poniżej 7,0 -> tylko dla ludzi lubiących hazard. poniżej 5,0 - sklepy - widma, pułapki na naiwnych kupujących. Sprawdzone w praktyce - niestety. Kupuję dużo, w różnych sklepach, a i tak o mało nie wtopiłem paru złotych na ulubiony.pl. Mój błąd polegał na ty, ze nie sprawdziłem ostatnich komentów na Opineo. Kupowałem juz wczesniej w tym sklepie, problemów nie było ... jak widać nie można polegać wyłącznie na własnym doświadczeniu. I jeszcze jedno: należy sprawdzić czy oceny sklepu w ostatnim czasie nie spadły (dużo ocen 0,0 lub podobnych na pierwszych dwóch stronach), bo to może oznaczać ze sklep właśnie zdycha i możemy mieć problem. Na szczęscie wkurzeni klienci pisza częściej niż zadowoleni, i ranking takiego sklepy szybko spada - ale trzeba jednak na wszelki wypadek rzucić okiem nie tylko na cyferki ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dwaIP Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Zgłoś Opublikowano 29 Sierpnia 2008 ... Moje prywatne zdanie jest takie: ocena 10,0 do 9,0 - można kupować w ciemno z przedpłatą, tylko pechowcy mieli jakieś problemy z tym sklepem ... Mylisz się, wśród sklepów które mają w opineo ocenę ponad 9 i ilość wpisów liczoną w tysiącach są takie potrafią świadomie wysłać zepsuty sprzęt i potem bawić się w przepychanki z kupującym. Czasami jeden zepsuty telewizor jest sprzedawany wielokrotnie w tym samym sklepie. Ocenę powyżej 9 może mają również sklepy które praktykują odmowę realizacji gwarancji pod pozorem uszkodzenia mechanicznego którego dokonuje ich serwis (lub podawana jest taka przyczyna odmowy pomimo braku mechanicznego uszkodzenia) Tego rodzaju praktyki to przestępstwa oszustwa i taki sklep powinien być z dużym hukiem zamknięty przez prokuratorię (a właściciel przez prokuratora i potem sąd) ale u nas to nie działa. W części sklepów około 90% ocen została wystawiona przez pracowników tych sklepów. Proponuję trzymać się tego rodzaju poniższych zasad przy zakupie przez internet: 1. Nie płać nigdy z góry przy większych kwotach bo to jedynie opóźnia dostarczenie przesyłki i naraża nabywcę na dużą stratę i stres podczas oczekiwania na przesyłkę. 2. Przed zakupem dowiedz się jak wygląda procedura odbioru od kuriera. 3. Nie odbieraj przesyłki jeśli jest uszkodzone jakkolwiek opakowanie bez sprawdzenia zawartości przed zapłaceniem. 4 Zawsze sprawdzaj zawartość przesyłki przy kurierze a jeśli procedura odbioru od kuriera jest nie do uzyskania kupuj gdzie indziej. (Zazwyczaj można uzyskać informację o czasie jaki mamy na sprawdzenie zawartości po zapłaceniu za przesyłkę) 5. Przeczytaj przynajmniej trzy ostatnie negatywne opinie o sklepie. 6. Skorzystaj z wyszukiwarki wpisując nazwę sprzedającego a jeśli wyników jest dużo to ze słowami : koszmar,reklamacja,oszust, złodziej, policja i.t.p. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SpAceR Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Zgłoś Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Mylisz się, wśród sklepów które mają w opineo ocenę ponad 9 i ilość wpisów liczoną w tysiącach są takie potrafią świadomie wysłać zepsuty sprzęt i potem bawić się w przepychanki z kupującym. Czasami jeden zepsuty telewizor jest sprzedawany wielokrotnie w tym samym sklepie. Ocenę powyżej 9 może mają również sklepy które praktykują odmowę realizacji gwarancji pod pozorem uszkodzenia mechanicznego którego dokonuje ich serwis (lub podawana jest taka przyczyna odmowy pomimo braku mechanicznego uszkodzenia) Znana sprawa (sprawy, bo było tego więcej), a to co piszesz dalej pozwala (w pewnym stopniu) wykryć tego typu przekręty. Dlatego (między innymi) pisałem że ranking Opineo dotyczy głównie (jeśli nie wyłącznie) samej sprzedaży, co się dzieje potem łatwiej odszukać na forach niż w serwisach "opiniujących". Opineo ma jedną poważną wadę: nie można sortować wystawionych komentarzy według wystawionej oceny, tak żeby wyszukać tylko negatywne (niskie oceny). Tak samo zresztą jest w Ceneo i innych rankingach. W części sklepów około 90% ocen została wystawiona przez pracowników tych sklepów.Dokładnie tak, dlatego pisałem że przy mniej niż 100 ocenach nie należy się nimi za bardzo sugerować - bo to działa w obie strony, zdarzało się że konkurencja "psuła opinię" jakiemuś sklepowi ;) Proponuję trzymać się tego rodzaju poniższych zasad przy zakupie przez internet:Spokojnie mogę się pod tym podpisać, z tym że z kurierami jest drobny problem - sklep ma wpływ na wybór firmy kurierskiej (i może sobie w umowie z taką firmą pewne rzeczy zapisać, szczególnie jeśli to duży sklep) natomiast nie ma żadnego wpływu na działanie oddziału w naszej miejscowości (czyli tego kto przesyłkę dostarcza). A my (czyli klient) możemy sobie z kurierem co najwyżej pogadać i przesyłki nie odebrać, bo jak trafimy na odpornego na perswazję to nawet mając na przesyłce duży napis "Sprawdzić zawartość przed odbiorem" (nie "opakowanie") nie dostaniemy jej do ręki zanim nie zapłacimy albo nie podpiszemy (zależy czy pobraniowa czy płatna z góry). Ale o firmach spedycyjnych i ich zwyczajach jest już kilka tematów na forum ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dwaIP Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Zgłoś Opublikowano 29 Sierpnia 2008 ... Opineo ma jedną poważną wadę: nie można sortować wystawionych komentarzy według wystawionej oceny, tak żeby wyszukać tylko negatywne (niskie oceny). ... Spokojnie mogę się pod tym podpisać, z tym że z kurierami jest drobny problem - sklep ma wpływ na wybór firmy kurierskiej (i może sobie w umowie z taką firmą pewne rzeczy zapisać, szczególnie jeśli to duży sklep) natomiast nie ma żadnego wpływu na działanie oddziału w naszej miejscowości (czyli tego kto przesyłkę dostarcza). A my (czyli klient) możemy sobie z kurierem co najwyżej pogadać i przesyłki nie odebrać, bo jak trafimy na odpornego na perswazję to nawet mając na przesyłce duży napis "Sprawdzić zawartość przed odbiorem" (nie "opakowanie") nie dostaniemy jej do ręki zanim nie zapłacimy albo nie podpiszemy (zależy czy pobraniowa czy płatna z góry). Ale o firmach spedycyjnych i ich zwyczajach jest już kilka tematów na forum ... Co do wyszukiwania odpowiednich ocen w Opineo i innych można poradzić sobie przy pomocy szukania zaawansowanego google. Przykładowo zawężamy szukanie do stronki opineo.pl i wyszukujemy wpisując reklamacja i nazwę sklepu lub nazwę sklepu i przykładowo wyrażenie 0.00 Korzystałem dotychczas z wielu sklepów kupując relatywnie dość drogie przedmioty (przykładowo ostatnio TV LCD) i kurierzy ze wszystkich firm usiłowali uzyskać podpis i zapłatę przed sprawdzeniem przesyłki. Ani razu im się to nie udało i przesyłkę odebrałem sprawdzając zawartość przed zapłatą. Może dlatego że za każdym razem znalazłem jakieś uszkodzenie opakowania (raz to było przebicie wózkiem widłowym :) ale środek ocalał). Zazwyczaj sprawdzenie zawartości nie jest możliwe przed zapłatą i trzeba dokładnie obejrzeć opakowanie. Kupując ostatnio TV otrzymałem informację (nie pytając wcześniej bo wiedziałem z innego źródła) o zasadach odbioru w tym o czasie jaki jest zarezerwowany na sprawdzenie przesyłki. Otrzymałem też ostrzeżenie w tych zasadach że jeśli złożę podpis przed sprawdzeniem to oznacza że spowoduję: "wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia mechanicznego" Oraz że w taki przypadku (uszkodzenia mechanicznego) trzeba spisać protokół. Niektóre sklepy korzystając z tańszego kuriera takiej możliwości nie zapewniają i o tym skrzętnie "zapominają" poinformować . Deklarowane 10 min starczyło na rozpakowanie, włączenie i nastrojenie TV :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SpAceR Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Zgłoś Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Co do wyszukiwania odpowiednich ocen w Opineo i innych można poradzić sobie przy pomocy szukania zaawansowanego google. Przykładowo zawężamy szukanie do stronki opineo.pl i wyszukujemy wpisując reklamacja i nazwę sklepu lub nazwę sklepu i przykładowo wyrażenie 0.00 Ty o tym wiesz, ja o tym wiem ... a inni? Brak sortowania ocen jest poważnym minusem w serwisach typu Opineo, podobnie zresztą jak konieczność wpisywania drugiego komentarza przy problemach np. z reklamacją po kilku miesiącach. Dając za pierwszym razem np. 9, a za drugim 0 (czy 1 albo 2) tak naprawdę zmieniamy ocenę sklepu o średnią tych dwóch ocen - a przecież nasza opinia "po przejściach" jest zdecydowanie negatywna (i w cyferkach dużo niższa od średniej z dwóch ocen). Korzystałem dotychczas z wielu sklepów kupując relatywnie dość drogie przedmioty (przykładowo ostatnio TV LCD) i kurierzy ze wszystkich firm usiłowali uzyskać podpis i zapłatę przed sprawdzeniem przesyłki. Przez pewien czas "tresowanie" kurierów było moją ulubioną rozrywką ;) a że odbierałem wtedy kilkanaście przesyłek tygodniowo, to temat znam dość dokładnie. Jest jak jest, człowiek robiący zakupy sporadycznie może zostać zagadany przez takiego cwaniaczka i podpisać odbiór nawet uszkodzonej przesyłki (*). Ale im więcej na ten temat piszemy tym większa nadzieja że kilka osób nie da się nabrać. (*) Rozumiem ciężki los kurierów, ich problemy z dostarczeniem przesyłek na czas i trudną sytuację rodzinną ... ale jak mi przywożą towar za ~5k PLN to nie odpuszczę! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusdel25 Opublikowano 6 Października 2008 Zgłoś Opublikowano 6 Października 2008 Trochę odświeże temat: 1. Apollo (oddział Rzeszów): Kupowałem tam, ponieważ ceny mają atrakcyjne. Trochę historii(ponad 2 lata wstecz): - Z gwarancją Nagrywarki nie miałem problemów, odniosłem do ich serwisu i kilka dni czekania. - Popsułem też DVD-ROM z apollo (tak, da się popsuć DVD, zakleszczyłem tackę przy wysuniętych 2cm :-D ), poszedłem do serwisu, odesłali mnie do serwisu LG, ale obyło się bez zbędnych pytań, 2 tygodnie, naprawili :rolleyes: - Kilka tygodni przed końcem gwarancji na dysk (samsung 160GB), zaczęły się pojawiać na nim bad-sectory, wtedy jeszcze nie wiedziałem, co się dzieje, poszedłem do serwisu apollo, sprawdzili dysk i powiedzieli, że jest ok. na jakieś 3 tygodnie po gwarancji nie dało już się z niego korzystać :huh: Jak jest teraz: Obsługa w sklepie jest średnia, niby się znają, ale jak widzą, że ktoś się nie zna, to buble próbują wciskać. Niektórzy doradzają dobrze, inni Cie traktują jak debila :huh: Niektórzy jak widzą, że wiesz "więcej" od nich, to się krzywo patrzą na Ciebie :-D Raz zamawiałem pamięci ram, jakieś takie egzotyczne (musieli dla mnie sprowadzać) dałem zaliczkę 50zł, cena 150zł, gość powiedział, że zadzwoni jak dojdą. Po tygodniu sam poszedłem do sklepu, pamięci oczywiście dotarły (zero powiadomienia). A gość mi mówi, że kosztują 170zł, trochę było nerwów, nie żebym był nerwowy, ale trochę nie wytrzymałem. Jednak udało się za umówione 150 kupić. Jeszcze jeden minus sklepu, to długie kolejki. Jakieś pół roku temu składałem w apollo kompa znajomym, znaczy ja wybrałem podzespoły, a w Apollo złożyli. Na obudowie nie było plomb no to zaglądam do środka, najpierw zdziwko...... kable pospinane, wszystkie śrubki wkręcone, jednak dodatkowe zasilanie do płyty nie podpięte :) 2. Apollo (sklep internetowy): - zamawiałem raz na ponad 1,5k zł. Nawet się spisali, dość szybko wysłane wszystko, choć mogłoby to trwać dzień krócej. Paczka dobrze zapakowana itd. 3. Agito.pl: - kupowałem tam tylko grafikę, którą zamierzam właśnie oddać na gwarancję, prawie wszystko ok, cena była baaardzo atrakcyjna (taniej niż na allegro). Jedyny drobny minusik, to za ciasno owinięta taśmą paczka i pudełko od grafy się trochę przygięło, ale nie czepiajmy się szczegółów. 4. JPS Computers (Rzeszów): - u mnie ma prawie same plusy, sprzedający znają się na rzeczy, są przyjaźnie nastawieni itd. - swego czasu padł mi gf6600 od nich, z gwarancją żadnych problemów nie było - padł mi bios w mobasku, zaniosłem, powiedziałem co i jak, odesłali do serwisu, jak płyta wróciła, od razu było zawiadomienie telefoniczne - niektóre produkty mają w super cenach, jednak to mały sklepik i niestety sporo sprzętu jest drożej niż w Apollo, który jest 5minut drogi od nich. 5. Zenfist: - Kupowałem tam Accelero S1 v2 i dwa wentyle, wszystko jak najbardziej w porządku, szybka realizacja zamówienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koszalek Opublikowano 10 Marca 2009 Zgłoś Opublikowano 10 Marca 2009 Niestety ja mam bardzo zle zdanie o proline w Katowicach. "Dla czego" pytacie? wlasnie z tego samego powodu z ktorego DziubekR1 nie narzeka na serwis. Otrzymalem od nich: -uzywany monitor (uszkodzona obudowa) -uzywany procesor (slady pasty termoprzewodzacej, rozpakowane pudelko) -uzywane pamieci (odklejony sticker, rozpakowane pudelko) -uzywany tuner tv (wygiety "sledz", brudny i powycierany pilot ze zlamana klapka od baterii) -uzywana listwe zasilajaca (peknieta obudowa, odpadajace blaszki wewnatrz listwy) Co w tym zlego? A to ze zostaly mi sprzedane jako NOWE. Niby nic ale polowa z tych rzeczy nie dzialala - czesc udalo sie wymienic. Ponadto odnioslem kiedys do serwisu karte graficzna z uszkodzonym wentylatorem - krecil sie na oko 100RPM. Pan przetestowal - skasowal 50pln bo sama karta sprawna, wentylator sie "jakos" kreci. Zostalem poinformowany ze jak chce go przyspieszyc to powinienem sobie go rozebrac i "psiknac jakims wude". Na pytanie co z gwarancja otrzymalem jedynie odpowiedz "No coz.." oraz glupkowaty wyraz twarzy. Witam. Ja również z proline w Katowicach mam przykre doświadczenia. Obsługa beznadziejna- płacą im za to by psuli sklepowi reputację. Zacytuję co napisałem na innym forum o tym sklepie: "Ja tam cokolwiek bym nie kupił to zawsze jakieś problemy były, obsługa mająca klienta za debila, nawet płyty cd mi wadliwe sprzedali- opakowanie zafoliowane, myślę ok to jakieś zabezpieczenie, w domu otwieram i opakowanie oryginalne było rozdarte i dlatego zafoliowali, opakowanie oryginalne (folia) przytopione a 1/3 płyt porysowanych jakby ktoś nimi o beton tarł... Kupiłem te płyty cd-r bo myślałem że z tym to już nie będzie problemów a jak sie okazuje przeliczyłem sie. Ostatnio sprzedawca nie miał mi jak wydać reszty, powiedział że kolega zaraz mi da resztę, on poszedł na magazyn czy gdzieś, później poszedł do kolegów gdzie wszyscy przy jednym kompie siedzieli i coś robili- grali? Ja sobie dalej czekam na kasę i miałem wrażenie że on nie chce mi wydać i czeka aż sobie pójdę... lol... upomniałem sie a on zdziwiony wyciągnął kasę i dał mi przepraszając ale gadając jak do głupka. Jedyne co mi sie udało tam kupić sprawne w pełni to kartę pamięci SD, bo była oryginalnie zapakowana tak że nikt nie miał do niej dostępu. Aczkolwiek nie wiadomo czy ktoś ich czymś nie przygniótł lub rzucił... Na razie te karty mi działają. Sprzedano też mi kiedyś otwarte pudełko z kością pamięci, gdy powiedziałem że chce inne to sprzedawca oburzony stwierdził że innego nie ma i poszedł gdzieś. Monitor kupując wydano mi w pudełku z taśmą tak zaklejoną że widać było że już paczka otwierana, i oczywiśćie monitor lekko wykrzywioną podstawke miał więc pewnie ktoś oddał i teraz mi sprzedano, ale ogólnie monitor sprawny 0 bad pikseli więc nie oddawałem (pewnie bym z rok czekał i dostał jeszcze gorszy) ale podstawka denerwuje mnie do teraz. Na stronie często napisane jest że coś jest a jak sie później okazuje- nie ma." Może i mało złych doświadczeń ale mając ich kilka zrezygnowałem z zakupów w tym sklepie i moi znajomi również. Drugim sklepem z ktorym mam dosc niemile wspomnienia jest komputronik. Jakis spory czas temu chcialem kupic Sapphire X800GTO2 z wiadomych przyczyn. Otrzymalem informacje jakoby karta byla dostepna na zamowienie - niestety bez chlodzenia i gwarancji producenta. Sprzedajacy nie byl jednak w stanie do konca wytlumaczyc dlaczego tak jest. Tak jakos jest..Bezczelność... Myślą że mają równie głupich przed sobą jak oni sami... Musze jednoczesnie pochwalic hurtownie CEI w Katowicach. Sklep zamawiajacy rzeczy bardzo szybko, dzialajacy niezwykle profesjonalnie, z milymi sprzedawcami znajacymi sie na rzeczy i niezwykle solidnym serwisem. Sprzet jest zawsze porzadnie zapakowany, nigdy nie otwierany. Gdy w wyniku burzy spalilem mojego Chiefteca 360 otrzymalem (wpierw jakiegos zastepczego 400W) nowego zafoliowanego 420 z listem z przeprosinami i nadzieja ze reszta sprzetu nie ulegla uszkodzeniu. Innym razem diagnozowanie uszkodzonych pamieci w Radeonie 9600 trwalo ok 30min, ale otrzymalem karte zastepcza a po 2 dniach odpowiedz od producenta wraz z nowa karta i gra. Możesz podać jakieś namiary, adres strony? Tylko dla firm czy osoba bez działalności gospodarczej też może przyjść coś kupić? Milo i szybko sprzedaje kazdy sklep , ale juz nie kazdy szybko , milo i rzetelnie rozpatruje reklamacje...Niezbyt jest miło gdy sprzęt okazuje sie naruszony czyli już używany... Ja sie tak zastanawiam gdzie kupować, gdzie w Polsce jest jakiś sklep godny bycia sklepem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dwaIP Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Zestawienie nawiązuje do serwisu 3236952[/snapback] ... Ja sie tak zastanawiam gdzie kupować, gdzie w Polsce jest jakiś sklep godny bycia sklepem? W przypadku sprzętu komputerowego który bywa poddawany OC lub selekcji to raczej wyłącznie zakupy z odbiorem osobistym w sklepie który nie ma negatywów związanych z realizacją gwarancji przynajmniej od pół roku. Odbierając osobiście można sprawdzić czy sprzęt jest nowy i zapieczętowany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bleidd Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 14 Kwietnia 2009 agito.pl - z reklamacji dostałem nowy dysk po 7 dniach (w tym 2 dni to transport, co daje 5 dni u nich), 3 moje zakupy tam i jestem bardzo zadowolony. Polecam, pełna profeska! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ed20 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Zgłoś Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Dobre zdanie mam tez o proline.pl . Nie wiem, moze to oddzial we Wrocławiu (ten niedaleko Arestu) dziala dobrze, bo wiem ze sklep nie jest lubiany. Moj kumpel kupil WD 320GB. Pouzywal miesiac czasu, po czym uznal, ze jest za glosny, bo szukal czegos cichszego. Zadzwonil do sklepu z pytaniem, czy wymienia, a gosc ze nie ma problemu. Poszedl, oddal WD i dostal nowego Samsunga. I jak tu narzekac na serwis tego sklepu ? :)tylko wiesz co, poszedl bys kupic pol godziny pozniej komputer i dostal bys dysk uzywany juz miesiac, bylbys zadowolony? Bo wlasnie to w proline czesto robia, wciskaja uzywany sprzet ktory pochodzi ze zwrotow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...