pRoMiL14 Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Zgłoś Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Witam wszystkich :] Jest to rev. 0.8 BETA WC mam od jakichś 2-3 lat, nie pamiętam dokładnie, ale nigdy jakoś nie miałem chęci dokończyć tego i koncepcji ;] Układ pierwotnie był tylko założony na procesor, ale wiadomo - to wciąga - więc dokupiłem blok na mojego radka 3850 :] Chłodnica to 2x120 nie pamiętam już nazwy, założone są na nią 2 wentylatory ACUTAKE 120mm, podłączone do 2 kontrolerów obrotów, jeden był przy pentagramie, a drugi kumpel mi dał bo był mu zbędny. Pod komputerem zrobiłem skrzynkę na chłodnicę i pompkę z kątowników, inspirowałem się tym, co zrobił jeden z userów forum :] W układzie pływa woda destylowana z płynem do chłodnic, taki błękitny, proporcji niestety nie podam, bo mieszałem to "na oko" ale wydaje mi się że 50/50 :] Tyle o WC, teraz opowiem o reszcie sprzętu ;] Mam za dyskami 2 wentylatory EVERCOOL 92mm założone w tym koszyczku, jednak nigdy nie chodzą, bo po prostu nie potrzebuję na razie. Komp cały czas jest otwarty, miałem robić w boku okno, ale nie mam koncepcji jaki wzór wyciąć. Swego czasu miałem założone katody UV, ale jedna coś szwankuje z tego co pamiętam i świeci mocniej tylko po bokach, a po środku praktycznie w ogóle nie świeci, dlatego je zdjąłem. Mam też założone kabel ATA i SATA który świeci na pomarańczowo w świetle UV, kabel od SATA jakoś dziwnie świeci na różowo ;o Zasilacz to Tagan z serii I-xeye, ładnie świeci w UV :] Dobra, dość tego gadania, teraz mój konfig : Procesor ---> AMD 3600+ (65nm) 1900mhz @ 2560mhz 1.3V Płyta Główna ---> Abit KN9 Ram ---> 2x1gb OCZ Special OPS Karta Graficzna ---> Asus 3850 stock Obudowa ---> Chieftec LBX Myślę, że tyle wystarczy. A teraz czas na graty z WC : Blok CPU ---> Frost 3 Duo rev. 3 Blok GPU ---> MNP Prison Pro V2 GPU-R Pompka ---> Atman 305 Przerobiona na niezatapialną Rez ---> O-Tank 170 Chłodnica ---> 2x120 prawdopodobnie BIE Wentylatory ---> 3x120 - 2x ACUTAKE na chłodnicy, 1x Thunderblade LED blue wywiewający na tyle Węże ---> Innovatek 8/10mm Przeźroczysty Obieg: pompka ---> chłodnica ---> GPU ---> CPU ---> rez ---> pompka Noi do rzeczy. Chcę wymienić pompkę, na jakąś cichą, budżet do 100zł (może być troszkę więcej), wymienić złączki w chłodnicy, bo teraz są takie, że wsadza się węża i samo się trzyma, ale gdy się wąż deczko obruszy to zaczyna cieknąć woda. Chcę mieć zapas, na 3 blok :] Wleję tam płyn Acid Green, i zamontuję katody. Jaki wzór wyciąć w boku budy, czym to zrobić itp.? Parę fot:: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JaX_CCC Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Zgłoś Opublikowano 27 Sierpnia 2008 za ~150zł możesz Laing ddc wyłapć. Trochę pstrokato od tych kolorów w budzie, jeszcze jak wlejesz acid green to będzie choinka. Może pod kolor laminatu mobo wlej płyn :) pochowaj kable za lub nad zasilaczem, wtyczki od wentylatorów w stelażu z kątownika pochowaj. można bo obić siatką maskującą. czy mi się zdaje czy na chłodnicy 'cos' jest? wyznajesz zasadę brud techniczny konserwuje :) ? Jaki wzór wyciąć w boku budy, czym to zrobić itp.? może pentagram albo sierp i młot albo coś na kształt znaczku samoobrony :lol: koło, kwadrat, romb, cokolwiek... dremel, diaksa cokolwiek co tnie metal... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pRoMiL14 Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Zgłoś Opublikowano 27 Sierpnia 2008 niestety kable od zasiłki są za krótkie, i nie da się tego lepiej pochować Chłodnicę odkurzam co 2 tyg, a jest przed sprzątaniem, także ;] Niestety, nie ma pomarańczowego płynu, a szukałem, jak widać, chciałem zrobić all na pomarańczowo, ale niestety nie ma takich kolorów w sprzedaży :] Chodzi mi o to, by pompka była możliwie jak najcichsza, i było w miarę wydajna :] No dobrze, wyciąć, tylko chcę, by to było zrobione w miarę starannie ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Zgłoś Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Niestety, nie ma pomarańczowego płynu, a szukałem, jak widać, chciałem zrobić all na pomarańczowo, ale niestety nie ma takich kolorów w sprzedaży :] bo szukałeś w pasmanterii :lol: http://www.cooling.pl/feser-one-1l-uv-oran...ukt,223010.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafwlkp Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Zgłoś Opublikowano 27 Sierpnia 2008 WC jak na pierwszy raz znośne :) Pomarańczowy Feser "smierdzi"... A odnośnie pompki wysłałem PW :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jedras77 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Zgłoś Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Hihi KN9 :) tez planowalem ja zwodowac kiedys, ale sypnol sie czujnik i nie dalo sie jej uzytkowac po tym fakcie... po 10 min orthosa na wodzie 120C i restart :) Ja mialem jeszcze plan zwodowania na niej mofow, wszystko bylo pomierzone i zaplanowane, nawet blok na mofy znalazlem idealny do niej, tylko trzeba by top z plexi dorobic, albo delikatnie przerobic, spod byl by akurat, i do tego jeszcze blok na NB. Chodzi mi o takie ustrojstwo , nawet Sama pytalem i rozmiary dokladne byly ok :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pRoMiL14 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Zgłoś Opublikowano 28 Sierpnia 2008 (edytowane) ja uznałem, że nie ma po co wodować NB i mofów... ;p Jak będzie trzeba to się założy jakiś wiatraczek, ogólnie grzeje się dość trochę, jednak nie jest to uporczywe ;p Tzn. jak się dotknie to parzy ^^ Narazie nic z tym nie robię, bo i po co mam robić ;p Tak w ogóle to raczej nie mam kasy na bloczek, specjalnie kupować go to dla mnie rzecz zbędna, na mofy bym musiał też coś nowego założyć a zupełnie kasy nie chcę na to wydawać ;p Zresztą, wtedy bym musiał i większą chłodnicę kupić :] Poradźcie coś jeszcze, jaka buda do 200zł by była good do wc? Chodzi o design, noi było by bosko, jakby dało się to gdzieś upchać, bo odpowietrzanie teraz to jest dla mnie katorga, muszę całą budą na boki ruszać, a jeszce przecież mam tam rez, i trzeba go trzymać, a obudowa z all zamontowanym waży 21kg! Tak apropo, to czujniki też mam siadnięte i mnie to irytuje, bo nie mogę zmierzyć temp. procka czy tam mobo ;/ Edytowane 28 Sierpnia 2008 przez pRoMiL14 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jedras77 Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Zgłoś Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Tak apropo, to czujniki też mam siadnięte i mnie to irytuje, bo nie mogę zmierzyć temp. procka czy tam mobo ;/Chyba mnie nie zrozumiales do konca, to ze zle pokazuja bym olal, ale w mojej problem byl inny, po prostu w stresie (tylko na X2 tak sie zachowywala, niezaleznie czy windsor F2,F3 czy tam brisbane, wszystkie testowalem) jej sie zwyczajnie nie dalo uzywac wogole... Przy obciazeniu Orthosem po 10-15 minutach konczylo sie resetem, nawet jak jakas aplikacje sie odpalalo, albo gierke, nie da sie tego ominac i wylaczyc w biosie, gorny limit 120C jest po prostu nie do ominiecia, a mi wlasnie po odpaleniu gierki tyle pokazywala i koniec... w iddle dalo sie jeszcze podzialac... Chlodzenie bardzo bylo wydajne, do tego woda i blok przy podstawie byl lekko cieply, na innych coolerach to samo (na BOX po 5 minutach siadala, na ninji moze z 10). Proce sprawdzalem 3szt X2, w roznych rewizjach i jakiegos 1 jajowca i z nim o dziwo dzialala, tak ze to nie wina cepa ani czapy, tylko spierniczonego calkowicei odczytu z dwurdzeniowek, w speedfanie w zakladce Charts jak sobie sprawdzalem jak sie zachowuje pod obciazeniem byly takie fajne regularne schodki :) Co do wodowania mofow i Nb dalem tylko taka propozycje, jak szalec to szalec :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pRoMiL14 Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Zgłoś Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Co do wodowania mofow i Nb dalem tylko taka propozycje, jak szalec to szalec :) Ciekawy pomysł, ale raczej nieosiągalny ^^ Mój blok przy podstawie jest ledwo ciepły także te 56*C w idle raczej na pewno nie jest real ;p Muszę się wziąć za to wc ;p A tą konstrukcję pod obudową, czym dokładnie obić i jak to zrobić? Od wewnątrz, czy od środka? Przykleić czymś, czy wystarczy dziurę zrobić i śróbkami czy czymś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jedras77 Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Zgłoś Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Moze jakas fajna blacha z dziurkami, pomalowac na czarno i wygladalo by dosc fajnie. Na alledrogo znalazlem cos takiego, niestety drogo i otwory w takim sobie ksztalcie, do tego pewnie bardzo jest gietka... Ja bym raczej wlasnie w kierunku blachy z otworami zie rozgladal, zwykla i wycinanie otworow i wstawianie grilli tak jakos srednio ni sie widzi... Jak na moj gust to wogole ta konstrukcja jest tam potrzebna jak dziura w moscie... daj chlodnice na tyl, albo w dach i wtedy pompke w zatoki 5,25 pod chlodnica i bedzie ok, naped 1 by Ci sie jeszcze pewnie zmiescil wtedy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor666 Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Zgłoś Opublikowano 29 Sierpnia 2008 To może >>TAKA<<siatka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pRoMiL14 Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Zgłoś Opublikowano 30 Sierpnia 2008 no dobra, ale jakoś tak, nie wiem za bardzo jak wycinać otwory w blasze, a chłodnice na tył? Tzn. jak ją przymocować czy coś? rozumiem że w miejsce wentylatora na zewnątrz budy, do tego dochodzi jeszcze kwestia odpowietrzania chłodnicy :] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miazga82 Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Zgłoś Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Jeśli nie wiesz jak wyciąć otwory to zleć to komuś. Wiele Cię to nie będzie kosztować. Taka duża buda a chłodnica na zewnątrz to trochę nie ładnie. Mam tą budę i powiem Ci, że sposobów na zamontowanie chłodnicy wewnątrz jest ... hmmm ... bez specjalnych ekstrawagancji - trzy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pRoMiL14 Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Zgłoś Opublikowano 31 Sierpnia 2008 to jak Ty masz zamontowaną chłodnicę mi się podoba, ale powiedz mi jedno... jak Ty to cholera odpowietrzasz? ;| Bo to też było jedno z moich pytań, dla mnie odpowietrzanie to katorga, ruszanie całym kompem itp... ehh ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Zgłoś Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Co za filozofia odpowietrzania ? Jak masz reza sprawa jest prosta na trójniku tez jest prosto ale nudno :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pRoMiL14 Opublikowano 1 Września 2008 Zgłoś Opublikowano 1 Września 2008 Co za filozofia odpowietrzania ? Jak masz reza sprawa jest prosta na trójniku tez jest prosto ale nudno :P to chyba czegoś widocznie nie wiem..... Ojciec mi truje cały czas te swoje mądrości i mnie już trafia coś... Pamiętam, że było coś takiego, że wystarczyło włączyć układ i on się sam odpowietrzy (oczywiście, jeśli się miało rez). Dobrze mówię? Jeśli tak, to ile takie odpowietrzanie trwa? Chyba się biorę za tą budę, ale to dopiero gdzieś za 2 dni, bo dopiero zamówiłem top do pompki itp. :] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miazga82 Opublikowano 1 Września 2008 Zgłoś Opublikowano 1 Września 2008 (edytowane) To jak się długo odpowietrza to zależy od układu, klocków i umiejętności użytkownika. Odpowietrzenie czasami trwa parę minut a czasami cały dzień. Chłodnice najłatwiej i najszybciej odpowietrza się jeśli ustawiona jest króćcami do góry. Ale odwrotne ustawienie nie jest znowu takie problematyczne. Wystarczy położyć budę na boku lub postawić do góry nogami i cała filozofia. Do tego nie potrzebny jest rezerwuar, trójniczek w zupełności wystarczy. Ojciec mi truje cały czas te swoje mądrości i mnie już trafia coś...To powiedz jakie masz obawy, bo na razie to nie widzę żadnego problemu. Edytowane 1 Września 2008 przez Miazga82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pRoMiL14 Opublikowano 4 Września 2008 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2008 (edytowane) Według moje ojca, rezerwuar musi być w najwyższym punkcie układu bo inaczej nie da się odpowietrzyć, uważa też, że nie da się odpowietrzyć układu jeśli nie porusza się jego elementami, bo "tak się nie da i to przeczy zasadą fizyki". Mówi też, że źle mam podłączony układ i wąż z reza powinien iść pierw do chłodniocy i dopiero z chłodnicy do pompki, bo inaczej robi się jakieś podciśnienie w pompce i to niszczy jej elementy. Ojciec jest z zawodu elektrykiem, pracował na kopalni przy pompach itp... szlag mnie trafia po prostu, bo z nim się nie da;/ Poradźcie mi, jakie kupić króćce? chłodnica będzie w miejscu bocznych wentylatorów, tych za dyskiem, króćcami albo do góry, albo w dół, pompka będzie przed chłodnicą, lub w miejscu, gdzie w tym momencie przechodzą węże przez obudowę. Pompka to już zamówiony Laing DDC 1-RT, od rafwlkp. Top jeszcze nie wiem, czy lepiej z plexi, czy "nieprzeźroczysty". Noi dochodzi do tego, że nie wiem, jakie króćce kupić, zwykłe czy kątowe? Jeśli mieszanie, to ile zwykłych, a ile kątowych? Jakie by było mniej więcej najlepsze podłączenie układu i rozmieszczenie elementów? Aha, no i też pytanie, czym przeczyścić węże? Edytowane 4 Września 2008 przez pRoMiL14 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jedras77 Opublikowano 4 Września 2008 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2008 (edytowane) Unikaj kroccy katowych, te obrotowe maja sporo mniejsza srednice wewnetrzna niz proste, rozplanuj tak uklad zebys nie musial ich stosowac, fakt ze wiecej weza pojdzie i luki beda wieksze, ale na przeplywie zyskasz troszki. Co do montazu reza to twoj ojciec glupoty gada. Jak podlaczysz rez - chlodnica nie da rady prosto napelnic i tyle... trzeba by przed odpaleniem pompki rozpiac uklad i troszki zassac, zeby nie odpalic pompy na sucho, bo DDC nie przezyje tak za dlugo. Po to wlasnie idea jest dawanie reza nad pompka, wtedy masz pewnosc ze nie ma szans zeby pracowala na pusto... Rez nie musi byc najwyzej, to uklad zamkniety i jak wypelni sie do konca ciecza bedzie ok, wiec rez w srodku budy przy chlodnicy na dachu to normalka, nic sie nie wyleje i nie wyskoczy, zwyczajnie jesli woda sie nawet cofnie z chlodnicy to z powrotem zostanie zassana kroccem wlotowym i tyle... az tyle jej nie ma tam zeby zrobila takie cisnienie zw wywali gora reza. W najwyzszym punkcie ukladu nie moze byc tylko pompka... wlasnie dla tego ze w razie wycieku/ubytku plynu to w niej zbierze sie powietrze i zwyczajnie jak ja odpalisz na sucho sie zjara. Oczywiscie buda trzeba bedzie pomachac na wszytkie strony, glownie przez to ze w chlodnicy zbiera sie sporo powietrza (w pionie) i jak nie masz w niej korka do odpowietrzenia to trzeba sie namachac czasem, pompka w stylu DDC, ze sporym flowem zalatwia sprawe. Przy F3D i CR2 faktycznie bombelki zostawaly mi w bloku i sie musialem z tym nameczyc, ale po zmianie na ddc nie bylo juz takiego problemu, tylko co najwyzej chlodnca. Cisnienie z reza na pompke tez nie jest znowu takie straszne, to wirnik odsrodkowy, w DDC wiec nawet lepiej jak pod pewnym cisnieniem woda w niego wpada i jest wyrzucana na boki, zuszycia to strasznie nie zwiekszy, no chyba ze chodzi ci o to ze pod obciazeniem slupa wody wirnika naciska na trzpien i go sciera szybciej... tylko ze np feser w stosunku do zwyklej wody ma taka fajna wlasniosc ze ma wieksza lepkosc (chyba ze jest inne okreslenie na to) i dobrze wnika i zwilza elementy pompki. Niech tata popatrzy na konstrukcje tej pompki zanim wysunie takie wnioski, w akwariowkach moze faktycznie mialo by to wplyw (eheimy i takie tam inne, ale to nie ma odsrodkowego wirnika). Zreszta magnes w tej pompce jest bardzo mocny, ze nacisk slupa wody przy tym jak on dociska wirnik to nic takiego... EDIT: Podnies rez 2 cm i dolej plynu, bedzie wtedy w najwyzszym punkcie ukladu... jak na moj gust wszstko jest ok, tylko troszki bym pokabinowal jak wywalic ta zlaczke kontowa w rezie... EDIT2: Jak pompka ciagnie plyn z reza to wtedy sie uklad praktycznie sam odpowietrza, o ile zdazysz dolewac plynu zanim powietrza zlapie... u mnie napelnienie 2 petli zajmuje z 3 minuty, problemem jest niestety odpowietrzenie... w 1 loopie mam Otank 250 - MCP655 - D-Tek - BIGTX480 - Otank, niestety pompka jest za mocna i oporow nie ma prawie wcale, wiec bombelki w rezie nie zdazaja wyleciec do gory i juz je zasysa, oczywiscie woda wlatuje kroccem z rurka w srodku, wylatuje tym na dole (jak bylo odwrotnie przez chwile, bo myslalem ze wtedy syf bedzie sie na dole zbieral bylo jeszcze gorzej). W kazdym badz razie odpowietrzanie tego loopa trwa z 10-15 minut bo co chwile musze pompke wylaczac. Przy takim polozeniu chlodnicy i DDC powinno dac U ciebie rade bez machania obudowa, najwyzej ze 2 razy chlodnica rusz i wlaczaj i wylaczaj co jakis czas pompke jak by posysala z powrotem bombelki z reza Edytowane 4 Września 2008 przez jedras77 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 4 Września 2008 Zgłoś Opublikowano 4 Września 2008 pRoMiL14 Daj mu linka do mojej galerii i spytaj mu się jak to możliwe że często rez jest na równi z rezem a nad nim 10bloków ... niektórzy też próbowali mi wmówić że się nie da ...pewnie nie sprawdzali i powielają mity... wc to nie naczynie połączone a układ zamknięty z jednym wlotem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jedras77 Opublikowano 5 Września 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Września 2008 Popieram Arniego. Do tego skoro ojciec zajmowal sie ukladami z pompami to jednak wypadalo by sobie to torszki przeskalowac do poziomu WC. W WC masz po prostu po przeskalowaniu duuuuzo wiekszy przeplyw ciagly i moc pompy w stosunku do rozmiarow calego ukladu i jego pojemnosci jest inna. Co innego jak bys mial ze 20-30l plynu w ukladzie, zachowywalo by sie to troszki inaczej, ale w wiekszosci uokadow 0,5-0,7L to jest max, do tego to nie woda w wiekszosci przypadkow, tylko Feser one, tez niby ciesz, ale wlasnosci fizyczne ma nieco inne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pRoMiL14 Opublikowano 11 Września 2008 Zgłoś Opublikowano 11 Września 2008 Niestety, odświerzę układ dopiero po weekendzie, bo dopiero jutro prawdopodobnie zostanie wysłana paczka.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...