Skocz do zawartości
poca

Kabriolet

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z tu zgromadzonych miał możliwości jazdy autem bez dachu lub jest w jego posiadaniu? Mam pytanie pytań dotyczących tego wynalazku.

 

1) Mietki dach ;] Istnieją jakieś problemy z izolacja zima? Jest on dobrym materiałem na oddzielenie kabiny od reszty świata? Jak wygląda wytłumienie?

2) Sprawa bezpieczeństwa. Co się dzieje w razie dachowania z założonym dachem jak i ze zdjętym?

3) Jak bardzo potrzebny jest za fotelem kierowcy ten "wiatrołap"? Znajomy jechał kiedyś Peugeotem bez tego wynalazku i mówił że ciężko było ujechać szybciej niż 60km/h bo wyrywało głowę i uszy z korzeniami.

 

Na tym koniec. Może mi coś w czasie dyskusji zaświta w głowie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na przykładzie pierwszej Megane z miękkim dachem (brezent?) izolacja bdb, a co ciekawe w zimie żadnych problemów. Wręcz odniosłem wrażenie, że jak się już zagrzeje, to lepiej trzyma ciepło niż w zwykłym aucie.

Jednak w zimie skórzana tapiecerka potrafi mocno sie schłodzić na dłuższym postoju...

Jechałem do setki bez tego wiatrołapu i głowa cały czas na swoim miejscu.

Nie dachowałem, więc nie wiem :>

 

Ciężko znaleźć chyba na temat cabrio jakieś obiektywne opinie, bo mało kto miał okazję jeździć większą ich ilością.

Podobnie ja, chętnie bym powtórzył jazdę samochodem bez dachu, od razu porównał z czymś innym.

 

--edit--

Co do dacha, to przecież niektóre auta mają te pałąki bezpieczeństwa. Nowsze auta mają już chyba wszystkie, bo stało się to wymogiem.

Edytowane przez narcyz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kiedyś na tvn turbo oglądałem (crash) testy cabrio i ogólnie o nich było mówione. Padło zdanie mówiące o tym, ze przednia szyba, rama auta i szyby są tak skonstruowane, ze muszą wytrzymać cieżar samochodu w przypadku dachowania. Choć nie mogę aktualnie znaleźć dowodu na potwierdzenie swoich swój ale myśląc logicznie to miałoby sens.

Edytowane przez FatAlbert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kiedyś na tvn turbo oglądałem (crash) testy cabrio i ogólnie o nich było mówione. Padło zdanie mówiące o tym, ze przednia szyba, rama auta i szyby są tak skonstruowane, ze muszą wytrzymać cieżar samochodu w przypadku dachowania. Choć nie mogę aktualnie znaleźć dowodu na potwierdzenie swoich swój ale myśląc logicznie to miałoby sens.

w ktoryms ze starych top gearow lub 5th gearow dachowali pug 306 cabrio i rama przedniej szyby zrownala sie z drzwiami :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Kumpel - wlasciciel golfa cabrio - twierdzi ze zimą grzeje lepiej niż w normalnym aucie.

Bo w cabrio są podwójne nagrzewnice.

Przynajmniej escorcie cabrio tak jest, auto zimą znacznie lepiej grzało niż w zwykłej mk5. Wytłumienie chyba niewiele odbiegało od swojego twardego brata - piszę chyba, gdyż niezbyt zwracałem wtedy na to uwagę (chociaż gdyby było głośniej, na pewno by mi to utkwiło w pamięci).

Swego czasu bardzo interesowałem się właśnie tym samochodem i miałem okazję sprawdzać to w rzeczywistości.

 

No i trzeba zadbać o bezpieczne miejsce dla samochodu...Niestety miękki dach ma też swoje wady - jest miękki. Znajomy narzekał, że co jakiś czas pojawiali się młodzi naukowcy, ciekawi czy przetną go scyzorykiem -_-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ad. 3 70-80km/h z zamknietymi szybami da sie normalnie jechać ale jak byś miał śmigać po 100km/h przez godzinke to stwierdzisz że już dłużej nie wyrobisz i po prostu zamkniesz dach. wiec wynalazek przydatny. mówie na przykładzie puga 206cc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale 206CC nie ma windshota (jak w większości aut w tej klasie)- z nim jazda przy otwartym dachu >100km/h - 120km/h nie jest uciążliwa, choć naturalnie cicho nie jest. Ja po pierwszej przejażdżce cabrio (ale to było sporo ponad te 120km/h, naturalnie na niemieckiej autostradzie ;) ) nabawiłem się zapalenia ucha, ot tak na zachętę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale 206CC nie ma windshota (jak w większości aut w tej klasie)- z nim jazda przy otwartym dachu >100km/h - 120km/h nie jest uciążliwa, choć naturalnie cicho nie jest. Ja po pierwszej przejażdżce cabrio (ale to było sporo ponad te 120km/h, naturalnie na niemieckiej autostradzie ;) ) nabawiłem się zapalenia ucha, ot tak na zachętę :)

akurat to nie problem tylko koszt 200-500zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy ja piszę, że problem? Piszę, że właściciel egzemplarza, którym jeździłeś najwidoczniej tych kilku stówek nie zainwestował, inaczej byś nie pisał, że jest tak głośno przy 100km/h (choć może i z windshotem w takich miejskich kompaktach cabrio jest wtedy głośno- ja jeździłem czymś większym i nowszym).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Ogladałem A4 Cabrio. Problem był taki że miało to tylko miękki dach bez możliwości kupienia twardego. Dlatego z czystej ciekawości założyłem temat. Jednak po obejrzeniu tych wszystkich filmów z crash testów... Wiadomo, jak ktoś ma umrzeć to umrze ; )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...