Skocz do zawartości
mpeg-4

Głośniki Hivi /swans ,czyli Coś Dla Koneserów ;)

Rekomendowane odpowiedzi

Otwieram temat o głośnikach HI-VI/Swans ,bo jest coraz więcej postów o tych głośnikach w bardzo obszernym dziale Microlabów i trzeba się przedzierać przez gąszcz postów aby coś znaleźć o tych głośnikach :wink: .

Edytowane przez mpeg-4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapewne Marcin nie mial nic złego na myśli :) Ja np. zawsze zaglądam do tematów gdzie widzę Twoje posty, bo poniekąd dzięki Tobie mam Solo. To Ty zapoczątkowałeś "erę" Solo, Vigoole i tego, że znamy jeszcze inne chińskie marki :D

Ja np. teraz zbieram kase na Jungsona :D To też znam od Ciebie :)

 

Co do Swansów to jest już to trochę wyższa półka cenowa. Wyższa nawet od Pure 100. Wyszło mi, że ten "ichni" najwyższy model to ze wszystkimi opłatami i wysyłką około 600 dolarów. Ale przyznać trzeba, że moga grać na naprawdę bardzo wysokim poziomie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś wyczuwam negatywne emocje z twojej strony :-| co potwierdza twoje ''taa,'' na wejsciu , i ''taa,'ci odpowiem ;...

 

PS :

Czytaj mój profil dla Krak_oN na audiostereo to się dowiesz ;)

Nic z tych rzeczy, po prostu zawsze byłem ciekaw, jakim sprzętem dysponuje ktoś, kto ma tak dużą wiedzę o audio jak Ty i z tego co widzę, obecnie szukasz świętego Graala...? :>

 

Wracając do tematu, głośniki egzotyczne i raczej szybko nie pojawią się w PL - przynajmniej nie w "normalnych" cenach, a szkoda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panocki jak tak dalej pojdzie kazdy chinski sprzet bedzie mial na forum swoj topic...

Jest temat NAJLEPSZE ZESTAWIENIE AUDIO DO KOMPA, mozna na poczatku faq wrzucic, bo tak co sie jakis ichni zestaw pojawi to zaraz laduje temat i ochy achy a potem placz nad dostepnoscia i problemy z zakupem...i tak w kazdym indywidualnym temacie.

Edytowane przez HeatheN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączona grafika

 

Oryginalny test na ixbt

 

Aktywne głośniki stereo

Velton Maestro TV200B

 

Głośniki, są produkowane pod logiem handlowym Velton Maestro, pojawiły się one na rosyjskim rynku stosunkowo niedawno. Niektórzy czytelnicy mogli je zobaczyć na wystawie HDI SHOW-2007. Oficjalnym dystrybutorem głośników Velton Maestro jest firma OST-COM.

 

Na moment pisania materiału oferta głośników Velton Maestro liczyła 11 różnych modeli, składająca się z trzech linii według typów konfiguracji. Według słów producenta, przeznaczeniem prezentowanych głośników jest « segment multimedialnych systemów głośnikowych klasy Hi-Fi ».

 

« To było ryzykowane przedsięwzięcie— wejść na rynek rosyjski z głośnikami takiej klasy, — mówi Wasilij Kosienko, dyrektor moskiewskiej filii OST-COM , — baliśmy się, że klienci nie są jeszcze mentalnie gotowi nabywać wysokiej jakości głośników dla komputera po relatywnie wysokiej cenie. Jednak postępujący wzrost dochodów ludności w połączeniu z zadowalająco wystarczająco wysoką alfabetyzacją techniczną pozwala nam mieć uzasadnioną nadzieję, że jednak ludzie będą wybierać wysokiej jakości dźwięk i pierwszorzędny wygląd naszych głośników ».

 

Na dzień dzisiejszy segment drogich głośników dla komputera jest jeszcze stosunkowo nieliczny. Między tym, pojawiały się już wcześniej podobnej kategorii głośniki (na przykład, Defender Volcano1 , Edifier S2000/S2000V , Jetbalance JB-391 ). Oczywiście, takie kolumny nie odnoszą się do masowych produktów, ale my jednak z radością powitamy pojawienie się podobnej klasy głośników, ponieważ przyśpieszy to proces rozwoju technicznego i zmusi do wykazania większego zaangażowania wśród konkurencyjnych producentów.

 

Dzisiaj rozpatrzymy topowy model kolumn stereo TV200B, wyróżniający się od pozostałych głośników producenta wysoką ceną, intrygującym designem. Ponadto, w każdej kolumnie z osobna umieszczono podwójne wzmacniacze (2 х LM3886) analogicznie do studyjnych monitorów (BI-AMP) .

 

Dołączona grafika

Przytłaczająca większość aktywnych pełnowymiarowych kolumn ma konserwatywną prostokątną formę obudowy. W związku z tą powstałą tradycją wielu użytkowników ma całkowicie wytłumaczalne pretensje: wszystkie kolumny wyglądają bardzo podobnie, mają głównie ciemny kolor,są brzydkie itp. Dopiero od niedawna w designie rozpatrywanej klasy zaznaczyła się ta pozytywna tendencja. Wygląd niektórych topowych modeli stał się bardziej współczesny, coraz częściej jest stosowany lakier fortepianowy,i inne

drogie atrakcyjne atrybuty Hi-Fi. Mamy nadzieję, że w przyszłości ta tendencja się utrzyma, i design pełno wymiarowych kolumn będzie nieco bardziej urozmaicony i wyrafinowany ,i to nie tylko w topowych modelach.

 

Testowane głośniki odnoszą się akurat do tych opisanych współczesnych egzemplarzy. Dzięki innowacyjnej formie obudowy i pochylonemu przedniemu panelowi, wygląd TV200B jest bardzo oryginalny. Nachylony panel przedni pozwala ustawić głośniki pod mniejszym kątem od słuchacza.I jeżeli dla NCZ-głośnika podobne rozmieszczanie nie jest krytyczne, to już dla głośnika wysoko tonowego jest to aktualne. Boki przedniego panelu pokryte są lakierem fortepianowym, a sam panel dekoracyjny wykonany jest ze stopu aluminium.

Końcowy rezultat takiego połączenia wypadł nader dobrze i, w tym przypadku, wygląda stosownie.

Alternatywnie przewidziana jest czarna siatka ochronna, w całości zakrywająca błyszczący panel przedni.

 

Dołączona grafika

Jak możecie zobaczyć na pokazanych fotografiach, szerokość przedniego panelu jest większa niż obudowy.

Z jednej strony, czyni to bardziej charakterystycznym design kolumn, a z drugiej - pozwala zdjąć ograniczenie w rozmiarze NCZ-głośnika. Tak więc, przy szerokości obudowy 16 centymetrów udało się zainstalować NCZ-głośnik ze średnicą membrany 12 centymetrów.

 

W charakterze głośnika wysoko tonowego producent zastosował kopułkowy tweeter. Średnica kopułki wynosi 28 mm. Średnica polipropylenowej membrany średnio tonowego głośnika, włączając w to zawieszenie wynosi 12 cm. Elastyczne zawieszanie wykonane jest z gumy i jest ono w dotyku bardzo miękkie. Systemy magnetyczne obu głośników są ekranowane.

 

Dołączona grafika

Akustyczna oprawa kolumn wykonana jest w układzie z portem fb (bas reflex). Dwa porty fb wyprowadzone na tylną ściankę i rozmieszczono w dolnej części obudowy. Dla portów bas reflexu przewidziano porolonowe zatyczki.

 

Na przedniej stronie umieszczony jest wskaźnik zasilania, który w trybie pracy zapala się na kolor niebieski. Żadnych ustawień filtrów dla odcięcia częstotliwości w kolumnach nie przewidziano. Na tylnych ściankach w każdej z kolumn umieszczono wyłącznik zasilania, regulator głośności a także dwa wejścia - RCA (niezbalansowane) i XLR (zbalansowane).

 

Dołączona grafika

Sterować głośnością można również za pomocą pilota. Pilot sterowniczy wyposażony jest w ekranik, na którym odzwierciedlają się regulowane parametry. Oprócz regulacji poziomu głośności, dostępny jest zegar i tryb nagłego odłączenia dźwięku (Mute).

 

Przejdziemy do zmierzonych grafików ChCZ testowanych kolumn, otrzymanych przez przepuszczenie przez testowany system logarytmicznie narastającej sinusoidy (swept sine).

 

Przy pomiarach wykorzystywany jest sprzętowo - programowy kompleks RightMark™Audio Analyzer PRO.

 

Wszystkie pomiary wykonywane są w jednakowych warunkach. Akustycznie wytłumiony pokój (ściany, sufit: 15 mm płytka mineralna + 50 mm izolacja dźwiękowa Izover KT 40-50, drewniany szkielet z gumowym odizolowaniem od wibracji ścian). Bez fal stojących na sygnałach testowych, z minimalnym równomiernym polem odbicia.

 

Mikrofon pomiarowy Earthworks M50 . Dane ze specyfikacji :

 

>Serial number: 9291C

>Sensitivity at 1 kHz: 26.4 mV/Pa

>Frequency response at 20 Hz - 20 kHz: 0.2 dB

>Frequency response at 3 Hz - 50 kHz: +1/-3 dB (trough at 45 kHz)

 

Dołączona grafika

Grafik ChCZ monitora, zmierzony na osi WCZ-głośnika

Sądząc po naszych pomiarach, ChCZ monitora jest nie najgorsza. Nieliniowość wynosi ±5dB w skali 48 Hz - 25 kHz. Dolna granica zakresu pracy wynosi 50 Hz.

 

Dołączona grafika

Grafiki ChCZ monitora, zmierzone przy różnych położeniach mikrofonu

Jak widać z pokazanego spektrogramu, przy zmianie położenia mikrofonu w stosunku do osi WCZ-głośnika zmiany w ChCZ dają się zauważyć jedynie w zakresie średnich częstotliwości. Na wysokich częstotliwościach spadek amplitudy jest minimalny. Tak więc, nie należy mówić o kierunkowym dźwięku z kolumn TV200B.

 

Dołączona grafika

Grafiki ChCZ, zmierzone w różnych trybach

Obecność porolonowych zatyczek, oczywiście, słuszne rozwiązanie. Pomiary pokazują różnice w oddaniu na niskich częstotliwościach. Przy zamknięciu obu portów fe, amplituda sygnału maleje na częstotliwości 50 Hz o 4 dB, przy jednym - 2 dB.

 

Następnie, przedstawiamy widmo sygnału, zmierzone na częstotliwościach kontrolnych.

 

Dołączona grafika

Widmo sygnału, oddawanego monitorem przy podaniu częstotliwości 50 Hz

Dołączona grafika

Widmo sygnału, oddawanego monitorem przy podaniu częstotliwości 75 Hz

Dołączona grafika

Widmo sygnału, oddawanego monitorem przy podaniu częstotliwości 100 Hz

Dołączona grafika

Widmo sygnału, oddawanego monitorem przy podaniu częstotliwości 150 Hz

Dołączona grafika

Widmo sygnału, oddawanego monitorem przy podaniu częstotliwości 300 Hz

Dołączona grafika

Widmo sygnału, oddawanego monitorem przy podaniu częstotliwości 500 Hz

Dołączona grafika

Widmo sygnału, oddawanego monitorem przy podaniu częstotliwości 750 Hz

Dołączona grafika

Widmo sygnału, oddawanego monitorem przy podaniu częstotliwości 1 kHz

Dołączona grafika

Widmo sygnału, oddawanego monitorem przy podaniu częstotliwości 2,5 kHz

Dołączona grafika

Widmo sygnału, oddawanego monitorem przy podaniu częstotliwości 5 kHz

Wyniki pomiarów monitorów Velton Maestro TV200B można uznać że są w normie. Chociaż w widmie sygnału są obecne harmoniczne wyższego rządu, to jednak ich amplituda nie jest krytyczna.

 

Przy testowaniu jakości dźwięku podłączaliśmy głośniki Velton Maestro TV200B do profesjonalnych kart dźwiękowych ESI Juli@ i EMU 1616M w połączeniu zbalansnowanym i niezbalansnowanym.

 

Przy podłączeniu zbalansowanym w kolumnach daje się zauważyć przeciążenie (tzw przester) na wejściu, które wyraża się w postaci chrypień w takt muzyki. Aby zapobiec chrypieniu należy obniżyć poziom w karcie, przykładnie, o około 10 dB. Jak wiecie, na zbalansowanych wyjściach karty ESI Juli@ standardowo ustawiony poziom to +4 dBu. Regulacja poziomu głośności w monitorach nie wpływa na przeciążenie ponieważ odbywa się w postaci cyfrowej już po stopniu wejściowym. Ustawienie poziomu -10 dBV w przypadku EMU 1616M częściowo rozwiązuje ten problem, jednak w piku pochrypywanie mimo wszystko się odbywa. Problem znika w całości przy wiekszym obniżeniu poziomu wyjściowego z karty. W specyfikacji dla kolumn można zobaczyć, że dla połączenia zbalansowanego czułość wejściowa wynosi w sumie 0,5 w, podczas gdy standard dla aparatury profesjonalnej to 1,23 w (+4 dBu). Czułość wejścia dla połączenia niezbalansowanego zgłoszona jest do 540 mW, przy standardzie konsumenckim dla poziomu sygnału liniowego 312 mW. przy podłączeniu do RCA żadnych przesterowań nie daje się zauważyć ponieważ wejście ma wystarczający zapas dla przeciążenia.

 

Obecność zdalnego sterowania – to jest doskonały pomysł, jednak sterowanie za jego pomocą wymaga spełnienia określonych warunków. Na przykład, przy regulacji ogólnej głośności pilot powinien zostać skierowany jednocześnie na obie kolumny, w najgorszym przypadku, reguluje się tylko jeden kanał. O tym,

że nastąpiło " trafienie ", zasygnalizuje wskaźnik zasilania na kolumnie. Jest i też inny wariant regulacji głośności. Skonfigurowawszy niezbędne parametry ogólne od głośności i oddzielnie dla każdej kolumny, i orientując się przy tym na cyfry na ekraniku pilota, przyciskiem send można posłać parametry , jednocześnie albo oddzielnie dla każdej kolumny.

 

Naszym zdaniem, jakość dźwięku Velton Maestro TV200B znajduje się na wysokim poziomie, który odpowiada najlepszym modelom pełnowymiarowych głośników komputerowych . Widocznych braków nie daje się zauważyć. Całościowo, dźwięk jest dość zrównoważony, bez spadków jakości w (na) jakiejkolwiek skali częstotliwości.

 

Do zalet należy zaliczyć, w pierwszej kolejności, jakość średnich częstotliwości. Dźwięk w tej skali jest otwarty i komfortowy. Duże znaczenie ma brak zauważalnych zniekształceń barwy. Między tym, w dolnej skali średnie częstotliwości grają nieco gorzej niż ich górny zakres. Ponieważ NCZ-głośnik ma niewielkie rozmiary, dźwięk jest tu słabiej rozwinięty i robi się nieco specyficzny.

 

Co dotyka określenia jakości NCZ-diapazonu,to warto tu uwzględnić wasze wymagania stawiane nasyceniu dźwięku w tym rejestrze. Naszym zdaniem, ilości niskich częstotliwości starcza. Jednak, uwzględniając brak regulatorów barwy, niestety dodać NCz nie będzie można. A zatem, amatorom nasyconego basu możemy polecić wykorzystać z TV200B subwoofer aktywny. Odnośnie ilości niskich częstotliwości TV200B niewiele ustępują analogicznym w formie-czynnikach modelom , z powodu mniejszych rozmiarów zastosowanych NCZ-głośników i braku możliwości dodania ich regulatorem. Możliwe, podobne porównanie (jest) niezupełnie przyzwoicie, ale w związku z wysoką ceną TV200B ma prawo do istnienia. Co dotyka portów bas reflexu, to one, oczywiście pracują. Nasze pomiary dobrze to wykazały . Charakterystyczny pomrukujący odcień wyrażony jest nieznacznie i, na szczęście, nie ma natrętnego charakteru.

 

Chciałbym zauważyć że opis tych braków nosi tylko zapoznawczy charakter i nie jest werdyktem. Dźwięk kolumn, powtarzamy, znajduje się na wysokim i współczesnym poziomie. To czego rzeczywiście brakuje kolumnom, tak to regulatorów barwy. Ostatecznym,tego jednego dokładnie brakuje. Przy podniesieniu WCZ-diapazonu za pomocą programowego equalizera w zakresie 1 - 20 kHz o 2-6 dB dźwięk staje się bardziej pełnowartościowy.

 

Biorąc pod uwagę wysoką cenę głośników w odniesieniu do jakości dźwięku można uznać Velton Maestro TV200B za udany egzemplarz. A odpowiedzieć na pytanie, czy TV200B jest wart swoich pieniędzy, każdy może tylko sam do siebie, w zależności od swoich priorytetów. Z jednej strony, za usprawiedliwienie mogą posłużyć drogi design, oddzielne wzmacniacze (BI-AMP),wysokiej jakości głośniki dynamiczne, obecność pilota. Z drugiej strony - jakość dźwięku nie posiada jawnej przewagi w odniesieniu do pozostałych topowych modeli konkurentów.

 

Profesjonalne zastosowanie Velton Maestro TV200B jest dopuszczalne. Na tle słabiutkich niższych modeli z profesjonalnego sprzętu, TV200B wygląda pewnie. Poza tym, zawyżone ceny na sprzęt profesjonalny - to właściwość rynku rosyjskiego, co zmusiło wielu domowych muzyków do poszukiwania innych wariantów spośród aktywnych głośników komputerowych.

 

 

Grigorij Liadov ( grigory@ixbt.com )

Opublikowany — 1 listopada 2007 r

Edytowane przez mpeg-4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da się i taniej :wink:

 

http://cgi.ebay.pl/Multimedia-systems-Swan...1QQcmdZViewItem

 

Ale najważniejsze jest że powolutku w Polsce rynek wysokiej klasy głośników do kompa staje się coraz bardziej kompletny B-) .

 

http://article.techlabs.by/100_1077.html

Edytowane przez mpeg-4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cena znacznie przesadzona ... za niewiele więcej można mieć parę KRK VXT6 - profesjonalne monitory studyjne.

 

Piszą że te Hivi mają zwrotnicę aktywną a bebechy zupełnie przypominają el. zwrotnicy pasywnej.

Dołączona grafika

 

Źródło: http://article.techlabs.by/100_1077.html

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tutaj te Swansy pod marką Velton Maestro:

http://article.techlabs.by/100_1635_4.html

 

"Velton Maestro TV200B (zobacz recenzję) jest dość oryginalny produkt, łącząc wszystkie elementy pasywne

Hi-Fi i aktywnych systemów zagłówek. W rzeczywistości jest to pasywne akustyka, uzupełnione przez

wbudowany wzmacniacz. Cena tego produktu jest silnie uzależniona od regionu i sprzedaży różnią się w

zakresie od 600 dolarów ... 800 dolarów. Nieźle, co? Uważa się, że akustyka tej kategorii cenowej pozbawione

oczywiste niedociągnięcia, ale wydaje się, że takie pieniądze nie warto. Osobny rozdział jest wygląd, tylko on

naprawdę doskonałe. Innymi słowy, TV200B byłoby logiczne, aby zobaczyć na stole dyrektora

przedsiębiorstwa, a nie na regały w roli głównej głośniki dla audiofila."

 

"Velton Maestro TV200B vs WHARFEDALE Diamond 9.2

Jeśli to możliwe, opierać się na scenie, obydwa systemy są równoważne. Wynik zawsze dobre. Mężczyzna

śpiew WHARFEDALE odgrywa tembralno bliżej oryginału i znacznie bardziej szczegółowo. Gwałtowna

muzyka jest niemal równoznaczne, w szczegółowości i terminów opracowania, ale Diamond 9.2 zauważalnie

więcej basu. Tak, a nawet na wszystkie utwory WHARFEDALE jest bardziej ambitnie. Jet hałasu z Port FI

Velton Maestro nie jest naruszona, ale szczególnie skomplikowane kompozycje z ich ciała drebezzhit. W

rezultacie, głośniki multimedialne na wysoką cenę nie jest dokonywane w wysokości: co to wykazało, że taki

sam efekt jak w przypadku utraty. Oczywiście, że dźwięk nie był zły, ale WHARFEDALE Diamond 9.2

odegrała znacznie lepiej, a nawet ze wzmacniaczem jest tańsze."

 

"Wnioski

Więc, odpowiedź na pierwsze pytanie, kto jest lepiej reprezentowane dzisiaj kolumn można znaleźć w tekście

artykułu. W odpowiedzi na drugie pytanie, niestety rozczarowujące. Multimedia głośniki od dawna były

zbliżone do cen tego Hi-Fi, ale w sprawie wskaźników jakościowych, nie mogą one jednak równe sporu. Że

płaci około 700 dolarów za Velton Maestro TV200B, otrzymujemy dobry dźwięk, ale z tego samego

WHARFEDALE Diamond 9.2, mógłby z trudem utrzymują. Kupowanie Jetbalance JB-371 do $ 300, my

nawet uzyskać jakość, a nie w odpowiedniej cenie. Szukanie proste: skupianie się na multimedialnej, lepiej

nie wybierać najdroższych głośników, ponieważ Tu cena zależy od obrotu na więcej niż na jakość dźwięku.

Jeżeli planowane złożenie naprawdę poważne pieniądze do akustyki, ale wyraźnie trzeba obejrzeć słynnych

marek Hi-Fi"

Edytowane przez elektrykk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszą że te Hivi mają zwrotnicę aktywną a bebechy zupełnie przypominają el. zwrotnicy pasywnej.

Co do BI-AMP to w oryginalnej recenzji tego nie było (ja to dopisałem) , pisało tylko że w każdej kolumnie z osobna jest umieszczony wzmacniacz .O tym że mają BI-AMP pisał na forum IXBT Maxim ,a recenzję robił i pisał jego brat Grigorij ,ale Maxim chyba raczej się nie pomylił :wink: .

 

Odnośnie recenzji z Techlabsa :

 

''Możliwości kształtowania sceny w obu systemach są równoważne. Męska wokalistyka na Wharfedale gra pod względem barwy bliżej do oryginału i znacznie szczegółowiej. Cięższa muzyka odtwarzana jest praktycznie równorzędnie z punktu widzenia szczegółów i przetwarzania, ale w Diamond 9.2 jest zauważalnie więcej basu. i w ogóle na na wszystkie utworach Wharfedale gra większą skalą.''

 

Te zastrzeżenia z Techlabsa dotyczą głównie niższego środka i zbyt słabo rozbudowanych basów ,co idzie na karb rozmiarów midwofera ,dlatego bardziej pełne w brzmieniu i uniwersalne mogą być PURE 100 i właśnie z nimi chciałbym to porównanie zobaczyć .

 

Ten cytat z recenzji z IXBT też mnie zastanawia :

 

''Przy podniesieniu WCZ-diapazonu za pomocą programowego equalizera w zakresie 1 - 20 kHz o 2-6 dB dźwięk staje się bardziej pełnowartościowy.''

 

Z tego by wynikało że tony wysokie nie są zbyt nasycone i trzeba by je nieco podciągnąć :unsure:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do BI-AMP to w oryginalnej recenzji tego nie było (ja to dopisałem) , pisało tylko że w każdej kolumnie z osobna jest umieszczony wzmacniacz .O tym że mają BI-AMP pisał na forum IXBT Maxim ,a recenzję robił i pisał jego brat Grigorij ,ale Maxim chyba raczej się nie pomylił :wink: .

Bi-Amp nie zawsze oznacza aktywną zwrotnicę ... a w tym przypadku jak widać na fotce wyżej nie oznacza. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tłumaczenie części odsłuchowej z recenzji Techlabsa :

 

http://article.techlabs.by/100_1077_3.html

 

Początek odsłuchu nie przyniósł niespodzianek. Jak może grać tak wysoki model wśród najlepszych kolumn, z wyróżniającym się wyglądem, elektronicznym nadzieniem wysokiej klasy i ciekawymi głośnikami ? one są więc po prostu skazane na to aby grać wyśmienicie.

 

: doskonała scena i sfazowanie. dobrze jest słyszalne, kto i skąd śpiewa (gra).Sygnał testowy do prawdzania sfazowania systemu brzmi surowo na środku nie odchylając się ani na prawo ani na lewo. Dźwięk czysty, jasny, ma doskonałą rozdzielczość i wyraźny atak.

Ten system będzie po prostu prezentem dla amatorów muzyki akustycznej i koszmarem dla tych, którzy lubią szydzić z muzyki za pośrednictwem kodeków- MP3 i niskich bitrejtów. Kolumny te bez litości ujawniają wady nagrań i artefakty kompresji. Przy czym poziom głośników pozwala już nie tylko odróżnić zniekształconą przez algorytm MP3 z niskim bitriejtom muzykę od oryginału, ale pozwala też docenić poziom pracy operatora dźwięku na licencjonowany dyskach, dumnie niosących dwa oznakowania ifpi. Na przykład, dysk Yanni – Ethnicity pokazał siebie z nie najlepszej strony, miał nazbyt podniesioną górną skalę chociaż zapisany był w przyzwoitym studium Virgin. Tymczasem Delerium – Chimera, wydany przez Nettwerk America, grał wyśmienicie.I stąd właśnie wnioski że: Velton Maestro TV200B nazwany jest monitorem nie przypadkowo. taka uwaga co do szczegółów i tak analityczny dźwięk rzeczywiście pozwala aby odnosić się do nich, jak do monitorów bliskiego pola.

 

Pewne zarzuty wywołuje tylko sekcja basowa . Czy można wymagać od dość niewielkiego NCZ/SCZ-głośnika dolnych częstotliwości o pełnej wadze ? to jest absolutnie nieuzasadniony optymizm. Tak że altruistom, którzy lubią podzielić się swoją muzyką razem z sąsiadami za ścianą wypadnie niestety sypnąć groszem na sabwoofer.

 

Pora spojrzeć na grafiki. Pierwszy ilustruje ChCZ systemu z otwartymi (biała linia) i zamkniętymi (zielona linia) portami. Jak widać, krzywa jest całkowicie przyzwoita. Spadek na 150 Hz wystarczająco закономерен:Nie ma żadnego wsparcia dla sabwoofera ,a głośnik jest niewielki i przyzwoicie wstrzasnac powietrzem nie może, a 150 Hz to akurat odpowiada za "uderzeniowe" odczucie przy mocnym odsłuchiwaniu muzyki. Na słuch ten spadek nie jest zbytnio zauważalny.

 

I oto właśnie zakończył się test modelu Velton Maestro TV200B.Który pokazał jak powinien wyglądać i grać doskonały system. Solidne i wysoko jakościowe wykończenie, doskonała elektronika i bogaty dźwięk czynią te kolumny wyróżnjającymi się na tle innych podobnych systemów multimiedialnych .

 

Również bardzo wygodne jest sterowanie z pilota. Dobrej jakości wyposażenie. Na szczególną pochwałę zasługuje wejście, zbalansowane które pozwala raz i na zawsze zapomnieć o zakłuceniach, które aż rwą się aby "odgryźć"kawałeczek z sygnału .

 

W sumie wyszedł system, który może pretendować do tytułu monitora dźwięku ale jednocześnie ma doskonały wygląd, czego studyjna technika jest, do cna pozbawiona. nawet język się nie obraca aby nazwać takie piękno "multimediem".

 

 

Plusy:

 

> wygląd;

 

> zbalansowane wejście;

 

> wysokiej jakości głośniki;

 

> doskonałe wyposażenie;

 

> dźwięk godny pochwały.

 

Minusy:

 

>Są drogie;

 

> może brakować basu. .

Edytowane przez mpeg-4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie dzisiaj czytam już chyba prawie cały dzień informacje o głośnikach - na razie tutaj na forum bo wchodząc już na "profesjonalne fora" chyba bym dostał "miszmaszu w głowie". Mpeg-4 wrzuca takie perełki, że chyba tylko kilka osób "łyka" z czym mamy do czynienia. Mój ojciec jest hmm melomanem i audiofilem czym dysponuje (jakimś tam sprzętem onkyo i magnatami), czas żeby synek coś "kupił". Na swansy to jeszcze nie mój poziom, ale ciekawa sprawa.

 

Dzięki za informacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak tak, wiadomo że jest audiofil i "audiofil"

niczym sie prawie nie róznią prócz tego, że jednemu lepiej grają kable za 1k niż zwykłe za 10zł za metr....

 

bez sensu

to ze ma onkyo automatycznie wyklucza prostą możliwość, ze ten akurat sprzęt zaspokaja jego wymagania, jakim jest po prostu słuchanie muzyki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak coś nie jest bardzo drogie, to nie może być audiofilskie.

 

Jestem pewny na 100000% że jakby zawartość Manty wstawić w piękną obudowę z logo jakiejś znanej marki, dać jej cenę 100 tyś. złotych i obok postawić oryginalną Mantę za 200zł, to audiofil powie że ta pierwsza gra bajecznie pięknie a druga to szmelc jakich mało :lol2:

Edytowane przez RBEJ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego audiofilia to choroba... a cena zestawow rosnie logarytmicznie (czyt. duzo drozsze niz to co oferuja) dlatego powyzej pewnego poziomu zaczyna sie choroba i autosugestia..bo audiofil doplaci 15k do lepszej kopólki, i stwierdzi ze scena sie poszerzyla, wysokie sie ocieplily, sa bardziej detaliczne, harmonijne , dzwiek jest przyjemniejszy i bardziej przejzysty....a zwykly czlek (nie gluchy!) stwierdzi ze roznice sa marginalne, albo ich nie ma, ot sila sugestii ktora w slepych testach zawodzi;)

Edytowane przez HeatheN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...