Skocz do zawartości
Gość dragonlore

Playstation 4

Rekomendowane odpowiedzi

Ja naprawdę nie wiem co Ci "spece" od Sony sobie myślą. Pakować się w tą samą architekturę to dla mnie samobójstwo. Problem zdaje się nie leży w wydajności mocarnego Cella, ale tym, że jest trudny do opanowania dla programistów. Może niech lepiej zastąpią go czym innym,bo nie widzę tego PS4. Co z tego , że wydadzą wcześniej od X720. Jak łatwiej będzie się pisać gry na daną konsolę to i ta będzie przynosić zyski. Przecież to nic innego jak gry napędzają rynek konsol. A ile dziś wydano gier na PS3, a X360. Ile widzę gier, na półkach wchodząc do sklepu, na X', a ile na PS3? Te dwa Celle i nowy procesor graficzny może i dadzą konsoli sporego kopa, ale co z tego jak producentom gier i tak lepiej się pracuje na platformie od Microsoftu. Niczego nie chcę wróżyć, ale jeśli coś z tym nie zrobią to może być ciężko. I szczerzę życzę Sony, aby się z tym jakoś uporało, bo mam jeszcze sporo zaufania do tej firmy. PSX, a potem PS2 swoje zrobiło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro PC obsługuje 2560x1600 to własnie taki monitorek każdy szanujący się posiadacz peceta powinien mieć w domu, czyż nie?

hehe no cos w tym jest ;) chcialem tylko uchylic klapki na oczach niektorych, ze konsola wcale nie musi byc taka tania ;) podliczcie sobie ile wydaliscie na to, zeby sobie wygodnie pograc w ostatnich latach ;) jak podliczylem u siebie, to spokojnie by starczylo na upgrady kompa... na kilka najblizszych lat ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak podliczylem u siebie, to spokojnie by starczylo na upgrady kompa... na kilka najblizszych lat ;)

No ja dopiero zaczynam podliczać, ale z autopsji wiem, że na konsoli zaoszczędzę. Chociażby płacąc mniejsze rachunki za prąd xD

Edytowane przez apo5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i tu sie mylisz! - to ze sony "roztrabilo" 10 letni support wcale nie oznacza ze tak bedzie, bo jak pamietamy sony mialo wspierac kompatybilnosc wsteczna, a co wyszlo??, jedna wielka kupa ktora odbija sie sony do dzisiaj.

 

najwiekszym bledem sony w next-gen'ie bedzie bezapelacyjnie Cell - doskonale wiemy ze to wlasnie on w duzej mierze opoznil i opoznia zyski sony i euforie developerow

Jeżeli będzie zbliżona architektura, to naturalnym jest (przynajmniej dla mnie), że gry będą wychodzić przez pewien czas na obie wersje. Właśnie z powodu niskich kosztów przenoszenia gier, zaś starszych konsol na rynku zawsze jest przez pewien czas więcej.

 

jedynym wyjątkiem, gdyby Sony narzuciło restrykcje na deweloperów, ale jakoś do tej pory tego nie robi (chociaż wg ich polityki było by to logiczne).

 

Poza tym, nauka programistów w programowaniu Cell'a trwa, nawet do openSuSE 11.0 są dołączone narzędzia do programowania tej jednostki. Wielu zainteresowanych również mówi o ograniczeniach bieżących, przestarzałych już, architektur. Więc w tym momencie pchanie 2xCell (choć osobiście bym sugerował im 1,5x taktowanie i 2-3x pamięć cache, aby bardziej nie rozwątkowywać programów i nie babrać się w kontrolowanie ich...) wydaje mi się dobrym posunięciem zarówno technologicznym, jak i ekonomicznym (procek w końcu już jest).

 

Inna sprawa z gpu oraz nadal zbyt dużego podobieństwa połączeń do pecetowych... Ale nie chce mi się dziś jeszcze bardziej rozwijać myśli. Z czasem sprawdzę i skoryguję swoją opinię.

 

 

Ja naprawdę nie wiem co Ci "spece" od Sony sobie myślą. (...)

Jak napisałem powyżej.

Porzucenie tego co już mają przyniosłoby wielkie straty i kropka.

 

P.S. Ma ktoś może linka do schematu architektury PS3, ale całej konsoli, nie tylko proca?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I co Ci po tych upgrade'ach kompa jak ilość gier wydawanych na PC w porównaniu do konsol jest śmieszna . EOT

I co z tego, skoro i tak jest ich tyle, ze nie nadazam grac we wszystkie tytuly, ktore mnie interesuja? ;)

 

A jak ostatnio patrzylem, to na konsole nie bylo Cywilizacji/Kolonizacji, Heroesow, King's Bounty, Wiedzmina, Stalkera, NWN2, modow do Obliviona i Total Warow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I co Ci po tych upgrade'ach kompa jak ilość gier wydawanych na PC w porównaniu do konsol jest śmieszna . EOT

Odlicz japonskie rpgi , bo jakos nie wierze , ze wiekszosc z Was gralaby w to , odlicz siekanki w stylu DOA czy Tekkena i nagle ta wielka ilosc gier niebezpiecznie zbliza sie do tego co masz na PC. Skoro nawet Burnouta wydali..., a wiekszosc gier to multiplatformy (Bioszok , GRAW , Assasin , Fify , PESE , Medale , Call Of Duty , juz DMC... itp. , itd.) , zas to wlasnie tych Sony moze miec mniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odlicz japonskie rpgi , bo jakos nie wierze , ze wiekszosc z Was gralaby w to , odlicz siekanki w stylu DOA czy Tekkena i nagle ta wielka ilosc gier niebezpiecznie zbliza sie do tego co masz na PC. Skoro nawet Burnouta wydali..., a wiekszosc gier to multiplatformy (Bioszok , GRAW , Assasin , Fify , PESE , Medale , Call Of Duty , juz DMC... itp. , itd.) , zas to wlasnie tych Sony moze miec mniej.

Rączki z dala od jrpgów ja kupiłem konsole wyłącznie w celu pogrania w nie , bijatyki i arcady :)

 

Granie na konsoli w FPSy i RTSy pominmy milczeniem no chyba , ze ps4 dostanie natywne wsparcie dla klawiatury i myszy w grach :D

 

Inna sprawa , ze jakby 100% softu ktory mnie interesuje wychodzilo na pc to bym sobie do niego 2 pady kupil , zamiast sie babrac w konsole i prowadzic ciagle wojny o telewizor z domownikami :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście gier na PC nie brakuje, ale są też takie, które na PC nigdy nie ujrzały światła dziennego. Oprócz Tekkena, SOC jest jeszcze parę tytułów jak np Dead Rising. Jak dla mnie hit ;)

Edytowane przez Devil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zapominajcie że na konsole wychodzi sporo niezłych FPP, których na PC nie zobaczymy raczej: The Darkness i Bad Company to tytuły które pierwsze przychodzą mi do głowy, na pewno jeszcze parę jest.

Ja np podchodze do tego w ten sposob, ze gra ma mi sprawiac przyjemnosc... a celowanie na padzie to nie jest to co tygrysy lubia najbardziej ;) juz naprawde wiele gier "strzelanych" przeszedlem na konsoli, ale jezeli nie ma systemu znanego miedzy innymi z CoD czy gta (po wcisnieciu lewego triggera komp za nas celuje) to wczesniej czy pozniej mam jej zwyczajnie dosc... z tego powodu nie dokonczylem na konsoli bioshocka czy army of two.

 

Skoro nawet Burnouta wydali...

serio?? Edytowane przez kkNd!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja np podchodze do tego w ten sposob, ze gra ma mi sprawiac przyjemnosc... a celowanie na padzie to nie jest to co tygrysy lubia najbardziej ;)

I tu dochodzimy do kwestii gustu.

W shootery na padzie gram dopiero jakies pół roku, wcześniej zawsze klawiatura+mysz. Z początku było bardzo ciężko to ogarnąć, ale teraz już żadnego problemu nie mam.

Co więcej - taki rodzaj sterowania daje mi więcej "funu", niż kolejny wymierzony co do piksela headshot na kompie ;)

Owszem - nie wyobrażam sobie gry np. w Q3A, czy CS-a na padzie, ale shootery konsolowe są na tyle specyficzne, że taki rodzaj sterowania jak najbardziej daje radę.

 

ale jezeli nie ma systemu znanego miedzy innymi z CoD czy gta (po wcisnieciu lewego triggera komp za nas celuje) to wczesniej czy pozniej mam jej zwyczajnie dosc...

Pierwsze co zrobiłem w GTA4 to wyłączyłem auto-aima ~~ 100% wpadło, nie narzekałem.

 

 

 

Co do Burnouta to jeszcze nie wydali na PC. Ma wyjść ok. stycznia 2009 roku, ale konkretnej daty jeszcze nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze to ja mam 2 lewe, ale w bad company tak samo chwile pogralem i odstawilem na bok :P zeby cokolwiek trafic musze z pol magazynka wywalic... a i przy tej ilosci pestek nie przychodzi mi to latwo xD mega przyjemnie mi sie gralo w call of duty 3, tam wystarczylo wymierzyc mniej wiecej, a reszte robil left triger ;) kwestia przyzwyczajenia imho to jedno, a sztuczne naciaganie w stylu bo tak trudniej zupelnie co innego ;) cos jak pisanie palcami u nog na klawiaturze - niby sie da, ale nie zrobisz tego tam samo sprawnie jak normalnie...

Edytowane przez kkNd!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myszki i klawiatury do konsol nie zostały wymyślone wczoraj, wystarczy się zaopatrzyć jak komuś nie pasuje granie na padzie. Ja się przychylam do zdania McOska, juz w fpp'y tyle wymiotłem w życiu, że naprawdę nie kręci mnie już granie w cokolwiek za pomoca mychy - jest po prostu za łatwo. Gdyby konsole domyślnie były wyposażone w mychy i klawiatury to bym fppów nie tknął na tych platformach, natomiast sterowanie za pomocą pada jest to dla mnie pewne urozmaicenie które mnie trzyma przy tego typu grach - jest "inaczej niz zwykle", gdzie wszystko przechodziło sie na trybie ultra hard z dwiema nogami przywiązanymi do pleców xD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myszki i klawiatury do konsol nie zostały wymyślone wczoraj, wystarczy się zaopatrzyć jak komuś nie pasuje granie na padzie.

było to wiele razy omawiane, urządzenia o których piszesz nie spełniają swojej roli, a na PS3 jest chyba zaledwie kilka gier wykorzystujących klawiaturę i mysz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zreszta nawet gdyby ;) klawiature bys na kolanach trzymal, a podkladke przyklejal do fotela? xD naprawde chcialbym zobaczyc na zywo jak apo5 przechodzi takie army of two ;) to co dla innych jest urozmaiceniem u mnie powoduje palpitacje serca ;D po kilku zgonach zazwyczaj ciskam gdzies padem i probuje podejsc do gry po paru dniach ;) imho udawanie paralityka nie jest fajne, a tak sie wlasnie czuje grajac w fpp na padzie ;p

Edytowane przez kkNd!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

imho udawanie paralityka nie jest fajne, a tak sie wlasnie czuje grajac w fpp na padzie ;p

Nie sądzisz, że to po części wina skilla? ;) Jak pierwszy raz usiadłeś do duetu klawa+mysz to naqrwiałeś headshoty non stop?

Jeśli ktoś nigdy nie grał w FPS-y na kompie (klawiatura+mysz), to też będzie wyglądał jak "paralityk" ~~ Trzeba czasu by się nauczyć grać ;)

Popatrz na jutubie co wyczyniają kolesie na padzie chociażby w Halo. Jednak się da :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzisz, że to po części wina skilla? ;) Jak pierwszy raz usiadłeś do duetu klawa+mysz to naqrwiałeś headshoty non stop?

Jeśli ktoś nigdy nie grał w FPS-y na kompie (klawiatura+mysz), to też będzie wyglądał jak "paralityk" ~~ Trzeba czasu by się nauczyć grać ;)

Popatrz na jutubie co wyczyniają kolesie na padzie chociażby w Halo. Jednak się da :D

ta, tylko ten wymiatacz z halo bedzie gral na poziomie srednio rozwinietego siedmiolatka z klawiatura i myszka ;) jasne - da sie i moze to sprawiac przyjemnosc, ale nie oszukujmy sie - ten sposob celowania do najwygodniejszych i najprecyzyjniejszych nie nalezy :D tu nie chodzi o lata nauki, tylko ograniczone mozliwosci tego rozwiazania ;) do strzelanek na konsoli pierwszy raz siadlem ~2 lata temu, takze juz sie w miare przyzwyczailem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ta, tylko ten wymiatacz z halo bedzie gral na poziomie srednio rozwinietego siedmiolatka z klawiatura i myszka ;) jasne - da sie i moze to sprawiac przyjemnosc, ale nie oszukujmy sie - ten sposob celowania do najwygodniejszych i najprecyzyjniejszych nie nalezy :D tu nie chodzi o lata nauki, tylko ograniczone mozliwosci tego rozwiazania ;) do strzelanek na konsoli pierwszy raz siadlem ~2 lata temu, takze juz sie w miare przyzwyczailem ;)

Ja gram i na padzie i na mysz+klawa i szczerze mowiac to nie przekreslam ani jednego ani drugiego, sa po prostu dwa rozne rozwiazania, cos jak automatyczna i manualna skrzynia biegów. Jedni wolą takie, inni nie, a jeszcze innym nie robi to żadnej różnicy. Chociaz hardcorowcy zawsze beda mowic ze tylko manual ;) Ale zgdzam sie w jednym: poczatki z padem sa trudne i frustracja jest spora, szczegolnie jak ktos sie przesiada z grania na PC. Podstawa to jednak sie nie zniechecac i po jakims czasie bedzie juz duzo lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jasne, bedzie lepiej. Problem w tym, ze chyba nigdy nie bedzie tak jak bys chcial ;) jak dla mnie trafienie w poruszajacy sie obiekt bez auto aima jest mega trudne... i chyba nie tylko dla mnie - dlaczego wiekszosc gier ma styl gow - schowaj sie, wyceluj i wychyl z seria kiedy i przeciwnik sie wychyli ;) i tak jeszcze mase shoterow przejde na konsoli ( do kolejnego rrod pewnie z rok zostal :lol2: ) ale kurde... jezeli macie mozliwosc wyboru platformy pod fpp, to czy konsola bedzie miala duze szanse? <_< u siebie mam w miare podobne warunki, tzn monitorek 24 cale z bliska z powodzeniem zastepuje telewizor i o jakichs wiekszych "rozkimnkach" nie ma mowy. Po prostu ten typ gier bardziej podchodzi pod pc, tak samo jak strategie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale kurde... jezeli macie mozliwosc wyboru platformy pod fpp, to czy konsola bedzie miala duze szanse? <_< u siebie mam w miare podobne warunki, tzn monitorek 24 cale z bliska z powodzeniem zastepuje telewizor i o jakichs wiekszych "rozkimnkach" nie ma mowy. Po prostu ten typ gier bardziej podchodzi pod pc, tak samo jak strategie...

Ostatnie FPP na PC to bylo HL2E2 i to tylko dlatego, ze razem z Orange Boxem chcialem miec cale HL2 do benchowania laptopów. Poza tym wszystko na konsole: COD4, MoH:Airborne. Na chwile obecna na PC mam w planach tylko ostatni epizod HL, jak cos wyjdzie na obie platformy to biore na X360. Jedyne gatunki, ktore zawsze beda u mnie goscic na PC to strategie i rpg. Reszta czyli glownie wyscigi, fpp/tpp i szeroko pojety "action" - tylko konsola. I to juz nawet nie kwestia pada czy klawiatury tylko wygody: otwieram pudelko, wkladam, gram. No i 22" vs 80"+5.1 w moim przypadku raczej nie daje wyboru ;) A z tym ruchomym celem to tez jest kwestia wprawy, nie twierdze od razu ze bedzie nie wiadomo jaka precyzja, ale tez nie jest tak, ze sie nie da w ogole trafic w kogos poruszajacego sie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę się również - fps'y na padzie jest dla mnie bardziej naturalne, bo trudniejsze i bardziej przybliża mego skilla w fps'ach do skilla w ASG (trafcie sobie biegnąc w kogoś kto też biegnie w realu, to poczujecie niesmak do myszki ;p ).

 

Ale nie będę namawiał. Sam w wiele gier i tak gram na kompie. Powód? Gra przez neta z kumplami, którzy mają tylko kompy + 1 kopia na 3 osoby :P

Edytowane przez Xaon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...