spandor Opublikowano 6 Października 2008 Zgłoś Opublikowano 6 Października 2008 Witam Potrzebuje do obliczen takie wartosc, oczywiscie bardzo ogolne i nie zaglebiajac sie w szczegoly, nie prowadzilem nigdy ciezarowki to nie wiem :) : - srednie rpm ciezarowki 8ton przy predkosci 110 km/h - srednie rpm tira z naczepa przy predkosci 110 km/h dzieki i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saleen Opublikowano 6 Października 2008 Zgłoś Opublikowano 6 Października 2008 Cięzarówki mają ograniczniki na na 90km/h ;) Niemniej jednak w obu przypadkach będzie to około 1000-1200obr/min - oczywiście jest to zależne od przełożenia na jakim jedzie kierowca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psychodeliczny Opublikowano 6 Października 2008 Zgłoś Opublikowano 6 Października 2008 (edytowane) Te ograniczniki to sobie można o kant d... obić. Pewnie wiesz, że jest to do obejścia, nie tak wcale trudnego. Kiedyś wracając z Lublina moim Poldkiem jechałem za tirem, który na niektórych fragmentach trasy podchodził pod 130 km/h... Taka polska rzeczywistość. Edytowane 6 Października 2008 przez psychodeliczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niemiec Opublikowano 6 Października 2008 Zgłoś Opublikowano 6 Października 2008 tja. lublin-wwa dwie cysterny z LPG jada sobie przy lewej krawedzi 110kph i nikuta tego wyprzedzic, bo jasnie panstwo nie zjedzie na pobocze, zeby mozna bylo ich wyprzedzic. a innym razem przy 120 wyprzedzala mnie cysterna z orlenu :) w ciagnikach zamiast ogranicznika predkosci powinna byc bomba jak w "speed" tylko detonujaca po przekroczeniu predkosci :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saleen Opublikowano 7 Października 2008 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2008 Im nowsze auto, tym trudniej obejść te ograniczniki. Mimo wszystko ci z pozdejmowanymi to margines, zdecydowana większość ciężarówek ma założone limitery na 90km/h, tak jak być powinno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghazi Opublikowano 7 Października 2008 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2008 (edytowane) Z tego co pamiętam, to jeżdżąc Actrosem 16 biegowy przy 90km/h miałem poniżej 1000rpm. (możesz go zakwalifikować pod "Tir z naczepą"). Chcesz mieć pewność, to napisz PW do użytkownika http://forum.purepc.pl/StAnger-m8756.html StAnger, on takimi kolumbrynami jeździ ;) Edytowane 7 Października 2008 przez Ghazi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy05 Opublikowano 8 Października 2008 Zgłoś Opublikowano 8 Października 2008 z tego co pamietam litwini nie mieli ogranicznikow, ostatnio tez gonilem 110km/h za slowacja ale watpi zeby to byla u nich regula, podobnie w polsce wieksosc ma 90km/h, kiedys jezdzilem z kolesiem iveco z nadbudowka i w firmie jeden mial a drugi nie, ten drugi juz dosc leciwy byl i dlatego, nowsze auta z urzedu maja to pakowane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
q8ic Opublikowano 8 Października 2008 Zgłoś Opublikowano 8 Października 2008 Z tym ograniczeniem jest jeszcze jeden myk. Niektórzy mają 88 a niektórzy 92 w praktyce (albo coś w ten deseń). Jak się tacy dwaj spotkają i zaczną wyprzedzać to im z 15 km zejdzie. W takim układzie to ja już bym wolał żeby tych ograniczeń nie mieli .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niemiec Opublikowano 8 Października 2008 Zgłoś Opublikowano 8 Października 2008 W takim układzie to ja już bym wolał żeby tych ograniczeń nie mieli .. i przy 130 bedzie cie cysterna poganiac... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
q8ic Opublikowano 8 Października 2008 Zgłoś Opublikowano 8 Października 2008 A to jest offtop już. Jak chce jechać niech jedzie. Może jak będzie mógł sobie pohasać to nie będzie miał takiej chęci do zasypiania i zjeżdżania na przeciwny pas [; Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastertab Opublikowano 8 Października 2008 Zgłoś Opublikowano 8 Października 2008 Z tym ograniczeniem jest jeszcze jeden myk. Niektórzy mają 88 a niektórzy 92 w praktyce (albo coś w ten deseń). Jak się tacy dwaj spotkają i zaczną wyprzedzać to im z 15 km zejdzie. W takim układzie to ja już bym wolał żeby tych ograniczeń nie mieli .. I to nie jest śmieszne ostatnio dwóch takich "geniuszy" widziałem na autostradzie A4 Opole-Wrocław jechali 90 km/h i wyprzedzali się no zgroza prawie 10 minut za nimi się kolejka wlokła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
...John Opublikowano 8 Października 2008 Zgłoś Opublikowano 8 Października 2008 tja. lublin-wwa dwie cysterny z LPG jada sobie przy lewej krawedzi 110kph i nikuta tego wyprzedzic, bo jasnie panstwo nie zjedzie na pobocze, zeby mozna bylo ich wyprzedzic.Zjazd na pobocze, w celu umożliwienia wyprzedzenia, jest wykroczeniem. Tak na marginesie... Jak Masz auto które nie jest w stanie wyprzedzić, 2 cystern jadących 110km/h to się nie wyprzedza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy05 Opublikowano 8 Października 2008 Zgłoś Opublikowano 8 Października 2008 Zjazd na pobocze, w celu umożliwienia wyprzedzenia, jest wykroczeniem. Tak na marginesie... Jak Masz auto które nie jest w stanie wyprzedzić, 2 cystern jadących 110km/h to się nie wyprzedza. to w teorii, w praktyce normalny czlowiek by zjechal... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
forest kila zbila Opublikowano 9 Października 2008 Zgłoś Opublikowano 9 Października 2008 to jest polska,, jakby nie było uprzejmych ludzi którzy migną prawym i zjadą mielibyśmy korki i za miastem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
St.Anger Opublikowano 30 Października 2008 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2008 Ehh widzę znowu temat szalejących kierowców ciężarówek :) . Co zrobić, zawsze trafiają się kretyni bez wyobraźni, czy to w osobówce czy ciężarówce. "Moja" Scania miała ok 1500 obr/min przy 93 km/h, z tym, że skrzynia miała 12 biegów. W firmie, w której jeździłem były też nowsze Scanie z innym mostem (inne przełożenie) i one potrzebowały już tylko 1300 obr/min. Ten sam silnik w innych wersjach jest też zestawiany z 16 biegową skrzynią, wtedy wygląda to jeszcze inaczej. Każdy producent ma swoją filozofię oszczędnej jazdy i każdy inaczej zestawia przełożenia. Generalnie myślę, że możesz przyjąć 1100 - 1300 obr/min. Co do 8 tonówki to nie pamiętam w tej chwili, ale w weekend będę w domu, to poszukam w prasie branżowej :) . Przepraszam za offtop, ale nie mogę się powstrzymać tja. lublin-wwa dwie cysterny z LPG jada sobie przy lewej krawedzi 110kph i nikuta tego wyprzedzic, bo jasnie panstwo nie zjedzie na pobocze, zeby mozna bylo ich wyprzedzic. a innym razem przy 120 wyprzedzala mnie cysterna z orlenu icon_smile3.gif w ciagnikach zamiast ogranicznika predkosci powinna byc bomba jak w "speed" tylko detonujaca po przekroczeniu predkosci icon_biggrin3.gif Po pierwsze, droga Lublin - Warszawa jest w nie najlepszym stanie, fragmenty są wyremontowane, ale często są koleiny, pobocze jest w opłakanym stanie. Uwierzcie, że bardzo ciężko jest wyjechać z kolein załadowanym samochodem, a co dopiero mówić jeśli ma się płynny ładunek, nie mówiąc już o jeździe po jakże równym poboczu. I jeszcze jedna sprawa, jaka była linia oddzielająca pas ruchu od pobocza? W naszym kochanym kraju często na prostej nowej drodze linia jest ciągła i według przepisów nie wolno jej przekraczać. Jest to absurd jakich dużo w Polsce, do tego trzeba dodać schowanych za drzewami stróżów prawa, których nie obchodzi, że chciałeś kogoś przepuścić i nie blokować ruchu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...