Skocz do zawartości
spandor

Srednie Rpm W Ciezarowce I Ciagniku Siodlowym

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Potrzebuje do obliczen takie wartosc, oczywiscie bardzo ogolne i nie zaglebiajac sie w szczegoly, nie prowadzilem nigdy ciezarowki to nie wiem :) :

- srednie rpm ciezarowki 8ton przy predkosci 110 km/h

- srednie rpm tira z naczepa przy predkosci 110 km/h

 

dzieki i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te ograniczniki to sobie można o kant d... obić. Pewnie wiesz, że jest to do obejścia, nie tak wcale trudnego.

Kiedyś wracając z Lublina moim Poldkiem jechałem za tirem, który na niektórych fragmentach trasy podchodził pod 130 km/h... Taka polska rzeczywistość.

Edytowane przez psychodeliczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tja. lublin-wwa dwie cysterny z LPG jada sobie przy lewej krawedzi 110kph i nikuta tego wyprzedzic, bo jasnie panstwo nie zjedzie na pobocze, zeby mozna bylo ich wyprzedzic. a innym razem przy 120 wyprzedzala mnie cysterna z orlenu :) w ciagnikach zamiast ogranicznika predkosci powinna byc bomba jak w "speed" tylko detonujaca po przekroczeniu predkosci :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam, to jeżdżąc Actrosem 16 biegowy przy 90km/h miałem poniżej 1000rpm. (możesz go zakwalifikować pod "Tir z naczepą").

 

Chcesz mieć pewność, to napisz PW do użytkownika http://forum.purepc.pl/StAnger-m8756.html StAnger, on takimi kolumbrynami jeździ ;)

Edytowane przez Ghazi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamietam litwini nie mieli ogranicznikow, ostatnio tez gonilem 110km/h za slowacja ale watpi zeby to byla u nich regula, podobnie w polsce wieksosc ma 90km/h, kiedys jezdzilem z kolesiem iveco z nadbudowka i w firmie jeden mial a drugi nie, ten drugi juz dosc leciwy byl i dlatego, nowsze auta z urzedu maja to pakowane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym ograniczeniem jest jeszcze jeden myk. Niektórzy mają 88 a niektórzy 92 w praktyce (albo coś w ten deseń).

Jak się tacy dwaj spotkają i zaczną wyprzedzać to im z 15 km zejdzie. W takim układzie to ja już bym wolał żeby tych ograniczeń nie mieli ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym ograniczeniem jest jeszcze jeden myk. Niektórzy mają 88 a niektórzy 92 w praktyce (albo coś w ten deseń).

Jak się tacy dwaj spotkają i zaczną wyprzedzać to im z 15 km zejdzie. W takim układzie to ja już bym wolał żeby tych ograniczeń nie mieli ..

I to nie jest śmieszne ostatnio dwóch takich "geniuszy" widziałem na autostradzie A4 Opole-Wrocław jechali 90 km/h i wyprzedzali się no zgroza prawie 10 minut za nimi się kolejka wlokła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tja. lublin-wwa dwie cysterny z LPG jada sobie przy lewej krawedzi 110kph i nikuta tego wyprzedzic, bo jasnie panstwo nie zjedzie na pobocze, zeby mozna bylo ich wyprzedzic.

Zjazd na pobocze, w celu umożliwienia wyprzedzenia, jest wykroczeniem. Tak na marginesie...

Jak Masz auto które nie jest w stanie wyprzedzić, 2 cystern jadących 110km/h to się nie wyprzedza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ehh widzę znowu temat szalejących kierowców ciężarówek :) . Co zrobić, zawsze trafiają się kretyni bez wyobraźni, czy to w osobówce czy ciężarówce. "Moja" Scania miała ok 1500 obr/min przy 93 km/h, z tym, że skrzynia miała 12 biegów. W firmie, w której jeździłem były też nowsze Scanie z innym mostem (inne przełożenie) i one potrzebowały już tylko 1300 obr/min. Ten sam silnik w innych wersjach jest też zestawiany z 16 biegową skrzynią, wtedy wygląda to jeszcze inaczej. Każdy producent ma swoją filozofię oszczędnej jazdy i każdy inaczej zestawia przełożenia. Generalnie myślę, że możesz przyjąć 1100 - 1300 obr/min. Co do 8 tonówki to nie pamiętam w tej chwili, ale w weekend będę w domu, to poszukam w prasie branżowej :) .

 

Przepraszam za offtop, ale nie mogę się powstrzymać

tja. lublin-wwa dwie cysterny z LPG jada sobie przy lewej krawedzi 110kph i nikuta tego wyprzedzic, bo jasnie panstwo nie zjedzie na pobocze, zeby mozna bylo ich wyprzedzic. a innym razem przy 120 wyprzedzala mnie cysterna z orlenu icon_smile3.gif w ciagnikach zamiast ogranicznika predkosci powinna byc bomba jak w "speed" tylko detonujaca po przekroczeniu predkosci icon_biggrin3.gif

Po pierwsze, droga Lublin - Warszawa jest w nie najlepszym stanie, fragmenty są wyremontowane, ale często są koleiny, pobocze jest w opłakanym stanie. Uwierzcie, że bardzo ciężko jest wyjechać z kolein załadowanym samochodem, a co dopiero mówić jeśli ma się płynny ładunek, nie mówiąc już o jeździe po jakże równym poboczu. I jeszcze jedna sprawa, jaka była linia oddzielająca pas ruchu od pobocza? W naszym kochanym kraju często na prostej nowej drodze linia jest ciągła i według przepisów nie wolno jej przekraczać. Jest to absurd jakich dużo w Polsce, do tego trzeba dodać schowanych za drzewami stróżów prawa, których nie obchodzi, że chciałeś kogoś przepuścić i nie blokować ruchu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...