Skocz do zawartości
matijas6113

Własny Serw? [bcb]

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przede wszystkim pisze ze jestem trochę lepiej niż początkującym (uczę się tylko c++ i html+CSS), wiem troche wiecej niz same pętle itp, jednak w ostatnim miesiącu zaispirowało mnie aby pouczyc sie WinApi. Moim cele jest zrobienie programu, który będzie się łączył z komputerami np prze ip i bedzie to cos w stylu komunikatora, chatu lub p2p - no taka zabawka moja. Mam w domu Buildera 6 i odrazu pisze ze potrzeba mi kogoś kto zna to środowisko (dev c++ raczej odpada bo nei chce mi sie wszystkich kontrolek pisac ;/). W programach BCB znalazłem program pokazujący uzycie socketów czyli standardowy chat zrobiony przez panów z Borlanda i mniej więcej sie orientuje jak ich uzyc jednak problemem jest to ze niektórzy maja wew ip lub neostrade jak niestety ja i maja zmienne ip dlatego łaczenie sie przez ip jest kłopotliwe. Wpadłem na pomysł aby użyc w tym celu hamachi i oczywiscie działa program próbny ale pasowałoby wykupic licencje w hamachi a po za tym to troche nie poręczne tak sie łączyc;/

Przejdźmy do sedna sprawy:

- czy ktos wie jak napisac program no cos podobny do gg aby mój komp stał sie serwerem i program nie łaczył po ip tylko jakis nr które bym utworzył.

- lub jak zrobic z własnego kompa mini serwer na swoje potrzeby właśnie takiego programu.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Proponuje zajrzeć w programowanie w C# z użyciem technologi .net w wersji 3.5 i komunikacji na WCF M$, trudne nie jest ;)

Na serwer polecam xp i do tego własna usługa w .net i klientów tak napisać, że kiedy włączają program do używania ze statusem "Dostępny" jak w GG łączą się z serwem i to przez niego lecą wszystkie wiadomości.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

no i nie będziesz musiał pisać własnych kontrolek ;)