matijas6113 Opublikowano 20 Października 2008 Zgłoś Opublikowano 20 Października 2008 Witam, Przede wszystkim pisze ze jestem trochę lepiej niż początkującym (uczę się tylko c++ i html+CSS), wiem troche wiecej niz same pętle itp, jednak w ostatnim miesiącu zaispirowało mnie aby pouczyc sie WinApi. Moim cele jest zrobienie programu, który będzie się łączył z komputerami np prze ip i bedzie to cos w stylu komunikatora, chatu lub p2p - no taka zabawka moja. Mam w domu Buildera 6 i odrazu pisze ze potrzeba mi kogoś kto zna to środowisko (dev c++ raczej odpada bo nei chce mi sie wszystkich kontrolek pisac ;/). W programach BCB znalazłem program pokazujący uzycie socketów czyli standardowy chat zrobiony przez panów z Borlanda i mniej więcej sie orientuje jak ich uzyc jednak problemem jest to ze niektórzy maja wew ip lub neostrade jak niestety ja i maja zmienne ip dlatego łaczenie sie przez ip jest kłopotliwe. Wpadłem na pomysł aby użyc w tym celu hamachi i oczywiscie działa program próbny ale pasowałoby wykupic licencje w hamachi a po za tym to troche nie poręczne tak sie łączyc;/ Przejdźmy do sedna sprawy: - czy ktos wie jak napisac program no cos podobny do gg aby mój komp stał sie serwerem i program nie łaczył po ip tylko jakis nr które bym utworzył. - lub jak zrobic z własnego kompa mini serwer na swoje potrzeby właśnie takiego programu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SGJ Opublikowano 20 Października 2008 Zgłoś Opublikowano 20 Października 2008 Zainteresuj sie takimi pojaciemi jak domena i serwisy obslugujące dynamiczną ich konfiguracje do zmieniających sie adresów IP. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...