Skocz do zawartości
und3r

Civic 2008

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś odebrałem dla Żony wersję 1.8 Sport 5d, w tradycyjnym (już 3. auto) już dla nas grafitowym kolorze. Udało się wynegocjować upust do 69k brutto, zimówki plus BT (Parrot) oraz ubezp. gratis. Na liczniku 30km, więc za dużo się nie wypowiem, w środku w porównaniu do mojego volvo mocno plastikowo, choć o niebo lepiej niż roczniki 2008 przed zmianami (zastanawiałem się jeszcze nad rocznym 2.2d). Silnik w sam raz dla kobiety przy tej masie (ponad 1,3t), jak za 1,5k km pojadę na wymianę oliwy to pokręcę go trochę wyżej.

 

Generalnie, jeśli tylko podoba ci się samochód wizualnie, to warto brać. Po zmianach w 2008 roku nawet można się w tym ufo nieźle poczuć, bo wcześniej to był dramat (tapicerka, plastiki :unsure: )

 

Fotka na szybko:

post-2965-1259426879_thumb.jpg

Edytowane przez draak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wymieniaj oliwy po 2k km bo to tylko naciagarstwo aso!! nic takiego w gwarancji/instrukcji nie jest napisane! nawet z forum pare osob dzwonilo do honda poland i absolutnie nie trzeba zmnieniac oleju po 2k km! spoko z tym 2k upustem ci sie nawet udalo :) co do po lifcie wizualnie 5d jak dla mnie duzo gorzej wychodzi - zrezygnowano z siatkowych spojlerow, grill gorzej sie prezentuje, felgi tak samo no i wole jednak ta deske rozdzielcza blyszczaca od matowej ale oczywiscie kazdy ma swoj gust :) gratulacje zakupu i niech sie bardzo dobrze sprawuje :) zapraszam na forum civicklub :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówkę- rozumiem, że komputer pokładowy nie będzie "nalegał" na tą wizytę w ASO?

 

Wynegocjowanie rabatu faktycznie wymagało trochę presji z mojej strony i uroku żonki ;)

 

Oby się sprawował, tak jak jej poprzedni japończyk (Micra K12), to złego słowa nie napiszę i nie będę musiał się rejestrować na forum civica (aczkolwiek, dzięki za zaproszenie) ;)

Edytowane przez draak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silnik na poczatku lubi sobie troche lyknac oleju - to kup dobrego syntetyka 5w40 , 5w30, 5w50 i mozesz mu troche dolac - jak bedzie pod kreska wyskoczy male cisnienie oleju (ale tak sie zdarzylo chyba tylko jednej osobie na forum) - zalezy od warunkow w jakich jest uzytkowany samochod

 

komputer napewno nie bedzie nalegal po 2k km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gratki draak, chociaz kolorek troche dziwny, ale inna sprawa, ze balans bieli na tym zdjeciu lezy ;)

Jakbym mogl za rownowartosc 69tys zlotych zassac takiego to juz bym jezdzil, a tak zapala sie lampka pod tytulem "rozsadek" (nowka 5d sport prawie 25 tysiecy euro) i szukam czegos z rocznikow 2008, moze, moze 2009 po nowym roku. No nic ja jeszcze musze chwile poczekac na swojego Civic'a.

Edytowane przez kucyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie kolor jest zabójczy! :) Praktycznie identyczny z moją s40 (która jest brudna na tej focie) i z poprzednim autem żony. To taki nasz "rodzinny" kolor, bo już 3. auto z salonu 3 producenta wybieramy w tym odcieniu.

 

Gdybyś kupował w Polsce to i tak kierownica byłaby nie po tej stronie.. ;)

 

PS. Jaki tam balans bieli (jasne, że jest przepalone), to jakiś olympus, którego kupiłem jadąc po gry do saturna, by mieć aparat na wszelkie okazje, dla których lustro jest za duże ;)

 

PPS. Dzięki sędzia za wskazówki!

Edytowane przez draak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niezla sztuka dobra cena - opcja full wypas najwiekszy z navi - a z lewej strony czasem tam jest naklejka od aso w ktorym sie kupilo - a co do tego punktu czarnego pewnie jak mowi draak - jakis drobny odprysk albo zabrudzenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno, choć ciężko powiedzieć co to- wygląda na jakiś odprysk, raczej nic wielkiego. Poproś o fotkę ze zbliżeniem lub podjedź, bo sztuka i tak wygląda na zadbaną.

ta sztuka jest niejezdzona wiec raczej zadbana ;)

ale bede musial sie zaglebic w tajniki sprowadzania auta z uk, cena + tax wyjdzie mnie taniej za praktycznie nowy model 2009, niz za uzywke z 2008 roku na tym zadupiu

http://www.stratstone.com/vehiclesearch/us...o.html?qs=false

5dr, skora, dach, zrobione 300mil, ideal

Edytowane przez kucyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak tam Kucu poszukiwania? Ja ufokiem żony wybrałem się na wycieczkę do Krakowa (ach, ten Stalexport i jego nowe ceny na A4, czysta rozkosz ;) ) i muszę przyznać, że powyżej 180km/h jest już głośno... :( Za to in plus osiągi tego silnika, nie czuję sporego dyskomfortu przesiadając się ze 170 turbo koni (w aucie cięższym raptem o 100kg). Ale spalanie przy mojej nodze po mieście to spokojnie 10 l. +.

 

PS. Przy przebiegu 350km 1szy raz wkręciłem silnik >6,5k rpm, nowy styl docierania ;)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@sedzia

Kilka dni temu jechałem type-r'em z koncówki '07 i miał już nowe, nie błyszczące plastiki na kokpicie (http://img516.imageshack.us/i/civictyper6rs2.jpg/ o takie). Z tego co piszesz FL ktory to zmieniał był później, w 2009. Ktoś coś przekładał, w ASO na gwarze wymienili, czy type-ry poprostu tak mają?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozwole podpiac sie do tematu. Mam bardzo podobne dylematy, jak tworca watku. Od 2 miesiecy szukam kompaktowego samochodu, ktory bedzie w miare bezawaryjny (opinie uzytkowikow, testow i for), komfortowy i z "lekkim" pazurem. W przyszlym tygodniu bede testowal:

1. Mazde 3 2.0 sport z 2007r,

2. Honde Civic 1.8 z 2007r.

3. BMW 320i z 2005r.

4. BMW 120d z 2005r.

 

Moim faworytem jest 320i - jezdzilem tym autem i wiem, na co go stac :), na drugim miejscu mazda i jako 3-cia - Honda.

Obawiam sie BMW1 - naczytalem sie o sporych problemach z dieslami BMW i kosztami ich napraw.

Z racji tego, ze do domu mam ponad 700km, poszukuje dynamicznego auta na trasy. Jednak na tyle komfortowego w prowadzeniu, zeby poczatkujacy kierowca nie zaliczyl pierwszej latarni na zakrecie.

 

Ciekawy tez jestem, czy autor watku wybral juz i cieszy sie samochodem? Jesli tak, czy jest to Honda Civic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli piszesz o niezawodności to dziwię się, że japończyki ustawiłeś na końcu stawki...

Ja bym wybierał pomiędzy Mazdą, a Hondą. A z sentymentu oraz tego, że Mazda 3 ma coś z Focusa (a na pewno płytę podłogową) brałbym Civika (a tym bardziej sedana).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze zle napisalem. Ta czworka jest brana pod uwage ze wzgledu na niezawodnosc. No moze poza dieslem BMW, z ktorym uzytkownicy miewaja problemy. Japonczyki nioe sa wcale na koncu. JEdnak M3 przegrywa z BMW3 jakoscia wykonczenia, wielkoscia i komfortem. Civic w kazdej mierze przegrywa dynamika. A na koncu jest diesel BMW1.

Zaraz sie okaze, ze bede musial szukac samochodow od nowa :) Ciekaw jestem, jakich ciekawostek sie dowiem, jak wjade do stacji diagnostycznej i rozszyfruje VIN-y :)

 

Uzytkownicy CIVIC - jak wam wyglada wspomniana przeze mnei kwestia dynamiki? Prawda jest, ze ten samochod potrzebuje wysokich obrotow, by zaczac "ciagnac"? Jak wam sie sprawuje zawieszenie i jak wyglada spalanie?

Edytowane przez Burdoror

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o dynamike proponuje poogladac filmik

 

 

samochod w sumie jezdzi dobrze od 3.5 tys obrotow - ale to raczej jak kazda benzyna - do 3.5k jezdzi oszczednie - powyzej jest juz spora moc i mozna mowić o dynamice

 

masz do wyboru jeszcze diesla w civicu o takiej samej mocy - ten bedzie napewno ciagnal od samego dolu

 

co do spalania to wlasnie zalezy jak jezdzisz - raz jak jechalem z zakopanego do krakowa w nocy - udalo mi sie osiagnac rekordowe 4.9/100 km

a jak noga troszke ciezsza to na trasie bedzie tak wychodzic kolo 6-7/100

 

wiadomo jak sie bawie ze znajomymi w jazde spod swiatel caly wieczor to mamy 18/100 :P

ale to non stop jazda pod odcinke

 

co do zawieszenia - twarde - szczegolnie w type-s'ie - i to mi sie bardzo podoba - na szybkich zakretach male przechyly - bardzo szybkie rakcje na ruchy kierownica - na miesicie na dziurach moze komfort troszke mniejszy - mysle ze kwiestia przywyczajenia lub co kto lubi

ja bym nigdy nie wsiadl do miekkiego kombiaka bo wg mnie tym sie nie da jezdzic - to sie zachowuje na drodze jak lódka a nie jak samochod - strach przed kazdym zakretem przy wiekszej predkosc - zreszta najlepiej na trasie widac to to potrafi - jak kazdy przed zakretami hamuje na potege a my mozemy sobie go spokojnie przejechac w ogole nie zwalniajac

 

 

edit:

 

- co do mazdy 3 2.0 w porownaniu do civa - moze i mocniejsza o te 7KM

ale rozpedza sie wolniej do 100km/h o 1.5sek - to dosc sporo ...

-320i - mowa o silniku 170KM? - przyspiszenie to samo 8.9 sek - wiec mysle ze powyzej 100 bedzie podobnie (to bmw sporo wazy)

Edytowane przez sedzia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

(...)

samochod w sumie jezdzi dobrze od 3.5 tys obrotow - ale to raczej jak kazda benzyna(...)

Nie każda tylko japońska :wink: Nie wiem jak ten konkretny silnik (może wyjątek, ale z tego co piszesz raczej nie), ale do tych 3,5k czy 4k auto po prostu nie jedzie, przypomina to radosne toczenie.

 

Jak chcesz jeździć ekonomicznie to odpuść japońskie benzyny :) pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może jako kierowca civica 1.8 z 2006 roku 5D w jednym słusznym kolorze czarnym coś napiszę.

"Żuczek" bo tak nazywa go moja zona ma już 3 lata i od początku jest z nami. Jest to typowy samochód samochód dla rodziny 2+2 bo na tylne siedzenia na dłuższe trasy jest niewygodnie dorosłym.

Co do deski rozdzielczej to wersja po liftingu jest łatwiejsza w utrzymaniu czystości ponieważ nie ma błyszczącego elementu na środku kokpitu co jest dużym plusem. U mnie niestety już się porysował i nie wygląda to za ładnie. Ergonomia jest ok ale kierownica jest super. Bardzo dobrze leży w dłoni i jest mała co pomaga w zakrętach. Nie jest to rajdówka ale czasem fajnie się "ostrzej" przejechać.

Samochodzik jeździ ok ale z 4 pasażerami i bagażem przy wyprzedzaniu dostaje lekkiej zadyszki. Trzeba dużo wyżej kręcić. Do 120km/h jest przyjemnie i cicho powyżej jest znośnie ale mniej komfortowo. Fotele są bardzo wygodne i dobrze trzymają ale niestety materiał będzie się wycierał. Już trochę to mam na boczkach i podłokietniku.

Bagażnik jest wystarczający.

Wygląd to już indywidualna sprawa, ja mam zmienioną osłonę chłodnicy na akcesoryjna taką jak w type-s.

Samochodzik spisuje się ok i jeszcze raz bym go kupił. Serwis nie jest drogi. Na razie na 50.000km nie miał żadnej awarii tylko duperele uszkodzone w postaci łącznika stabilizatora czy osłony amortyzatora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie każda tylko japońska :wink: Nie wiem jak ten konkretny silnik (może wyjątek, ale z tego co piszesz raczej nie), ale do tych 3,5k czy 4k auto po prostu nie jedzie, przypomina to radosne toczenie.

 

Jak chcesz jeździć ekonomicznie to odpuść japońskie benzyny :) pzdr

A teraz porównanie charakterystyki silników

Opel Astra 1.8

Civic 1.8

[;

Znaczne różnice, prawda? :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każdy silnik co ma 4 zawory na gar będzie miał max moment kolo 3,5-4,2k rpm, z mocą też będzie podobnie powyżej 6k. Tak wynika z zasady działania takich silników, obiegu roboczego i chcrakterystyki. Co innego 2 zaworki na gar. Nisko umieszczony moment (prawie jak w dizlu) kolo 2,8-3k rpm moc koło 5k. 

 

Silniki 4zawory na gar są bardziej eko. 

 

Co do Hondy to powyżej 4k to ładnie "żyje" i chce się kręcić jeszcze wyżej. Dlatego odcięcie jest troszke wyżej niż w innych autkach. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do wozenia ciezarow zgadzam sie w 100% z Masaj007 - mialem kiedys przyjemnosc, tzn nieprzyjemnosc wozic 4 roslych chlopa z bagazem - byla to katorga... ale nie sadze zeby w innej benzynie bylo jakos duzo lepiej - mam niestety tylko porownanie z corsa 1.2 rodzicow (45KM) i tam wystepuje dokladnie ten sam problem :P

 

edit:

ale tak jak kolega Orgiusz napisal - np miedzy silnikiem astry 1.8 a hondy - roznice sa takie ze hoho :P - wiec pewnie bedzie wszedzie to samo

Edytowane przez sedzia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje poszukiwania auta dobiegly konca. Znalazlem Cifa w wersji 5dr Sport, przebieg 7k km od dealera Hondy.

Wyposazenie dosc bogate, bo oprocz szklanego dachu, auto ma w zasadzie wszystko tj xenony, navi, bluetooth, 17' felgi itp itd

Najlepsze jest to, ze mial zalozonego grilla z type-r, ale nie mialem wystarczajacego przebicia, aby przekonac moja kobiete, ze ten jest ladniejszy, wiec zalozony zostanie szklany :razz:

 

Dzieki WIELKIE raz jeszcze za wasza pomoc, w srodku tygodnia odbieram samochodzik, jak pojezdze troche to napisze jak wrazenia.

 

Teraz sie zastanawiam ile czasu mi zajmie ogarniecie wszystkich funkcji w tym aucie, tego jest naprawde masa :blink:

 

Dołączona grafika

Edytowane przez kucyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...