EU Citizen Opublikowano 4 Listopada 2008 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2008 (edytowane) Witam, Kwotę jaką chciałbym przeznaczyć to właśnie około 300zł, jednak nie zależy mi na wyglądzie może to wyglądać jak rury pcv podłączone do puszek od sardynek, ważne jest to by dobrze chłodził najlepiej sporą gamę podzespołów i co najważniejsze był cichy!!! To powód mojej inwestycji, mam zasilacz (wentylator), trzy kolejne wentylatory na obudowie, spory na grafice i ostatni oczywiście na procesorze największy jaki do tej pory miałem. Nie potrafię zasnąć przy tym hałasie, a w ciągu dnia nie mogę ściągać, więc do tego pozostaje noc, która lubię przespać by na poranne budzenie przez drukarkę heh... i pójście do pracy nie zabrakło sił. Sprzęt: Płyta główna MSI K9N SLI Platinium ma dwa radiatory (tutaj mam lekką obawę czy bez wentylatorów nie będzie problemu z małym odciąganiem ciepła z płyty) Procesor AMD Athlon 64bit dual core X2 4800+ Karta graficzna firmy Palit - Geforce 8600GTS ze sporym wentylatorem Dwa dyski twarde. Ogólnie ciepło tam w obudowie jest - jeśli tak to mogę napisać Może być to zestaw, ale nie musi, może być sprzęt używany (o ile warto takie kupować). Co polecicie? Pozdrawiam Edytowane 4 Listopada 2008 przez czakol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Celin Opublikowano 4 Listopada 2008 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2008 (edytowane) plyta nie powinna sie grzac bez OC, jak chcesz cicho i w miare wydajnie to moze poprostu zainwestuj w dobre AC. ogolnie przy LC bedziesz mial okolo 3-4 wentyli ale lepszej klasy i cichych. jesli "tylko" 300 pln to moze byc spory problem z dobra cicho pompka. zabralaby pewnie 30% calego ukladu. bloki na cpu i gfx mozna uzywki w cenie 70-80 pln dostac. do tego jakis zwykly rez i chlodnica bwa2 lub 3. z LC zmiescisz sie w 300 zeta ale i tam kusisz do tego doliczyc koszt dobrych wentyli a to juz nadszarpnie twoj limit, wiec nie wiem czy jest sens. od razy zakup lepsze AC. Edytowane 4 Listopada 2008 przez Celin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EU Citizen Opublikowano 4 Listopada 2008 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2008 plyta nie powinna sie grzac bez OC, jak chcesz cicho i w miare wydajnie to moze poprostu zainwestuj w dobre AC. ogolnie przy LC bedziesz mial okolo 3-4 wentyli ale lepszej klasy i cichych. jesli "tylko" 300 pln to moze byc spory problem z dobra cicho pompka. zabralaby pewnie 30% calego ukladu. bloki na cpu i gfx mozna uzywki w cenie 70-80 pln dostac. do tego jakis zwykly rez i chlodnica bwa2 lub 3. z LC zmiescisz sie w 300 zeta ale i tam kusisz do tego doliczyc koszt dobrych wentyli a to juz nadszarpnie twoj limit, wiec nie wiem czy jest sens. od razy zakup lepsze AC.Mógłbyś rozwinąć skróty OC, AC, LC, to jakieś rodzaje coolingu nie? No 300zł jak trzeba dam i 400zł chociaż to jest 1/5 ceny całej budy trochę sporo. Wkleję zdjęcia logi z speedfan'a czy z taką temperaturą sobie poradzi i zdjęcie kompa jak to teraz jest chłodzone :) Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Celin Opublikowano 4 Listopada 2008 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2008 OC - over clocking, czyli zwykle podkrecanie kompa AC - air cooling, chłodzenie powietrzem LC - liquid cooling, chłodzenie cieczą jak 400 to powinno byc ok, niestety ja nei bardzo sie orientuje w "nisko budzetowych" LC, wiec pewnie ktos inny bedzie mogl ci doradzic. na pewno przejzyj inne watki typu tanie WC lub co kupic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 4 Listopada 2008 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2008 OC - overclocking AC - air cooling LC - liquid cooling Nie watpie ze jest w stanie zlozyc cos podstawowego do 300 PLN ( Kadett + F2S? ) ale patrzac na Twoja obudowe uzycie sprezonego powietrza i odkurzacza w calym pokoju bedzie na poczatek lepszym rozwiazaniem. Pozniej mozesz pomyslec o ulozeniu kabli we wnetrzu i rozejzenie sie za chlodzeniem powietrzem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korn85 Opublikowano 4 Listopada 2008 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2008 Za taką kwotę to raczej ciężko złożyć coś sensownego i w dodatku na taką ilość podzespołów. Lepiej zainwestuj w porządne chłodzenie AC (AC - Active (Air) Cooling - chłodzenie powietrzem, tradycyjne; LC - Liquid Cooling - chłodzenie cieczą (zwane również WC od Water Cooling, czyli chłodzenia wodnego); OC - Over Clocking - podkręcanie podzespołów komputera). Sam posiadam taką płytę i bloku na sekcję zasilania (zamiast radiatora przy procesorze) nie zmienisz chyba, że dasz wykonać taki na zamówienie. Chłodzenie na mostku (radiator pod kartą graficzną) powinieneś jak najszybciej wymienić! Chipset Nvidii bardzo się grzeje i fabryczny radiator jest niewystarczający i jeżeli nie chcesz usmażyć mostka to lepiej zmień go na jakiś porządny:) Jest tam dość mało miejsca ale mogę Ci polecić coś takiego: http://www.komputronik.pl/Wentylatory_/_mo...pelny,id,34562/ Sam takie coś mam i jest bardzo dobre. Ciche, wydajne i przede wszystkim mieści się w tym miejscu. Co do reszty to z głową zaplanuj kupno chłodzenia tak, żeby było ciche i wydajne, co przy kwocie 300 zł nie powinno być problemem. Radzę także co jakiś czas przedmuchać komputera oraz wentylatory i radiatory sprężonym powietrzem, bo troszku siwo tam masz, a i radiator z procesora wygląda na zaklejony kurzem;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EU Citizen Opublikowano 4 Listopada 2008 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2008 Tak troszkę nie rozumiem o czym mówisz, mostek masz na myśli ten radiator pod procesorem który jest umieszczony na płycie z napisem MSI? I tam wsadzić ten wentylator co linka podałeś? Co do AC to hmm większe wentylatory kupić 120x120 żeby ciche były, tak samo na procka? Co do brudu hehe wiem wiem, komputer czyściłem nie całe 2tygodnie temu (fakt że bez radiatora), dodatkowo dziś przed zdjęciem przedmuchałem całego sprężonym powietrzem. Mieszkam w takim miejscu, że codzienne sprzątania pokoju mija się z celem i nie daje efektu, 5min otwartego okna i kurzu jest tyle jakbym wiaderkiem go przyniósł :/ A jakie wentylatory byś polecił przy mojej obudowie? logi z speedfan'a przy normalnej pracy komputera (gg, firefox i kilka włączonych innych programów) logi z speedfan'a po 3minutowej grze w need for speed Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Celin Opublikowano 4 Listopada 2008 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2008 speedfan chyba nie jest zbyt dobrym narzedziem do pomiaru temp, bodajze lepiej coretemp a najlepiej czujki :) no ale to tak poza tematem. wentyle wcale nie musza byc 120. chodzi o to aby byly "dobre" i ciche, na przyklad Noiseblocker silent. na grafike moze cos ze stajni zalmana + radiatory na pamieci, na proca Scythe albo Pentagram. Co do konkretnych modeli to nie pomoge, trzeba przetrzepac sekcje forum o chlodzeniu powietrzem. do dyskow mozesz uzyc cos do wytlumienia drgan, produktow bitumicznych do tego jest masa, ale samego dzwieku pracy dysku nie wytlumisz. tutaj potrzeba juz scythe quite drive. Jednak na dwa dyski to juz wiekszy wydatek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jedras77 Opublikowano 4 Listopada 2008 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2008 Kup na poczatek Pentagram Karakorum i 2 chche wentylatorki 120mm, jeden na karakorum, drugi miedzy frontem obudowy a dyskami(oprocz dyskow bedziesz mial nawiew chlodnego powietrza na grafike i NB) Ewentualnie dokup jeszcze Thermalright HR-05 lub HR-05 SLI, w zaleznosci jak tam dokladniej wyglada sprawa miejsca w obudowie. Jakos nie widze sensu wodowania tego, poczytaj tematy odnosnie chlodzenia powietrzem, reszte kasy zainwestuj w SQD, ewentualnie himuro na dyski. Zreszta napisz moze co to za dyski, bo moze bardziej oplaca sie je opchnac i kupic jeden o odpowiednio wiekszej pojemnosci, ale za to cichszy i mniej grzejacy sie. Bezglosnego kompa nie bedziesz mial, ciszej i chlodniej bedzie na pewno, no i taniej. Zastapienie BOXa do bardzo duzo w Twoim przypadku, WC jest dobre dla tych ktorym AC nie wystarcza, przesiadanie sie z chlodzenia BOXowego w przypadku tak na dobra sprawe niezbt pradazernego i podkrecanego kompa ma sredni sens. Za 300 zlotych mozesz zlozyc marne WC, lub w Twoim wypadku ciche i w zupelnosci wystarczajace AC, tak ze wybor nalezy do Ciebie. Najpierw przemysl zastosowanie dobrego chlodzenia powietrzem zanim wezmiesz sie za wodowanie, ewentualnie zmiane dyskow na jeden. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korn85 Opublikowano 4 Listopada 2008 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2008 Thermalright raczej odpada, bo może haczyć o kartę graficzną, a i mocowanie też nie bardzo pasuje. Jak już wspominałem wystarczy ten Thermaltake na mostek. Z przodu obudowy dałbym jeden wentylator, który wdmuchiwał by powietrze do środka, a z tyłu (najlepiej taki sam) który by wyciągał powietrze z kompa i przez to była by świetna wentylacja:) SilentiumPC Zephyr nie są zbyt drogie, a z regulatorem obrotów są bardzo ciche, podobnie jak Scythe SlipStream. Ja na dysku mam chłodzenie Zalmana i muszę przyznać, że bardzo dobrze się ono sprawuje:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor666 Opublikowano 5 Listopada 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2008 http://www.cooling.pl/arctic-cooling-freez...odukt,1139.html - na procesor http://www.cooling.pl/thermalright-hr05sli...odukt,1632.html - na chipset http://www.cooling.pl/arctic-cooling-accel...ukt,550927.html - grafika http://www.cooling.pl/arctic-cooling-fan-8...odukt,1789.html - tył obudowy x2 http://www.cooling.pl/silentiumpc-zephyr-1...ukt,550802.html - przód obudowy Za reszte: http://www.cooling.pl/zalman-multipanel-zm...odukt,2139.html - gdyby trzeba bylo uspokoic wiatraki troche i z 3 przedłużcze 3 pin oraz http://www.cooling.pl/pasta-termoprzewodza...rodukt,254.html do montażu Moze jeszcze konieczne bedzie cos do zasilacza. Karakorum raczej nie wejdzie bo to standard obudowa wiec nie domkniesz boku. A woda za 300 raczej :zonk: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 5 Listopada 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2008 Woda tylko i wyłącznie na cpu za 300 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BraWura Opublikowano 5 Listopada 2008 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2008 Ja bym zaczął od "wyrżnięcia" otworów z tyłu obudowy i przykręceniu zwykłych i tanich osłon na wentylatory. Tam, gdzie powinieneś mieć otwory na wentylatory - które w zamyśle konstruktorów Twojej obudowy mają a właściwie miały wywiewać nagrzane powietrze - masz perforowaną blachę, która stanowi: 1. blokadę dla wydmuchiwanego powietrza 2. źródło hałasu W chłodzeniu powietrzem, które to jednak słusznie proponują koledzy ważna jest temperatura wewnątrz obudowy. Nawet najlepsze coolery na nie wiele się zdadzą, jeśli w budzie będzie gorąco. Wada rozwiązania: tracisz gwarancję na obudowę, a nawet na cały zestaw (w zależności od tego jak i gdzie kupowałeś) Rozwiązanie dość brutalne, ale poprawia zdecydowanie parametry temperatury i jest ciszej. Spróbuj dmuchnąć przez palce i następnie odsuń dłoń - poczujesz różnicę. Potem zająłbym się ułożeniem kabli. Następny w kolejności przegrzewający się chipset na płycie głownej. Co do WC: Wydaję mi się, że za 300-400 PLN mógłbyś spokojnie złożyć w miarę przyzwoity układ WC (oczywiście jak dla osoby rozpoczynającej zabawę z WC) z używanych części, wyszukując je na allegro, albo jeszcze lepiej kupić używanego gotowca (pompka, chłodnica, dwa lub trzy bloczki nie pierwszej młodości - które i tak pewnie będą lepsze od coolerów w tej klasie cenowej) od kogoś kto zaczął zabawę i w krótkim czasie przestało go to bawić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korn85 Opublikowano 6 Listopada 2008 Zgłoś Opublikowano 6 Listopada 2008 No chyba, że autor tematu chce zrobić od razu porządne chłodzenie to może kupić dobrą pompę, jakiś używany, dobry blok i chłodnicę BWA, a z czasem będzie go modyfikować i dorzuci blok na mostek, czy kartę graficzną:) Tymczasowo może na mostek wrzucić jakiś wentylatorek 40mm żeby go nie przegrzewać już. Ja wychodzę z założenia, że lepiej od razu kupić coś porządnego, choćby później, niż kupować średniej jakości podzespoły, które później za parę groszy sprzedamy (jeśli sprzedamy:)) i żeby się nazywało, że mamy chłodzenie wodne:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EU Citizen Opublikowano 11 Listopada 2008 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2008 Witam ponownie, wyczyściłem kompa tak dokładnie że czystszy był w dniu sprzedaży, rozkręciłem całego, ahh nowa pasta ZALMAN ZM-STG1 na procka, bardzo dobra i polecana, ale z góry dla kupujących i czytających posta mówie że wysycha, kupiłem 1-2miesiące temu nie miałem czasu użyć i wyschła w 80% (chyba że jej było 1/10 tej buteleczki ale nie sądzę) oczywiście nowa nie odpakowana. Co więcej doszedłem do tego co tak naprawdę hałasuje przede wszystkim wiatrak na grafice ten to po prostu robi za 10 innych, potem teoretycznie na procku, chociaż nie jest najgorszy, jak podłączyłem do zasilania te dwa na obudowie (zdjęcie powyżej) to hałas wzrósł o drugie tyle, albo o trzy co bez nich, chyba je na stałe wyłączę, może nie będzie się grzać... Pozostaje pytanie do kogoś kto ma taką płytę jak ja czy te radiatorki wystarczą podobno się grzeje, coś byście cichego nie koniecznie drogiego na procka polecili i ewentualnie lepszego na grafike i chyba na tym skończe nie ma sensu inwestować bardziej. Teraz wartości (praca w biosie): System temperature: 35stopni po 10minutach doszło do 47stopni [co to w ogóle za temperatura czego?] CPU temperature: 41stopni po 10minutach doszło do 53stopni [to temperatura procka tak?] jutro jak schłodzi się komputer (dziś mi się już nie chce) trochę więcej pasty termo-przewodzącej dorzucę może mniej będzie Aha jak siedzę teraz na windowsie gadu-gadu firefox itp.. bez gier to temperatury są znacznie niższe niż w biosie o_O mnie to dziwi, więc jeśli was też pozostaje fakt że te dwa głośne wiatraki na obudowie chłodzą nieźle procka (obieg lepiej chodzi) Ahia i btw... co do większych wentylów na mniejsze obroty o wyciąg powietrza dobry to ciężko będzie szkoda mi kasy na nową obudowę, z tą nie mam co zrobić a na allegro może postać miesiąc, więc z tyłu nie mam jak większy wentylator zamontować z przodu też, polecajcie co Wam serce mówi, chętnie rozważę wszystko opcje, ale puki co myślę że zainwestują w cichszy wiatrak na graficę i procku może wydajniejsze :/ Co radzicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korn85 Opublikowano 11 Listopada 2008 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2008 (edytowane) I znowu autor brnie w zaparte:D Skoro tutaj jesteś to posłuchaj rady innych, którzy źle Ci nie radzą. Pasty więcej nie nakładaj! Pasta służy tylko do wypełnienia mikro-szczelin w radiatorze i procesorze, żeby nie było w nich powietrza. Pasta termo-przewodząca to nie taśma termo-przewodząca!:) Im więcej jej dasz tym gorszy efekt będzie. Zmień na pewno chłodzenie na mostku, bo go usmażysz i będziesz płytę wymieniać! Poczytaj sobie na forum MSI, co się ludziom działo z tą płytą po kilku miesiącach użytkowania na standardowym chłodzeniu;) A jeśli nie chce Ci się czytać to napiszę. Okolice mostka zmieniały swoją barwę na brązową aż w końcu całe pole wokół mostka, a także z drugiej strony płytki zmieniło się na brąz i płyta zakończyła swój żywot. Zastosuj to, co Ci napisałem wyżej, bo sprawdza się idealnie i na pewno pasuje:) Chłodzenie na procesor zmień najlepiej całe, a nie tylko wentylator. Jeżeli radiator będzie wydajniej odbierać ciepło z procesora to procesor będzie mieć niższą temperaturę, a wydajny radiator potrzebuje wolnoobrotowego wentylatora, a nie głośnej suszarki. Co do tych temperatur to jest szansa, że masz włączoną funkcję Cool'n'Quiet. O ile w windowsie podczas normalnej pracy temperatury są niskie, bo ta funkcja powoduje obniżenie taktowania, jeśli nie jest potrzebna pełna moc obliczeniowa, to o tyle w biosie ta funkcja już nie działa i wtedy procesor idzie pełną parą, a co za tym idzie nagrzewa się do pewnej temperatury:) Co do sekcji zasilania obok procesora to wyciągnij płytę i sprawdź, czy radiator dolega do mosfetów. W mojej niestety nie dolegał ale usunąłem to niedopatrzenie zanim pierwszy raz uruchomiłem płytę. Inaczej usmażyłbym te malutkie mosfety. Możesz również go wykręcić i zmienić obecne podkładki termo-przewodzące np. na taśmę samoprzylepną Akasa. Mocowanie jest dość nietypowe więc przy dokręcaniu radiatora obserwuj, czy radiator się nie zaczyna wyginać. Przy tej taśmie wystarczy tylko lekko wkręcić śruby, bo sama taśma zapewnia dobre trzymanie:) Oczywiście nie zapomnij solidnie odtłuścić zarówno radiatora, jak i mosfetów! Wentylatory w obudowie możesz przecież zabudować np. jeden na bocznej ściance dmuchający w okolicę mosfetów, a drugi np. na górze. W Twoim przypadku zastosowanie grillów z wkładką anty-kurzową było by bardzo wskazane! A wyciąć dziury w obudowie to nie problem:) Lepiej wyciąć dwie dziury i dać tam ciche wentylatory, niż żałować jej i męczyć uszy:) Edytowane 11 Listopada 2008 przez korn85 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EU Citizen Opublikowano 11 Listopada 2008 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2008 I znowu autor brnie w zaparte:D Skoro tutaj jesteś to posłuchaj rady innych, którzy źle Ci nie radzą. Pasty więcej nie nakładaj! Pasta służy tylko do wypełnienia mikro-szczelin w radiatorze i procesorze, żeby nie było w nich powietrza. Pasta termo-przewodząca to nie taśma termo-przewodząca!:) Im więcej jej dasz tym gorszy efekt będzie.Heh dzięki widzisz dużo pomogłeś, z technicznej strony na tym się nie znałem, a opinie chodzą że czym więcej tym lepiej, ewentualnie ktoś powie w sklepie o_O o dziwi że nie warto dużo bo się procka brudzi. Zmień na pewno chłodzenie na mostku, bo go usmażysz i będziesz płytę wymieniać! Poczytaj sobie na forum MSI, co się ludziom działo z tą płytą po kilku miesiącach użytkowania na standardowym chłodzeniu;) A jeśli nie chce Ci się czytać to napiszę. Okolice mostka zmieniały swoją barwę na brązową aż w końcu całe pole wokół mostka, a także z drugiej strony płytki zmieniło się na brąz i płyta zakończyła swój żywot. Zastosuj to, co Ci napisałem wyżej, bo sprawdza się idealnie i na pewno pasuje:)Mostek to strzelam to jest ten radiator z napisem MSI na płycie? Chyba nie zmieszczę tam tego cudeńka co podesłałeś bo grafika tam jest, chyba że źle spojrzałem? Chłodzenie na procesor zmień najlepiej całe, a nie tylko wentylator. Jeżeli radiator będzie wydajniej odbierać ciepło z procesora to procesor będzie mieć niższą temperaturę, a wydajny radiator potrzebuje wolnoobrotowego wentylatora, a nie głośnej suszarki.Ok zrobię jak radzisz, miałem taki plan ale koszta były wysokie, jednak jak to będzie wydajne i ciche to warto bo wywalę wiatraki z tyłu obudowy bo strasznie hałasują Co do tych temperatur to jest szansa, że masz włączoną funkcję Cool'n'Quiet. O ile w windowsie podczas normalnej pracy temperatury są niskie, bo ta funkcja powoduje obniżenie taktowania, jeśli nie jest potrzebna pełna moc obliczeniowa, to o tyle w biosie ta funkcja już nie działa i wtedy procesor idzie pełną parą, a co za tym idzie nagrzewa się do pewnej temperatury:)Faktycznie jest coś takiego jak ładuje się windows to wiatrak na grafice zwalnia obroty o około połowę Co do sekcji zasilania obok procesora to wyciągnij płytę i sprawdź, czy radiator dolega do mosfetów. W mojej niestety nie dolegał ale usunąłem to niedopatrzenie zanim pierwszy raz uruchomiłem płytę. Inaczej usmażyłbym te malutkie mosfety. Możesz również go wykręcić i zmienić obecne podkładki termo-przewodzące np. na taśmę samoprzylepną Akasa. Mocowanie jest dość nietypowe więc przy dokręcaniu radiatora obserwuj, czy radiator się nie zaczyna wyginać. Przy tej taśmie wystarczy tylko lekko wkręcić śruby, bo sama taśma zapewnia dobre trzymanie:) Oczywiście nie zapomnij solidnie odtłuścić zarówno radiatora, jak i mosfetów!Możesz to rozpisać? Wentylatory w obudowie możesz przecież zabudować np. jeden na bocznej ściance dmuchający w okolicę mosfetów, a drugi np. na górze. W Twoim przypadku zastosowanie grillów z wkładką anty-kurzową było by bardzo wskazane! A wyciąć dziury w obudowie to nie problem:) Lepiej wyciąć dwie dziury i dać tam ciche wentylatory, niż żałować jej i męczyć uszy:)A tutaj to myślę że jak dam wydajny radiator i wentylator na procka, oraz zmienie wentylator na graficę na cichszy i też wydajny to te dwa głośne wentylatory na obudowie nie będą już potrzebne jak sądzisz? Na bocznej ścianie mam wentylator oryginalnie w obudowie był pewnie nie za cichy taki sam jak tamte dwa z tyłu. Jak te grille wyglądają i ile kosztują? Warto dziurę wycinać? http://www.ixbt.com/mainboard/msi/k9n-platinum/board.jpg - zaznacz mosfety, nie widzę ich :/ Możesz też dla pewności mostek zaznaczyć... Jakiś radiator+cichy wiatrak na procka polecisz, nie koniecznie najdroższy i coś na grafikę? Czekam na bardzo odpowiedź, a już i tak mi pomogłeś wiem chociaż co z czym kleić prócz tych mosfetów heh Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korn85 Opublikowano 11 Listopada 2008 Zgłoś Opublikowano 11 Listopada 2008 Nie obraź się ale z Twoją wiedzą dobrze, że nie robisz chłodzenia wodnego;) No więc jedziemy po kolei. Mostek to ten radiator z napisem MSI. Ten radiator, który Ci poleciłem na pewno się zmieści, bo sam taki mam więc taki mogę Ci polecić z czystym sumieniem. Inne to już Twoje ryzyko;) Jeżeli będziesz ściągać obecny radiator to najpierw uruchom kompa i pograj sobie w coś z godzinkę, żeby dobrze rozgrzać mostek. Potem szybko wyłącz kompa i ściągnij radiator, bo jest on mocowany na taśmie, która pod wpływem temperatury mięknie. Jak na zimno spróbujesz oderwać radiator to jest duża szansa, że zostanie na nim kawałek mostka i płyta pójdzie pa:D Najlepiej rozbierz kompa i złóż go poza obudową na biurku żebyś miał szybki dostęp do płyty, póki ciepła będzie:) Radiator taki jak ten: http://www.thermaltake.com/product_gallery...&parent_cp= http://www.komputronik.pl/Wentylatory_/_mo...pelny,id,34562/ Poszukaj go po sklepach internetowych, gdzieś na pewno jest:) Wiatraki z tyłu obudowy przy takim chłodzeniu mostka oraz przy nowym zestawie dla CPU/GPU możesz, a nawet musisz wyrzucić. Zamiast tego dasz dwa, ciche 120 mm z boku i z góry np.. Funkcja C'n'Q nie ma nic wspólnego z wiatrakiem na karcie graficznej. Ona tylko dotyczy procesora głównego:) Mosfety to ten srebrny radiator z lewejs trony procesora, pomiędzy procesorem a złączem LPT (takim różowym;)). Jeśli szukasz grillów to wejdź sobie choćby na cooling.pl Przejrzyj sobie ofertę, zobacz co mają, co Ci cenowo odpowiada. Mają fajne grille (czarne i srebrne) wykonane z dość gęstej siatki zatrzymującej kurz ale jednocześnie nie podnoszącej głośności przepływającego powietrza, no i wyglądają lepiej niż takie czarne plastiki:D Ale to sobie poszukaj już sam!:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor666 Opublikowano 13 Listopada 2008 Zgłoś Opublikowano 13 Listopada 2008 http://www.thermaltake.com/product_gallery...&parent_cp= http://www.komputronik.pl/Wentylatory_/_mo...pelny,id,34562/ To akurat z wyciszeniem kompa nie ma chyba nic wspólnego, 4500 obr wiatraczka 40/40 to czysta masakra. Pomijam kwestie, że to badziewie bedzie zawadzać przy większości dwuslotowych chłodzeń GPU. Moge się mylić bo w rękach tego nie miałem ale tak mi sie wydaje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...