boxer Opublikowano 7 Listopada 2008 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2008 (edytowane) Cześć jako że nie mam zbytnio doświadczenia z Conroe w rewizji B2 zaskoczyły mnie temperatury jakie czujniki pokazuja mi w idle (mierzone CoreTemp, SpeedFan , HWMOnitor z TJ85* ), chłodzenie pasywne TR założone na backplate i śruby + zwiększony docisk podkładką około 0,4cm, pasta AS5 niewygrzana. w idle mam 37* (maks. 42* przy skręconych wentylach na minimum tył/przód 500rpm), w stresie 51* (maks 58* na wentylach tył/przód skręconych na min. 500rpm), full passiv prócz zasiłki 60* w stresie i nawet 45* w idle. Zasiłka podpięta pod PWM CPU (zmiana dynamiczna w zalezności od *C rdzeni). Nasuwa się pytanie czy tak ma być czy one sie tak grzeją, bo na M0 przyzwyczaiłem się do idle rzędu niecałych 30*C, czy może chłodzenie źle przewodzi. Czytałem że na starych Conroe radiator był goracy w stresie jak i w idlu. Tymczasem u mnie organolpetyczna temperatura radiatora odpowiada tej jaką podaje czujnik z czapy czyli 29* idle , 39* stress (słowami mozna powiedziec że jest ciepły ale nie za ciepły). Cieplejszy niż na e4500 czy na e2160 M0. Jaką bezpieczną temperatura moge częstowac proca bez zbytniej jego degradacji/zużycia. Czytałem że stareńkie B2 wytrzymywały jeno 75*C podczas gdy nowsze 85*. Czy to prawda że B2 maja wiekszy pobór prądu a tym samym wydzielanie ciepła niż L2 i G0. Garść screenów z tempami przy 3.0G zachowawczo dla porównania [*C]: (odstępy 10 minutowe pomiędzy screenshotami dla nabrania lub zbicia temperatur po zmianach rpm) IDLE: IDLE half passiv: STRESS: STRESS half passiv: edit: ... 3.2G pasywnie jednak B2 to grzałka nieziemska 59*C stress 43*C idle chyba trzeba zwodować. :kijem: Edytowane 7 Listopada 2008 przez boxer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...