Skocz do zawartości
eclip

Benq E2200hda E2200hd 21.5" Full Hd 1080p 16:9

Rekomendowane odpowiedzi

Albo wydasz 100zl wiecej na hdmi po czym NIE polozysz zasilacza, listwy zasilajacej i mikrofali obok kabla i nie bedziesz gral w rozplatywanie pajeczej sieci w nocy. Boze, ludzie, do gry na konsoli ten monitor jest naprawde super i tylko tyle chce powiedziec!

:wink: no właśnie...piszemy o 22" monitorze w wersji bez DVI. nie zapominajmy że na rynku jest całą masa takich monitorów, a to znaczy że jest popyt na takie rozwiązania. miałem ten monitor podłączony do kompa dsubem. teraz mam wersję z DVI ale z lenistwa wciąż nie podłączyłem przez wejście cyfrowe. po prostu obraz jest bez zarzutu do moich zastosowań. nie zamierzam dyskutować na temat wyższości złącza cyfrowego nad analogowym bo to sprawa oczywista i argument interferencji na kablu też warto wziąć pod uwagę. ja osobiście miałem dwa te monitory na analogu i wszystko jest ok. poza tym pamiętajmy że to nie jest tak, że ktos przesiada się ze starego monitora na którym wszystko było cacy a teraz astąpi jakieś pogorszenie bo monitor nie ma DVI. analogowy kabel w starym monitorze też łapał jakieś zniekształcenia w sygnale i to podejrzewam nie mniejsze więc nie demonizujmy bo mam wrażenie że zakup tego monitora LCD bez DVI to jakby wyrok pt. teraz obraz w Twoim monitorze zacznie poważnie pływać - bzdura. oczywiście warto zastanowić się nad dołożeniem do DVI ale jesli dla kogoś to bariera cenowa to od siebie mogę polecić te monitory z dsub :)

 

Czy ktos z was miał kiedys słynne benq fp91-93gp do porownania z tymi monitorami?

Jestem ciekaw jak bardzo TN sie poprawila wzgledem mva/pva.

miałem 93gp ale nie mogłem się do niego przekonać - znajdziesz moje opinie w odpowiednim wątku.

gamut w E2200 to raczej standard ale mz bardzo ładnie oddaje kolory.

lubię pomajstrować w fotkach i przyznam że nie mam tu większych problemów.

powłoki dużo lepsze niż we wspomnianym 93gp - tam miałem olbrzymi problem z mienieniem się obrazów o jasnej jednolitej powierzchni.

na duży plus w E2200 kąty - jak na TN naprawdę świetne.

podświetlenie wydaje mi się bardzo równomierne ale szczerze mówiąc nie testowałem tego jakoś głębiej.

ostrość obrazu jest naprawdę fajna - żadnych drobno ząbkowanych krawędzi jak to czasem widywałem.

Edytowane przez dymy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

miałem 93gp ale nie mogłem się do niego przekonać - znajdziesz moje opinie w odpowiednim wątku.

Tez mialem tego Benqa, FP93GP - uwazam , ze nadal jest on lepszym monitorem od tego Exxxx , z tym ze jego cena owczesna to nie 600 zl. TNki poprawily sie , a i owszem , o czym sam sie przekonalem przesiadajac sie z CRT na 22HP2228H. Przesiadka bardziej niz zadowalajaca , temat na PCL.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm...lepszy to pojęcie względne...dla przykładu IL czy czas odświeżania zdecydowanie na korzyść tych TNek.

nie zamierzam się spierać bo FP93GP wypadał w testach świetnie...i miałem go u siebie długo, chyba dwa tygodnie próbowałem się do niego przyzwyczaić. regulowałem, kombinowałem i...zrezygnowałem. wierzę, że nie każdy miałby z nim problemy podobne do moich. podejrzewam że preferencje i możliwości adaptacyjne wzroku są u każdego troszkę inne. mnie ten monitor wykańczał i już, z E2200 jestem bardziej niż zadowolony :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem Benq E2200HDA.

 

Jakość obrazu bardzo dobra , wszystko Ok.

 

Jeden chaczyk tylko mam. Kupowałem z Agito. W plastikowej torebce nie ma karty gwarancjyjnej. Nie wiem jak to możliwe.

Wypalił mi się jeden pixel. Jak wygląda ta wasza karta gwarancyjna i czy pisze na niej od ilu wypalonych pixeli można oddać monitro na gware ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupowałem z Agito. W plastikowej torebce nie ma karty gwarancjyjnej. Nie wiem jak to możliwe.

Wypalił mi się jeden pixel. Jak wygląda ta wasza karta gwarancyjna i czy pisze na niej od ilu wypalonych pixeli można oddać monitro na gware ???

 

pewnie musiałbyś się zwrócić o duplikat karty do sklepu...a ten do dystrybutora/producenta.

jeśli od daty odbioru przesyłki nie minęło jeszcze ponad 10 dni to korzystaj z prawa zwrotu i odeślij ten monitor do sklepu.

W gwarancji jest zapis (pkt. 9) - W razie utraty karty gwarancyjnej następuje utrata uprawnień gwarancyjnych, a duplikaty karty gwarancyjnej nie będą wydawane i akceptowane.

Tyle że Ty tej karty nie zgubiłeś ale ponoć nie otrzymałeś. Powinieneś jednak ten fakt zgłosić u sprzedawcy, chyba najlepiej w ciągu tych 10 dni.

W gwarancji jest zapis (pkt. 4) - Procedura DOA (Uszkodzony na Starcie) ma zastosowanie w wyniku uszkodzenia produktu w ciągu pierwszych 15-stu kalendarzowych dni, licząc od daty zakupu.

Co w praktyce oznacza DOA i jakie daje Ci możliwości? poszukaj w necie albo zapytaj w pktcie serwisowym - ten z gwarancji to 3202219[/snapback]

A na podstawie faktury ( widnieje tam okres gwarancji ) może być zrealizowana gwarancja ???

 

gwarancja to odrębny rodzaj umowy i sama faktura może nie wystarczyć do spełnienia jej warunków....choć wielu producentów honoruje takie przypadki więc może warto zadzwonić i zapytać wprost.

faktura jest jednak podstawą umowy ze sprzedawcą z której wynikają konkretne ustawowe zobowiązania względem obu stron.

Inaczej mówiąc masz jakby dwie drogi reklamacji. Poszukaj informacji o tym - był nawet tu gdzieś na forum osobny wątek :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciągle nie rozróżniasz pewnych pojęć. masz możliwość gwarancji producenta (na jego warunkach) i reklamacji z ustawy (odpowiedzialność sprzedawcy za wady).

kwestię braku Twojej gwarancji wyjaśniają zwyczaje tego sklepu opisane tutaj (wystarczyło zerknąć):

http://www.agito.pl/pr/odpowiedzi-na-najcz...62.html#ans_2_2 patrz pkt 3

nie wiem jak od strony prawnej wygląda to zatrzymywanie przez Agito druków gwarancyjnych zwłaszcza w przypadku gdy w gwarancji producenta jest klauzula o tym, że utrata tego dokumentu jest równoznaczna z utratą gwarancji. Wiele sklepów właśnie z tego powodu zatrzymuje taki dokument by uniknąć komplikacji gdy to Ty faktycznie zgubisz ten druk i będziesz chciał reklamować towar. czy to jest fair i legal to już sam sobie poszukaj bo jednak jesteś w pewnym sensie ubezwłasnowolniony i uzależniony od istnienia oraz rzetelności Agito. jakkolwiek sprawa wygląda to naturalne, że nikt w sklepie monitora naprawiać nie będzie i zgłaszając się z reklamacją do sklepu właściciel chce Cię podświadomie pokierować w kierunku GWARANCJI PRODUCENTA, która może posiadać przeróżne obostrzenia często niekorzystne dla samego konsumenta jak np. normy dotyczące występowania pikseli czy wydłużony czas realizacji postanowień. reklamacja z tytułu ustawy nie wymaga od Ciebie żadnych dodatkowych druków gwarancyjnych. o szczegółach sobie poczytaj albo wybierz się kiedyś do Rzecznika Praw Konsumenta i on Ci to ładnie wyośli. Ewentualnie napisz o porady do http://www.skp.pl/

w wolnej chwili polecam lekturę http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=807&w=79347489 bo jesteś zupełnie zielony i troszkę leniwie traktujesz kwestie swoich praw i obowiązków ;)

 

pomijając te dwie ścieżki, jeśli umowę zakupu zawierasz poza siedzibą firmy to przysługuje Ci prawo do zwrotu towaru w ciągu 10 dni od daty odbioru towaru przy czym ponosisz koszty wysyłki.

sugeruję nie bawić się w reklamacje tylko zwyczajnie skontaktować się z Agito i ustalić warunki zwrotu - możesz nawet puścić im maila z datą wysyłki i nrem listu przewozowego na potwierdzenie terminu oraz podjętej decyzji. ważne byś do odsyłanego towaru dołączył takie oświadczenie:

http://www.sklepy24.pl/zakupy/zwrot_reklam...lep/internetowy

 

zresztą poczytaj sobie:

http://www.sklepy24.pl/zakupy/zwrot_reklam...lep/internetowy

http://www.10dni.eu/index.php?option=com_c...3&Itemid=39

http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=466

http://forum.purepc.pl/Osla-laczka-f7/Gwar...la-t211152.html

 

 

Pamiętaj, że gdybyś tylko troszkę poszukał to masz to nawet opisane na ich stronie więc kwestia wydłużenia tych 10 dni do 3mcy chyba odpada (ale możesz upewnić się dzwoniąc do PIHu):

http://www.agito.pl/mozliwosc-zwrotu-towar....helpdesks.html

 

i koniec offtopa w temacie gwarancji bo to zupełnie nie ma nic wspólnego z samym monitorem. dalsze pytania o kwestie prawne zadawaj w wątku:

http://forum.purepc.pl/Osla-laczka-f7/Gwar...la-t211152.html

Edytowane przez dymy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak nawiasem, czy przy zwrocie produktu sklep oddaje pieniądze za sam przedmiot, czy za przedmiot + wysyłkę (w moją stronę, bo wiem że za wysyłkę do nich płacę sam)? Czyli: oddadzą tyle ile przelałem do nich, czy tylko tyle ile kosztował towar bez wysyłki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Agito podejśle mi kartę gwarancyjną Benq listem poleconym w najbliższym możliwym terminie.

 

Dzięki za dokładne wyjaśnienia sprawy dymny !!!

hmm... nie rozumiem tylko dlaczego idziesz w kierunku egzekwowania gwarancji bo szczerze mówiąc szanse na to, że producent uzna ten jeden piksel za wadę i wymieni monitor są raczej małe.

właśnie zaletą zakupu monitora przez internet jest 10-dniowa asekuracja takich sytuacji - odsyłasz monitor do Agito i po bólu.

no ale to Twoja decyzja i jak wspomniałem, na takie dyskusje są inne wątki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

Tak nawiasem, czy przy zwrocie produktu sklep oddaje pieniądze za sam przedmiot, czy za przedmiot + wysyłkę (w moją stronę, bo wiem że za wysyłkę do nich płacę sam)? Czyli: oddadzą tyle ile przelałem do nich, czy tylko tyle ile kosztował towar bez wysyłki?

I tak , i nie. Juz tlumacze.

 

Sytuacja numer jeden - daja Ci kase tylko w momencie gdy powolujesz sie na niezgodnosc towaru z umowa , ale to dotyczy sytuacji gdzie towar jest uszkodzony. Wtedy masz kase + za przesylke.

 

Sytuacja numer dwa - nie daja Ci kasy za przesylke , zwracaja tylko za towar jesli rozmyslisz sie w ustawowym terminie 10 dni kupujac netem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

Pasztet , blad. Dostales taki monitor? Wiec jest to niezgodne z umowa bo monitor ma wadliwa matryce. Oddaj i zadaj zgodnie z ustawa zwrotu kosztow wysylki. Jak Ci oddadza cala kwote...kup to samo. :>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałem do nich o tym i odpisali że nie ma mowy, a ja nie mam czasu i nerwów żeby wojować o parędziesiąt zł za wysyłkę. Nie kupię tego samego bo mój egz. (piszę o BenQ G2200W, nie o E2200hda - po prostu podczepiłem się pod temat) był fatalnie podświetlony (nie tylko góra i dół, ale także bardzo dużo na bokach) i nie chcę takiego monitora, pixel tylko przeważył szalę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pasztet , blad. Dostales taki monitor? Wiec jest to niezgodne z umowa bo monitor ma wadliwa matryce. Oddaj i zadaj zgodnie z ustawa zwrotu kosztow wysylki. Jak Ci oddadza cala kwote...kup to samo. :>

 

czemu wprowadzasz go błąd? Jak to wadliwą matrycę skoro to norma dopuszczana przez producenta?

Na jakiej podstawie chcesz przekonac kogos ze to wada skoro ekspertyza z serwisu stwierdzila by ze to zgodne z normą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

piszę o BenQ G2200W, nie o E2200hda - po prostu podczepiłem się pod temat

poszukaj E2200HD - bardzo ładnie i równomiernie podświetlony. zresztą to właśnie nowe podświetlenie było nowinką z którą wystartował podbijać rynek :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja do acera z agito gwarancji nie mialem(bralem caly komp z monitorem) - za to wszystko obsluguje agito poprzez door to door - dzwonisz po kuriera ,wypisuje paczke na agito i platnik tez agito i wszystko......

 

na fakturze masz to napisane(przynajmniej ja tak mialem - nie wiem jak z benq bo to pewnie od takich umow tez zalezy)

 

a badzik?jak nie daje po oczach to nie ma stresu (mam jednego widocznego tylko z bardzo bliska i pod katem - jakis subpiksel - po 4 miechach dopiero zauwazylem)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OT

Wyjaśnię jak to było u mnie. Piszą na stronie żeby odesłać UPSem powołując się na ich numer klienta. W UPS dowiaduję się, że oni nie przesyłają dla indywidualnego klienta (czyli w sytuacji kiedy ja płacę za usługę, jak przy zwrocie) przedmiotów z 'taflą szkła' m.in. monitorów LCD (w agito nic o tym nie słyszeli :0). Wysłałem więc DHLem, zapłaciłem 44,30zł - doszło do nich na następny dzień (środa). Na sprawdzenie mają 2 dni (regulamin), do dziś nie odpisali nic.

 

Bad był widoczny jak przysłowiowy ch*j. Na samym środku ekranu, zielony. Drugi zielony, ale na brzegu ekranu. Do tego fatalne podświetlenie.

 

Dołączona grafika

 

EDIT do kolegi na dole: ja uczciwie napisałem, że wtrącam się do tematu, że nie taki monitor itd, to Wy ciągniecie dyskusje o tym zwrocie. Z mojej strony koniec oczywiście.

Edytowane przez pasztecik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pasztecik proponuję przenieść dyskusję to innego tematu bo robi się tutaj burdel.

żadna z informacji które poruszasz nie dotyczy bezpośrednio E2200hda czy E2200hd, a do tego wrzucasz zdjęcia które mniej zorientowanemu użytkownikowi mogą sugerować lipne podświetlenie. oczywiście wiem co wynika z treści Twoich postów ale nadal wydaje mi się że to nie jest właściwe miejsce na taką dyskusję.

 

pzdr :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja dziś znalazłem w rogu ekranu czerwony subpixel :(

jest praktycznie niewidoczny i nawet przez chwilkę myślałem że to jakaś drobinka kurzu, no ale jednak nie :x

trudno...

ale jedno muszę przyznać, przy tej wielkości plamki takie defekty są duużo mniej znaczące co też jest jakimś argumentem za tym rozmiarem pixela

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość pkomp

o ile sie orientuje to żaden monitor nie oferuje takieg odświeżania w natywnych rozdziałkach....59/60 to wszystko co narazie widziałem...w niższych owszem jest więcej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o ile sie orientuje to żaden monitor nie oferuje takieg odświeżania w natywnych rozdziałkach....59/60 to wszystko co narazie widziałem...w niższych owszem jest więcej

Samsung 2233RZ oferuje 120 Hz w natywnej ... podobnie jak EIZO CG232W Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ja aktualnie jestem użytkownikiem monitora Benq E2200HD od 4 dni, i mam do was, (czyli użytkowników obcykanych w monitorach LCD) poważne pytanie...

 

Mianowicie, zauważyłem że przy włączanym trybie AMA , n.p biały kursor myszki który porusza się po szarym, srebrnym, jasno niebieskim, jasno jakimś tam palu, nie zostawia tzw efektu ducha (czyli poprzedniej klatki) ale porusza się za nim jakby jego białe obramowanie oO Tak jakby pierwsze piksele ktora otaczają ten bialy kursor nie zmieniały swojego koloru, co ciekawe, tak jest z wszystkimi obiektami na szarym tle,srebrnym , jasno niebieskim, , zawsze podczas szybkich ruchów porusza się za nim biała otoczka lub sam bialy obiekt...

 

Co ciekawe, podczas poruszania się białego kursora na czarnym tle , nic takiego nie występuje, wszystko jest w jak najlepszym porządku...

 

Dużo się naczytałem na temat tego monitora, także o wersji E2400HD na zagranicznych forach. i nikt o tym nic nie wspominał, teraz pytanie, dlatego że tego nie zauważyli (co by było troche dziwne) czy dlatego że mój jest uszkodzony?

 

Aktualnie jest podłączony pod kabel DVI (dobrej jakości), na D-Sub jest dokładnie to samo...

 

Co jeszcze zauważyłem, jak wiadomo są cztery tryby jego pracy Normalny,RGSB (czy jakos tak),Dynamika,Film i zdjęcie... Najbardziej białe otoczki są widoczne na trzech końcowych trybach, co ciekawe, tryb normalny nadaje się jakby to standardowej pracy w wordzie i na pulpicie, na pozostalych trybach literski są za ostre i słabo czytelne...

 

No i tutaj zaczyna się problem, mianowicie jeżeli jest włączony tryb Standardowy, i nastąpi jakakolwiek zmiana rozdzielczości (nawet potem powrót do tej która była), a tym gorsze, jeżeli zmienie tryb na inny, i powróce do standardowego to literki (u mnie najłatwiej to odczytać jak wyglądają literki w kartach stron OPERY ) potrafią być za ostre i naprawde słabo czytelne (dokładnie tak jak na 3 pozostalych trybach), leczenie na to jest takie , z tego co pamietam, że musze jeszcze raz przeleciec wszystkie tryby, albo bawić się zmianami rozdzielczości, no i jeżeli to nie pomaga to wyłączyć i włączyć monitor.

 

Co najciekawsze , także po zmianie trybu z standardowego na inny a następnie po powrocie do standardowego, lub zmianie rozdzielczości (w zakresie tego samego typu), przestaje działać efekt AMA, czyli akurat w moim przypadku nie ciągnie się za kursorem biała "otoczka" , tylko już widać czyste lekkie smużenie (które dokładnie można uzyskać wyłączając tryb AMA w opcjach), leczenie na to jest tylko wyłączenie i włączenie monitora...

 

Naprawde byłbym wdzięczny za odpowiedź.

 

Może sformuowania które użyłem nie są za profesionalne, lecz moim zdaniem idealnie odwzorowują co chce przekazać i idealnie pokazują obraz mojej sytuacji :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...