Skocz do zawartości
acmilaneo

Problem Z Reklamacja Palita 4870

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z reklamacją karty graficznej Palit hd 4870 Sonic 512mb.

Otóż zamówiłem w agito praktycznie cały komputer, po złożeniu działał on ok. dobę, aż w pewnym momencie sam się zresetował, a po chwili wyłączył. Poleciał dymek i jak się okazało spaliła się grafika, a wyglądała ona tak: zdjecie

 

Poinformowałem o tym agito, kartę wysłałem, byłem przekonany że nie będzie problemów z reklamacją, a tu dzisiaj takiego maila od nich dostałem:

„Witam, W odpowiedzi na zgłoszoną reklamację pragniemy poinformować, że została ona przyjęta warunkowo. W wyniku sprawdzenia produktu w naszym magazynie serwisowym stwierdzono, że usterka powstała najprawdopodobniej na skutek przepięcia w komputerze. Tego typu usterki nie podlegają reklamacji zarówno z tytułu odpowiedzialności sprzedawcy jak i gwaranta. Nie świadczą bowiem o wadliwości sprzętu. Serwis przyjął produkt do sprawdzenia i ewentualnej naprawy, jednak bez gwarancji uznania Pańskiej reklamacji.”

i teraz nie wiem co myśleć, po pierwsze nie rozumiem tego tekstu, na początku piszą że reklamacja przyjęta warunkowo, a na końcu że nie uznają mojej reklamacji…

 

do tego wnioskiem ze sprawdzania produktu jest stwierdzenie „najprawdopodobniej przepięcie”, i na podstawie tego przypuszczenia mi piszą ze sprzęt nie był wadliwy? Tu chyba ktoś ma problemy z logiką

 

no i te „przepięcie w komputerze”, jak to rozumieć? Jeśli to nie jest wina karty, no to chyba zasilacz podał zbyt duży prąd? Tylko że zasilacz tam jest taki: corsair-hx520, filtrów anty coś ma sporo, i aż mi się nie chcę wierzyć żeby to była jego wina. Ale jeśli diagnostyka agito jest prawdziwa to chyba pozostaje on jedynym winowajcą? Czyli zasilacz też powinienem reklamować ponieważ to przez niego mi się karta spaliła? ;p

 

komputer sprawdzałem potem z inna kartą graficzną, jednak dużo mniej prądożerną, i działał bez problemów, także w wyniku tego „przepięcia” ucierpiała tylko grafika

 

Co teraz robić? Mimo wszystko dostane od nich nową kartę za darmo?

I ma rację ich serwis? imho nie…

 

z góry dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja tylko chce spytac po czorta kupujecie te wszystkie pality i gainwardy??

Nie od dzis wiadomo, ze jest to niesamowita tandeta, ale co ciekawe wiele osob je poleca-nawet ci ktorzy nie mieli z nimi do czynienia :angry:

 

Moim zdaniem wine ponosi za spalenie sam palit.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja tylko chce spytac po czorta kupujecie te wszystkie pality i gainwardy??

Nie od dzis wiadomo, ze jest to niesamowita tandeta, ale co ciekawe wiele osob je poleca-nawet ci ktorzy nie mieli z nimi do czynienia :angry:

 

Moim zdaniem wine ponosi za spalenie sam palit.

 

Daj sobie spokoj z poradami.

Widac twoja znajomosc sprzetu

 

Co do samego problemu... Komputer byl skladany przez Ciebie czy przez sklep??

 

 

PS

NIe ten dzial ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja Cie poradze tak - sprawdź co zawiera ubezpieczenie Twojego domu/mieszkania.

jeśli się okaże, że 'przeciwprądowo' jesteś ubezpieczony (od pioruna/przepięcia w gniazdku), to możesz odzyskać pieniądze za kartę. Jeżeli w serwisie napisali, że to przepięcie w komputerze to może nie przejść, ale jeżeli nie sprecyzowali to powinno być ok.

Ja w ten sposób odzsykałem z PZU pełną kwotę na naprawę komputera (wystarczył kosztorys z serwisu + rachunki).

Edytowane przez przemekbydgoszcz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do samego problemu... Komputer byl skladany przez Ciebie czy przez sklep??

komputer sam skladalem, zreszta agito nie sklada kompow

ale troche komputerow juz poskladalem, i nie chce mi sie wierzyc zebym teraz cos zle zrobil, zreszta jakbym czegos nie podpial to chyba od razu bym mial problemy, a nie po paru godzinach uzytkowania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie o to mi chodzilo

Jakby byl skladany przez nich to moglbys powiedziec ze masz to w nosie, zamowiles kompa oni mili poskladac i sprawdzic...

W ten sposob moga wypierac sie gwarancji uwazajac ze to Ty cos sknociles...

 

przemekbydgoszcz dobrze Ci radzi. Jezeli byl to jakis przeskok w gniazdku mozesz walczyc z administracja ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niby przeciwpradowo jestem ubezpieczony

 

ale czy nie wydaje sie Wam ze agito chce po prostu zrzucic odpowiedzialnosc za spalona grafe na mnie? przeciez z tego samego gniazdka/listwy mam zasilany od ok. 2 lat poprzedni komputer, i nie pamietam czy kiedykolwiek sie on sam zresetowal... no chyba ze te nowe zasilacze sa tak wrazliwe na wahania napiecia, ale troche watpie...

 

i co to za diagnoza "najprawdopodobniej", na podstawie ktorej nie chca mi uznac reklamacji? przeciez duzo bardziej prawdopodobne jest ze karta od poczatku byla wadliwa, tylko ze to stwierdzenie jest troche mniej korzystne dla sklepu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

Wiec jak co popros ich o pisemna ekspertyze serwisu, ktory ow gwarancje odrzucil

Z racji pewnej wiedzy. Bez tego w ogole nie dawaj sobie wcisnac tego o czym oni beda mowic , pisac.

 

Po pierwsze - pierwszy raz slysze , ze komus wystawia sie cos takiego jak tobie , gdy stwierdzono spalenie karty. Sam wielokrotnie miedzy innymi i oddawalem , niedawno poszlo mi mobo , spalila sie sekcja zasilajaca. Przyjeto to bez zadnego pierdzielenia , na normalna gwarancje i serwis to naprawil. Mobo mialo wyrazne slady uwalenia mosfetow , ktore spalily sie. Nie robiono zadnego problemu i nie powinni robic , zadna gwara warunkowa.

 

Po drugie - moze zaistniec sytuacja taka , ze w ogole tego nie wysla i po 4 tygodniach czy tam 21 dniach roboczych dostaniesz odpowiedz ,ze serwis odmowil gwarancji....ale niech pokaza papiery , ze to w ogole tam pojechalo - tak probowano mnie zbyc zarowno na ramach , jak i nagrywarce w innym sklepie , ale nie udalo im sie.

 

Po trzecie - tylko autoryzowany serwis producenta moze stwierdzic odmowe naprawy gwarancyjnej. To jest bardzo wazne. Pamietaj o tym. To jest cos na co ja powolalem sie w moim przypadku. U mnie w ogole nie chcieli tego wyslac , pismo z zadaniem , wysylka i uznanie gwarancji. Nie daj sie nabrac na ekspertyzy sklepu itd , oni nie maja ani ludzi , ani certyfikatow uprawniajacych ich do badania , diagonozowania i wystawiania opinii o sprzecie. Serwis moze odmowic i tylko on. Serwis producenta karty , a ze Palit nie ma u nas serwisu tak idzie to do Niemiec , albo w ogole - wymiana od reki.

Edytowane przez Firekage

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie daj sobie wcisnać Ćiemnoty - o jakis przepięciach w twoim komputerze...

Równoznacznie karta sama w sobie mogla powodowac spiecie i w efekcie uszkodzenie

w innym wypadku niech ci udowodnia ze to nie wina karty...

poza tym jesli nic innego nie uleglo uszkodzeniu w komputerze sprawa jest jasna...

 

nawiasem mowiac - musieli cos takiego napisac .. bo karta nosi slady fizycznego uszkodzenia (a w regulaminie jest napisane jasno)

dlatego ta cala wstawka ktora napisal ci pracownik ;-)

 

 

nic nie boj pewnie dostaniesz nowa karte ;-)

 

p.s

wymien na referenta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za wszelkie sugestie :)

 

a to nowa wiadomosc od agito:

Pragniemy poinformować, że reklamowany produkt został sprawdzony w naszym magazynie serwisowym.

W wyniku tego stwierdzono, że produkt został uszkodzony na skutek przepięcia w komputerze lub niewłaściwego montażu.

W związku z tym reklamacja został przekazana do serwisu warunkowo do rozpatrzenia bez gwarancji jednak jej uznania.

O sposobie rozpatrzenia Pańskiego zgłoszenia powiadomimy w oddzielnym mailu.

coraz lepiej, teraz niewłaściwy montaż...

ech, muszę przyznać że kompletnie straciłem zaufanie do agito...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W związku z tym reklamacja został przekazana do serwisu warunkowo do rozpatrzenia bez gwarancji jednak jej uznania. - kto mi to przetłumaczy? Pan z serwisu powinien popracować nad składnią ;)

 

Jeżeli komputer był składany z fabrycznie nowych części (a tak było, w końcu w Agito kupowałeś), to powinni wymienić ci kartę na wolny od uszkodzeń egzemplarz.

Gwarancje też są tak układane, że niby obowiązują, ale cokolwiek się stanie, to jest w 90% wina użytkownika i robią problemy z wymianą/naprawą...

 

Swoją drogą, odkąd Palit przejął Gainwarda, to prawie same crapy wypuszcza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

Bez zartow , mi padl znacznie drozszy Gigazlom , od nowosci pamieci mial zwalone.

 

Wadliwy element doprowadzil do spiecia i tyle , wyjaralo kondzior , nawet z laminatem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisałem do agito całkiem spory i konkretny mail w którym użyłem części argumentów jakie tutaj się pojawiły, a dzisiaj dostałem taka odpowiedz:

Witam, Bardzo dziękujemy za tak obszerne wyjaśnienie. Pragniemy zaznaczyć, że w żadnym razie nie było naszym celem urażenie Pana. Oczywiście decyzję o sposobie rozpatrzenia reklamacji podejmie przedstawiciel producenta w autoryzowanym serwisie. Nasz magazyn serwisowy dokonał jedynie wstępnej weryfikacji usterki na podstawie zgłoszonych i występujących objawów.

czyli to oznacza że karta jedzie do Niemiec, a więc pewnie jeszcze z miesiąc potrwa cala ta reklamacja?...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

Skoro wyjezdza to najpierw trafi do hurtowni , a zniej do producenta. Nie martw sie tym , Ty od momentu oddania masz liczony czas. Jesli dostales rewers to tam musi byc wpisana ilosc dni przez jakie to bedzie naprawiane. Strzelam - 21 roboczych :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

żadnego rewersu nie mam...

postąpiłem wg tego co jest napisane 3153766[/snapback]

A może odeślij im jeszcze zasiłkę i płyt główną. Skoro piszą że usterka spowodowana była przepięciem, to odeślij zasilacz i napisz że kupiony u nich wadliwy zasilacz spowodował przepięcie na twojej karcie. :)

tak im napisałem w mailu, że jeżeli to wina zasilacza to chciałbym go również reklamować ;)

a jak widać przemilczeli ten temat w odpowiedzi... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widać że trzeba trochę przycisnąć. A z tych maili to też nie rozumiem o co im chodzi :D Sami się plączą.

@acmilaneo jak sprawa z tym się rozwiąże to prosiłbym o przedstawienie jej tutaj. Również kupuję w agito.pl i po tych pokręconych mailach i prób ominięcia reklamacji trochę się nie pokoje :)

Dodam że mam również Palita tylko trochę innego... :P

Życzę aby Ci się udało z tym :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oczywiście poinformuje jak to wszystko się skończy ;)

tylko że mi nie zależy na użeraniu się z agito i wysyłaniem karty do Niemiec czy gdzieś, chcę jak najszybciej moją grafikę żebym mógł wreszcie używać kompa który stoi już dwa tygodnie bez karty...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podepne sie do tego tematu, poniewaz mam ten sam problem co kolega.Wszystkie symptomy byly jednakowe, z ta roznica, ze u mnie jeszcze byla jedna rzecz..jak mi sie wylaczyl komputer to na zasilaczu stylu zapalila sie czerwona kontrolka.Przeczytalem w manualu i tam pisalo ze to PCU failed czyli zasilacz cos nie tak..niby zasilke podlaczylem do innego kompa i wszystko smigalo..Mozliwe zeby od karty poszlo jakie przepiecie na zasilke i/lub mobo i po prostu komp sie automatycznie wylaczyl?Moj zasilacz to cooler master m520, plyta to asus pk5c.Z gory dziekuje za sugestie i pozdrawiam.

 

Teraz karta jest na gwarancji..moze skontaktowac sie z nimi zeby zamast Palita dali mi cos innego w tej cenie??( przykladowo Asus glaciator lub Gigabyte)i kupic po prostu chlodzenie, bo slyszalem ze glaciator glosny.

Edytowane przez pebe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a więc po prawie dwóch tygodnia ciszy ze strony agito w czwartek przyszła nowa karta ;) w piątek kartę zamontowałem, i szczęśliwie komp działa do dzisiaj ;)

miło że ostatecznie wymienili na nowy egzemplarz, jednak mogliby jakiegoś maila napisać że uznają moja reklamacje i wysyłają nowa grafe, bo nawet nie dali mi okazji do poproszenia o wymianę tego sonica na jakiegoś refera, jak mi tutaj doradzono ;)

 

niepokoi jednak to ze kolega z postu wyżej tez kupił ten model karty w agito, tylko ze jemu się spaliła po ok 2 tygodniach... mam nadzieje ze ta wadliwa seria się już skończyła i nie będę musiał w najbliższym czasie znowu jej reklamować ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja pracuje w sklepie komputerowym... i powiem wam że te pality/gainwardy to bardzo często wracają spalone... Panowie ten Sonic 4870 to sie tak perfidnie grzeje - tak samo jak referent albo i nawet gorzej (przez co jedna karta sie przegrzała i wali artami). Nie polecam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krotóko.

Jesli sklep odmówi gwarancji musi przedstawić solidny powód (ingerencja człowieka, przepięcie zasilacza, uszkodzenie fizyczne).

Kontaktujesz się wtedy z rzecznikiem praw klienta i prosisz o namiar biegłego rzeczoznawcy ds elektroniki. Wysyłasz kartę i prosisz o diagnozę. Odbierasz diagnozę i jeśli jest tobie przychylna ;) idziesz z tym dokumentem do sklepu. Wtedy sklep musi przedstawić swoją ekspertyzę. Jeśli to zrobi, prosisz rzecznika o pomoc albo w najgorszym przypadku idziesz do sądu. Jeśli nie, to Ty jesteś Sprite.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Karta doszla do mnie po 3 tygodniach.Wymienili na nowa tak jak koledze, widać różnice w temp pracy. Ustawiam manualnie predkosc wentyli: przy grach 60%(tu temp rdzenia kolo 60 stopni)a normalnie 30%..(tutaj temp miedzy 40-50 stopni).Takze raczej to byla wadliwa seria. Na dzien dzisiejszy jestem zadowolony..chociaz Crysisa juz nie włączam , bo na tej grze padła mi poprzednia karta;p.pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

mam podobny problem z tą kartą, oddałem kartę na reklamację po 21 dniach roboczych dostałem odpowiedź że producent odrzucił reklamację podając jako powód przepięcie, co wydaje mi się podejrzane jako że nie uległo uszkodzeniu nic poza kartą graficzną. Właściciel sklepu oferuje mi odpłatną naprawę karty co nie do końca do mnie przemawia. Zgodnie z radami powyżej poproszę o dostarczenie mi wszelkiej dokumentacji odnośnie wysyłki do autoryzowanego serwisu jak i diagnozy uszkodzenia. Co w takim wypadku mogę jeszcze zrobić, czy faktycznie da mi coś udanie się z problemem do rzecznika praw konsumenta? Czy jeżeli przepięcie spowodował zasilacz mogę domagać się odpowiedzialności od sklepu? Sklep w umowie reklamacyjnej ma zaznaczone że nie odpowiada za uszkodzenia powstałe w skutek przepięcia, tylko wydaje mi się że chodzi im o przepięcia spowodowane np wyładowaniami elektrycznymi a nie przepięciami wywołanymi np zasilaczem bądź samą kartą.

 

Proszę o jakieś informację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale na decyzję o akceptacji lub odrzuceniu mają 14 dni i jeżeli w tym czasie nie odpowiedzieli to znaczy że reklamacja jest przyjęta.

 

Edit. A wiec jest tak jak myślałem:

 

§ 24. 1. W razie nieuwzględnienia reklamacji sprzedawca jest obowiązany zawiadomić o tym pisemnie konsumenta z podaniem uzasadnienia oraz zwrócić mu dostarczony wraz z reklamacją towar.

2. Niedokonanie zawiadomienia, o którym mowa w ust. 1, w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia reklamacji uważa się za uznanie tej reklamacji z obowiązkiem załatwienia jej zgodnie z żądaniem konsumenta.

 

np. "Jeżeli konsument złoży reklamacje w dniu 23.10.2009r., to termin na jej odpowiedź będzie liczył się od dnia następnego, czyli 24.10.2009r"

Edytowane przez KiMR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...