Skocz do zawartości
tanx

Civic Vti(6gen) Vs. Type R(7gen)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Za jakis czas bedę chciał sobie kupić jakąś fajną Hondę. Mam na oku te 2 modele wyżej wymienione. I tak właśnie się zastanawiam czy jest jakaś duża różnica między tymi dwoma modelami(poza wiekiem i ceną) Za Civica 6gen VTI idealny stan ful opcja(łącznie ze skórą i grzanymi fotelami) i przebiegiem <150tyś od zaufanego gościa zajmującego się importem mógłbym dostać za jakieś ok 18 tyś. Civic 7 gen Type R kosztuje ok 50-60tys wyposażenie jest praktycznie takie samo <_< (chyba nawet nie było skóry i grzanych foteli)przebieg wiadome będzie mniejszy <100tys. Za 7gen tzreba zapłacić prawie 2x więcej. Na pewno nie będzie w niej problemów z korozją(w 6 gen to dość duży problem, chcią na pewno nie taki jak w 5 :lol2: ) Główna sprawa ma się jak wypadają osiągi obu aut? type r ma 40km więcej ale jest cięzszy i np 0-100 wychodzi chyba tylko 0,5s lepiej. Po prostu nie wiem czy bedzie sens placic 2x więcej za samochód który da praktycznie tyle samo radości z jazdy. Czym prócz lepszej blachy, większej mocy jest lepsza 7 gen? Dodam, że samochód nie będzie jakos starsznie dużo jeżdził, myślę że poniżej 10tys rocznie. Fajna rzecza w 6 gen jest jeszcze to, że w wersji VTI można także dostać sedana:)(wersje brytyjskie 5d i komib odpadaja, podobno maja dużo gorszą blachę i są w ogóle brzydkie) Jaka jest wasza opinia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brytyjskie nie maja gorszej blachy tylko gorszy klimat i przez to warunki dla blachy gorsze ;). Coś chyba lekko przesadzasz z blachą w gen VI. Jak nie bity to nie ma prawa tam nic być np w takim roczniku 98. Tylne nadkola lubiały korodować ale to właśnie w gen V jednakże są to auta dużo starsze i już mają prawo. Osobiści chyba jeszcze nie widziałem zrzartego gen VI bynajmniej te co lataja po Wrocku. W Anglii wszystko koroduje nie ma mocnych na rudego tam.

Na + w moim odczuciu w VII emce wnetrze.

Edytowane przez Gregor1230

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla mnie civic 7gen ma jedna duza wade...sztywna belka z tylu....

6gen niezalezne zawieszenie :)

jesli jest wsio tak jak piszesz...to jesli nie widac roznicy po co przeplacac :P :)

http://www.youtube.com/watch?v=TfxxWZeoNnY...feature=related

 

z tego wynika ze dopiero najnowsza generecja ma sztywna belke

 

 

Dane 7gen

http://www.speedyshare.com/data/829710486/...3028065/VII.PNG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.youtube.com/watch?v=TfxxWZeoNnY...feature=related

 

z tego wynika ze dopiero najnowsza generecja ma sztywna belke

 

 

Dane 7gen

http://www.speedyshare.com/data/829710486/...3028065/VII.PNG

aj przepraszam...nie wiem czemu bylem pewien ze ta nowa kosmiczna to 7gen ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy to było na tym forum czy innym ?

Podawano jako dowód filmiki z TopGear jak się pastwią nad najnowszym Civiciem jakby zagrażał ich gospodarce wodno kanalizacyjnej.

Masz dylemat czy kupić śliczne auto wyróżniające się nie drodze czy szybsze żelazko wyglądające jak samochody z przed dekady.

Osiągi to nie wszystko - kup se jeszcze poprzedniego Civia Type-R. Jeszcze szybszy jest ale golutki jak święty turecki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tu rozważamy Civic VTI 6 gen lub Civic VII gen TypeR(pierwszy w Europie sprzedawany typeR)

Osiągami niewiel różnią się jak i wyposażeniem, dlatego zastanawiam się czy warto płacić 2x więcej.

 

"VTI to będzie już >8 letnie auto i będzie się sypać. Ale skoro rozważasz zakup takiego auta to pewnie nie ma to dla ciebie takiego znaczenia."

 

Hmm jeżdżę 19 letnim nissanem fakt idealny stan i praktycznie nic sie z nim nie dzieje(tzn wiadome tu trzeba wymienic poduszek pod silnik tu tarcze, ale w kazdym samochodzie tzreba wymieniac rozne rzeczy co jakis czas(w nówce nie tzreba - ale za to za serwis gawranacyjny tyle co naprawy i serwisy mojego nissana przez 6 lat ;p) ale nie sprawia żadnych problemów, więc chyba nie tylko wiek się liczy:)(a Cvica VTI można kupić juz za 12-13tys ale ja rozważam od pewnego sprzedawcy z oryginalnym przebiegiem <150tys i takowy kosztuje ok 20tys aa i tzreba czekac czesto z pol roku az sie wreszcie trafi odpowiedni.

Edytowane przez tanx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Type-R i to w budzie 7 generacji po lifcie to już wogóle bajka. Rewelacyjnie jeżdzi. 

 

7mka przed liftem ma problem ze światlami są średnie. Myślę że ja cos kolo 10-12k euro dostaniesz dość dobry egzemplarz. 

 

Co do 6tki to tak: 

 

-silnik jest bardziej opcykany (sławetne b16 znany jak diabli)

 

 

 

PS sam na 7mkę choruję :] 

Edytowane przez mib

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po lifcie, uh o tym nie wiem, w sumie nigdy sie VII nie intresowałem jakos zbytnio:)

Przyblizcie mi kiedy byl lift i co sie zmienilo:)

Lift był jakos kolo września/ lub troszkę pózniej 2003 roku.

 

Zmienili lampy na soczewki, wnętrze na bardziej "luksusowe" (lepsze plastiki, wstawki z chromowanymi bajerami). Mechanicznie tez pokombinowali troszkę, o ile się nie mylę to zmienili koło zamoachowe w silniku na lżejsze i autko troszkę lepiej przyśpiesza (na 100% nie jestem tego pewien).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam teraz 6gen tyle, że z silnikiem 1,5 (115KM) :P i jestem bardzo zadowolony po póki co roku użytkowania. Jeżeli będę wymieniał auto to chciałbym właśnie 7gen'a także na Twoim miejscu jeżeli jesteś w stanie kupić 7 to bym szedł w tę stronę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm jeżdżę 19 letnim nissanem fakt idealny stan i praktycznie nic sie z nim nie dzieje(tzn wiadome tu trzeba wymienic poduszek pod silnik tu tarcze, ale w kazdym samochodzie tzreba wymieniac rozne rzeczy co jakis czas(w nówce nie tzreba - ale za to za serwis gawranacyjny tyle co naprawy i serwisy mojego nissana przez 6 lat ;p) ale nie sprawia żadnych problemów, więc chyba nie tylko wiek się liczy:)(a Cvica VTI można kupić juz za 12-13tys ale ja rozważam od pewnego sprzedawcy z oryginalnym przebiegiem <150tys i takowy kosztuje ok 20tys aa i tzreba czekac czesto z pol roku az sie wreszcie trafi odpowiedni.

Ale czy ten Twój Nissan jest samochodem sportowym? Miej na uwadze, że samochód o charakterze sportowym:

- Na pewno był używany mniej delikatnie niż dupowóz

- Wymaga używania droższych części

 

Także nawet jak kupisz niemłode auto sportowe w dobrym stanie, to i tak trza w nie będzie ładować. Mówię z autopsji, miałem auto sportowe z 1995r, było w idealnym stanie, bezwypadkowe, od klubowicza itp. A mimo wszystko musiałem w nie wpompować masę kasy.

 

Nie wiem co prawda jak z Civicami VTI wygląda sprawa z cenami części jak są tanie jak barszcz to może i warto się w to pakować.

 

Ja bym brał 7gen po lifcie. Sam się zastanawiam czy takiej nie łyknąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale czy ten Twój Nissan jest samochodem sportowym? Miej na uwadze, że samochód o charakterze sportowym:

- Na pewno był używany mniej delikatnie niż dupowóz

- Wymaga używania droższych części

 

Także nawet jak kupisz niemłode auto sportowe w dobrym stanie, to i tak trza w nie będzie ładować. Mówię z autopsji, miałem auto sportowe z 1995r, było w idealnym stanie, bezwypadkowe, od klubowicza itp. A mimo wszystko musiałem w nie wpompować masę kasy.

Zgadzam sie...na auta sportowe trzeba patrzec jeszcze dokladniej przy ogledzinach...sam mam pseudo sportowe auto, rowniez od klubowicza, bezwypadek i w prawie idealnym stanie a tu po miesiacu np. padla skrzynia...naprawy tanie nie sa :D Ja mam opla, to jeszcze to przeboleje, bo ceny i koszty napraw mnie nie strasza ale trzeba przyznac ze auta sportowe sa i beda zylowane i trzeba koniecznie liczyc sie ze naklady wrzucic bedzie trzeba...;) Pozdro

Edytowane przez quartzXXI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm, ale w sumie taki civic VTI VI gen to ejst orpocz silnika i skrzyni taki sam jak zwykly civic 1.4 bez vteca, to samo zawieszenie, wnetzre itd, wiec koszty nadal takie wysokie?

TypeR VII gen to juz rzeczywiscie samochod wyczynowy i rozni sie od zwyklej VII gen. Tak sobie myslę, bo nie spieszy mi sie tak z zakupem tego samochodu, jak psiałem mam narazie super spisujaca sie bryke(zretsza nawet jak kupie nowy to tego zostawie bo i tak malo za niego wezme, a na miasto spalanie 6l ropy to dobra opcja) i tak mysle ze pozbieram jeszcze z 1-2 lata i kupie sobie civica VII gen z silnikim 2.0 sohc 156km vtec. Co sadzicie o tym silniku, mysle ze bedzie to kompromis pomiedzy dobrymi osiagami i zylwoaniem i cenami czesci?:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm, ale w sumie taki civic VTI VI gen to ejst orpocz silnika i skrzyni taki sam jak zwykly civic 1.4 bez vteca, to samo zawieszenie, wnetzre itd, wiec koszty nadal takie wysokie?

Inne są np hamulce, silnik wymaga większej troski, itd. Nie miałem takiego Civica więc dokładnie niestety się nie wypowiem. Wydaje mi się ze czynnikiem wpływającym na koszt utrzymania szybkiego samochodu jest choćby sam fakt, że jest on intensywniej eksploatowany i komponenty muszą więcej znieść.

 

To, co jest natomiast istotne, to bezpieczeństwo - VI gen to nie jest zbyt bezpieczny samochód (wystarczy choćby spojrzeć jak wygląda toto po wypadku), na co wskazuje choćby piórkowa waga.

 

TypeR VII gen to juz rzeczywiscie samochod wyczynowy i rozni sie od zwyklej VII gen. Tak sobie myslę, bo nie spieszy mi sie tak z zakupem tego samochodu, jak psiałem mam narazie super spisujaca sie bryke(zretsza nawet jak kupie nowy to tego zostawie bo i tak malo za niego wezme, a na miasto spalanie 6l ropy to dobra opcja) i tak mysle ze pozbieram jeszcze z 1-2 lata i kupie sobie civica VII gen z silnikim 2.0 sohc 156km vtec. Co sadzicie o tym silniku, mysle ze bedzie to kompromis pomiedzy dobrymi osiagami i zylwoaniem i cenami czesci?:)

Miałem okazję jechać 2.0 hondy (tyle że w Accordzie), jechałem też 2.0 w Toyocie Avensis. To nie są silniki w których czuje się moc - one po prostu równo, sprawnie przyspieszają. Kręcenie ich wysoko nie wzbudza jakichś fenomenalnych emocji - robi się głośno, a rewelacji nie ma. VTEC (i analogiczny system Toyoty VVTLi) daje Ci wrażenie którego szukasz w sportowym samochodzie - KOPA. Jeździłem Celicą TS (1.8, 192KM) i to co jest istotne w tym samochodzie to połączenie symfonii silnika wkręcającego się na obroty z przyjemnym kopem w plecy przy przekroczeniu 6k RPM. Wydaje mi się że podobnie jest w Type R.

 

Zastanów się, czego oczekujesz od samochodu - czy ma to być środek lokomocji będący w stanie sprawnie przyspieszać, czy coś co ma dać Ci frajdę z jazdy i banana na gębie za każdym razem jak do niego podchodzisz. A jak nie wiesz czego chcesz, to się przejedź tymi furami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

heh a skąd ja wezme takie civici, żeby się pzrejechać?:P

btw to ten silnik w civicu 2.0 to ma właśnie vteca i przyspiesza do 100 w 8s(dolna granica) to w sumie jest lepiej niz przecietny dupowoz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

heh a skąd ja wezme takie civici, żeby się pzrejechać? :P

btw to ten silnik w civicu 2.0 to ma właśnie vteca i przyspiesza do 100 w 8s(dolna granica) to w sumie jest lepiej niz przecietny dupowoz?

Zarejestruj sie na forum: honda.gda.pl i zapytaj sie użytkownika graphi o tego 2 litrowego 5dzwiowego hatchbacka. On miał taką zabawkę. 

 

 

IMO type-r to type-r a nie jakieś tam półśrodki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam z kolei troszkę innego rodzaju pytanie.

Skoro jesteśmy już przy Hondzie, a nawet pry Civicu 6generacji, to mam takowe pytanie :

 

Od pewnego czasu nosiłem się z zamiarem kupna Audi A3 do 15 tys. Jednak słyszałem, że części zamienne będą drogie, a samo A3 do 15 tys. jest średnim pomysłem, bo może być nieciekawe. Co o tym sądzicie ?

 

Druga rzecz, dotycząca Civica. Właśnie zdecydowałem się gdyby nie Audi na takiego 6gena. Czytałem mnóstwo pochlebnych opinii. Warto ? To ma być 1 samochód. Myślałem o silniku 1.5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silnik 1.5(ten z vtec-iem?) będzie na początek na pewno spoko. W civicu raczej masz szanse na mniejszy przebieg, lepsze osiągi i na pewno mniej miejsca w środku:) Komfort jazdy civica też będzie gorszy, ale właściwości jezdne dużo lepsze, generalnie to 2 zupełnie różne samochody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, z vteciem ;)

Ogólnie do civica myslę należy dodać mniejsze spalanie... Tańsze części (?) i chyba mniejsza awaryjność ;)

No i kwestia Audi do 15 tys - może być ciężko znaleźć coś dobrego, natomiast civica znajdę i do 10. Może ktoś, kto bardziej zna się na A3 coś może powiedzieć ;)

 

tanx - dzięki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ze spalaniem nie do konca, civic potrafi byc bardzo oszczedny.... ale jak nie bedziesz przekraczal 3tys obr;p, gdy wykorzystujesz pelna moc to na epwno spali powyzej 10

Generalnie audika trundo znalesc z przebiegiem mniej niz 200tys, no chyba ze 1.6, ale to juz civic 1,4 o niebo lepszy :D

Czesci nie za tanie, pdobnie jak w audii, chcesz tanie czesci? - rozejrzyj sie za oplem badz fordem:)

 

PS a nie myślałeś np nad Mazda 323f II gen? Super samochodzik, ma zaskakujaco duzo miejsca w srodku, niezle silniki, nie ma problemow z rdza. Moj znajomy kupil 10letniego 1.8 115km z przebiegiem 130tys z Holandii za 13tys zł i auto sprawuje sie naprawdę wspaniale, a nawet przy ostrej jezdzie w miescie nie przekracza 10l /100km

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7190527

Edytowane przez tanx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wszystko jasne :)

Ogólnie najbardziej przychylam się do Civica póki co.

A ta Mazda co podałeś ? Naprawde nieźle :D wygląda fajnie, a z tego co piszesz to i równie fajne jest :) Wezme to na pewno pod uwagę. Gabaryty tej mazdy chyba tylko troche większe od Civica ? Dla mnie to trochę istotne będzie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam z kolei troszkę innego rodzaju pytanie.

Skoro jesteśmy już przy Hondzie, a nawet pry Civicu 6generacji, to mam takowe pytanie :

 

Od pewnego czasu nosiłem się z zamiarem kupna Audi A3 do 15 tys. Jednak słyszałem, że części zamienne będą drogie, a samo A3 do 15 tys. jest średnim pomysłem, bo może być nieciekawe. Co o tym sądzicie ?

 

Druga rzecz, dotycząca Civica. Właśnie zdecydowałem się gdyby nie Audi na takiego 6gena. Czytałem mnóstwo pochlebnych opinii. Warto ? To ma być 1 samochód. Myślałem o silniku 1.5

No to mogę co nieco powiedzieć na temat 1,5 VIgen gdyż jak już wspomniałem jestem szczęśliwym posiadaczem tego auta :) Co mogę powiedzieć mam go praktycznie od roku i póki co wymieniałem tylko olej i musiałem przeczyścić chłodnicę klimy... tyle :)

Co do pierwszego auta, myślę że sprawdzi się jak należy. Wcześniej przez pół roku mialem Opla Tigre I i już nigdy więcej nie kupię opla. Wiem, że nie powinno się skreślać czegoś na podstawie jednego egzemplarza no ale cóż. Tigre miałem ten sam rocznik z tym samym wyp. i włożyłem w nią ~2,5k w naprawy... Tak więc nie polecam, a kupiłem ją bo znajomy przywiózł w bdb stanie a od początku chciałem Honde... No nic szkoda moich pieniędzy i czasu jaki straciłem ale mniejsza...

Co do spalania. Jak kupowałem Civic'a to bardzo chciałem 1,5 ze względu na mniejsza spalanie i vtec'a i większa moc. Realna różnica w mocy może nie jest aż tak piorunująca większa ale jest. Jednak spalanie przy mojej jeździe to 7l. 80% miasto. 20% trasa, oczywiście bez wariacji, gdy jednak zaczynam ją bardzo poniżać (:P) spalanie dochodzi do 9l.

Za tą cenę jest to moim (i nie tylko) zdaniem najlepsze auto w klasie. Jeżeli masz jeszcze jakieś pytania napisz chętnie coś podpowiem jeżeli będę wiedział :)

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

heh a skąd ja wezme takie civici, żeby się pzrejechać?:P

Mało tego na Allegro jest? ;) Dzwonisz i umawiasz się na oglądanie i jazdę próbną. Ktoś może się oburzyć że to wykorzystywanie sprzedających, ale z drugiej strony, jak szukającemu spodoba się dany model, to jest szansa że kupi egzemplarz który obejrzał.

 

btw to ten silnik w civicu 2.0 to ma właśnie vteca i przyspiesza do 100 w 8s(dolna granica) to w sumie jest lepiej niz przecietny dupowoz?

Ale VTEC występuje wielu wersjach, mówiąc o kopie którego daję, miałem na myśli wersje silnikowe które kręcą się wysoko i mają zmienne czasy i wzniosy zarówno dla zaworów dolotowych jak i wydechowych. Czyli krótko mówiąc Type-R.

 

Ja nie mówię że 2.0 150KM nie przyspiesza, tylko że przyspieszają jak samochód sportowy. Co z tego że jakieś tam Mercedesy mają V8 i szybko się rozpędzają jak są robią to w sposób nudny bo to "wygodne kanapy".

 

Przejedź się paroma samochodami to wyklaruje Ci się pogląd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nuras_en wielkie dzięki :)

Co mogę zapytać jeszcze.... Jeśli jesteś posiadaczem, to możesz mi na pewno powiedzieć co nieco o komforcie jazdy - czy jest miękko, czy raczej twardo. Tak samo z kulturą pracy silnika, czy to warczy, czy jest przyjemnie :) Interesuje mnie też nagłośnienie podstawowe, czy jest zdatne ? :) Co jeszcze... Mnie interesuje 1.5 , ale większość jest 1.4 co uważam za troszkę za mało - podejrzewam, że to dlatego, iż 1.5 nikt nie chce sprzedać ;P

Zastanawiam się też, czy szukać auta w PL, czy jechać do Niemiec, i jakie ceny się kształtują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nuras_en wielkie dzięki :)

Co mogę zapytać jeszcze.... Jeśli jesteś posiadaczem, to możesz mi na pewno powiedzieć co nieco o komforcie jazdy - czy jest miękko, czy raczej twardo. Tak samo z kulturą pracy silnika, czy to warczy, czy jest przyjemnie :) Interesuje mnie też nagłośnienie podstawowe, czy jest zdatne ? :) Co jeszcze... Mnie interesuje 1.5 , ale większość jest 1.4 co uważam za troszkę za mało - podejrzewam, że to dlatego, iż 1.5 nikt nie chce sprzedać ;P

Zastanawiam się też, czy szukać auta w PL, czy jechać do Niemiec, i jakie ceny się kształtują.

Co do komfortu to mam stand sprężyny i jest nieco twardo, no ale bez przesady oczywiście. Kultura pracy jest bardzo fajna, cały bajer vtec'a polega na tym, ze jak jedziesz na niskich obrotach do 2,3rpm na 3,4,5 biegu (spokojnie) zapala Ci się lampka ECONO, która mówi o ekonomicznej jeździe poprzez wyłączenie zaworów. Na 5 biegu można jechać 130km/h z ECONO (na standardzie). Długie biegi jak to w Hondzie to moim zdaniem zaleta bo możesz praktycznie na 3 biegu przejechać pół miasta (taki żart :)) Gdy jeźdzę czasem focusem dieslem rodziców co chwila musze bawić sie gałką zmiany biegów:).

Co do podstawowego nagłośnienia to zależy co uważasz za stosowne, ja wymieniłem wszystko gdyż jeden głośnik z tyłu miałem dziurawy i praktycznie nie grał a na przód mam odseparowany zestaw Helixa, ale standardzik nawet dawał radę :)

Mnie tez interesował tylko 1,5 i wiem jak ciężko takiego kupić i to jeszcze żeby nie był trup. Mój egzmeplarz kupiłem jako 3 auto które oglądałem. Co do sprowadzania to już musisz sam zadecydować :)

 

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...