Skocz do zawartości
KaGe

Składanie Wc

Rekomendowane odpowiedzi

Siema jestem własnie na etapie zamawiania swojego pierwszego WC i potrzebuje aby ktoś bardziej doświadczony w tych klockach popatrzył czy czegoś nie pominąłem itp.

Schemat:

Dołączona grafika

Na zamówieniu nie ma chłodnic i d-teka ponieważ już są w drodze do mojego domu :).

 

Pytanie dodatkowe: Dlaczego jest mało układów na MCP655? Coś z nią nie tak?

 

Proszę się nie czepiać, że szkoda zakładać takie WC na mój config. Moja sprawa.

 

Jestem otwarty na wasze opinie i rady :)

Edytowane przez KaGe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mało z mcp655? wejdź na forum xs ...btw jak chcesz mam na sprzedaż 655b czyli bez regulacji

 

... układ całkowicie odwrotnie bo z tego co widze to woda idzie do reza a ma iść odwrotnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest to tylko schemat. Jeszcze nie miałem tego mcp655 w rękach wieć nie wiem gdzie jest wylot.

Jak będę składał to się wszystko skoryguje i sprawdzi.

 

Wolę mieć regulację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oj moim zdaniem to ze kolejność i kierunek niema znaczenia to kompletna bzdura... po pierwsze jeżeli woda najpierw wpada na grafike, która jak by nie patrzeć jest najgorętszym punktem układu, się nagrzewa i płynie dalej np na proca, to ten automatycznie nie zejdzie do niższej temperatury, niż temperatura płynu po grafice... to tak na chłopski rozum, a co do kierunku, to np w thermochillu jest on niby bez znaczenia, ale gdy zamieniłem wlot z wylotem, nie da się odpowietrzyć korkiem na chłodnicy, ponieważ zamiast wyrzucać powietrze, zasysa je...

 

co do tej pompki, to nie mam pojęcia na co ci taka silna pompka? Na dwa bloki w zupełności wystarczy 355, chociaż ja nie popełnił bym drugi raz tego samego błędu, i kupił bym lainga 1rt lub swifa 350, jednak może to być spowodowane tym, że trafiłem jakaś wadliwą sztukę, bo nawet w boxie wyciszającym buczy jak cholera...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oj moim zdaniem to ze kolejność i kierunek niema znaczenia to kompletna bzdura... po pierwsze jeżeli woda najpierw wpada na grafike, która jak by nie patrzeć jest najgorętszym punktem układu, się nagrzewa i płynie dalej np na proca, to ten automatycznie nie zejdzie do niższej temperatury, niż temperatura płynu po grafice

siej herezje siej... różnica między wlotem a wylotem bloku będzie max 1*c potwierdzone i zbadane

 

 

...

 

na pdc @3ghz jest 0,25*

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oj moim zdaniem to ze kolejność i kierunek niema znaczenia to kompletna bzdura... po pierwsze jeżeli woda najpierw wpada na grafike, która jak by nie patrzeć jest najgorętszym punktem układu, się nagrzewa i płynie dalej np na proca, to ten automatycznie nie zejdzie do niższej temperatury, niż temperatura płynu po grafice...

:blink: z tego co mi wiadomo to temperatura płynu w całym układzie niezależnie od kolejności ma taką samą temperaturę, a jeśli już nawet niższa/wyższa to różnica stoi po przecinku, więc praktycznie róznica jest żadna. Więc chyba lepiej, że układ ma jakąś logiczną kolejność od góry do dołu, bo mniej węża idzie to raz, a dwa, że w takim układzie węży jest (chyba) lepszy flow. Edytowane przez SebaSonido

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli mówisz, że mcp355 będzie cichsza a z topem wydajnościowo da rade nawet z rozbudowanym układem?

Cenowo wychodzi:

mcp355 + top XSPC = 326 zl

mcp655 = 339 zl

da rade i to bez zadnego problemu. 355 ciagnie spokojnie u malika cpu,gpu,nb,sb,2 mofy, feser3x120 i 2x120.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może mi ktoś doradzić na temat złączek do węża 10/13?

Zastanawiam się nad:

Szybkozłączka skręcana SM10/13

Swiftech złączki NK12

 

Cena ta sama. Noname nk12 odrzuciłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może mi ktoś doradzić na temat złączek do węża 10/13?

Zastanawiam się nad:

Szybkozłączka skręcana SM10/13

Swiftech złączki NK12

 

Cena ta sama. Noname nk12 odrzuciłem.

zalezy co za waz. jak feser, to zlaczki krecone fesera :) jak inny to np. koolance :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci, że te złączki skręcane najtańsze są całkiem spoko jak na pierwszy układ, ja jestem bardzo zadowolony, a niekosztuja dużo, i jak zmieni ci się koncepcja to mała strata, a jak juz sie "ustatkujesz" z ułożeniem itp. to można sobie zapodać lepsze złaczki(coś z tych co podał Yogi). Pompka spokojnie da rade, popatrz sobie na układ malika, rozbudowany jak sie da i spokojnie daje rade, u mnie tez z 6 blokami i thermochillem daje spokojnie rade i to na fabrycznym topie( Pompka zamknieta w boxie wyciszającym, który niewycisza :P ). Więc moim zdaniem lepiej 355 bo zajmuje chociaż by mniej miejsca, ale ja i tak bym wzią 350/1RT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecyduję się chyba na MCP350 + top ze względu na jej głośność. Narazie i tak montuje tylko 2 bloki.

Na stronie swiftecha przeczytałem że mcp355 "nie jest dla osób poszukujących ciszy".

 

 

Co do tych złączek to nadal się waham.

 

Złączki choinkowe najpierw trzeba wkręcić w blok a potem wcisnąc na nie węże tak? Innej opcji nie widze. Ta operacja mogłaby być trochę trudna używając nk12 i 10/13 chociaż... ?

Złączki skręcane można złożyc/rozłożyc w bardziej uniwersalny sposób np. wkręcić w bloki, dokręcić węże albo najpierw na wężę a potem do bloków.

 

Wąż feser tube 10/13

Edytowane przez KaGe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stoję przed podobnym dylematem i chyba jednak zdecyduję się na Cammozzi http://www.cooling.pl/szybkozlaczka-skreca...ukt,550645.html

Mimo, że to nie Feser to i tak prezentują się nieźle, a cena sporo niższa. W układzie gregor'a666 wyglądają naprawdę okazale i myślę, że będą odpowiednie. Z choinami mam niemiłe doświadczenia i zmieniam je "na lepszy model". Do NK10 czy NK12 musiałbyś dokupić i tak zaciski. Z tego co się również orientuję to do mniejszych choinek nie dają oringów, więc dodatkowy wydatek, a całość wyniesie Cię niemalże tyle samo co szybkozłączka skręcana.

 

mam nadzieję, że autor się nie pogniewa, ale zrobił piękny układ i jest przykładem na to, że nie muszą to być najdroższe złączki by komponowały się z resztą układu.

 

http://forum.purepc.pl/index.php?act=attac...st&id=21566

Edytowane przez SebaSonido

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bardzo dobra decyzja z tą pompką! Myślę, ze pociągnie i więcej bloków bez najmniejszego zająknięcia, a co do głośności 355 to potwierdzam, owszem daje zdrowy strumień, jednak hałas który emituje jest moim zdaniem dyskwalifikujący, w końcu nie po to zakłada się wodne, żeby zamiast pracy wiatraków słyszeć prace pompki... ja przy pierwszej okazji przesiadam się na lainga 1rt lub 1t, niepotrzebnie posłuchałem się porad z forum z tym swiftechem, moim zdaniem jest to producent bloków, a nie pompek.

 

Co do złączek to naprawdę je polecam, nie sprawiają żadnych kłopotów, np mogę sobie odkręcić bez problemów wąż aby opróżnić układ, czego przy choince na pewno bym nie zrobił... miałem w układzie jedną i nie zamierzam mieć więcej :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@up, a bez problemów zmieszczą się dwie te szybkozłączki na dole reza? np. o-tank 170? I jak lepiej dać kątową czy po łuku? Bo planuje podobne rozwiązanie jak KaGe, z tym, że u mnie rez i pompa będa po prawej stronie budy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tu masz link do mojego wuceta http://forum.purepc.pl/Galeria-WC-f92/Lc-Rozwad-t283309.html

 

Mam rez xspc w zatoki, wybrałem go ponieważ nie chciałem na siłę wpychać tuby, na którą nie mam miejsca, i jestem bardzo zadowolony z mojego wyboru :)

 

@kage

 

nie lepiej Ci wziąć na proca GTZ? tez na początku chciałem d-teka, ale przekonali mnie do GTZ i nie żałuje :) no i jeszcze ten montaż.... BAJKA :)

Edytowane przez Rozwad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozwad, moglbys cos wiecej napisac o odpowietrzaniu 120.3 i problemach z tym zwiazanych? Bo od niedawna tym wlasnie chlodze i wcale nie jestem zadowolony z wynikow. Patrzylem na Twoj set i mam chlodnice w tej samej pozycji (poziomej, w dol kroccami) i mam odwrotnie in/out. Faktycznie odpowietrzyc to problem, stawianie budy na plecach nie bardzo pomoglo.

 

Dodam, ze w ukladzie jest 120.3 i Swiftech (120mm, nie pamietam modelu), przy czym 120.3 jest chlodzona powietrzem z wewnatrz (pod sufitem).

Wydajnosc mam bardzo zblizona do zestawu Swiftech (ten sam) + BlackIce 240 (ale wtedy one byly na zewnatrz). Ogolnie BEZ REWELACJI.

 

Po przeczytaniu setek peanow na temat Thermochilla dochodze do wniosku, ze MUSI cos byc nie tak z odpowietrzeniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wygląda w ten sposób, że w obecnym ułożeniu wlotów po odkręceniu korka, powietrze zamiast wylatywać jest tak jakby zasysane, tzn można siedzieć przy włączonym układzie i do końca wykręcona śrubką i woda nie wylatuje. Natomiast kiedy jest odwrotnie normalnie się odpowietrza, trzeba tak zrobić kilka razy co parę godzin i jest spoko. Co do samej wydajności, to kiedy wiatraki maja dostęp do świeżego powietrza i pracują na 12V chłodnica jest po prostu zimna, nawet po kilku godzinach pracy, natomiast kiedy są na 7V i buda schowana pod biurkiem czyli ma ograniczony dostęp do powietrza chłodnica robi się po godzinie gorąca, wiec nie chcę nawet myśleć co by było gdybym miał mieć ją w środku budy :) Ale ogólnie jestem zadowolony z Thermochilla.

Edytowane przez Rozwad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rezik to XSPC dual bay z pompka. Kupiony jeszcze kiedy mialem ograniczona przestrzen w budzie i sie nie dalo inaczej. Moze zamienie na cos bardziej sensownego.

 

Co do odpowietrzania to faktycznie tak mam jak piszesz, Rozwad. Tzn przy odkreconej srubce odpowietrzajacej system praacuje i nie ma mowy o wyciekaniu plynu (a powinien). Dopiero jak sie zacisnie weza wylotowego (pompka tloczy plyn, ale nie moze sie on wydostac = wypycha powietrze) po chwili pojawiaja sie krople. Uprzedze pytanie, ze odpowietrzanie robilem przy otworzonym rezie, bo na poczatku bylo w nim takie podcisnienie, ze nie dalo sie nawet wycisnac kropli przez odpowietrznik przy calkowicie zacisnietym wezu rad->rez.

 

W tej chwili mam 6400+ i 8800gt oc w ukladzie i pod pelnym obciazeniem obydwu elementow (Folding@Home) procek ma 41/48 (rdzenie). Karta sie nie przejmuje w ogole, bo 54*C dla niej to srodek zimy. Problem w tym, ze w swietach doloze druga 8800gt oc i pewnie juz system nie da rady (jak cos mam thermaltake v2 + noctua i radiatorki, wiec nie jestem zgubiony :wink: ). Chyba, ze to ciagle przez zapowitrzona chlodnice, jakby urwal z 4 stopnie byloby ok (procek NIE MOZE przekroczyc 55-58*C)

 

 

A jeszcze wpadlo mi do glowy: moze ja za duzo wymagam? CPU+GPU na 100% mozliwosci, musi sie to grzac.

Edytowane przez podnietek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie polecał kto miał wcześniej wc montowania chłodnicy do góry nogami i to szczególnie z rezem który możliwe że nie posiada jakiś zaawansowanych metod blokowania pęcherzyków powietrza aby nie były zasysane do pompki ...obecnie to u ciebie chłodnica jest rezikiem

rada jest prosta jeżeli odwrócenie chłodnicy nie pomoże to zainwestuj z mcresa bądź tube od ek

 

e1/ co to za pomysły z zaciskaniem węży ...

Edytowane przez Arni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rezik ma dosc skuteczny patent na bable powietrza i nie jest to problemem, bo pompka nie ciagnie ich na 100%.

 

A co do zaciskania wezy to czy nie jest to oczywiste? Zaciskasz waz wyprowadzajacy, wiec plyn tylko wlatuje do chlodnicy wypychajac powietrze, czyli cala objetosc jest wypelniana plynem = odpowietrzanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co do zaciskania wezy to czy nie jest to oczywiste? Zaciskasz waz wyprowadzajacy, wiec plyn tylko wlatuje do chlodnicy wypychajac powietrze, czyli cala objetosc jest wypelniana plynem = odpowietrzanie.

nie raczej nie... odwróć chłodnice to zobaczysz co to znaczy cicha praca pompki... jeżeli masz ciągle powietrze w chłodnicy to musi ono krążyć w układzie -> laing musi wyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiej opcji, ze odwroce chlodnice.

Nie wiem jak pracuje laing, ale skoro patent na blokowanie pecherzy wlatujacych do pompki (wlasciwie nie wlatujacych) dziala to skad maja sie brac pecherze w ukladzie? To co wyjdzie z chlodnicy wpada do reza i od razu pozbywa sie powietrza, a pompka pcha tylko plyn. Rzecz w tym, ze pozbycie sie powietrza z chlodnicy "samoczynne" moze trwac i trwac (o ile to jest w ogole mozliwe przy 120.3). Na razie nie bede zmienial komponentow: pytanie dotyczylo tylko kroccow w chlodnicy i czy zmiana in/out pomoze/przyspieszy odpowietrzanie. Wyglada na to, ze tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...