Skocz do zawartości
jimmy1

Vw Golf Iv 1.8 Benz. 125km 20v

Rekomendowane odpowiedzi

forum.vwgolf.pl, tam dowiesz się najwięcej. Moc jest przyjemna. Ogólnie wszystkie silniczki są udaną konstrukcją, a jeśli się coś psuje to raczej z zużycia niż przypadkiem. Ja posiadam słabszą jednostkę, jedną z pierwszych produkowanych dla tego auta 1.6 V8 101KM i nadal autko się toczy a ma już 216000KM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja miałem taki silnik w a3,

spalanie na trasie w granicach 7 litrów, mieszana 10/100

osiągi nie powalają, ale nie jest tragicznie, jeśli chodzi o awaryjność to nie miałem żadnych problemów, ale szczerze powiem ze drugi raz nie wziąłbym auta z tym silnikiem, bardziej udanym rozwiązaniem jest 1,8T, ma ona lepsze osiągi przy porównywalnym spalaniu(wg niektórych nawet niższym) spalaniu, do tego dochodzi możliwość zwiększenia mocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytałem kilka lat temu w tescie golfa IV 1.8gti ten silnik w wersji turbo jest w 10 najlepszych silników lat 90. A jako że bazą do tego silnika jest ten który cie interesuje to chyba warto :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popieram Adama83, zdecydowanie lepszym rozwiazaniem jest 1.8T, takie same jak nie nizsze spalanie a znacznie lepsze osiągi.

Z tego co gdzies kiedys czytałem to te silniki były konstruowane z myśla o pracy z turbo, a wersja 'same 1.8" to taki lekki kastrat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie cholera czyli doniesienia o spalaniu w mieście około 12 litrów mogą okazać się prawdziwe niestety <_<

w miescie sadze, ze i 12l nie bedzie problemem w zimie i to przy spokojnej jezdzie.

jak cos jezdzi to musi spalic i nic na to nie poradzisz to sa koszty zycia i posiadania auta.

moje 1.6 16V 103KM zima nie ma oporow, zeby wypic 11-13l/100km przy normalnej przepisowej jezdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie lepszym rozwiazaniem jest 1.8T, takie same jak nie nizsze spalanie a znacznie lepsze osiągi.

osiagi lepsze ale spalanie juz nie koniecznie ;) w troche wiekszym aucie to 150konne 1.8T od vag-a srednio robi 12-13litrów przy normalnej jezdzie, podejrzewam ze w zimie na placu i przy zabawach nie sniegu wciaglo by z 18L ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

osiagi lepsze ale spalanie juz nie koniecznie ;) w troche wiekszym aucie to 150konne 1.8T od vag-a srednio robi 12-13litrów przy normalnej jezdzie, podejrzewam ze w zimie na placu i przy zabawach nie sniegu wciaglo by z 18L ;)

 

Ale przynajmniej przy 1,8T się jedzie jak człowiek i wyprzedza normalnie a nie jak dziadek w Matizie :) Z doświadczenia powiem że 1,8T 20V od VW są pancerne - dobra motorownia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szukaj 1.8t, powody jak wyżej. bez turbinki to taki spokojny silnik do spokojnej jazdy. wersja turbo 150 hp rusza się lepiej - dokładasz czipsa i 180-200hp sobie robisz bez wzrostu spalania,, jak poprosisz o program 'eko' to będziesz miał np 170-180 i w mieście spalanie niższe niż w serii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik to ładowali od skody po audi A4. Moim zdaniem zmarnowany potencjał. Silnik jest pięcio cylindrowy dlatego też 20V bo po cztery na cylinder. Z 1.8 przy takim rozwiązaniu to powinno być 150 koni , a oni uzyskali ledwo 125 koników i szczerze w takiej A4 to tak sobie to jedzie. Może w golfie będzie ciutke lepiej.(nie chodziło mi o to , że się z niego nie da zrobić więcej kucy tylko wstyd troche firmowo tak mało mu dać).

Edytowane przez Gregor1230

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik to ładowali od skody po audi A4. Moim zdaniem zmarnowany potencjał. Silnik jest pięcio cylindrowy dlatego też 20V bo po cztery na cylinder. Z 1.8 przy takim rozwiązaniu to powinno być 150 koni , a oni uzyskali ledwo 125 koników i szczerze w takiej A4 to tak sobie to jedzie. Może w golfie będzie ciutke lepiej.(nie chodziło mi o to , że się z niego nie da zrobić więcej kucy tylko wstyd troche firmowo tak mało mu dać).

Ten silnik jest 4 cylindrowy i ma 20V - po 5 na cylinder.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik to ładowali od skody po audi A4. Moim zdaniem zmarnowany potencjał. Silnik jest pięcio cylindrowy dlatego też 20V bo po cztery na cylinder. Z 1.8 przy takim rozwiązaniu to powinno być 150 koni , a oni uzyskali ledwo 125 koników i szczerze w takiej A4 to tak sobie to jedzie. Może w golfie będzie ciutke lepiej.(nie chodziło mi o to , że się z niego nie da zrobić więcej kucy tylko wstyd troche firmowo tak mało mu dać).

5 cylindrów ma silnik 2.3

 

a co do kupna seicento, to ono też wcale mało nie pali, miałem takie jako auto zastępcze przez miesiąc i po krakowie w korkach potrafiło nawet 9l spalić, była to 900cm3, średnio wychodziło mi 7l, poprostu żeby to jechało trzeba to kręcić

Edytowane przez DoctorPulse

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeszkodzę temu klubowi wzajemnej adoracji kilkoma uwagami praktycznymi:

-bardzo delikatna głowica, silnik 1.6 to jest pancerny w porównaniu do tego, często pęka!! butowanie zimnego szybko się kończy...

- wysokie koszty wymian eksploatacyjnych (paski, głównie rozrząd, pompa wody, itp.)

- imo nieco za ciężki przód - nasilenie podsterowności

 

sumując, poza entuzjastami którzy wiedzą na co się decydują i wiedzą jak się z nim obchodzić, to polecam raczej 1.6 100km. 1.8 jest bardziej zaawansowany, dużo szybszy i niestety delikatniejszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik był montowany również w auti TT gdzie osiągał 225KM, w passacie 180KM także napewno można go łatwo 'podkręcic'.

Wiesz co ma wspolnego 1.8T 150hp z 1.8T 225hp? Maja taka sama pojemnosc skokowa, ilosc cylindrów, zaworów... i uszczelke pod głowicą :lol2: . Moze jeszcze jakies pojedyncze, nieistotne detale ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie kupuj silnika 20 zaworowego, 5 zaworów na cylinder w głowicy osłabia ją. Zresztą zyski mocy też nie sa duże lecz marginalne! Sami twórcy o tym mówili. Kiedys myślałem o Audi i na ich forach sporo można ciekawych rzeczy wyczytać..

Edytowane przez Pure

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

żeby to jechało trzeba to kręcić

Z takim podejściem to i motorynka 50ccm spali ci kosmiczne ilości.

 

Moje 1.1 pali 5 do 6 w trasie, ale jak zabawiam się brzydko (140 km/h na czwórce i tak dalej), to pali wg skromnych wyliczeń trochę ponad 8. Ale to nie jest silnik ani samochód stworzony do jeżdżenia 140 na czwórce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...