Skocz do zawartości
gravimag

Kandalf Lcs... Lub Inna Buda Lc

Rekomendowane odpowiedzi

witam. mam pytanie do specjalistów w LC. Noszę się z zamiarem zwodowania swojego kompa jednak moja obecna buda raczej nie da rady pomieścić pompki, rezu a tym bardziej chłodnicy, chyba że montaż na zewnątrz. Ostatnio wpadła mi w oko obudowa TT Kandalf LCS. Wygląda całkiem fajnie, ma niezłe możliwości modowania no i oczywiście ma układ LC. Troszkę poczytałem reviews na temat tej budy i generalnie całość jest chwalona. Układ LC mimo że nie jakiś super ma możliwość rozbudowy no i chłodnicę mam już zamontowaną 360. Za kandalfem przemawia cena około 180 jurków, mam za to budę i LC. Jeżeli natomiast będę chciał kupić wszystko osobno, czyli jakąś fajna buda i porządne LC będę musiał wywalić jakieś 320...

I teraz w właśnie pytanie do Was: wziąć takiego Kandalfa i go powoli modernizować, czy też poskładać wszystko od podstaw?

jeszcze fotki mojej obecnej klatki. myśląc o LC trochę miejsca wygospodarowałem... ale chyba za mało :(

post-157650-1232909299_thumb.jpg

post-157650-1232909313_thumb.jpg

Edytowane przez gravimag

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

posiedziałem, pomyślałem, podrapałem się po łepetynie i stwierdziłem, że faktycznie najpierw zmontuję sobie chłodzenie a później wciągnę jakąś fajna budę np. Coolermaster ATCS 840 Silver :razz: :razz: :razz: .

Co do zestawu chłodzącego chciałbym wciągnąć:

cpu - Swiftech Apogee GTZ

gpu - MNP Prison Pro V2 GPU

nb - Swiftech MCW-NBMAX

pompa - MCP355 + XSPC Laing DDC Acrylic Top

rez - Black Water O-Tank 170

rad - Black Water Advanced 123 rev. 3.0

węże - chyba Tygon wąż R3603 8/11,2 mm... nie wiem dokładnie jakie, w opisie pompki jest "Złączki: NK 10 (do węża o średnicy wewnętrznej 8mm) ")

płyn - Feser One 1L UV Blue

 

i teraz największy k... problem.... jakie złączki do tego??? chciałbym Feser szybkozłączka SM8/11,2 G1/4, ale zbija mnie z tropu opis w GTZ "NPSM 1/4".... to to samo co G1/4???

 

kolejne pytanie, czy mogę do pompki podpiąć grubsze węże jeżeli pompka jest "do węża o średnicy wewnętrznej 8mm"???

 

będę wdzięczny za odpowiedzi :D

Edytowane przez gravimag

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolejne pytanie, czy mogę do pompki podpiąć grubsze węże jeżeli pompka jest "do węża o średnicy wewnętrznej 8mm"???

Nie pompka, tylko standardowy top pewnie...

jak zmienisz top wtedy jest "do weza o srednicy wewnetrznej ktora dobiore sobie w zaleznosci od tego jakie zlaczki z gwintem G1/4 cala zastosowalem..."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pompka, tylko standardowy top pewnie...

jak zmienisz top wtedy jest "do weza o srednicy wewnetrznej ktora dobiore sobie w zaleznosci od tego jakie zlaczki z gwintem G1/4 cala zastosowalem..."

fakt.... nie pomyślałem o tym :unsure:

a jak jest z tym NPSM 1/4? to samo co G 1/4?

Edytowane przez gravimag

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobra decyzja z oddzielnym chłodzeniem. Super budę wybrałeś teraz i sprzęt WC też fajny, chociaż GPU zmieniłbym zdecydowanie na Swiftech MCW60. ;)

 

Jeśli chodzi o te gwinty to jest to ten sam wymiar.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobra decyzja z oddzielnym chłodzeniem. Super budę wybrałeś teraz i sprzęt WC też fajny, chociaż GPU zmieniłbym zdecydowanie na Swiftech MCW60. ;)

 

Jeśli chodzi o te gwinty to jest to ten sam wymiar.

dzięki... z budą mogę mieć problemy... łatwo będzie mi przemycić do domu małe elementy LC, i ukryć przed wzrokiem mojego doradcy finansowego :lol2: ... ale jak przekonać żonę że znowu potrzebuję nowej obudowy....... :rolleyes:

 

jeszcze mam pytanie jaką grubość węży polecacie? z tego co wyczytałem to ma to raczej niewielki wpływ na wydajność... a jak to wygląda w praktyce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

im wiekszy waz to logicznie powinno lepiej odprowadzac cieplo (lepszy przeplyw)

ja mam weze 12/16mm i jest ok ale mniejszych nie mialem wiec duzo nie moge na ten temat powiedziec :/

większy, lepszy... wydaje mi się że tak czy inaczej zależy od od przypływów przez bloki, chodnice itd. dlatego właśnie nie wiem jak to jest dokładnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WC na procek przy takim chłodzeniu to bezsens- zostaw takie jak jest

 

co sie tyczy GPU - ona może miec wyzsze tempy , więc pojedyńczą chłodnice z przodu na dole, najwyżej z dwoma wentylami, jakaś pmpka, blok na gpu i po sprawie

 

a jak za dużo temp na coolerze cpu to zamontuj jeszcze jeden wentyl, albo lepszą pastę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zgadzam się. WC obniży temperatury i podniesie krętliwość proca. Poza tym robiąc loopa na gpu szkoda by było nie dokupić bloczku na cpu i wpiąć to razem.

a ja się nie zgodze - bo miałem identyczne chłodzenie co autor , a teraz mam super wodne

w AC miałem w stresie 44 stopni, teraz w WC mam 37 stopni. I nie udało mi się wykrzesać ani jednego Mhz więcej.

Jest co najwyżej trochę ciszej

 

nie loop na cpu zwyczajnie się nie opłaca

GPU może mieć i 80 stopni ( tylko wtedy trzeba odwrócić przepływ powietrze - z tyłu do przodu) i będzie dobrze , jak podłączysz do tego CPU to zwyczajnie padnie - i najlepiej kupić non-full cover http://www.petrastechshop.com/swgtfuhefmc.html

wtedy znowu trzeba by dokupić chłodnice jeszcze jedną , albo i obudowę, i jeszcze mocniejszą pompkę.

 

w cooling.pl chłodnice kupi za 80zł , + pompka jakaś dajmy ze nawet 100zł , węże 20zł , zlączki - 30zł , blok na gpu - to cały koszt max 300zł ale to strach graf za 120zł - ale wtedy nie opłaca sie robić WC , tylko accellero s1

i to jest od 250zł do 500zł

Edytowane przez pirez

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie loop na cpu zwyczajnie się nie opłaca

GPU może mieć i 80 stopni ( tylko wtedy trzeba odwrócić przepływ powietrze - z tyłu do przodu) i będzie dobrze , jak podłączysz do tego CPU to zwyczajnie padnie

no większych bzdur nie widziałem nigdy, jak to CPU się nie opłaca?? WC głównie buduje się z myślą o chłodzeniu CPU! Co grafika albo proc mu padnie bo więcej bloków podepnie?? LOL, ja mam teraz porównanie odnośnie grafik, jeden 260 z fabrycznym chłodzeniem, drugi ma fullcovera założonego, różnica w temperaturach podczas grania to 75 stopni na powietrzu vs. niecałe 50 na wodzie, przy kręcących się wiatrakach tylko na BW 122 Advanced, a NeXXXos 3x120mm pasywnie, i do tego jeszcze NB i Core i7 wpięte w układ (on z kolei na boxie dobijał do 95 stopni, na wodzie ma max 70 stopni). Więc jak AC ma się do WC??? :damage_wall:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja się nie zgodze - bo miałem identyczne chłodzenie co autor , a teraz mam super wodne

w AC miałem w stresie 44 stopni, teraz w WC mam 37 stopni. I nie udało mi się wykrzesać ani jednego Mhz więcej.

Jest co najwyżej trochę ciszej

 

nie loop na cpu zwyczajnie się nie opłaca

GPU może mieć i 80 stopni ( tylko wtedy trzeba odwrócić przepływ powietrze - z tyłu do przodu) i będzie dobrze , jak podłączysz do tego CPU to zwyczajnie padnie - i najlepiej kupić non-full cover http://www.petrastechshop.com/swgtfuhefmc.html

wtedy znowu trzeba by dokupić chłodnice jeszcze jedną , albo i obudowę, i jeszcze mocniejszą pompkę.

 

w cooling.pl chłodnice kupi za 80zł , + pompka jakaś dajmy ze nawet 100zł , węże 20zł , zlączki - 30zł , blok na gpu - to cały koszt max 300zł ale to strach graf za 120zł - ale wtedy nie opłaca sie robić WC , tylko accellero s1

i to jest od 250zł do 500zł

Domyślam się, że sugerujesz kupno pojedynczej chłodnicy. Bez sensu. Kupi double (dokładając 20zł) i będzie miał o wiele większe możliwości chłodzenia. Z powodzeniem powinien chłodzić CPU i GPU. WC nie podniosło Ci krętliwości? Może płyta słaba albo umiejętności brak.

Im więcej bloków tym WC się bardziej opłaca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lol , przecież autor ma thermaltake ultra 120 extreme - miałeś kiedyś takie chłodzenie ? bo ja miałem i wiem co ono potrafi. mam teraz chłodzenie wodne z 3 chłodnic(dwie pojedyncze i jedna podwójna) z 8 wentylatorami 120mm. i mam 37stopni w stresie przy 3.5gz E6750 , a dla porównania pisze że w AC miałem na takim chłodzenie 44stopnie przy 3.5ghz na tym samym procku. to jest potwierdzone praktyką. autor nie ma boxowego chłodzenia , tylko najlepsze dostępne AC.

dam ci jeszcze jeden przykład. u mnie NB jest chłodzone powietrzem. mam "boxowe" chłodzenie na chipsecie. chłodzi je najcichszy wentyl 140mm - od razu chłodzi SB , taki duży. mam 32 stopni w idle i ze 40 w stresie. wiesz jaki to chipset? 750i sli (650i+nforce200). Chłodzenie AC jest w tym wypadku cichsze niż WC.

 

autorowi proponuje chłdozenie na jednej chłodnicy - do gpu wystarczy, od biedy wejdą dwie chłodnice - na tył i na front - ale jeśli podłaczy do układu np. gtx280 to tempy będą wyższe niż miałby procek na tym AC

 

i nie pisz o układzie z 4 blokami i 4 chłodnicami. Ja pisze o chłodzenie za nawet 350zł , a ty za 2k zł...

 

@savka: wstaw double do tej obudowy...

Edytowane przez pirez

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak właśnie myślałem, że true robi mi dobrą robotę na cpu (z nf-p12 bezszelestnie), ale po zmianie grafy na jakiegoś gtx'a koniecznie będę ją (grafę) musiał zwodować. mój plan jest taki (nie śmiać się!!) pompka>gpu>chłodnica>nb>cpu>chłodnica>rez. dokupię jeszcze nf-p12 albo jakieś noise blockery o dobrym przepływie powietrza na chłodnice i powinno być cicho a chłodno. ale to dopiero po zmianie grafy. a teraz jeszcze pytanie do posiadaczy 350-ki, jak głośna jest ta pompka?? jeżeli niesłyszalna z odległości 20cm to zamawiam od razu zestaw... ja słychać buczenie to jeszcze pomyślę o LC do czasu zmiany grafy. teraz przy true ma do 60* na minimalnych obrotach wentyla, nb nie przekracza 45*, gpu to około 60*. wszystko w max stresie, cpu na 4GHZ 1.36V, gpu 780/2000. jedynym elementem kompa słyszalnym jest zasilacz, ale to też do czasu, zmiana wentyla w drodze. nie jestem cichofilem, ale lubię jak komp działa bezszelestnie więc ciekaw jestem jak z tą pompką?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie będę teraz wymyślał, bo nie znam tak dobrze tej budy, ale w każdą da się wcisnąć przy odrobinie inwencji.

Jak już będziesz zakładał WC to warto dołożyć do loopa procka.

Kolejność w porządku, ta kwestia nic nie zmienia.

MCP350 jest cicha jeśli zastosujesz dobry top. Zamierzasz pracować w odległości 20cm od niej?

Ja ją polecam do cichego kompa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie zwykły top, a rez oddzielnie

a niby dlaczego?

XSPC Laing DDC Acrylic Top jest bardzo dobry.

Super wycisza i wzmacnia pompeczke (w porównanie do standardowego).

Edytowane przez JaX_CCC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a niby dlaczego?

XSPC Laing DDC Acrylic Top jest bardzo dobry.

Super wycisza i wzmacnia pompeczke (w porównanie do standardowego).

Źle się wyraziłem ;)

Mówiąc standardowy miałem na myśli oczywiście zamiennik, ale bez zintegrowanego rezerwuaru. Ten model XSPC bardzo gorąco polecam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...