Whistlerjb Posted January 27, 2009 Report post Posted January 27, 2009 Witam. Od dłuższego czasu (właściwie odkąd sięgam pamięcią) mam problem z moim połączeniem. Najprościej będzie przedstawić to na przykładzie. Kiedy gram chociażby w Diablo 2, zalogowany do BN, w pewnym momencie wylogowuje mnie z owego BN, mimo, że w dalszym ciągu jestem w grze. To samo mam z innymi grami, czy chociażby na xfire, gdzie po kilku minutach po prostu program zachowuje się, jakby połączenie zostało zerwane. To samo mam z warcraftem 3, z tym, że tam po prostu mnie wywala z gry, mimo, że nie rozłączył mi się net. Sądziłem, że jest to wina utraty pakietów bądź skaczących pingów, ale wielokrotne pingowanie onetu czy też innych stron nie wykazało żadnych problemów. 0% straty i średni ping 2xms. Nie jest to również spowodowane syfem na kompie, bo owe rzeczy dzieją się nawet po formacie. Dostawca: TP, Neostrada 2mb Za wszelką pomoc lub sugestie będę bardzo wdzięczny. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Nyny Posted January 27, 2009 Report post Posted January 27, 2009 Masz modem od Tepsy czy jakis router? Jesli to drugie to moze w ustawieniach masz skonfigurowane automatyczne rozlaczanie sie routera w przypadku bezczynnosci. U mnie w linksysie mialem cos takiego domyslnie wlaczone. Pomoglo dopiero ustawienie podtrzymywania polaczenia (u mnie opcja "Keep alive" np. na 30sekund) Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Whistlerjb Posted January 27, 2009 Report post Posted January 27, 2009 Masz modem od Tepsy czy jakis router? Jesli to drugie to moze w ustawieniach masz skonfigurowane automatyczne rozlaczanie sie routera w przypadku bezczynnosci. U mnie w linksysie mialem cos takiego domyslnie wlaczone. Pomoglo dopiero ustawienie podtrzymywania polaczenia (u mnie opcja "Keep alive" np. na 30sekund) Router ADSL firmy Microcom. Szukałem w ustawieniach routera jednak nie znalazłem takiej opcji. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Nyny Posted January 28, 2009 Report post Posted January 28, 2009 A parametry linii jakie masz? Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Whistlerjb Posted January 30, 2009 Report post Posted January 30, 2009 A parametry linii jakie masz? Mam nadzieję, że o to chodzi ;) Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Nyny Posted January 30, 2009 Report post Posted January 30, 2009 Nie musisz znalez w ustawieniach router parametry linii: Attenuation- tłumienność pokazuje parametry linii i tym samym odległości od centrali problemy zaczynają sie od ok 45dB a przy 50dB- usługa traci synchronizacje Margin- odstęp szumu 10dB-15dB, jeżeli będzie poniżej 10 dB zaczynają się problemy Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Whistlerjb Posted January 30, 2009 Report post Posted January 30, 2009 Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Nyny Posted January 30, 2009 Report post Posted January 30, 2009 (edited) Z tego co widze masz troche ujowe parametry linii. Bo downstream margin jest na granicy rozpaczy. Tak jak napisalem wyzej przy 10dB moga juz byc problemy a ty masz 11. Wiadomo, że ten parametr raz bedzie wyższy raz niższy wiec stad moga byc te problemy. Dodam ze u mnie te parametry sa duzooo lepsze i wszystko jest cacy. Powodów może byc wiele: - stara infrastruktura w Twojej okolicy (okablowanie itp.) - duża odleglość od centrali TP - a co za tym idzie Twoja linia może nie uciągnąć 2Mbit Rozwizanie jakie proponuje: - sprawdzic jeszcze łącze na innym routerze/modemie jesli problem nadal bedzie wystepowal to: - zglos sprawe do TP (reklamacja usługi) Tepsa pewnie rozwiąże problem na 2 sposoby: - powiedza Ci ze 2 Mbit to dla Ciebie za duzo i poprosza o przejście na niższa prędkośc - zmienia Ci parametr DSL Path Mode (u Ciebie "Latency") z Fast na Interleaved co skutkuje pogorszeniem się pingów (opóźnień do serwerów) ale za to poprawią się parametry linii i rozłączać nie powinno. Napisz jeszcze czy mieszkasz w mieście czy na jakiejś wiosce, bo jeśli na wiosce to calkiem mozliwe ze masz poprostu daleko do centrali i stad problemy. Aha i 6 błędów CRC w niecała godzine może świadczyć tylko o tym że cos jest nie tak z linią. Edited January 30, 2009 by Nyny Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...