Skocz do zawartości
Powerslave

Need For Speed Shift

Rekomendowane odpowiedzi

NEED FOR SPEED SHIFT - FAQ


Dołączona grafika

Po premierze ostatniej odsłony Need For Speed wielu amatorów gier wyścigowych wróżyło serii nieuchronny koniec. Powiedzmy sobie szczerze, Undercover zawiódł pokładane w nim oczekiwania, zyskał natomiast grono zagorzałych przeciwników. Miażdżąca fala recenzenckiej krytyki oraz niskie oceny w prasie musiał być bolesną nauczką dla Electronic Arts. Developer nie pożegnał się jednak z serią lecz zdecydował całkowicie odmienić jej oblicze. Need For Speed: Shift miał przynieść zupełnie nową jakość, stanowiąc swoiste zadośćuczynienie. Fani bardzo sceptycznie podeszli do tych rewelacji, nie dając wiary marketingowej demagogii. Niemal od początku podtytuł był złośliwie przerabiany na taki, który z dobrymi samochodami niekoniecznie się kojarzy. Kolejna wpadka stałaby się gwoździem do prawie gotowej trumny, zatem potrzebne okazały się zdecydowane działania. Prace nad Shiftem powierzono studiu Slightly Mad Studios, odpowiedzialnemu chociażby za GT Legends i GTR, czyli gry skrajnie różne od poprzednich NFS na czele z Carbon i Undercover.. Jaki wyszedł efekt takiego zabiegu? Co najmniej zaskakujący i niejednoznaczny, ale chyba nie sądzicie że w trzech słowach zdradzę wam wszystko na temat Shifta, prawda?

Autor: Sebastian „Caleb” Oktaba

ODNOŚNIK DO PUBLIKACJI

1. Wymagania (oficjalne):


Wymagania minimalne:
  • Windows XP Service Pack 3 lub Vista Service Pack 1
  • Intel Pentium 4 @ 3,2GHz (3.4GHz dla Windows Vista)
  • 1GB RAM (2GB dla Windows Vista)
  • 10 GB wolnego miejsca na dysku
  • Karta graficzna z Pixel Shader 3 (PCI-Ex) z 256 MB RAM
  • Dzwiek kompatybilny z DirectX 9.0c
  • Naped DVD o predkosci 8X

Wymagania zalecane:
  • Windows XP Service Pack 3 lub Vista Service Pack 1
  • Intel Core 2 Duo 2,5GHz lub AMD 64 X2 2,0 GHz
  • 2GB RAM (3GB dla Windows Vista)
  • 10 GB wolnego miejsca na dysku
  • Karta graficzna z Pixel Shader 3 (PCI-Ex) z 512 MB RAM
  • Dzwiek kompatybilny z DirectX 9.0c
  • Naped DVD o predkosci 8X

Jednak aby móc grać na maksymalnych detalach w najpopularniejszych rozdzielczościach jak 1280x1024 lub 1680x1050 z włączonym 4-krotnym antyaliasingiem (AAx4) i 16-krotnym filtrowaniem anizotropowym (AFx16) potrzeba naprawdę mocnego procesora pokroju Intel Core 2 Duo E8400 czy AMD Phenom II X3 720 i kartę graficzną minimum Nvidia GTX260 lub ATI HD4850*.

*Na daną chwilę NFS Shift ma problemy ze spadkamil FPS na kartach ATI, gdzie przy włączeniu przeciwników FPS potrafi spaść dwukrotnie, podczas gdy na kartach Nv FPS spada nieznacznie. Pozostaje czekać na nowsze sterowniki ATI bądź na patch, który naprawi te problemy.

** Na 1 Grudnia zapowiedziano patch wprowadzający wiele zmian w grze, w tym również znacząco poprawiający wydajność kart ATI. Również na Grudzień ATI zapowiedziało wypuszczenie sterowników znacznie poprawiających wydajność kart ATI w grze. Już teraz można wypróbować wersję 9.12 beta sterowników - download (guru3d)


2. Demo, patch:


Demo waży około 1.2GB, patch v1.1 około 13MB.

Demo, patch - oficjalna strona NFS Shift
Demo - polskie strony
Patch 1.1 - polskie strony


3. Sterowanie:


NFS Shift został stworzony przez Slightly Mad Studios, odpowiedzialne za m.in. GT Legends i GTR 2, ma aspiracje do bycia symulacją. Czy mu się udało - zdania są podzielone, gra jest czymś pomiędzy arcade, a symulacją jak GTR czy rFactor, jednak jedno jest pewne - gra ma bardzo rozbudowana fizykę, mocno odbiegającą od poprzednich części NFS przez co przy pierwszym kontakcie z grą można odnieść błędne wrażenie że nie da się w to w ogóle grać. Do gry wyszło bardzo wiele modyfikacji, które w znaczącym stopniu poprawiają sterowanie w grze, fizykę i AI. Najciekawsze i zarazem obowiązkowe znajdziecie w punkcie 5.

Klawiatura - zalecana do gry w Shift tylko wtedy, gdy do domu wchodzisz przez okno wspinając się po kablu od internetu krzycznąc "Jestem hardkorem!" Ale zawsze można spróbować...

Pad - czytając opinie innych użytkowników można stwierdzić, że da się grać tylko żeby znależć idealne ustawienia trzeba poświecić trochę czasu, jednak zdecydowanie warto!

Kierownica - dopiero tu zaczyna się zabawa. Granie na dobrze ustawionej G25* daje dużo frajdy, ale już tańsze kierownice jak Logitech Driving Force GT (~350zł), czy Logitech Driving Force Pro (używana ~250zł) posiadające 900 stopni obrotu i całkiem dobry FFB sprawdzą się w tej grze. Tańsze kierownice też mogą się sprawdzić, ale osobiście na takich nie grałem. Czy jednak warto kupować drogą kierownice tylko dla NFS Shift - raczej nie, chyba ze mamy zamiar grać tez w inne gry, w których te kierownice rozwiną skrzydła (rFactor, GTR2)


*Ustawienia Logitech G25 (powinny być dobre również dla DFP, czy DFGT)

  • W grze wybieramy profil Logitech G25 (lub custom dostępny wśród modyfikacji poniżej)
  • Wszystkie procentowe opcje Dead Zone ustawiamy na 0%
  • Speed Steering Sensitivity ustawiamy na 0%
  • Pozostałe procentowe opcje czułości sterowania zostawiamy na 50%
  • FFB - siła wedle uznania, ja ustawiłem na 7
  • Turning lock 100%*
W opcjach TUNING w grze ustawiamy:
  • Steering lock: 100%
  • Balance: Oversteer**
*Opcję Turning lock można ustawić na 30% gdy w Profilerze ustawimy obrót 900 stopni. Ja osobiście wolę 540 stopni i 100% Turning lock - daje to bardziej czułe sterowanie, które sprawdzi się na ciasnych trasach.

**Ustawienie Balance na Oversteer zmniejszy nadsterowność samochodu w zakrętach i auto będzie się zachowywać bardziej naturalnie. Teoretycznie ustawienie na Oversteer powinno zwiększyć nadsterownośc, ale jest to bug w grze.

Logitech Profiler:

Dołączona grafika


4. Jak modyfikować grę:


Lista modyfikacji jakie wychodzą do NFS Shift wydłuża się każdego dnia. Ja postaram się przedstawić tu te najciekawsze, niektóre z nich to pozycja obowiązkowa znacznie poprawiająca rozgrywkę. Grę możemy modyfikować na trzy sposoby: wypakowując pliki (loose), "wstrzykując" zmodyfikowane pliki, lub pozostawiając je bez zmian.

4.1 Wypakowywanie gry -loose
  • Ściągamy narzędzie NFS Shift unpack tools - download
  • Wypakowujemy pliki do folderu z grą i odpalamy plik game_unpack.bat
Wypakowywanie gry może zająć conajmniej 20-30 minut i więcej. Aby gra korzystała z wypakowanych plików musimy utworzyć skrót do pliku shift.exe (jeśli nie mamy) i wyedytować jego element docelowy z np. "G:\Need for Speed SHIFT\shift.exe" do "G:\Need for Speed SHIFT\shift.exe" -loose Teraz będziemy mogli mogli zastępować pliki .XML zmodyfikowanymi plikamy, które ściągniemy. Większość modyfikacji jest dostępna zarówno dla wersji -loose jak i dla nie wypakowanej gry.

4.2 "Wklejanie plików"

Nowsza metoda, za pomocą aplikacji wklejamy zmodyfikowane pliki .XML do spakowanych plików gry (coś jak dodawanie plików do spakowanych plików .RAR). Aplikacja i instrukcja (ang) do pobrania tutaj

4.3 Podmiana gotowych plików

Ściągamy modyfikacje w formie plików .BFF i w prosty sposób podmieniamy oryginalne pliki gry.

Należy pamiętać aby zawsze robić kopię zapasową podmienianych plików!


5. Modyfikacje:


Plik vehicleset_pc_custom_wheel.xml dla Logitech G25 (i innych kierownic) - pozycja obowiązkowa!
» Naciśnij aby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler « - "rozwiń"
<?xml version="1.0" ?>
<_cVehicleSetData>
<tControllerPreset Name="PC_Custom_Wheel" />
<DeviceList>
<Controller Name="PC_Logitech_G25RacingWheel" />
</DeviceList>
<Flags DampeningEnabled="0" ForcesEnabled="1" GearSelectButtonHold="1" CombinedPedals="0" _AsDefaultWhenSaved="0" Customised="0" SwapShifters="0" CameraInverted="0" />
<ControlsList>
<_cControl Name="Accelerate">
<BInputId DeviceType="eDEVICE_GAMEPAD" DeviceIndex="4" InputType="eINPUTTYPE_AXIS" InputIndex="1" InputPhase="eINPUTPHASE_NEGATIVE" />
</_cControl>
<_cControl Name="Brake">
<BInputId DeviceType="eDEVICE_GAMEPAD" DeviceIndex="4" InputType="eINPUTTYPE_AXIS" InputIndex="5" InputPhase="eINPUTPHASE_NEGATIVE" />
</_cControl>
<_cControl Name="Clutch">
<BInputId DeviceType="eDEVICE_GAMEPAD" DeviceIndex="4" InputType="eINPUTTYPE_AXIS" InputIndex="7" InputPhase="eINPUTPHASE_NEGATIVE" />
</_cControl>
<_cControl Name="Steer Left">
<BInputId DeviceType="eDEVICE_GAMEPAD" DeviceIndex="4" InputType="eINPUTTYPE_AXIS" InputIndex="0" InputPhase="eINPUTPHASE_NEGATIVE" />
</_cControl>
<_cControl Name="Steer Right">
<BInputId DeviceType="eDEVICE_GAMEPAD" DeviceIndex="4" InputType="eINPUTTYPE_AXIS" InputIndex="0" InputPhase="eINPUTPHASE_POSITIVE" />
</_cControl>
<_cControl Name="Handbrake">
<BInputId DeviceType="eDEVICE_GAMEPAD" DeviceIndex="4" InputType="eINPUTTYPE_STATE" InputIndex="17" InputPhase="eINPUTPHASE_ANY" />
</_cControl>
<_cControl Name="Cycle HUD">
<BInputId DeviceType="eDEVICE_GAMEPAD" DeviceIndex="4" InputType="eINPUTTYPE_DPAD" InputIndex="1" InputPhase="eINPUTPHASE_ANY" />
</_cControl>
<_cControl Name="PDA Function Left">
<BInputId DeviceType="eDEVICE_GAMEPAD" DeviceIndex="0" InputType="eINPUTTYPE_DPAD" InputIndex="3" InputPhase="eINPUTPHASE_ANY" />
</_cControl>
<_cControl Name="Vehicle Labels">
<BInputId DeviceType="eDEVICE_GAMEPAD" DeviceIndex="0" InputType="eINPUTTYPE_DPAD" InputIndex="0" InputPhase="eINPUTPHASE_ANY" />
</_cControl>
<_cControl Name="Show Pause Menu">
<BInputId DeviceType="eDEVICE_GAMEPAD" DeviceIndex="4" InputType="eINPUTTYPE_STATE" InputIndex="2" InputPhase="eINPUTPHASE_ANY" />
</_cControl>
<_cControl Name="Pause">
<BInputId DeviceType="eDEVICE_KEYBOARD" DeviceIndex="0" InputType="eINPUTTYPE_KEY" InputIndex="8217" InputPhase="eINPUTPHASE_ANY" />
</_cControl>
<_cControl Name="Driving View">
<BInputId DeviceType="eDEVICE_GAMEPAD" DeviceIndex="4" InputType="eINPUTTYPE_STATE" InputIndex="16" InputPhase="eINPUTPHASE_ANY" />
</_cControl>
<_cControl Name="Look Behind">
<BInputId DeviceType="eDEVICE_GAMEPAD" DeviceIndex="4" InputType="eINPUTTYPE_STATE" InputIndex="15" InputPhase="eINPUTPHASE_ANY" />
</_cControl>
<_cControl Name="Boost">
<BInputId DeviceType="eDEVICE_GAMEPAD" DeviceIndex="0" InputType="eINPUTTYPE_STATE" InputIndex="18" InputPhase="eINPUTPHASE_ANY" />
</_cControl>
<_cControl Name="Shift Down">
<BInputId DeviceType="eDEVICE_GAMEPAD" DeviceIndex="4" InputType="eINPUTTYPE_STATE" InputIndex="5" InputPhase="eINPUTPHASE_ANY" />
</_cControl>
<_cControl Name="Shift Up">
<BInputId DeviceType="eDEVICE_GAMEPAD" DeviceIndex="4" InputType="eINPUTTYPE_STATE" InputIndex="4" InputPhase="eINPUTPHASE_ANY" />
</_cControl>
<_cControl Name="Free Look Left/Right">
<BInputId DeviceType="eDEVICE_UNDEFINED" DeviceIndex="0" InputType="eINPUTTYPE_INVALID" InputIndex="0" InputPhase="INVALID PHASE" />
</_cControl>
<_cControl Name="Free Look Up/Down">
<BInputId DeviceType="eDEVICE_UNDEFINED" DeviceIndex="0" InputType="eINPUTTYPE_INVALID" InputIndex="0" InputPhase="INVALID PHASE" />
</_cControl>
<_cControl Name="Chase Look">
<BInputId DeviceType="eDEVICE_UNDEFINED" DeviceIndex="0" InputType="eINPUTTYPE_INVALID" InputIndex="0" InputPhase="INVALID PHASE" />
</_cControl>
<_cControl Name="Reset Car">
<BInputId DeviceType="eDEVICE_GAMEPAD" DeviceIndex="0" InputType="eINPUTTYPE_STATE" InputIndex="1" InputPhase="eINPUTPHASE_ANY" />
</_cControl>
<_cControl Name="First Gear">
<BInputId DeviceType="eDEVICE_GAMEPAD" DeviceIndex="4" InputType="eINPUTTYPE_STATE" InputIndex="8" InputPhase="eINPUTPHASE_ANY" />
</_cControl>
<_cControl Name="Second Gear">
<BInputId DeviceType="eDEVICE_GAMEPAD" DeviceIndex="4" InputType="eINPUTTYPE_STATE" InputIndex="9" InputPhase="eINPUTPHASE_ANY" />
</_cControl>
<_cControl Name="Third Gear">
<BInputId DeviceType="eDEVICE_GAMEPAD" DeviceIndex="4" InputType="eINPUTTYPE_STATE" InputIndex="10" InputPhase="eINPUTPHASE_ANY" />
</_cControl>
<_cControl Name="Fourth Gear">
<BInputId DeviceType="eDEVICE_GAMEPAD" DeviceIndex="4" InputType="eINPUTTYPE_STATE" InputIndex="11" InputPhase="eINPUTPHASE_ANY" />
</_cControl>
<_cControl Name="Fifth Gear">
<BInputId DeviceType="eDEVICE_GAMEPAD" DeviceIndex="4" InputType="eINPUTTYPE_STATE" InputIndex="12" InputPhase="eINPUTPHASE_ANY" />
</_cControl>
<_cControl Name="Sixth Gear">
<BInputId DeviceType="eDEVICE_GAMEPAD" DeviceIndex="4" InputType="eINPUTTYPE_STATE" InputIndex="13" InputPhase="eINPUTPHASE_ANY" />
</_cControl>
<_cControl Name="Reverse Gear">
<BInputId DeviceType="eDEVICE_GAMEPAD" DeviceIndex="4" InputType="eINPUTTYPE_STATE" InputIndex="14" InputPhase="eINPUTPHASE_ANY" />
</_cControl>
</ControlsList>
<InputsList>
<_cInputSetting Deadzone="0.000000" Sensitivity="1.000000" Centre="0.000000" Saturation="1.000000">
<BInputId DeviceType="eDEVICE_GAMEPAD" DeviceIndex="4" InputType="eINPUTTYPE_AXIS" InputIndex="0" InputPhase="eINPUTPHASE_ANY" />
</_cInputSetting>
<_cInputSetting Deadzone="0.050000" Sensitivity="1.000000" Centre="0.000000" Saturation="1.000000">
<BInputId DeviceType="eDEVICE_GAMEPAD" DeviceIndex="4" InputType="eINPUTTYPE_AXIS" InputIndex="6" InputPhase="eINPUTPHASE_ANY" />
</_cInputSetting>
<_cInputSetting Deadzone="0.050000" Sensitivity="1.000000" Centre="1.000000" Saturation="1.000000">
<BInputId DeviceType="eDEVICE_GAMEPAD" DeviceIndex="4" InputType="eINPUTTYPE_AXIS" InputIndex="1" InputPhase="eINPUTPHASE_ANY" />
</_cInputSetting>
<_cInputSetting Deadzone="0.050000" Sensitivity="1.000000" Centre="1.000000" Saturation="1.000000">
<BInputId DeviceType="eDEVICE_GAMEPAD" DeviceIndex="4" InputType="eINPUTTYPE_AXIS" InputIndex="5" InputPhase="eINPUTPHASE_ANY" />
</_cInputSetting>
<_cInputSetting Deadzone="0.050000" Sensitivity="1.000000" Centre="1.000000" Saturation="1.000000">
<BInputId DeviceType="eDEVICE_GAMEPAD" DeviceIndex="4" InputType="eINPUTTYPE_AXIS" InputIndex="7" InputPhase="eINPUTPHASE_ANY" />
</_cInputSetting>
</InputsList>
<_cForceSettings Level="Full" Gain="0.900000">
<Flags ThrottleFxOnSteerAxis="0" BrakeFxOnSteerAxis="1" RumbleForce="0" />
<_cSteering FrequencyMultiplier="0.000000" ZeroMagnitude="0.040000" Slope="0.000000" WaveType="Sine" AverageWeight="0.700000" Exponent="0.100000" InputMax="11500.000000" OutputMax="1.700000" GripWeight="0.800000" GripFactor="1.000000" UpdateThreshold="0.000150" FrictionCoefficient="0.000000" FrictionSaturation="0.000000" DamperCoefficient="0.000000" DamperSaturation="0.000000" />
<_cThrottle FrequencyMultiplier="0.900000" ZeroMagnitude="0.050000" Slope="0.000000" WaveType="Sine" UpdateThreshold="0.020000" />
<_cBrake FrequencyMultiplier="0.900000" ZeroMagnitude="0.070000" Slope="0.000000" WaveType="Sine" UpdateThreshold="0.020000" />
<_cRumbleStrip Magnitude="0.250000" FrequencyMultiplier="2.000000" WaveType="Sine" PullFactor="-0.700000" UpdateThreshold="0.075000" />
<_cJolt Magnitude="2.300000" />
<_cSpring Saturation="1.000000" Coefficient="0.000000" />
<_cGearChange Magnitude="0.650000" FrequencyMultiplier="2.000000" WaveType="Square" />
<_cWheelSpin MinWheelSpin="0.000000" MinMagnitude="0.000000" MaxWheelSpin="0.000000" MaxMagnitude="0.000000" FrequencyMultiplier="1.000000" WaveType="Sine" />
</_cForceSettings>
<_cControllerSettings SpeedSensitiveSteering="0.000000" DampeningTimeCentreToLock="0.001000" DampeningTimeLockToCentre="0.001000" DampeningTimeOppositeLockToCentre="0.001000" DigitalRampRateSteering="0.999900" DigitalRampRateThrottle="0.999900" DigitalRampRateBrake="0.999900" DigitalRampRateClutch="0.999900" NominalRiseDamping="0.001000" NominalFallDamping="0.001000" MaxSteerVelocity="3.141590" NominalYawAngle="0.785390" TurnDeadzone="0.000000" ThrottleDeadzone="0.000000" BrakeDeadzone="0.000000" ClutchDeadzone="0.000000" TurnSensitivity="0.500000" ThrottleSensitivity="0.000000" BrakeSensitivity="0.250000" ClutchSensitivity="0.500000" WheelLock="1.000000" WheelLockDegrees="270" AlternateWheelLock="1.000000" AlternateWheelLockDegrees="270" AlternateSpeedSensitiveSteering="0.000000" />
</_cVehicleSetData>
  • Znacząco wpływa na prace FFB w grze, dodaje nowe efekty, poprawia niedociągnięcia
  • Polepsza sterowanie i "czucie" auta
  • Zmienia ustawienia, dzięki czemu na kierownicy czujemy w 100% przednie kola, działające na nie siły i ich przeczepność, a nie jak standardowo tylko 60%
  • Znacząco redukuje steering lag
  • Wiele innych drobnych poprawek
Skopiować i wkleić do pliku vehicleset_pc_custom_wheel.xml w katalogu "Need for Speed SHIFT\ControllerDefaults\PC" (zastępując wszystkie wartości w tym pliku). W grze wybieramy profil Custom wciskamy "2" na klawiaturze aby mieć pewność, że wszystkie ustawienia z tego pliku zostana wczytane.


REAL MOD 2.0b - kolejna pozycja obowiązkowa! - download
  • Mod zmienia zachowanie opon i całego samochodu
  • dodaje nowe kamery
  • zmienia nawierzchnie na trasach
  • zupełnie nowy model zniszczeń

Physics tick rate - poprawia "dokładność" prowadzenia przy dużych prędkościach i zmniejsza podskakiwanie auta

W folderze \Need for Speed SHIFT\vehicles\physics otwieramy plik physicstweaker.xml, znajdujemy i edytujemy linijke <prop name="tick rate" data="360" /> i zmieniamy 360 na 1024 (działa tylko na -loose)


Real Damage mod v2.0 - mod na zniszczenia, jak odpadające koła itp. - download


AI Overhaul 1.31 - całkowicie przebudowane AI, przeciwnicy jeżdżą szybciej i bardziej "fairplay" - download


Wyłączenie Depth of Field (efekt rozmycia w kokpicie przy dużych prędkościach) - download

Screeny:
DOF zredykowane
DOF wyłączone (mod)


No bloom - wyłącza bloom - download


No Impact Effects - wyłączenie rozmycia i czarno-białego koloru podczas uderzenia - download


Sun Mod - zmienia położenie Słońca w grze o świcie, w ciągu dnia i o zmierzchu. Dodaje również mgłę o świcie i o zmierzchu na Nordschleife - download + screeny


No hands & wheel in cockpit V2 - wyłącza kierownice i ręce na widoku z kokpitu - download


Bonus cars in Career Mod 1.0 - bonusowe auta - download


Shift-Wipe Out MOD 1.1c - Mod oczyszcza trasy ze zbędnych rzeczy jak... publiczność, reklamy itd. poprawia płynność na słabszym sprzęcie - download


No Intro & Skippable Movies - Usuwa filmiki z Intro, pozwala również pominąć oglądanie filmików w grze poprzez nacisnięcie dowolnego przycisku - download


Skórki na samochody (skins) (strony wymagają rejestracji):

6. Tips & Tricks:

Bardziej realistyczny dym - "jesli wkurza was mocno przesadzony dym ktory pojawia sie nawet przy lekkim uslizgu to wywalamy plik tyresmokeanimated1.psx ktory znajduje sie w folderze \Need for Speed SHIFT\effects\particles\systems\" - (by Carson)


Pominięcie animacji przed startem:

*Kierownica G25 - nacisnąc Button 18 (dolny przycisk z czterech czarnych)
*Kierownica DFP - nacisnąć krzyżyk - by Winnfield
*Dla wersji rozpakowanej - należy usunąć foldery preracenis z \Need for Speed SHIFT\scripts\ i prerace z \Need for Speed SHIFT\ai\ - by Carson


Wizualna "naprawa" auta podczas wyścigu (sprawdzone na ATI HD4850 catalyst 9.9 i HD5850 catalyst 9.10 i 9.11) - jeśli chcemy "naprawić" wizualnie auto, gdy np. nic nie widzimy przez popękaną szybę w kokpicie naciskamy ALT + TAB by wyjść do Windowsa i wracamy spowrotem do gry. Jeśli jednak wcześniej odpadła nam jakaś cześć z auta jak lusterko/zderzak to już jej nie uświadczymy, wszystko inne będzie jak z salonu :) Edytowane przez Powerslave

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz jak zobaczyłem temat to ogarnął mnie śmiech :lol2: ale po przeczytaniu może być ciekawie tylko dlaczego to się nazywa NFS.

NFS to od zawsze były nielegalne wyścigi super drogimi samochodami po malowniczych zakątkach ziemi, a nie jazda oblepionymi reklamami bolidami po torze (z małymi ciekawymi odmianami jak Underground), to że zatrudnili byłych programistów GT Legends, GTR 2 nie gwarantuje jeszcze sukcesu nie raz już tak było w historii gier komputerowych ot choćby dobrym przykładem jest Hellgate London i te reklamy gra twórców Diablo. Co mnie cieszy to to, że być może będzie normalny model jazdy, a nie kosmiczny jak w poprzednich nfs-ach, wszak twórcy GTR-a to do czegoś zobowiązuje :wink: widok ze środka wozu yes, yes, yes jak to mówił były premier.

Edytowane przez mastertab

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mi Zondę ;). Parę postów wyżej kolega napisał, po co te śmieszne naklejki, kibice, sponsorzy i inne [ciach!]ły. Mogliby zrobić coś w stylu NFS High Stakes ;) Były uszkodzenia, widok ze środka, deszcz, noc i inne "fajerwerki" :) <-Czekam na takiego NFS'a, znudziło mi się walczenie o sponsora do wyścigu ^^ Chcę się ścigać rasową, superdrogą maszyną, wśród ulicznego ruchu, po górskich serpentynach, w kanionach itd itp :D

Edytowane przez Kudl4ty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dopiero teraz kliknąłem w tego linka do gry-online.pl co go ath umieścił w pierwszym poście, a tam "Cztery zupełnie nowe tytuły z serii Need For Speed zapowiedziane" jakby to powiedział Siara z Kilera "Mają rozmach s-syny". Mówiło się o zaprzestaniu prac na kolejnymi nfs-ami, a tu proszę EA robi nie jednego nowego, a cztery zupełnie inne nfs-y.

Edytowane przez mastertab

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

I zdziwię się jeśli będzie inaczej. Tej serii już chyba nic nie pomoże? Kolejny gwóźdź do trumny...

Zobacz na fote z 1 postu , auta klasy FIA GT , widocznie probuja zblizyc sie do poziomu GRIDA , jesli bedzie podobny model jazdy (swoja droga , w GRIDZIE tez nie jest to cos wspanialego bo kazde auto tak samo prowadzi sie) to tez odniesie sukces. Wydaje mi sie , ze oni wiedza iz na plastikowym tuningu juz nic nie zarobia , a gry w konwencji FIA GT sa jednak coraz bardziej znane.

 

To mi wyglada na zrzynke z GRID . zalosne ?

Ale ktos Ci kaze to kupic ? Grales w to , ze juz wiesz , iz to bedzie crapem? Ludzie jezdzili po Carbonie , full jakos mi pasil.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ktos Ci kaze to kupic ? Grales w to , ze juz wiesz , iz to bedzie crapem? Ludzie jezdzili po Carbonie , full jakos mi pasil.

A czytac to w szkole nie uczyli?

 

 

Co do gry, zobaczymy, jesli robia to tworcy GT Legends to moze byc calkiem fajnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Need for Speed Nitro...Sednem zabawy będzie tutaj więc nabijanie specjalnego przyspieszenia nitro, "

Już nie moge sie doczekać, by nabić butle :)

Ta całą seria NFS jest super, brakuje jej tylko tego co najważniejsze w samochodówkach - modelu jazdy.

Rozumie że to nie symulator, ale jazda klockiem porostu irytuje.

Zawsze wolałem walczyć z zakrętem niż zbijać policyjne bryki z jezdni :)

Edytowane przez szpachla2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, żebym nie wierzył w tą grę, ale nie powiem nic pozytywnego o tym projekcie, aż do premiery. Choć moim zdaniem, mogliby połączyć wszystkie 4 projekty w jedną grę i wydać np za rok na jesień (co najmniej!), a nie teraz, aby doszlifować swój produkt (najlepiej napisać wszystko od nowa) i aby stał się tym, czym były pierwsze NFS.

 

A tak to czekam na demo - bez tego napewno nie kupie tej gry. (chyba mały ot się zrobił)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze spojrzenie na screena - GRID. EA dobrze życzę ale to już nie jest NFS. Cokolwiek co ma 4 koła i kierownicę EA nazywa teraz NFSem co mija się z pierwowzorem. W kościach czuję, że i tym razem nie wypali. Czy powinniśmy trzymać kciuki? Czemu nie, jak będzie kiszka to i sprzedaż będzie marna to i może EA wreszcie stwierdzi, że i konsument ma punkt graniczny poniżej którego szajsu nie kupuje ale to już gdybanie; zagramy, zobaczymy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

A czytac to w szkole nie uczyli?

To jeszcze raz przeczytaj to co napisalem i skoro juz o czytaniu to poszukaj sobie "czytanie ze zrozumieniem".

 

 

Jesli sie nie podoba - nie musi w ogole w to grac. Tyle ode mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ze skrina się boję, że wyjdzie znowu pro street i to połączony z gridem, a nie o to w nfs chodzi. Jak ktoś już wcześniej napisał, ja też chciałbym pojeździć egzotycznym brykami po ulicach, z dobrym modelem jazdy. A grafa mi przypomina tdu. Btw., Wy też ciągle czytacie nazwę tematu : need for speed sh*t ? :lol2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze raz przeczytaj to co napisalem i skoro juz o czytaniu to poszukaj sobie "czytanie ze zrozumieniem".

 

 

Jesli sie nie podoba - nie musi w ogole w to grac. Tyle ode mnie.

 

Szkoda mi robic OT, ale co do cholery ma "To mi wyglada na zrzynke z GRID" wspolnego z "Ale ktos Ci kaze to kupic ? Grales w to , ze juz wiesz , iz to bedzie crapem?" ?

 

Gdzie satou pisze ze ta gra jest crapem? Napisal tylko ze gra przypomina GRIDa. Wiec idz i poczytaj ze zrozumieniem jeszcze raz.

 

@demon92

 

Ale oni robia na inne platformy. Shift ma byc na PS3, X360 i PC, a Nitro juz ma byc na Wii i DCka. Tak naprawde to liczy sie tylko ten Shift i "tajemniczy projekt". Dla maniakow gry online jeszcze World. Wiec tu nie ma co liczyc, ze jedna z nich moze byc dobra :]

Edytowane przez Reaktiv

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

Szkoda mi robic OT, ale co do cholery ma "To mi wyglada na zrzynke z GRID" wspolnego z "Ale ktos Ci kaze to kupic ? Grales w to , ze juz wiesz , iz to bedzie crapem?" ?

 

Gdzie satou pisze ze ta gra jest crapem? Napisal tylko ze gra przypomina GRIDa. Wiec idz i poczytaj ze zrozumieniem jeszcze raz.

Gosciu , zobacz co jest po kropcje "zalosne" Wiesz z czym wiaze sie ten przymiotnik? Skoro jest to mu zalosne to w ogole nie musi w to grac , a juz na pewno nie musi za to placic. Gry jeszcze nie ma , a juz lamenty. Szklana kula z bazaru na baterie czy co :blink:

 

EOT z mojej strony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gosciu , zobacz co jest po kropcje "zalosne" Wiesz z czym wiaze sie ten przymiotnik? Skoro jest to mu zalosne to w ogole nie musi w to grac , a juz na pewno nie musi za to placic. Gry jeszcze nie ma , a juz lamenty. Szklana kula z bazaru na baterie czy co :blink:

 

EOT z mojej strony.

Właśnie w tym problem, że nie szklana kula, a doświadczenie nas tego nauczyło. Ja to podejście rozumiem i też do gry jestem nastawiony sceptycznie. Moim zdaniem znów z marketingowo-finansowego tyłka EA wyjdzie nudny, niestrawny shi(f)t. I nie obchodzi mnie w tym momencie zdrowe podejście jakie powinno się mieć do każdej nowej gry. Seria nfs jest wielka i mając 5 lat jak grałem w NFS 1se miałem banana na twarzy non-stop i tak wciąż mogłoby i powinno być, a od 2003 roku (kiedy wyszedł ostatni fajny nfs: underground) co listopad mam jeden wielki zawód i nie mam zamiaru nagle teraz oczekiwać nic dobrego, bo potem znów zainstaluje, pogram pare minut wywale i będę klnął. A Ty fire zamiast się burzyć, powinieneś zrozumieć to podejście, bo jest ono jaknajbardziej normalne i nie wiem czego się czepiasz. Poza tym seria nfs miała się skończyć. To że, ea nie zdobyło się na ten krok moim zdaniem znaczy, że wciąż profity zdobywane dzięki amerykańskim 12-latkom są dla nich najważniejsze.

 

I jaki EOT jeśli to o czym mówimy jest esencją tego topiku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...