Skocz do zawartości
Bartheck

Martwe Pixele, Nie Respektują Gwarancji..

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Zakupiłem ww. monitor - LINK posiada jednego martwego pixela, chamsko na środku. Dzwonię do sklepu, facet mówi, że do 3 martwych pixeli monitor jest uznawany za sprawny.

 

Mieliście do czynienia z podobną sytuacją? Skoro gwarancja nie działa (czy aby napewno nie działa w takim wypadku?) to jakie mam inne prawdo do zwrotu towaru? Kodeksowe 10 dni do zwrotu bez podania przyczyny? Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każda matryca jest przypisana do konkretnej klasy. Większość normalnych LCD to klasa 2, dopuszcza się 2 wypalone lub 3 sub na milion pixeli (nie pamiętam konkretnie liczb, sprawdź na google). W każdym razie jeden pixel nie podlega gwarancji.

 

Jeżeli masz paragon/fv to spokojnie odsyłacz do sklepu wraz z pisemkiem o odstąpieniu od umowy (w myśl ustawy, itd) - masz na to 10 dni. Najlepiej skontaktować się przed tym faktem z samym sklepem.

 

Ja nie tak dawno sam przez to przechodziłem.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Zakupiłem ww. monitor - LINK posiada jednego martwego pixela, chamsko na środku. Dzwonię do sklepu, facet mówi, że do 3 martwych pixeli monitor jest uznawany za sprawny.

 

Mieliście do czynienia z podobną sytuacją? Skoro gwarancja nie działa (czy aby napewno nie działa w takim wypadku?) to jakie mam inne prawdo do zwrotu towaru? Kodeksowe 10 dni do zwrotu bez podania przyczyny? Pozdrawiam!

mozna wiedziec w jakim sklepie cie tak chca wyrzeźbić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mozna wiedziec w jakim sklepie cie tak chca wyrzeźbić ?

przeciez to nie sklep ustala warunki gwarancji tylko producent. Nie rozumiem wogóle całej tej akcji, przecież to nie jest żadna tajemnica jak wyglada norma ISO na pixele i że jednego pixela mu nie uznają, klient wybiera sprzęt jakiegoś producenta jednoczśnie jakby "kupując" obsługe serwisową

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeciez to nie sklep ustala warunki gwarancji tylko producent. Nie rozumiem wogóle całej tej akcji, przecież to nie jest żadna tajemnica jak wyglada norma ISO na pixele i że jednego pixela mu nie uznają, klient wybiera sprzęt jakiegoś producenta jednoczśnie jakby "kupując" obsługe serwisową

Dokładnie. Trzeba było kupić LG, albo innego producenta który daje 30 dni gwarancji na martwy chociażby 1 subpiksel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie o to chodzi - monitor moglby nie miec ani 1 pixela a i tak kupujacy ma prawo oddac go do 10 dni bez podania przyczyny

 

sprzedawaca (sklep internetowy) musi go przyjac i juz, a to ze akurat ten model ma 1 pixel to juz nikogo obchodzic nie powinno

 

Bartheck - Na tym koniu musisz jechac bo inaczej beda cie zwodzic na manowce

Edytowane przez Strongmen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież nigdzie nie napisał że sklep odmawia mu dokonania ZWROTU. Sklep jedynie stwierdził, że nie nie nadaje się na GWARĘ, więc nie przyjmie reklamacji. Zwrócić może - jak piszesz - zawsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo sklep nie ma nic do gwaracnjii !!!

jesli jest to model samsung to paradoksalnie moga kazac - samemu zadzwonic na servis samsunga i zalatwic na zasadzie od dzwi do dzwi - w moim przypadku tak wlasnie bylo!!

tyle ze w przypadku 1 pixela - sklep dobrze informuje ze roszczenia do gwarancjii sa nieuzasadnione

w takim wypadku pozostaje isc na skróty i zrobic to o czym pisalem, zgodnie z powiedzeniem - NIE KIJEM to PAŁA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I bardzo dobrze. NIGDZIE nie ma zapisane, że sklep MUSI przyjąć. Często to sklep idzie na ręke klientowi (np w tym w którym pracuje, a jest to duża sieć - zawsze mówi się, że może sprawdzić monitor/laptop po przejściu przez kase w punkcie obsługi - i jeśli coś jest nie tak to wymieniamy od ręki poza gwarancją). Najlepiej tak załatwiać sprawe i robić to po ludzku, bo co sklep ma później zrobić z monitorem którego klient nie chce a producent nie przyjmie na gwarancje ?

 

@HanSolo - LG już nie daje 1 miesięcznej gwarancji :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli kupiles monitor ktory ma 1-2 badpixele to raczej jestes w [gluteus maximus], poniewaz w ZALEZNOSCI OD ROZMIARU MATRYCY polska norma przewiduje ich nawet 12! Jesli sklep Ci go wymienil to bardzo poszedl Ci na reke.

 

Z firm ktore na polskim rynku daja 30dni gwary na badpixele znam 2, iiyame i LG. Nie wiem jak EIZO, NEC chyba nie daje takiej gwarancji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

Jeszcze HP z tym , ze u nich w zaleznosci od sieci bo w MM mialem tydzien , ale w Saturnie juz 2 na bady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli kupiles monitor ktory ma 1-2 badpixele to raczej jestes w [gluteus maximus], poniewaz w ZALEZNOSCI OD ROZMIARU MATRYCY polska norma przewiduje ich nawet 12! Jesli sklep Ci go wymienil to bardzo poszedl Ci na reke.

 

Z firm ktore na polskim rynku daja 30dni gwary na badpixele znam 2, iiyame i LG. Nie wiem jak EIZO, NEC chyba nie daje takiej gwarancji.

to nie jest polska norma tylko druga klasa matrycy, kupując ją tanio zgadzasz się z warunkami normy która dopuszcza wystąpienie badów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak EIZO, NEC chyba nie daje takiej gwarancji.

Eizo ma 5 letnia gware ( przy matrycy klasy pierwszej .... ) jest jeden myk gwara wygasa po ilus tam, godzinach pracy monitora .....

 

Wiec te gware mozna sobie dupe wsadzic ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiec te gware mozna sobie dupe wsadzic ...

Prędzej twojego posta...

 

Eizo daje 5 lat gwarancja pod warunkiem, ze monitor nie przekroczy 30 tys. godzin pracy, więc sobie policz.

Monitor musiałby pracować ponad 16 godzin dziennie przez 5 lat abyś przekroczył ten limit :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Firekage

Monitor musiałby pracować ponad 16 godzin dziennie przez 5 lat abyś przekroczył ten limit :lol:

Czy to jest az tak smieszne? Eizo to monitory pewnikiem kierowane do pracy...jesli nie mowimy o TN wiec taki czas jest realny. U mnie monitor lazi od rana do wieczora , praktycznie caly dzien...

 

(zwlaszcza , ze i gram , i ogladam TV...na nim)

Edytowane przez Firekage

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale nie siedzisz przez 16h na dobe 7 dni w tygodniu średnio chyba nie? Wiec te 30 000 godzin jest normalna wartoscia ... Wiec trymek ma racje.

 

A nawet jak siedzisz te 16h to i tak akurat Ci sie gwara po 5 latach skonczy. Chyba nikt nie siedzi przed monitorem po 18-20 h dziennie nawet pracujac, a jezeli sa takie osoby to gratulacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zmienia to faktu, że 5 lat gwarancji Eizo jest jak najbardziej godne naśladowania przez inne firmy.

I tak wychodzi znacznie lepiej niż 3 lata u innych producentów, więc nie popadajmy w skrajność i nie doszukujcie się dziury w całym.

Problem to raczej kosmiczne ceny tych monitorów, które skutecznie odstraszają zwykłego zjadacza chleba.

 

A nawet jak siedzisz te 16h to i tak akurat Ci sie gwara po 5 latach skonczy. Chyba nikt nie siedzi przed monitorem po 18-20 h dziennie nawet pracujac, a jezeli sa takie osoby to gratulacje.

Znając życie zaraz się znajdą bajkopisarze :wink: Edytowane przez trymek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Eizo ma 5 letnia gware ...

2. przy matrycy klasy pierwszej ....

3. jest jeden myk gwara wygasa po ilus tam, godzinach pracy monitora .....

4. Wiec te gware mozna sobie dupe wsadzic ...

AD1. jest jeszcze bodaj jakiś niuans o 3latach i świetlówkach. nie pamiętam już teraz, więc mogę się mylić albo zostało to zmienione. kiedyś różnie w sieci widziałem podawali.

AD2. nie ma takich w 'pospolitej' sprzedaży. nie jestem pewien czy nawet medyczne są sprzedawane jeko klasa-I wg ISO

AD3. tak jak już wspomniano: 30k h. nie jestes w stanie ot tak tego zużyć.

AD4. cóż, żaden inny producent nie ma tak dobrotliwej rączki by wysupłac też 5lat, więc już możesz ją z pupy wyjąć.

 

@trymek już wspomniał o pkt.1.:

Warto nadmienić, że nie istnieją monitory z I klasą matrycy.

edit.>> czyt. żaden producent tego nie gwarantuje

Teraz PS: EIZO S2431W kupiony w kwietniu '08:

-od nowości brak 'nietypowych' błędów matrycy, pixeli, subpixeli, itp.,

-ma na liczniku 2751 godzin. zero oznak zużycia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...