Skocz do zawartości
Gość delavego

Geforce GTX 470/480

Rekomendowane odpowiedzi

Przyznam Ci wiele racji co do niepokojących rwań w heaven. Jako posiadacz od niedługiego czasu 5970 a zaznaczę, że przesiadłem się z gtx295 a sprzedałem ją głównie dla gtx480 której dostępność i mimo wszystko prądożerstwo zmusiło mnie do kupna ati.

Jednak będąc szczery więcej jest zalet niż wad :)

 

IMO sprzedaż na dzień dzisiejszy jakiejkolwiek GTX295 jest totalnie bez sensu - ta karta udźwignie dzisiaj w dalszym ciągu WSZYSTKO i to w Full HD (oczywiście nie wliczając paru według mnie beznadziejnych gier takich jak np. metro 2033 itp., które tak naprawdę przejdzie się w 2 dni, a żeby płynnie chodziły - trzeba inwestywać parę tysięcy w nowy sprzęt).

 

Oczywiście jak ktoś lubi nowości, to rozumiem, i tak wymieni :)

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IMO sprzedaż na dzień dzisiejszy jakiejkolwiek GTX295 jest totalnie bez sensu - ta karta udźwignie dzisiaj w dalszym ciągu WSZYSTKO i to w Full HD (oczywiście nie wliczając paru według mnie beznadziejnych gier takich jak np. metro 2033 itp., które tak naprawdę przejdzie się w 2 dni, a żeby płynnie chodziły - trzeba inwestywać parę tysięcy w nowy sprzęt).

 

Oczywiście jak ktoś lubi nowości, to rozumiem, i tak wymieni :)

 

 

Jak dla mnie karta wypas,a sam GTX 470 nie jest gorszy od HD 5870.Z kolei GTX 480 bardzo blisko HD 5970 :D PC Perspective - NVIDIA GeForce GTX 480 and GTX 470 Review - GF100 and Fermi tackle gaming Fermi daje radę.Trzeba tylko cierpliwie poczekać na niereferencyjne chłodniejsze wersje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie twierdzę, że te karty są fatalne czy coś w tym stylu. Ale ile jest gier pod DX11, ile gier na dzień dzisiejszy wykorzystuje tesselację i te inne wodotryski :damage_wall:

 

Wychodzi na to, że na tych nowych można "pograć" jedynie w jakieś tech dema i benchmarki, a reszta to to samo co na starszych kartach, czyli przeważnie DX9.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie twierdzę, że te karty są fatalne czy coś w tym stylu. Ale ile jest gier pod DX11, ile gier na dzień dzisiejszy wykorzystuje tesselację i te inne wodotryski :damage_wall:

 

Wychodzi na to, że na tych nowych można "pograć" jedynie w jakieś tech dema i benchmarki, a reszta to to samo co na starszych kartach, czyli przeważnie DX9.

 

 

Teraz to i tak nie ważne bo porównuje się karty obu producentów pod kątem nowych technologii czyli DX11 plus teselacja itp,oraz poboru energii.Z pierwszymi kartami i grami pod DX10 było to samo :) Gier pod to API nie było wcale,a pierwsze grafy z DX10 były bardzo wydajne w DX9.0c.Sytuacja lubi się powtarzać tyle tylko że NV w DX11 poszło o krok dalej.

 

 

"Widzimy, że multiprocesory są pogrupowane w cztery GPC. W skład każdego GPC wchodzi rasteryzator (nazywany po prostu Raster Engine), który we wszystkich poprzednich kartach graficznych był pojedynczym „bytem”. Poza tym każdy z multiprocesorów otrzymał własny PolyMorph Engine, którego najważniejszą częścią jest teselator. Mamy więc tutaj do czynienia z 16 teselatorami. Dla porównania, wszystkie karty AMD serii HD 2000, HD 3000, HD 4000 i HD 5000 mają... jeden teselator"

 

"Po co to całe zamieszanie i te wszystkie kombinacje? Głównie chodzi o teselację. Obiekty po przejściu przez proces teselacji mogą się składać nawet z kilku milionów wielokątów w miejsce początkowych kilku tysięcy. I karta graficzna jakoś musi sobie z tym poradzić. Pojedynczy teselator i rasteryzator to za mało. Pokazuje to choćby uruchomienie benchmarku Heaven na Radeonie HD 5870. Po włączeniu w nim teselacji i zwróceniu kamery na jakiś mocno teselowany obiekt liczba klatek na sekundę jest praktycznie stała niezależnie od rozdzielczości. Jest to dowód na to, że w takiej sytuacji wąskim gardłem są możliwości karty w obliczaniu geometrii. NVIDIA zaprojektowała GPU zdolny zająć się tymi wszystkimi wielokątami.

 

Jest to odważny ruch. Nakład pracy musiał być ogromny. Liczba dodatkowych tranzystorów – pewnie też. A wszystko to po to, aby zapewnić jak najwyższą wydajność w grach DirectX 11 korzystających z teselacji, których jednak na razie jest bardzo niewiele. Jeśli teselacja się przyjmie, będzie to strzał w dziesiątkę"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GTX470 stoi między 5850 , a 5870. Poza tym radki mają dwa tesselatory , już któryś raz z kolei ktoś tu bzdury wypisuje.

 

Bez znaczenia 1 czy 2 teselatory to i tak sporo mniej od 16stu :D Zresztą GTX 470 stoi oczywiście między HD 5850,a HD 5870 z tym że na GTXie wychodzą lepsze minima jeśli chodzi o gry w szczególności w wysokich trybach graficznych z AAx8 itp :)

Edytowane przez ivanos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cóż, wrzucę wam swoje refleksje.

 

Jak dla mnie kupowanie GTXa 470/480 to jak kupowanie HD5850 do grania w rozdzielczości 1440x900, z myślą o tzw. przyszłości (na dłużej starczy...) - czyli bez sensu. Zanim tesselacja zacznie być wykorzystywana (w pełni, a nie częściowo), na rynku pojawią się nowe karty - chłodniejsze, mniej prądożerne i wydajniejsze (albo równie wydajne).

 

Oczywiście piszę to jako rozsądny odbiorca, chroniący portfel przed zbędnymi wydatkami. Stęsknieni fanboje (tacy też są, nie oszukujmy się...), entuzjaści/hobbyści czy zwolennicy najwyższej wydajności - czyli wszyscy, których stać i mają powody, kupią GTX 480. Reszta zadowoli się Radeonem HD5850 po OC. Tak, najwyższej wydajności, bo też jestem jednym z tych, którzy uważają, że dwa GPU to zupełnie co innego (gorszego...) niż jedno. Czy HD5970 jest lepszy od GTX 480? Na wykresach tak, ale w rzeczywistości wydajnościowo stoją podobnie. Ja osobiście nie brałbym ani HD5970, ani GTX 480, tylko HD5870, a najlepiej HD5850 z porządnym OC. Jednak ktoś, kto nie lubi modernizować komputera (są tu tacy...? :wink: ), mógłby mieć argument za GTXem 470.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy cenie 5850 950zł vs 470 1450zł , na dzisiejszy zakup gtx470 jest niezbyt sensowny. W dodatku jak te gtx4xx mają padać po kilku dniach , na pclabie po jednym dniu , to po co komu taka karta. Chyba , że to pojedynczy przypadek raczej z winy użytkownika :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gi3r3k....

 

Oczywiscie jest to sugestia dotyczaca rozgrywek w dx9 i dx10, bo w dx11 na 5850/70 sobie plynnie nie pograsz.

Taka sama sytuacja byla z gtx 285 i 4870.

Mowili....po co ci gtx 285 taki drogi jak na radku 4870 pograsz we wszystkie tytuly na maxa w dx10...

Takie gadki byly i co ?

Teraz taki niepotrzebny zakup jak gtx 285 wystarcza do swietnej rozgrywki w np. AvP czy metro 2033 czego o 4870 nie mozna powiedziec.

Teraz kupujac gtx 470/80 mozna sobie bardzo komfortowo grac w cokolwiek i tak zostanie przez co najmniej 2/3 lata.

Przecierz technologia, ktora jest w obecnych fermii jest powoli wprowadzana dopiero na rynek.

Za rok te karty dopiero wyskocza do gory.

Natomiast taki radzio z jednym biednym teselatorem nie da rady z plynna razgrywka z teselacja i innymi instrukcjami dx11.

 

Tak sobie mysle :smoke:

Edytowane przez leven

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy cenie 5850 950zł vs 470 1450zł , na dzisiejszy zakup gtx470 jest niezbyt sensowny. W dodatku jak te gtx4xx mają padać po kilku dniach , na pclabie po jednym dniu , to po co komu taka karta. Chyba , że to pojedynczy przypadek raczej z winy użytkownika :wink:

 

stary doczytaj do konca ;) gosc ma takie pojecie o swoim sprzecie ze szkoda gadac - OC proca rozwalalo mu cfg, a nie gtx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwa tes.. , ile raz trzeba powtarzać do h.. wafla. Jeżeli dana gra będzie w sama sobie wymagająca to na żadnej karcie nie pogra się z tesselacją. Przykład metro , gdzie tesselacja jest na niskim poziomie , czyli nie obciąża aż tak bardzo. Gdyby była na większości obiektów , w dodatku na poziomie heavena w trybie extreme , to na 480 w sli były by slajdy.

 

Także kwestią tesselacji to nie ma co sobie głowy zaprzątać , bo i tak nikt tego nie będzie implementował , póki ktoś nie rzuci kasy - ati lub nv.

Edytowane przez sideband

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeden teselator a nie dwa.

Tak czytalem.

Chcialbym odnalesc ten artykul, ale jak zwykle jak cos chce na sile to nie moge znalesc tyle tych opisow jest...

Dla czego piszesz, ze fermi nie poradzi sobie z pelna teselacja ?

Przecierz sam wspomniales, ze heaven 2.0 to jeden wielki poligon teselacji.

Fermi calkiem dobrze sobie z tym radzi w przeciwienstwie do radzia.

Wszystkie benchmarki robione specjalnie pod teselacje wypadaja cudownie przy urzyciu fermi a to dopiero rozgrzewka.

Jest gdzies w sieci artykul, w ktorym pokazane sa testy benchmarkow stworzonych przez nvidie (wlosy, woda itp) oraz przez inzynierow ati.

W tym ostatnim ati wyszla kilkanascie razy slabiej :lol2:

 

A z reszta....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bardzo przyszłościową kartą miał być FX - dx.9.0b, inne rozszerzenia względem ATI. Jak było w nowszych grach wszyscy wiemy- radki 9700-9800 łoiły FX w prawo i lewo - także to nie wiadomo jak się w przyszłości ułoży.

 

Co do samej teselacji - jest to już kolejna technika, która dodaje głębokości (faktury) powierzchni.

Zaczynało się od DOT3 w pierwszych TNT i geforceach, potem było EWBM od Matroksa - świetnie wyglądające na demach - jednak praktycznie nie wykorzystywane w grach. Przyszła kolej na ATI i jej teselatory w radeonie 8500 - super ciekawostka, która nie miała wpływu żadnego na gry. Teraz kolejny powrót do idei...

Za każdym razem przemysł wybierał jednak 'prawdziwą geometrię', bez dodawania cudów do uproszczonej geometrycznie powierzchni. IMO tym razem będzie tak samo. Teselacja NIE umożliwia symulacji fizycznych - cóż po pięknym bruku, skoro piłka będzie się odbijała jak od gładkiej powierzchni? Myślę, że teselacja skończy jako funkcja realizowana przez Unified Shader za pośrednictwem sterowników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

leven jak masz kasę, lubisz ciepło i nie przeszkadza ci hałas to kupujesz gtx480, jak masz mniej pieniędzy to bierzesz 5870/50 i bez problemu grasz w najnowsze tytuły, sam by kupił gtx480 jakbym miał wc na powietrzu to porażka, czekać na nowe gry to sobie zawsze można, zanim te wszystkie cuda zaczną wykorzystywać producenci gier to będziemy mieli kolejną generację kart, a gtx480 wcale nie taki mocny bo włączonymi wszystkimi bajerami w metro2033 też brak płynnej animacji, z tego ci widać po obecnych tytułach to kiepsko korzystają z dx10 choć dx11 to taki jakby upgrade do 10 specjalnie nic nie wnosi

Edytowane przez ptys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cóż, wrzucę wam swoje refleksje.

 

Jak dla mnie kupowanie GTXa 470/480 to jak kupowanie HD5850 do grania w rozdzielczości 1440x900, z myślą o tzw. przyszłości (na dłużej starczy...) - czyli bez sensu. (...)

 

Bredzisz! Osobiście kupiłbym nowe nV czy 5870 (o 5850 nie myślę, bo za słabe) i gram właśnie w takiej rozdziałce i wiem, że różnicę bym poczuł. Na dzień dzisiejszy to co mam starcza, ale już takie Metro czy Stalker chcą więcej. Nie będę wspomniał o Crysis, bo zaraz się zacznie :lol: Acha i jakieś tesselację czy inne dx11 mi nie w głowie. Jak na razie gram w dx9 i o aa w wyżej wymienionych tytułach mogę pomarzyć :wink: pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra nie bede wchodzic w konkury...

Widze, ze wszystko opiera sie o kase.

Zycze milego grania na radziach :gitarzysta:

 

cały świat się na niej opiera, chciałem kupić 480 ale ciepło i hałas dyskwalifikuje ją dla mnie, z drugiej strony dlaczego mam dopłacać 800zł do karty która jest 5-15% szybsza, stosunek ceny do wydajności jest mizerny gtx480 za 1500zł byłoby ok, do tego dochodzi awaryjność która latem da swe znaki użytkownikom tych kart, a znając podejście w sprawach reklamacji w naszych rodzimych firmach, to lepiej kupić mniej awaryjny produkt (jak mi 8800gt kopyta wyciągnął 2 miesiące czekałem na nową, reklamacja płyty głównej w dawnym ckznaku też 1.5miesiąca)

a co do grania na radziach to bardzo fajnie i kolejne wersje sterowników coraz bardziej mnie utwierdzają w przekonaniu że zakup 5870 był najlepsza rzeczą jaką mogłem zrobić

leven jak srasz kasą to kup tą 480 i będziemy mieli poligon doświadczalny, będziesz robił nam testy a latem sprawdzimy czy faktycznie grafa jest tak wytrzymała jak zachwala ją producent (już widziałem odbarwione pcb po półrocznym katowaniu karty)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ptys

mam możliwość ustawienia stałej temperatury w pokoju to powiedz jak cię interesuje w środę kartę (GTX480) powinienem mieć na prę dni

 

dobrze sie składa :

poprosimy o jakieś OC, możesz skorzystać z klimy ofc ;)

może tez OC z podbitym VGPU :) ?

Edytowane przez Racuch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cały świat się na niej opiera, chciałem kupić 480 ale ciepło i hałas dyskwalifikuje ją dla mnie, z drugiej strony dlaczego mam dopłacać 800zł do karty która jest 5-15% szybsza, stosunek ceny do wydajności jest mizerny gtx480 za 1500zł byłoby ok, do tego dochodzi awaryjność która latem da swe znaki użytkownikom tych kart, a znając podejście w sprawach reklamacji w naszych rodzimych firmach, to lepiej kupić mniej awaryjny produkt (jak mi 8800gt kopyta wyciągnął 2 miesiące czekałem na nową, reklamacja płyty głównej w dawnym ckznaku też 1.5miesiąca)

a co do grania na radziach to bardzo fajnie i kolejne wersje sterowników coraz bardziej mnie utwierdzają w przekonaniu że zakup 5870 był najlepsza rzeczą jaką mogłem zrobić

leven jak srasz kasą to kup tą 480 i będziemy mieli poligon doświadczalny, będziesz robił nam testy a latem sprawdzimy czy faktycznie grafa jest tak wytrzymała jak zachwala ją producent (już widziałem odbarwione pcb po półrocznym katowaniu karty)

 

Gdzie tam sram kasa :cry:

Jestem biedny jak mysz koscielna, bo akurat nie mam pracy :(

Tak czy siak znajde sposob na kupno karty.

Grafika jak juz bedzie moja (gtx 480 i o innej nawet nie mysle) to bedzie miala zmienione chlodzenie na accelero extreme.

W zyciu nie puszcze jej na referencie dluzej niz jeden dzien albo jeszcze krocej.

Swietnie jest na karcie rozwiazane chlodzenie pamieci i mosfetow (heatsink).

Wystarczy odkrecic 4 srubki i juz calosc (glowne chlodzenie) jest na stole.

Do gtx 285 tez kupilem taki heatsink za prawie 120 zeta i w kazdej chwili moge zmienic glowne chlodzenie na cokolwiek, nawet bloczek wc.

Mam tyle pomyslow..... tylko nie mam karty !!

 

Dołączona grafika

 

O takie cacka dba sie jak o wlasne pociechy inaczej wszystko szlag trafia.

Edytowane przez leven

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie jest to sugestia dotyczaca rozgrywek w dx9 i dx10, bo w dx11 na 5850/70 sobie plynnie nie pograsz.

 

W DX11 (a chodzi głównie o tesselację), na który pewnie trochę poczekamy, żeby był bardziej wykorzystywany niż w takim np. DiRT 2. Czyli prezentujesz myślenie przyszłościowe...

 

Taka sama sytuacja byla z gtx 285 i 4870.

Mowili....po co ci gtx 285 taki drogi jak na radku 4870 pograsz we wszystkie tytuly na maxa w dx10...

Takie gadki byly i co ?

Teraz taki niepotrzebny zakup jak gtx 285 wystarcza do swietnej rozgrywki w np. AvP czy metro 2033 czego o 4870 nie mozna powiedziec.

 

No tak, ale teraz w cenie GTXa 285 możesz mieć HD5870 (czy HD5850? Nie pamiętam cen GTXa 285 z premiery)... Nie przekonasz mnie, że kupowanie na zapas jest lepsze niż zmiana karty co jakiś czas (sprzedaż starej i kupno nowej).

 

Teraz kupujac gtx 470/80 mozna sobie bardzo komfortowo grac w cokolwiek i tak zostanie przez co najmniej 2/3 lata.

Czyli przyszłościowe podejście...

 

Bredzisz!

 

Jestem w pełni świadomy swoich słów :wink: .

 

Osobiście kupiłbym nowe nV czy 5870 (o 5850 nie myślę, bo za słabe) i gram właśnie w takiej rozdziałce i wiem, że różnicę bym poczuł.

 

Doprawdy?

 

Na dzień dzisiejszy to co mam starcza, ale już takie Metro czy Stalker chcą więcej. Nie będę wspomniał o Crysis, bo zaraz się zacznie :lol:

 

No i właśnie o tym piszę. Czyli kupiłbyś GTXa 470/480 dla 3-4 gier tylko dlatego, że nie działają w najwyższych detalach i/lub trzeba odmówić sobie używania AA... Co z tego, że 80% gier nie stanowi problemu. Uprzedzę waszą odpowiedź - haha, to może lepiej kupić GTSa 250, przecież prawie wszystkie gry na nim chodzą, co z tego, że przy Metro 2033 leży i kwiczy... Odpowiadam - nie wpadajmy w skrajności :wink: .

 

Naprawdę, nie neguję ani faktu posiadania GTXa 480, ani HD5850 w rozdziałce 1440x900, po prostu zwracam uwagę na fakt, że nie jest to rozsądne. Nie zabraniam kupować GTXa 480, skoro kogoś stać na kupno tej karty i ma swoje powody (wymienione przeze mnie wcześniej). Jednak wszystko się sprowadza do psychiki takiego właściciela nowej karty - pragnienie posiadania nowości/produktu ukochanej firmy/najwydajniejszej karty jednoprocesorowej/karty, która podoła 2-3 grom w większych detalach z lepszą wydajnością niż konkurent. Takie podejścia nie są po prostu racjonalne, a niestety, jak widzę, dominują wśród osób chcących kupić najnowsze produkty NV. Zrozumiem jeszcze entuzjastów, którzy mają kasę, lubią testować karty, interesują się sprzętem - czemu nie? Niech kupują, sam pewnie bym tak robił.

 

Heh, dyskusja robi się bardziej ogólna, bo krytykuję najwyraźniej większość osób, które kupują i kupowały najwydajniejsze karty w danej chwili... Jednak sytuacja jest wyjątkowa - mamy kartę z jednym GPU, która pobiera prądu tyle, co dwa GPU konkurencyjnej firmy, a jej wielką przewagę widać praktycznie tylko w grach DX11 z użyciem zaawansowanej tesselacji...

 

W sumie to się cieszę, bo dzięki takim osobom NV trochę zarobi i będzie w stanie popracować nad chłodniejszą i mniej prądożerną wersją swoich kart. Kiedy dojdzie do tego częstsze używanie tesselacji w grach, wtedy się zainteresuję produktami NV. Na tę chwilę nie widzę sensu kupna ich kart, bo nie rajcuje mnie myśl, że gry na DX11 będą działać lepiej niż na Radeonach HD58xx...

 

To jest oczywiście moja koncepcja i nie oczekuję, że ją przyjmiecie. Nie zamierzam udowadniać/wykłócać się, że się mylicie, bo w sumie to każdy ma swoje racje i powody. Peace :wink: .

Edytowane przez Gi3r3k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

/..../

 

No tak, ale teraz w cenie GTXa 285 możesz mieć HD5870 (czy HD5850? Nie pamiętam cen GTXa 285 z premiery)... Nie przekonasz mnie, że kupowanie na zapas jest lepsze niż zmiana karty co jakiś czas (sprzedaż starej i kupno nowej).

He,he... teraz gtx 285 nie ma co kupowac.

Chodzilo mi o styczen 2009 :)

Oczywiscie jestem za zmianami kart co rok-poltorej.

Taki wlasnie mamy teraz czas.

Minelo prawie poltora roku i czas na nową nvidie.

 

Fajnie, ze jest mozliwosc podnoszenia vgpu.

Mozna bedzie podniesc wydajnosc o prawie 15 % a to sporo.

Edytowane przez leven

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

He,he... teraz gtx 285 nie ma co kupowac.

 

Oj tak, ceny są tragiczne...

 

Chodzilo mi o styczen 2009 :)

 

Tylko że ja rozumiem tych, którzy kupili HD4870 zamiast GTXa 285. Jeśli im teraz przestaje wystarczać, mogą się przesiąść, czy to na GTX 4x0, czy na HD58xx.

 

Oczywiscie jestem za zmianami kart co rok-poltorej.

 

Cieszę się, że się rozumiemy.

 

Minelo prawie poltora roku i czas na nową nvidie.

 

Koniecznie NV... Znasz moją opinię na temat lojalnych klientów? Podpowiedź - jest niezbyt łagodna :wink: . No ale OK, powiedzmy, że sterowniki AMD Cię odstraszają (proszę, nie rozwijaj tematu :wink: ). W każdym razie nie jest to dobre miejsce na dyskusję o przywiązaniu do NV :razz: . Zresztą w przywiązania do AMD też nie akceptuję. Edytowane przez Gi3r3k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

maxforce zrób testy heaven crysis zapętlone, jakaś partyjka metro 2033 ale przy temperaturze około 40c w pomieszczeniu, zobacz czy karta stabilna i nie wysypuje się, zapodaj testowo occt test gpu sprawdź do jakiej temperatury się grzeje, pewnie spytacie czemu aż 40c, cóż lato w Polsce dość ciepłe ostatnimi czasy a klima znowu taka popularna nie jest, gdybyś miał sprzęt do mierzenia głośności to wskazane pomiary, wiem że były już na różnych wortalach sprzętowych testy temperatury i hałasu, ale z tego co czytałem to sample, które trafiły do redakcji różnią się od tego co trafi w łapy konsumenta (podobno na plus)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie kupowanie GTXa 470/480 to jak kupowanie HD5850 do grania w rozdzielczości 1440x900, z myślą o tzw. przyszłości (na dłużej starczy...) - czyli bez sensu

 

Bredzisz! Osobiście kupiłbym nowe nV czy 5870 (o 5850 nie myślę, bo za słabe) i gram właśnie w takiej rozdziałce i wiem, że różnicę bym poczuł. Na dzień dzisiejszy to co mam starcza, ale już takie Metro czy Stalker chcą więcej. Nie będę wspomniał o Crysis, bo zaraz się zacznie :lol: Acha i jakieś tesselację czy inne dx11 mi nie w głowie. Jak na razie gram w dx9 i o aa w wyżej wymienionych tytułach mogę pomarzyć :wink: pzdr

 

Dokładnie rozumiem ten problem. Sam także gram w 1440x900 i dziwi mnie to, jak ludzie piszą, że do tej rozdziałki to karty ze średniej półki. Ponad roku temu kupiłem kartę ze średniej póki (gtx260'216) i trochę byłem/jestem zawiedziony, gdyż odpalenie kilku tytułów z AA 4x (minimum moim zdaniem aby grafika była czysta niepostrzępiona) owocuje haczeniem i podobnymi zakłóceniami płynności.

 

pzd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

maxforce zrób testy heaven crysis zapętlone, jakaś partyjka metro 2033 ale przy temperaturze około 40c w pomieszczeniu, zobacz czy karta stabilna i nie wysypuje się, zapodaj testowo occt test gpu sprawdź do jakiej temperatury się grzeje, pewnie spytacie czemu aż 40c, cóż lato w Polsce dość ciepłe ostatnimi czasy a klima znowu taka popularna nie jest, gdybyś miał sprzęt do mierzenia głośności to wskazane pomiary, wiem że były już na różnych wortalach sprzętowych testy temperatury i hałasu, ale z tego co czytałem to sample, które trafiły do redakcji różnią się od tego co trafi w łapy konsumenta (podobno na plus)

 

sprzęt do pomiaru hałasu jest

Dołączona grafika

PS.chcesz jajka ugotować? Moje? Ustawie na 35C chyba wystarczy.

Edytowane przez Maxforce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie rozumiem ten problem. Sam także gram w 1440x900 i dziwi mnie to, jak ludzie piszą, że do tej rozdziałki to karty ze średniej półki. Ponad roku temu kupiłem kartę ze średniej póki (gtx260'216) i trochę byłem/jestem zawiedziony, gdyż odpalenie kilku tytułów z AA 4x (minimum moim zdaniem aby grafika była czysta niepostrzępiona) owocuje haczeniem i podobnymi zakłóceniami płynności.

 

pzd

 

OMG :blink:

dobrze ze nie jestem rasowym graczem :D i ciesze sie z grywalnosci a nie patrze czy gdzies cos jest postrzepione i wypatruje artefaktow

w sumie gram tylko w dirta2 na high, ale podkrecony gtx280 + proc amd na 3,5-4ghz spokojnie wystarcza do plynnej gry w rozdzialce 5040x2100 :lol:

 

gtx480 kupiłbym gdyby w koncu NV ułatwiła zarządzanie wieloma monitorami no i wprowadziala obsluge 3 ekranow z jednej karty, tak to idze czekac na gtx5xx, niestety

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bardzo przyszłościową kartą miał być FX - dx.9.0b, inne rozszerzenia względem ATI. Jak było w nowszych grach wszyscy wiemy- radki 9700-9800 łoiły FX w prawo i lewo - także to nie wiadomo jak się w przyszłości ułoży.

 

Co do samej teselacji - jest to już kolejna technika, która dodaje głębokości (faktury) powierzchni.

Zaczynało się od DOT3 w pierwszych TNT i geforceach, potem było EWBM od Matroksa - świetnie wyglądające na demach - jednak praktycznie nie wykorzystywane w grach. Przyszła kolej na ATI i jej teselatory w radeonie 8500 - super ciekawostka, która nie miała wpływu żadnego na gry. Teraz kolejny powrót do idei...

Za każdym razem przemysł wybierał jednak 'prawdziwą geometrię', bez dodawania cudów do uproszczonej geometrycznie powierzchni. IMO tym razem będzie tak samo. Teselacja NIE umożliwia symulacji fizycznych - cóż po pięknym bruku, skoro piłka będzie się odbijała jak od gładkiej powierzchni? Myślę, że teselacja skończy jako funkcja realizowana przez Unified Shader za pośrednictwem sterowników.

 

 

Bump mapping był wykorzystywany w grach, a obecnie króluje normal mapping i jeszcze jakiś mapping, nie pamiętam nazwy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...