Skocz do zawartości
kad48

Ecdl, Moduł 4 - Arkusze Kalkulacyjne

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z was zdawał ten moduł? Albo przynajmniej jest tutaj ktoś, kto ma dobrze opanowanego Excela?

Mam mały problem. Na egz. z tego modułu zawsze są zadania na temat drukowania arkusza lub skoroszytu. Jest na ten temat kilka pytań przeważnie. Już dwa razy wyłożyłem się na tym module i nadal nie pamiętam dokładnie jakie to były pytania, ale wiem, że nie potrafiłem ich zrobić...

 

O ile dobrze pamiętam - było tam zadanie, gdzie trzeba było wydrukować kilka arkuszy na jednej stronie. Również było coś takiego, żeby jeden cały wiersz z jednego arkusza pojawiał się na pozostałych arkuszach (nie chodzi tutaj o skopiowanie i wklejenie tego wiersza na wszystkich arkuszach skoroszytu). Jak to zrobić???

 

 

Mam książkę do Excela, ale na temat wersji z 2007 roku, a ja zdaję na wersji 2003, także jest sporo różnic, ale i tak nie znalazłem tego czego poszukuję...

 

Jeśli ktoś z was pamięta pytania odnośnie drukowania w Excelu i wie jak to zrobić, to będę bardzo wdzięczny jeśli tutaj umieścicie pytania i odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z was zdawał ten moduł? Albo przynajmniej jest tutaj ktoś, kto ma dobrze opanowanego Excela?

Mam mały problem. Na egz. z tego modułu zawsze są zadania na temat drukowania arkusza lub skoroszytu. Jest na ten temat kilka pytań przeważnie. Już dwa razy wyłożyłem się na tym module i nadal nie pamiętam dokładnie jakie to były pytania, ale wiem, że nie potrafiłem ich zrobić...

 

O ile dobrze pamiętam - było tam zadanie, gdzie trzeba było wydrukować kilka arkuszy na jednej stronie. Również było coś takiego, żeby jeden cały wiersz z jednego arkusza pojawiał się na pozostałych arkuszach (nie chodzi tutaj o skopiowanie i wklejenie tego wiersza na wszystkich arkuszach skoroszytu). Jak to zrobić???

 

 

Mam książkę do Excela, ale na temat wersji z 2007 roku, a ja zdaję na wersji 2003, także jest sporo różnic, ale i tak nie znalazłem tego czego poszukuję...

 

Jeśli ktoś z was pamięta pytania odnośnie drukowania w Excelu i wie jak to zrobić, to będę bardzo wdzięczny jeśli tutaj umieścicie pytania i odpowiedzi.

Nie jesteś przypadkiem z Radzionkowa bądź piekar bo te książki to wydają nauczyciele którzy mnie uczą. Sam zdałem ECDLa bardzo łatwo. Masz jakieś szczegółowe pytania to pytaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie jestem z tamtych miejscowości.

 

To jest właśnie problem, że nie pamiętam dokładnie tych pytań. Przede wszystkim chodzi mi o różne zadania związane z drukowaniem.

 

Może na te dwa pytania mi odpowiedz:

 

" było tam zadanie, gdzie trzeba było wydrukować kilka arkuszy na jednej stronie. Również było coś takiego, żeby jeden cały wiersz z jednego arkusza pojawiał się na pozostałych arkuszach (nie chodzi tutaj o skopiowanie i wklejenie tego wiersza na wszystkich arkuszach skoroszytu). Jak to zrobić???"

 

I jeśli pamiętasz jakieś pytania związane z drukowaniem, to napisz o nich również..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1)

 

If a worksheet produces more than one printed page, you may want to repeat specific rows or columns as titles or labels at the top or at the left of every printed page. For example, you can repeat rows 1 and 2 on every printed page if these rows contain labels that help you understand the data in your worksheet.

 

1 Select the worksheet that you want to print.

 

 

2 On the Page Layout tab, in the Page Setup group, click Print Titles.

 

 

3 On the Sheet tab, under Print titles, do one or both of the following:

In the Rows to repeat at top box, type the reference of the rows that contain the column labels.

In the Columns to repeat at left box, type the reference of the columns that contain the row labels.

Tip You can also click the Collapse Dialog button at the right end of the Rows to repeat at top and Columns to repeat at left boxes, and then select the title rows or columns that you want to repeat in the worksheet. After you finish selecting the title rows or columns, click the Collapse Dialog button again to return to the dialog box.

 

 

2) Print/properties,finishing, pages per sheet 1-16

 

 

Niestety mam tylko ver 2007, aczkolwiek wiedzac jakie to funkcje moze wygrzebiesz je w swojej wersji.

Edytowane przez djsilence

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1)

 

If a worksheet produces more than one printed page, you may want to repeat specific rows or columns as titles or labels at the top or at the left of every printed page. For example, you can repeat rows 1 and 2 on every printed page if these rows contain labels that help you understand the data in your worksheet.

 

1 Select the worksheet that you want to print.

 

 

2 On the Page Layout tab, in the Page Setup group, click Print Titles.

 

 

3 On the Sheet tab, under Print titles, do one or both of the following:

In the Rows to repeat at top box, type the reference of the rows that contain the column labels.

In the Columns to repeat at left box, type the reference of the columns that contain the row labels.

Tip You can also click the Collapse Dialog button at the right end of the Rows to repeat at top and Columns to repeat at left boxes, and then select the title rows or columns that you want to repeat in the worksheet. After you finish selecting the title rows or columns, click the Collapse Dialog button again to return to the dialog box.

 

 

2) Print/properties,finishing, pages per sheet 1-16

 

 

Niestety mam tylko ver 2007.

...fajnie, tylko proszę po polsku - wszystkiego po angielsku nie rozumię..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehe, rzecz w tym iż excela uczyłem się tylko po angielsku i przez to mogę sobie wymyślić nazwy dla słow takich jak worksheet ale mogą one nie być właściwe... chociaż jakby pomyśleć dłużej to chyba po polsku to jest "arkusz" :)

 

A zatem:

 

 

Jesli arkusz zawiera się w więcej niż jednej stronie, możesz chcieć powtarzać pewne rzędy lub kolumny jako tytuły lub etykiety u góry lub po lewej każdej zadrukowanej strony. Np. powtarzasz rząd 1 i 2 na każdej zadrukowanej stronie jesli te rzedy zawierają etykiety pomagające Ci zrozumieć dane w Twoim arkuszu.

 

 

1 wybierz arkusz który chcesz wydrukować

 

 

2 Na zakładce "układ strony" w "grupie Ustawienia strony" kliknij drukuj tytuły

 

 

3 W zakładce "arkusz" pod "drukuj tytuły" zrób jedną lub obie z następujących rzeczy:

 

w "Rzędy do powtórzenia" w górnym okienku wpisz lokacje rzędów zawierających etykiety column

 

W "Kolumny do powtórzenia" po lewej, wpisz lokację kolumn, zawierających etykiety rzędów

 

Podpowiedź (!) Możesz także kliknąć "Zsuń okno" (potrzebna korekta) w prawym końcu "Rzędów to powtórzenia" na górze oraz "Kolumny do powtórzenia" po lewej. Wówczas wybrać tytułowe rzędy lub kolumny, które chcesz powtórzyć w arkuszu. Gdy skończysz zaznaczać tytułowe rzędy lub kolumny kliknij znów "Zsuń okno" (potrzebna korekta) by wrócić go głównego okna opcji.

 

 

 

2) Drukuj/właściwości/wykańczanie/Ilość stron na kartkę 1-16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK powodzenia.

 

Aha i zmień sygnaturę bo zaraz procenty dostaniesz od administracji.

 

» Naciśnij aby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler « - " "
PODPIS (sygnatura, sig) - tekst wyświetlany pod każdą wiadomością użytkownika, definiowany w profilu. Może to być krótki opis posiadanego komputera (konfig) lub ważna dla użytkownika maksyma.

 

 

 

Do podpisu nie wolno wstawiać żadnych reklam, obrazków (w tym także emotikonów ze zdalnych serwerów - jedynymi emotikonami dopuszczalnymi są emotikony udostępnione na naszym serwerze), a jedyne linki, które można w nim umieszczać, to linki do konfigu (strony www z konfigiem) i benchmarków (wyników testów) oraz do topików na forum.Purepc.pl (również tych w dziale "Giełda"). Linka do własnej strony www nie umieszcza się w podpisie, ale w innym polu profilu (link dostępny w karcie i profilu użytkownika). W podpisie można umieścić swoje dane kontaktowe (identyfikatory wybranych komunikatorów, jeden adres mailowy). Dozwolone jest także wstawianie linków do akcji humanitarnych. Inne linki można zamieścić jedynie za zgodą administracji forum.Purepc.pl.

 

Podpis nie powinien być wizualnie męczący dla innych użytkowników forum: maksymalna wielkość czcionki to czcionka domyślna (2), należy unikać stosowania rażących kolorów, a przy długich (np. kilkulinijkowych) podpisach zdecydować się na zmniejszenie czcionki. Maksymalną długością sygnaturki jest 10 linii liczone w rozdzielczości 1024x768 na skórze Pure. W podpisie nie należy stosować znaczników

,
 i pochodnych ([php], [sql], [html], etc.).

http://forum.purepc.pl/boardrules.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...