Skocz do zawartości
KaszaWspraju

Onlive Czyli Gramy Na Tv Bez Pc Czy Konsoli

Rekomendowane odpowiedzi

Oficjalna strona www.onlive.com

 

Beta zapowiedziana na lato, zima 2009 planowany strat.

 

KLIK gametrailers part 1

KLIK 2 gametrailers part 2

 

Zasada działania OnLive jest prosta. Gramy sobie w domu, na ekranie naszego telewizora, w najnowszy gry pecetowe... ale bez peceta. Albo z jakimś bardzo słabym pecetem, stacjonarnym lub laptopem, nieistotne. Nie przejmujemy się wymaganiami sprzętowymi, klatkami na sekundę i tym podobnymi, bo gra działa... na zewnętrznym serwerze. To tak jakbyśmy mieli w domu myszkę, klawiaturę (lub pada) i monitor podłączone nie do blaszanego pudła stojącego przy biurku, lecz do... blaszanego pudła na drugim końcu świata, w serwerowni OnLive.

żródło : GameCorner.pl więcej

 

Dołączona grafika

 

Na odbywającej się właśnie w San Francisco konferencji poświęconej grom komputerowym GDC 2009 zaprezentowano wyjątkowo ciekawy produkt - OnLive. Trudno jednoznacznie przyporządkować go do jakiejkolwiek istniejącej kategorii, gdyż stanowi on nierozerwalne połączenie nieskomplikowanej platformy sprzętowej oraz dedykowanym jej usługom. Założenie twórcy OnLive jest proste - bez konieczności kupowania skomplikowanego sprzętu i kosztownych gier klient ma mieć możliwość korzystania z gier.

Źródło: Frazpc.pl wiecej

 

Dołączona grafika

Edytowane przez KaszaWspraju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe wyprzedziłeś mnie miałem właśnie zakładać temat

 

patent zajefajny jeśli rzeczywiście wszystko hula bez lagów itd. to w niedalekiej przyszłości 10-15 lat wróżę koniec konsol stacjonarnych, będzie jeszcze jedna generacja i po ptakach. to rozwiązanie to jest święty graal dla producentów i developerów koniec piractwa, każda kopia zapłacona, większe zyski ze sprzedaży, tańsza produkcja bo nie trzeba optymalizować kodu pod niewiadomo ile konfiguracji itp. koszty dystrybucji znikome a ceny gier najprawdopodobniej wiele nie spadną. i w ten sposób developerzy zaczną odwracać się od stacjonarek. Ciekawe co na to AMD, SONY, MICROSOFT, i NVIDIA,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest przyszlosc nie tylko konsol ale i PC-tow. Niedlugo wystarczy sam monitor oraz gniazdko w scianie i cala zabawa bedzie sie liczyc i magazynowac gdzies tam na serwerach :)

Edytowane przez basik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do PC to nie wydaję mi się by mogły całkowicie zniknąć, ich zastosowanie jest znacznie większe niż konsol.

Rozwiązanie dobre ,ale nie bez minusów, po pierwsze takie granie na pewno będzie droższe od samej gry ,co dla tych co i tak mają najnowszy sprzęt ma sporę znaczenie ,po drugie do takiej usługi na pewno z czasem będzie wielu chętnych, a to oznacza ze serwery na których miałoby to działać też musiałby by być niezłymi maszynami przystosowanymi do uruchomienia każdej najnowszej gry razy kilka/kilkadziesiąt, więc koszty utrzymania ,a zarazem cena usługi też będzie spora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popieram przedmówcę. Idea sama w sobie ciekawa, ale utrzymanie czegoś takiego to będzie horrendalna suma. A to też PC-tów nie zbiję bo to jest wyłącznie do grania, a jak wiadomo nasz budy służą nie tylko do tego. Czasami przydają się w szkole (tfu xD) i w pracy (drugie tfu xD), ale tak jak mówiłem. Idea sama w sobie jest całkiem ciekawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc od kilku już lat myślałem o czymś dokładnie takim - i zastanawiałem się, dlaczego nie istnieje. A oto i jest :)

 

Pomysł ciekawy. Nie oceniam czy dobry czy zły, ale niewątpliwie ciekawy. Moim zdaniem miałby spore szanse, choć ofc zależy to głównie od cen.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie z tym będzie, jak z każdym takim naprawdę ciekawym wynalazkiem. Najpierw takie coś się pojawi, będzie dostępne za dużą sumę pieniędzy, ale zanim osiągnie swoją, powiedzmy, "świetność", to minie sporo czasu, a PeCety nie mają szans wyjść z użytku. Tak jest np. z tym wynalazkiem od OCZ, sprzedawanym już, który pozwala siłą umysłu kontrolować naszego bohatera z gry, lub sterować poczynaniami w systemie. Sądzę, baa... Jestem prawie pewien, że takowy wynalazek będzie rozbudowywany, aż wreszcie będzie bardzo użyteczny i będzie kolejną zabawką do kolekcji, obok myszki, klawiatury, pada, joysticka lub kierownicy.

Wracając do Onlive... Nie będziemy chyba na tym grafiki komputerowej tworzyć, ani programować, no chyba, że wpadną na coś takiego jak klawiatura i mysz, ale i tak trzeba sprzęt dostosować do własnych potrzeb. Grafik dziś może sobie wybrać Quadro, a gracz GTX 295, albo Radka HD 4870X2. A OCerzy? Przecież nigdy dla takiego pomysłu nie zrezygnuje się z własnych maszyn. Wiem dobrze, że mimo tylu problemów, to bardzo je kochamy i musimy sobie na nie popatrzeć, raz na jakiś czas wyczyścić, czy np. pogrzebać w środku. ^^

 

Moje zdanie jest takie, że może to świetnie zastąpić konsole, PC absolutnie nie, bo one tak szybko nie wyjdą z użytku ze względu na gamę swoich zastosowań.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tych serwerów musiałoby być pewnie więcej niż elektrowni. :D

 

Przy okazji... Gratuluję tematu autorowi! :D

Edytowane przez KitKat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doprecyzujmy

Gramy na :

TV + Onlive micro consol + abonament? + kupione/wypożyczone gry.

PC/MAC + abonament? + kupione/wypożyczone gry.

PC nie mysi być killer sprzęt.

Do HDTV 5Mb/s na łączu.

Standard rozdzielczość 1,5Mb/s na łączu.

 

Zwróćcie uwagę na rozmiar pudełka:

post-116203-1237930526_thumb.jpg

 

Cena Onlive micro console na pewno będzie niższa od obecnych konsol na rynku.

Abonament(?) wysoki nie będzie jak i cenny gier (pewnie dla polaków tak).

 

Kolejny plus to możliwość oglądania graczy bez posiadania kopi gry, podczas naszej gry mogą nas oglądać miliony :P wszystko czasie rzeczywistym.

 

O ceny sprzętu dla twórców Onlive bym się nie martwił. Na pewno nie płacą oni za GTX285 i I7 tyle co my.

 

Oficjalna strona ruszy o 03-24-2009 7:15PM PDT odliczanie trwa.

Edytowane przez KaszaWspraju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość chronicsmoke

Póki co nie znalazłem odpowiedzi na to:

- jak zlikwidują lag'a

- jak będą wysyłać skompresowany obraz w "locie"

- jak będzie wyglądała gra online i czy w ogóle będzie możliwa

- na czym będą gry odpalane, w superkomputery odpalające tysiące gier na raz nie wierzę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...

O ceny sprzętu dla twórców Onlive bym się nie martwił. Na pewno nie płacą oni za GTX285 i I7 tyle co my.

...

O ceny sprzętu dla twórców nie, o nasze koszta tak ,oczywiście na pewno nie będą płacić tyle co my i właśnie dlatego takie rozwiązanie nVidii, Intelowi i reszcie towarzystwa nie będzie się raczej podobać. Gdyż ,będzie to wymagało całkowitą zmianę ich strategi marketingowej. Patrząc w przyszłość kiedy to jedyne PC jakie pozostały są wykorzystywane do zadań domowych, ale nie do gier i wszystko czego potrzebują to w miarę wydajny procesor i zwykła karta graficzna(zintegrowana), a najwydajniejsze podzespoły są kupowane hurtowo przez jedną firmę(puki co zakładam monopol). Z czasem wszystko zacznie drożeć i dla Onlive i dla użytkowników, bo taka sytuacja nie będzie się producentom układów opłacać, nikt nie będzie kupował Super hiper karty z niesamowitym potencjałem OC, bo poco. Oczywiście to tylko przypuszczenia i wcale nie musi tak być wiadomo natomiast ,że to gracze są dla nVidi ,AMD/ATI i Intela, głównym źródłem zysku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podcast od GigantBomb (03-24-2009), Jeff Gerstmann, Brad Shoemaker, Vinny Caravella i Ryan Davis od 97 minuty rozmawiają o Onlive.

 

Kolejny materiał po angielsku tym razem do poczytania.

Póki co nie znalazłem odpowiedzi na to:

- jak zlikwidują lag'a

- jak będą wysyłać skompresowany obraz w "locie"

- jak będzie wyglądała gra online i czy w ogóle będzie możliwa

- na czym będą gry odpalane, w superkomputery odpalające tysiące gier na raz nie wierzę

Na część tych pytań odpowie ta prezentacja:

Gamespot 53 minuty z konferencji prasowej.

Edytowane przez KaszaWspraju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomysł całkiem całkiem, problem w tym że graczy na świecie jest no... dużo (nigdy nie miałem pamięci do konkretnych liczb) przy małej grupie osób to działa ale gdyby nagle wszystkich graczy przenieść na taką platformę cóż... nie wydoliło by lub musieli by pożyczyć sprzęt do serwerowni od nasa :wink:

 

Kompresja to kolejna rzecz, która mi się nie podoba, nie wyobrażam sobie grania w gry i oglądania kwadratów na jednolitych tłach.

 

Co do laga może ich sposób przesyłu go eliminuje, ale chyba zapomnieli o tym że świat jest dość duży a dostawcy internetowi ... każdy wie jak z poziomem usług.

 

Jak dla mnie to narazie taka ciekawostka tylko, nic poważnego - no chyba że na początku będą oferować pasjansa online :lol2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grafika 3D generowana w czasie rzeczywistym zajmuje ileś tam MB ramu. Jakby to niby miało wyglądać w praktyce skoro ograniczeniem jest prędkość łącza No chyba, że sygnał wysyłany przez serwery nie będzie większy niż kilka MB/S. Dzisiaj już łatwiej o takie 20-30 Mbitowe łącze. Możliwe właśnie , że to kwestia prędkości łącza.

 

Do tego czasu mogą się zmienić ceny ( i dostępność dla Kowalskiego ) łącz 1 gbitowych (nie wiem czy na pewno nie jestem wróżką). Jednak te koszta utrzymania serwerów o których wspomniano mogą to przekreślić. Możliwe, że powstanie kilka takich projektów, ale czy to się sprawdzi i będzie opłacalne dla obu stron nie wiadomo. W każdym razie Idea całkiem dobra.

Edytowane przez Devil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość chronicsmoke

Większy problem widzę w pingach. Serwery musiały by być w granicach 300km inaczej będzie lag utrudniający rozgrywkę. I kolejny problem to taki, że na zachodzie w okręgu 300KM potrafią się znajdować ogromne aglomeracje a u nas jest z tym kiepsko więc wątpię by ich super serwery pojawiły się na naszych wschodnich ziemiach. Z resztą widzę w tym monopol jeszcze gorszy niż na rynku konsol a to na dłuższą metę godzi w graczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Devil - do gracza trafia tylko produkt koncowy (tak jakby wyjscie z karty graficznej + dzwiekowej), nie potrzebujesz przesylac danych posrednich, potrzebnych do wytworzenia grafiki.

 

Mnie martwi zapewnienie odpowiedniego QoS - jak poradza sobie ze stratami pakietow, lagami i niejednolita droga pakietow po sieci?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapisaliście się na beta testy? Polski zip code nie wchodzi.

 

You need to be at least 18, based in the US and have a broadband-connected PC running Windows Vista®/XP®, or an Intel®-based Mac.

Dziękuje

Edytowane przez poca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to jest nobel w dziedzinie techniki!

 

Proste, wręcz banalne rozwiązanie i wbrew pozorom te ograniczenia nie są tak poważne. Wszystko to kewstia dobrej implementacji silnika w protokole IPv6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko parę "małych" wątpliwości mam. Opóźnienie kłopoty w transmisji i odległości serwera od domu. Moc obliczeniowa serwerowni, wyobraźmy sobie /ze gra na takich serwerach 1000 osób. Każda jest w innym momencie gry do tego ustawienia- spersonalizowanie. Awarii ulega macierza RAID co dalej, wirusy i inne szkodniki. Tak powiecie ze technologia się rozwija, jestem za ale dopóki nie pojawią się komputery kwantowe to słabo to widzę. Do tego łatwość kontrolowania danych osobowych i wycieków. Szczerze mówiąc szkoda by mi było mojego Pc-ta, na rzecz małej skrzynki która jest bezużyteczna bez konta na odległym serwerze. :-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw niech wprowadzą ogólnodostępny, szybki i bezprzewodowy dostęp do internetu ;)

bo IMO co mi po tym ze to takie "mini" urządzenie jak i tak musze toto na stałe podłączyć do sieci ;/

Sens widze dopiero gdy uzyskamy pełną mobilność - korzystając z czegoś w podobie PPC / PSP jako wyświetlacz/kontroler mając zdalny dostęp do znacznie potężniejszej jednostki ;)

 

To co oni tu przedstawili na szerszą skale jest możliwe do zrealizowania na terenie Japonii (bo u nich jest popyt na takie bajery ;) ) i ew. na niewielkich obszarach ze świetnie rozwinięta infrastrukturą ..

 

tak czy siak - o ile z serwerami IMO nie bedzie problemu (napewno wprowadzą jakieś specjalizowane układy CPU/GPU które będą nieporównywalnie wydajniejsze od tego co dostaje "zwykły zjadacz chleba" ) o tyle i tak niezbędna jest budowa nowoczesnej infrastruktury na niespotykaną skale - która potrwa pewno kilkadzieśiąt lat .. więc ... ;]

 

//koniec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to czasem technologia zwyklej telewizji z odrobina informacji wysylanej do nadajnika ?

Wydaje mi sie, iz jest to naturalne rozwiniecie telegazety - w koncu minelo 39 lat odkad powstal teletext.

Jakby skompresowac obraz jakosci gier z Wii to tak wiele tej przepustowosci nie potrzeba, a i tak Virgin oferuje 50MBPS w UK za 250zl/msc.

 

Niestety, to sygnal dla telekomuny i panów rządzących, iż pora podgonić świat i iść za przykładem. W końcu jest wiele znanych firm w dużych miastach, które już do tego dąrzą, a i w małych miastach można mieć przyjemne prędkości za niewielkie pieniądze PRZYKŁAD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość chronicsmoke

Szczerze to PC mam do rozdzielczości wyższych niż 720p jak i do OC i modingu wolałbym żeby było coś co zastąpiło by wszystkie konsole czyli taki OnLive z wszystkimi grami i nie trzeba by było kupować PS3 żeby pograć sobie tylko w Gran Turismo, koniec z exclusiveami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...