Skocz do zawartości
Ram1rez

F1 Sezon 2009

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Harry Lloyd

Te wagi kierowców z miejsc 9. w dół to skąd się wzieły? Już po zatankowaniu bolidów do wyścigu?

Edytowane przez Harry Lloyd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze przestaniecie brac swoje liczby co do l/km bo sa one wyraznie z pupy <_<

 

1. Jenson Button 664.5kg

2. Rubens Barrichello 666.5kg

 

6. Felipe Massa 654kg

7. Kimi Raikkonen 655.5kg

Powinno mowic samo za siebie ze obydwaj kierowcy z tych teamow beda zjezdzac zaraz po sobie, co ewidentnie swiadczy o zatankowaniu i zuzyciu paliwa.

Zreszta to ze pala mniej niz w zeszlym sezonie to chyba jasne, mniej aerodynamiki -> mniejsze opory na korzysc przyczepnosci mechanicznej i mniejszego spalania.

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze przestaniecie brac swoje liczby co do l/km bo sa one wyraznie z pupy <_<

Skąd wiesz? Wg. Ciebie 2,6 kg/ okrążenie to tak nie realna wartość że widać wyraźnie że jest błędna? To dane Renault z poprzedniego sezonu, na pewno jakoś drastycznie się one nie różnią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uwazam ze zuzycie jest mniejsze patrzac na dotankowanie bolidow tej samej stajni niz w poprzednich latach, powody chyba sa sensowne aby tak twierdzic.

 

Zas roznica miedzy 2l/km do 2.5l/km to juz 25% mniej zuzycia, co oznacza iz przy moim wyliczeniu zrobia 25% wiecej kolek na tej samej ilosci.

 

A teraz troche wiecej porownan:

 

Kierowca || Q1/2 Best time || Q3 time || Roznica czasu Q3minusQ1lub2 || Roznica mas

Button || 1:24.855 || 1:26.202 || 1s347 || +14.5kg

Vettel || 1:25.121 || 1:26.830 || 1s709 || +7kg

Kubica || 1:25.152 || 1:26.914 || 1s762 || 650kg

Rosber|| 1:25.123 || 1:26.973 || 1s850 || +7kg

Takie porownania danych dosc latwo pozwalaja okreslic wplyw masy na czasy, a kazdy +kg ma rozny wplyw na roznego typu rozwiazania. Oczywiscie warto byloby jeszcze dodac Najlepsze czasy z treningow i podobne.

Oczywiscie to jest tylko garstka, moze pozniej zrobie pelne tabelki co da nam lepszy obraz tego co bedzie w malezji i nastepnych wyscigach.

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się jednak dalej boję o Roberta. Biorąc pod uwage że zwycięzca kwalifikacji bedzie ustawiony po wewnetrznej względem pierwszego zakręt, w takim razie Kubica startuje po zewnetrznej i nieźle będzie musiał się nakręcić, że przejść przed Fotela ;) Niby jest 16kg lżejszy od obydwu Brawn GP, ale to jednak 4 miejsce.

 

No i strach pomysleć co będzie wyczyniał nasz samuraj pomiędzy Alonso i Kovalainenem :D

 

I po proteście.

Edytowane przez krzychu26

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zas roznica miedzy 2l/km do 2.5l/km to juz 25% mniej zuzycia, co oznacza iz przy moim wyliczeniu zrobia 25% wiecej kolek na tej samej ilosci.

gwoli ścisłości, różnica między 2,5 l/km a 2l/km to o 20% mniej, a nie 25%.

Edytowane przez RAV

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie można do końca tak tego porównywać. Nie wiemy tego czy kierowca przejechał swoje okrążenie idealnie czy mógł być szybszy (Kubica sam stwierdził, że byłoby lepiej, gdyby nie Rosberg)

 

Z chęcią zobaczę taką tabelkę, fajnie by było gdybyś takie coś przygotował :) Zobaczymy jutro, jakie było mniej więcej spalanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie porównujmy treningu czy quala z wyścigiem,co innego przejechać dwa,trzy okrążenia i jechać na zmiane opon a co innego przejechać dwadzieścia pare kółek,nie wiadomo jak będą zużywać się opony w Brawn GP,a ma to istotny wpływ na wyniki,choć z drugiej strony jest jednak obawa że przy takiej przewadze czasowej Brawny mogą nieżle odjechać od reszty i zdublować takie ferrari już po kilkunastu okrążeniach :blink: ,to by był obciach dla ekipy z Maranello

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

choć z drugiej strony jest jednak obawa że przy takiej przewadze czasowej Brawny mogą nieżle odjechać od reszty i zdublować takie ferrari już po kilkunastu okrążeniach :blink: ,to by był obciach dla ekipy z Maranello

Ta, jasne. Ciekawe co jeszcze ... Jakiej przewadze ? Nawet jeśli to będzie 1sek na okrążenie, to nie ma szans na zdublowanie Ferrari ... marzyciel. :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MaciekCi

 

będzie to niewątpliwie więcej niż 1s na kółku. Sugerujesz się wynikami z kwalifikacji, a należy pamiętać że nikt nie przepuści Hamiltona do przodu tylko dlatego że jedzie Mclarenem czy też jest obrońcą tytułu mistrza. Ciekawe co panowie z Ferrari oraz wspomnianego już Mclarena szybują w laboratoriach :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ajj szkoda wielka, bo była szansa nawet na zwycięstwo Roberta, a na 2 miejsce miał już w garści. Vettel za wszelką cenę chciał utrzymać 2 pozycję i skończyło się fatalnie i dla niego i dla Kubicy. Trzeba przyznać, że Brawn GP pokazało, że testy i kwalifikacje, to nie przypadkowe wyniki są w stanie w całym wyścigu utrzymywać wysokie tempo. Opony z miękkiej mieszanki, to było dziś jedno wielkie nieporozumienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co się łamać, jak uda się płynnie wbudować w auto ten jak mu tam hmmm... dyfuzor :D (nie wiem w sumie czy teraz jest to takie proste, jak bolid był projektowany z wykluczeniem tego :unsure: ) To będę się tarzał ze śmiechu jak reszta będzie się pocić i nawet te dodatkowe 80KM nie pomoże :lol2: pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vettel 50 000$ kary za jazdę niesprawnym autem (3 koła) i 10 miejsc w tył w Malezji.

 

"It's been very disappointing for both drivers, we are very confident Robert had won the race because he had closed in on the hard tyres," Theissen added.

 

szkoda :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie Vettel, tylko Red Bull dostał karę 50k $, za namawianie kierowcy do dalszej jazdy zepsutym samochodem.

 

Następny wyścig już za tydzień. Miejmy nadzieje, bardziej udany dla Roberta ;)

Edytowane przez torque

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba powiedziec ze BWM jest B A R D Z O mocne.

Jezeli nie bedzie jakis problemow z tylka jak w poprzednim sezonie na niektorych torach to sie tylko cieszyc.

 

Dojda albo odejda dyfuzorki i BWM moze bardzo odskoczyc. Ide postawic zaklady na Kubice #1 po sezonie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie Vettel, tylko Red Bull dostał karę 50k $, za namawianie kierowcy do dalszej jazdy zepsutym samochodem.

Fakt, mój błąd.

 

Najlepsze czasy jednego okrążenia w GP Australii:

1. N. Rosberg Williams 1:27.706

2. R. Kubica BMW 1:27.988

3. J. Button Brawn GP 1:28.020

4. S. Vettel Red Bull 1:28.140

5. N. Heidfeld BMW 1:28.283

6. T. Glock Toyota 1:28.416

7. K. Raikkonen Ferrari 1:28.488

8. M. Webber Red Bull 1:28.508

9. F. Alonso Renault 1:28.712

10. J. Trulli Toyota 1:28.916

11. A. Sutil Force India 1:28.943

12. G. Fisichella Force India 1:29.005

13. L. Hamilton McLaren 1:29.020

14. R. Barrichello Brawn GP 1:29.066

15. F. Massa Ferrari 1:29.141

16. S. Buemi Toro Rosso 1:29.230

17. S. Bourdais Toro Rosso 1:29.823

18. K. Nakajima Williams 1:29.923

19. N. Piquet Renault 1:30.502

20. H. Kovalainen McLaren bez czasu

Edytowane przez michu98

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MaciekCi

 

będzie to niewątpliwie więcej niż 1s na kółku. Sugerujesz się wynikami z kwalifikacji, a należy pamiętać że nikt nie przepuści Hamiltona do przodu tylko dlatego że jedzie Mclarenem czy też jest obrońcą tytułu mistrza. Ciekawe co panowie z Ferrari oraz wspomnianego już Mclarena szybują w laboratoriach :wink:

Wyszło na moje. A nie mówiłem ? :P Brałem pod uwagę o wiele więcej niż czasy Q. ;) 

 

P.S. Aha, rozmawialiśmy o Ferrari a nie o Hamiltonie. ;)

Edytowane przez MaciekCi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pierwsze koty za płoty ale niesmak jest ;/

Brawn i Redbull robili w majty po ostatniej zmianie opon na miękkie :lol2:

1 st zasłużone dla Buttona bo reszta miejsc to fuks <_<

Edytowane przez Racuch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta, brawa dla BMW za przygotowanie bolidu i strategię. Cały wyścig świetnie, a potem taki klops. Nie wiem jaki był sens wyprzedzania na tym zakręcie, skoro Kubek i tak dochodził Vettela na prostych.

Ale przynajmniej warto było wstawać rano, o treningach nie mogę tego powiedzieć.

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...