Skocz do zawartości
Ram1rez

F1 Sezon 2009

Rekomendowane odpowiedzi

Przy wyprzedzaniu Sutila (walka o 8. pozycje) sie z nim zetknal i go obrocilo, zanim sie rozpedzil to lyknal go jeszcze Rosberg i tak juz zostalo do konca wyscigu.

 

Coz, Kubica pojechal agresywnie i mial pecha, ale w koncu nie ma wyprzedzania bez ryzyka. IMHO dobrze, ze probowal, nawet jesli manewr sie nie udal.

 

Brawo dla Kobayashiego, troche szkoda Hamiltona, piekna walka Webbera i Buttona w koncowce.

Ogolem wyscig dosc monotonny IMHO, i nawet nikt sie nie rozwalil na wyjezdzie z pitlane :P

 

Alguersuari z pomyleniem stanowiska w pitlane byl zajebisty :lol2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brawo dla Kobayashiego,

Jemu bede kibocowal w nastepnym sezonie bo koles pokazal, ze umie i wie o co chodzi.

Alguersuari z pomyleniem stanowiska w pitlane byl zajebisty :lol2:

Dziwna rzecza jest to, ze przestal jechac. Komentarze mowily, ze on jechal cysterna i pomylka w picie nie mogla spowodowac braku paliwa :|

 

(sie pochwale - po nagraniu F1 trzeba to grafika skonwertowac :lol2: )

Edytowane przez Firekage

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy wyprzedzaniu Sutila (walka o 8. pozycje) sie z nim zetknal i go obrocilo, zanim sie rozpedzil to lyknal go jeszcze Rosberg i tak juz zostalo do konca wyscigu.

Nie Żutila, tylko Buemiego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alguersuari w sumie mógł mieć koniec paliwa bo nasi znawcy z studia nieraz się mylą, choć nie wiem może mieli racje i miał inny problem, najprościej by było sprawdzić czy dobrze mówili to spojrzenie na tabele z ilością paliwa przed startem i na którym okrążeniu doszło do zatrzymania. Co do samej pomyłki to trochę śmieszna, ale pamiętajmy że tylko red bull wystawia dwie ekipy więc tylko ich kierowcom mogło się takie coś przytrafić, od biedy skoro wymieniają opony i dolewają paliwo mogli go obsłużyć, a vettel/webber (nie pamiętam który zjechał zaraz za nim) mógł wjechać na stanowisko torro rosso :) ciekawe rozwiązanie by wyszło :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie podpiszecie petycję o utrzymanie działalności toru SPA w Belgii, bo zbierają się nad nim czarne chmury (mieszkańcy narzekają na hałas a władze zastanawiają się jakie kroki przedsięwziąć.)

 

Who are we ?

We are an association of people who live near the track of Spa-Francorchamps and we want to confirm that we are not disturbed by the permanent work of the circuit.

What do we want ?

We want to be sure that the Spa-Francorchamps racing-track can continue to work for the economical future of our country !

Since the last publication of the Belgian State Council, too many people think that all the persons living in Francorchamps and all around are disturbed by the noise and are against the circuit , this is not right.

 

We are not deaf with criticisms when those are founded and justified.

 

Our association respects all democratic initiatives, including, those defended by minorities. It’s usual that : « We follow the majority » We really feel more and more attacked by the bad publicity, the false or directed figures, that certain badly disposed people spread everywhere.

 

“The most beautiful circuit of the World” is a real economic tool, which gives work to a significant amount of people and makes a lot of publicity and a dynamic and qualitative image of Belgium all around the world.

 

We are for the continuity of the circuit, and that passes by an optimal exploitation and we will fight to preserve it, we are sorry for the people who don’t agree to be integrated into the local life !

 

If like us, you like the circuit of Spa- Francorchamps

If like us, you are conscious of the historical and touristic heritage of our country ,

If like us, you are proud of your area,

If like us, you want to fight the crisis and to react to all criticisms

 

You who like the racing-track and want it to survive !

 

Don’t waste any more time and react!

 

Sign the petition,

LINK]

Edytowane przez Sysak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cyt. "- Po zmianie opon nie miałem przyczepności. Tor był coraz szybszy i wszyscy jechali coraz lepszym tempem, a ja coraz wolniej. Nie wiem, dlaczego tak się stało. To dziwne - mówi po ostatnim wyścigu sezonu Robert Kubica z BMW Sauber, który w Abu Zabi zajął 10. miejsce."

 

Dobrze, że Kubica żegna się z tym niemieckim zespołem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lubie Kubice, ale w tego pecha to cos nie moge uwierzyc. Startowal z tej samej lini co Nick, tylko roznica miedzy nimi to 5 pozycji na mecie...a tamten tez zmienial opony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwna rzecza jest to, ze przestal jechac. Komentarze mowily, ze on jechal cysterna i pomylka w picie nie mogla spowodowac braku paliwa :|

Jaime Alguersuari:

 

[...] Później wystąpił problem ze skrzynią biegów, więc chciałem zameldować się w boksie, ale moi mechanicy nie byli gotowi na przyjęcie mnie i pomyliłem stanowiska wjeżdżając przed garaż Red Bulla. Zdałem sobie sprawę z błędu i pojechałem dalej, ale będąc na torze skrzynia biegów odmówiła posłuszeństwa i musiałem wycofać się z rywalizacji.

Edytowane przez Gi3r3k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.formula1.pl/F1_news-7361-Bridge...e_sie_z_F1.html

 

A gdyby tak Renault + powrót Michelin? :wink:

 

Wyścig faktycznie nudny jak flaki z olejem. Gdy zostało 25 okrążeń do końca to pragnąłem aby już się skończył. Jedynie emocji dodawały: pościg Vettela za Hamiltonem, pomyłka Alguersuariego (czy tam problemy z skrzynią biegów) i stąd ta akcja, pościg Buttona za Weberem oraz piruet Kubicy w wyniku kontaktu z Buemim.

Za to jazda Kobayashiego była świetna :D W porównaniu z Kimim:

 

Kwalifikacje:

 

11 Kimi Raikkonen Ferrari * 692,0 kg

12 Kamui Kobayashi Toyota * 694,3 kg

 

Wyścig:

 

12 Raikkonen

6 Kobayashi

 

Chłopak ma talent, walczy i daje z siebie wszystko na torze. Ale wyraźnie widać jak zatrzymanie rozwoju F60 ma wpływ na osiągi :(

 

Zresztą idealnym przykładem jest Brawn GP. Doświadczony szef, strateg i projektant Ross Brawn tworzy bolid, którym jest w stanie wygrywać dobry ale nie najlepszy kierowca :) W tym sezonie zwyciężcą jest spryt projektantów (luki w regulaminie). Faktycznymi zwyciężcami są Ross Brawn i Adrian Newey. Gdyby nie problemy z awaryjnością silników Renault i dodatkowo gdyby Newey dopasował podwójny dyfuzor do nowatorskiego tylnego zawieszenia przed wyścigiem w Melbourne. To Button miałby poważny problem ;)

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cyt. "- Po zmianie opon nie miałem przyczepności. Tor był coraz szybszy i wszyscy jechali coraz lepszym tempem, a ja coraz wolniej. Nie wiem, dlaczego tak się stało. To dziwne - mówi po ostatnim wyścigu sezonu Robert Kubica z BMW Sauber, który w Abu Zabi zajął 10. miejsce."

 

Dobrze, że Kubica żegna się z tym niemieckim zespołem.

Osobiście mam wrażenie że Kubicy mechanicy założyli opony z mniejszym ciśnieniem po pierwszym stincie,dziwna sprawa że Nick nie miał żadnych problemów i tak awansował,ale to tylko kolejna teoria spiskowa :wink: ,ważne że niemiec na koniec krótkiej kariery BMW w F1 wyprzedził Polaka w generalce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoria spiskowa mode [on]:

 

Drugim zawodnikiem mającym dość podobne problemy po pit stopie z oponami jest Rubens ;)

 

Teoria spiskowa mode [off]:

 

Tor w Abu Dhabi jest o tyle specyficzny, że za dnia nawierzchnia ma inną temperaturę niż o zmierzchu, w nocy.

To też może mieć wpływ na ciśnienie i temperaturę mieszanki powietrza w oponach. Do tego dorzuśmy balans, ustawienie zawieszenia etc.

Mogę się mylić ale nie wydaje mi się aby to było bez wpływu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kontynuujac teorie spiskowe... nie pierwszy raz zdarzylo sie ze Robert jechal dobrze az do pierwszego pitstopu, byl przed Nickiem, a po pitstopie Nick go wyprzedzil a Robert jechal o wiele gorzej.

 

Chociaz z drugiej strony po co BMW mialo by to robic... chociaz z trzeciej strony to Niemcy, a Robert to Polak... a z czwartej strony mechanicy lubia popelniac glupie bledy, dobrze przynajmniej, ze nie zalozyli mu tylnych kol na przod ;]

 

BTW.

W przyszlym sezonie nie bedzie tankowania, a jak bedzie wygladac sprawa z oponami, dalej beda musieli uzywac obu mieszanek?

Edytowane przez Powerslave

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem nadal będą wymagane 2 mieszanki (znaczy użycie obu). Szybkość zmiany opon teraz będzie ważniejsza, bo teraz tankowanie trwało zazwyczaj dłużej niż zmiana opon wiec był jakiś tam zapas czasu zawsze.

 

Czekamy do marca :wink2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do błędów i złej zmiany opon kiedyś w kwalifikacjach, czym się różni prawa opona od lewej?

Nie pamiętam dokładnie ale to był używany komplet, który pomimo zwracania uwagi przez Roberta założyli odwrotnie po wyprowadzeniu bolidu z garażu. Możliwe, że guma ściera się nierównomiernie w żależności od ilości prawych i lewych zakrętów oraz ich charakterystyki. Np. w Rfactor podczas agresywnego pokonywania zakretów widać jak bardziej rośnie zużycie przedniej lewej opony, przy skręcie w prawo.

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W przyszłym sezonie na szczęście nie będziecie snuć teorii anty polskiej ekipy Niemców na biednego Polaka :)

Francja tez nas kiedys wydymala :lol2:

 

(Napoleon, IIWSW)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam dokładnie ale to był używany komplet, który pomimo zwracania uwagi przez Roberta założyli odwrotnie po wyprowadzeniu bolidu z garażu. Możliwe, że guma ściera się nierównomiernie w żależności od ilości prawych i lewych zakrętów oraz ich charakterystyki. Np. w Rfactor podczas agresywnego pokonywania zakretów widać jak bardziej rośnie zużycie przedniej lewej opony, przy skręcie w prawo.

Chodzi też o to, że jak założysz prawe koło na lewą oś, to będzie się kręciło w przeciwnym kierunku niż powinno, choć przy slickach nie wiem jakie to ma znaczenie, to tak to ktoś tam kiedyś tłumaczył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

No jeśli to były używane opony to być może przez to było coś nie tak, bo przy nowych oponach bez bieżnika (czy chyba nawet tych z poprzednich sezonów gdzie były tylko paski) przecież różnic nie ma. Co innego w przypadku deszczówek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Różnice są, bo slicki są kierunkowe. Google w razie czego służy pomocą :)To, że nie ma bieżnika i nie widać różnicy z zewnątrz, nie znaczy, że budowa wewnętrzna jest taka sama.

 

Nie zapominajcie, że to jest sport, gdzie nawet symuluje się zachowanie paliwa w baku podczas zakrętów i wpływ jego bezwładności na balans bolidu. Dlatego też byłbym bardziej uważny przy takich zdecydowanych stwierdzeniach

bo przy nowych oponach bez bieżnika (czy chyba nawet tych z poprzednich sezonów gdzie były tylko paski) przecież różnic nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...