Jump to content
Ram1rez

F1 Sezon 2009

Recommended Posts

Zgadza się, ale inne zespoły wprowadzają z wyścigu na wyścig drobne poprawki, a BMW czeka na jedną ogromną zmianę w GP Hiszpanii.

Właśnie o to mi chodziło w pierwszym wyścigu najwyraźniej BMW nie odstawało jeszcze tak bardzo owszem BrawnGP był poza zasięgiem Red Bull trochę mocniejszy, a teraz jak widać nawet Force India jest mocniejsze. Druga sprawa, że BMW wali ściemę o nowym pakiecie aero, wyjdzie na to że powalczą o miejsca 12-15. Trzeba powiedzieć sobie jasno BMW zje... cały bolid i na nic tu nowy pakiet aero tu trzeba nowego dobrego bolidu. Oczywiście chciałbym żeby BMW miło mnie zaskoczyło i Kubek włączy się do walki o miejsca na podium jak w tamtym sezonie, ale nie wydaje mi się, że będzie aż tak dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście chciałbym żeby BMW miło mnie zaskoczyło i Kubek włączy się do walki o miejsca na podium jak w tamtym sezonie, ale nie wydaje mi się, że będzie aż tak dobrze.

W tamtym sezonie BMW wcale nie było takie mocne,po prostu najwięksi rywale popełniali błędy albo mieli usterki dzięki czemu kierowcy bawarskiego zespołu mogli punktować i to wysoko,ale było to do czasu jak wiemy,zamiast dalej rozwijać auto zaprzestali dalszego rozwoju(tak przynajmniej wszyscy trąbią)być może nie mieli już pomysłów,podobnie jak w tym sezonie, i zaczęły się schody w zdobywaniu dalszych punktów i zamiast podium dla R.K mieliśmy "tylko"czwarte miejsce naszego rodaka

Moim zdaniem ten niemiecki zespół jest tak naprawde dalej tym słabym Sauberem sprzed lat,superhiper komputer jaki maja nie wystarczy aby zrobić dobry bolid,trzeba do tego także genialnego konstruktora z doświadczeniem który zawsze myśli co by tu jeszcze ulepszyć

Mam dziwne wrażenie że w przyszłym sezonie zabraknie Kubicy w tym zespole,on tam chyba nie pasuje

Edited by B@nita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od połowy zeszłego sezonu BMW nie ulepszało F1.08 zasłaniając się pracami nad F1.09. Zaczęli praktycznie najwcześniej, mieli najwięcej czasu i zrobili praktycznie najgorszy bolid w stawce. Teraz kiedy zapowiadali nowy pakiet aero na Barcelonę zaczynają coś kręcić o tym że nie zamontują podwójnego dyfuzora bo nie grało by to z resztą, a jak widać na przykładzie McLarena daje to ogromne rezultaty. Ten zespół jest skazany na porażkę jeśli nic się nie zmieni na poziomie decyzyjnym..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robert Kubica zajął 18. miejsce podczas Grand Prix Bahrajnu, czwartej eliminacji mistrzostw świata Formuły 1. Polski kierowca BMW Sauber miał jednak już na jednym z pierwszych zakrętów kolizję, podczas której uszkodził bolid.

- Byłem pomiędzy Heidfeldem i Kovalainenem. Obaj wciskali się, ja byłem pośrodku. Uszkodziłem przednie skrzydło. Mieliśmy problem z komunikacją, bo chciałem zjechać na pierwszym okrążeniu, a zjechałem na drugim. Dolałem paliwa, zmieniłem opony na twarde i nie było najlepiej - powiedział Kubica na antenie Polsat Sport Extra.

 

- Nie sądzę, żeby w Hiszpanii była rewolucja, trzeba pracować spokojnie, żeby się poprawiać - dodał..

Edited by mastertab

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak odchodząc od rzeczywistości to można zwrócić uwagę jak łatwy i prawdopodobnie owocny początek kariery w F1 miał by Bruno Senna, gdyby Brawn zdecydował za kierownicą posadzić własnie jego, a nie Barichello. To własnie Senna miał jeździć u boku Buttona w Hondzie w obecnym sezonie.

 

Start w słabszym teamie prawdopodobnie nie był by dla niego łatwy, podobnie jak dla Piqueta (pomijając rzeczywiste umiejętności tego kierowcy). Jak się ma nazwisko to wymaga się od kogoś wyłącznie sukcesów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jeśli by tak miało być to by było fajnie. Im więcej zespołów tym lepiej. Senna chyba też lepiej jak by poczekał, niż debiutował w Toro Rosso o czym się obecnie spekuluje. Może jednak Bourdais się poprawi i nie będą kombinować.

 

W sumie to mu się dziwię że nie chciał jeździć w GP2 w tym roku. W końcu to seria towarzysząca F1, i w każdym momencie mógłby przejść do F1, gdyby tego chciał, i gdyby ktoś go chciał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej szansa dla księgowych, żeby ukrywać faktyczne wydatki. Przecież nie będzie opłacało się nie korzystać z limitu wydatków. Trzeba więc będzie kombinować, jak zmieścić się w budżecie.

Edited by RBEJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może mi ktoś powiedzieć dlaczego ten prawdopodobnie najbardziej zaawansowany technicznie sport samochodowy ma tyle ograniczeń? Co za debile tam siedzą i takie zmiany przyklepują? Nie można wszystkim dać wolnej ręki i niech se robią co chcą wydając ile chcą? Można by wprowadzić klasyfikację ze względu na budżet drużyny, ja nie rozumiem tych idiotów z FIA...

Edited by Xanagaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja popieram wszystkie nowe zmiany. Właśnie te ograniczenia spowodują jeszcze większą rywalizację i wyrównanie sił. Po tylu nudnych sezonach (w kontekście zwycięstw w kółko kilku tych samych kierowców) w końcu mamy poprzewracaną stawkę, właśnie dzięki ogromnym zmianiom w regulaminach.

 

Koce grzewcze - szkoda że nie weszło to już w tym sezonie. To będzie duży pokaz umiejętności, Heidfeld chyba może się pożegnać z F1. Już zapewne mocno się popłakał po tej decyzji.

 

Budżet - dojdą nowe zespoły, a do tego kto zrobi na starcie dobry bolid będzie miał duża przewagę, bo tym słabszym nie będzie tak łatwo odrobić strat. Ferrari i McLaren już zrobiły postepy, ale w pełni mogą sobie na to pozwolić.

 

Tankowanie - no tutaj akurat może nie do końca jest sens. Przecież nie wyeliminuje to pit-stopów bo opony trzeba będzie zmieniać, więc jaki sens jechać ultra zatankowanym bolidem. Jak chcą oszczędności na wożeniu maszyn to niech zrobią standardowe maszyny tankujące i zamontują je na stałe w garażach na wszystkich torach.

 

Waga bolidów - jeśli wejdzie KERS to dobrze, jesli nie wejdzie to jeszcze lepiej.

 

Osobiście czekam na jak najbliższe zbliżenie F1 i GP2, z tą różnicą żeby w F1 były znacznie szybsze bolidy. GP2 jest niezwykle ciekawe, do tego każdy ma szansę, jesli tylko umie jeździć i nie ma pecha.

Do tego bardzo mile widziane były by punkty za pole position i najszybsze okrążenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maszyny tankujace sa standardowe dla wszystkich. Jedyne co zmienia brak tankowan to wlasnie brak maszyn do tankowania, tankuje sie bolidy jak w nascarze czy GP2, ze smiesznych konewek. Jedyne co bedzie transportowane to paliwo przez FIA ich drogami na wyscig.

 

Co do zwiekszania limitu masy bolidy, w zasadzie nic to nie zmiania dla Roberta chyba ze my naprawde czego nie wiemy i raczej tak jest. Otoz, zwiekszony limit poprawi wywazenie zarowno lzejszym jak i ciezszym kierowcom.

Edited by Aurora001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Balast nie służy tylko do obniżenia środka ciężkości ale tez do jego przesunięcia przód-tył. Teraz taki Kubica, mając z tyłu 30kg baterii, ma problem bo jak wrzuci z przodu z 10kg balastu dla równowagi to będzie miał bolid o 10kg cięższy od innych.

Edited by Koen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do tych wszystkich zmian związanych z budżetem, może nie do końca w temacie ale myślę że warto zauważyć iż w tym roku startuje Formuła 2 (po wielu latach przerwy), a w przyszłym sezonie GP3, które będzie bezpośrednim zapleczem GP2. To wszystko wraz z nowymi zespołami w F1 powinno przynieść dużą rotację kierowców między seriami.

Formuła 3 (która występuja w postaci wielu serii) jest pierwszym istotnym krokiem do rozwoju kariery kierowcy open wheel. W następnej kolejności mamy World Series by Renault, z którą Formuła 2 i GP3 będą bardzo porównywalne pod względem technicznym. Dalej to już tylko GP2 i F1.

 

Wg mnie dzięki temu jeszcze bardziej się ten sport może ożywić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tym sezonie nie mamy limitu budżetów, jak to przekłada się na postęp fabrycznych teamów w kontekście najbliższego weekendu:

 

BMW - przejściowy dyfuzor, brak KERSu, nie ma konkretnego info odnośnie wagi

 

Ferrari - podwójny dyfuzor, KERS, 15 kg lżejszy bolid

 

 

Jak widać pieniądze pozwalają szybko się pozbierać. Tylko jak to się ma do BMW?

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW zmieniło taktykę i teraz będą wprowadzać kolejne ulepszenia stopniowo :lol2:

Doszli do wniosku, że nie mogą zaszokować wszystkich swoją świetną formą i postanowili powoli dodawać kolejne ulepszenia :D koniec sezonu daleko toteż czasu dużo....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdjęcia z przygotowań do jutrzejszych treningów.

Niby dużo zmian ale kers sie nie mieści i nadal nie wiedzą jak zbudować DDD żeby przynosił efekty.

Pozostaje mieć nadzieje że pozostałe teamy zrobiły mniejsze postępy :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słyszałem w radiu że jednak ani KERS ani dyfuzora jednak nie będzie. No i sam Kubica mówi że postęp nie jest jeszcze na tyle żeby walczyć o pierwsze miejsca.

No to kiedy będzie ten postęp???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...